Duizend dit.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is altijd het overwegen waard. Ik moet ook weer overstappen van woonhuisverzekeringen en AVP. Totaal geen zin in dit keer.
Dank je.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je zat vast niet te wachten op een voorproefje van je bejaarde zelf. Heftig om dat zo door te moeten maken. Ik vind je openheid overigens wel verfrissend, hoe kut het ook allemaal is.
De sub was blijkbaar al beschroomd genoeg.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:26 schreef Vanyel het volgende:
Wel lollig dat de spoiler niet werkt als er een sub omheen staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kan een spoiler niet subben of suppen, een sup/sub wel spoileren.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja dat scheelt nogal, curatief vs niet curatief. Van mijn chemo word je zo kaal dat een ijsmuts niet eens helpt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:27 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had dat ook niet vaag bekend in mijn hoofd ondanks redelijk blootstelling aan oncologische zakenhet hangt ook nogal van het type chemo af denk ik, 'mijn' patiënten krijgen bijvoorbeeld standaard tabletten en daar word je 'niet eens' kaal van bijvoorbeeld. Maar goed, die behandelingen zijn dan ook weer niet curatief helaas.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:29 schreef sigme het volgende:
Ik vond het effect van andersom in dit geval wel treffend, maar wist niet dat het zo werkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kan een spoiler niet subben of suppen, een sup/sub wel spoileren.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Neuropathie en tandvlees wel, de rest niet. Ik heb wel een stiefmoeder met 2x borstkanker maar dat was een keer een borstsparende operatie en daarna een masectomie + radiotherapie want chemo had geen toegevoegde waarde. En mijn schoonstiefvader met non-Hodgkin kreeg chemo met tabletten en nu eindeloos immunotherapie. Die zijn beduidend ouder dan jij ook en daarmee indien van toepassing post-menopauzaal en bovendien wordt de inzet qua behandeling op een bepaalde leeftijd ook gewoon anders.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja dat scheelt nogal, curatief vs niet curatief. Van mijn chemo word je zo kaal dat een ijsmuts niet eens helpt.
Het hangt ook van je leeftijd af. Onder de 40 komt het vrijwel altijd wel nog terug. Vanaf 45 niet.
Maar wist je bijvoorbeeld dat je blaas er blijvend 'kapot' aan kan gaan (veeeel drinken en plassen om dat te voorkomen)? Je mondslijmvlies aangetast wordt dus tandvlees dus gebit (ijs tijdens de toediening, extra hygiëne)? Dat het verdomd pijn kan doen, zo'n kaal wordende kop? Neuropathie? Etc etc etc.
Naja, jij vast wel gezien je populatie, ik ken verdomd weinig kankerpatiënten, dus ik niet.
Nog meer?quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:16 schreef AnneX het volgende:
Alles en zelfs meer wat Vanyel deelt over dit afgrijselijke proces, gebeurt de afgelopen maanden bij een buurvrouw. “Collateral damage”
Oh wauw. Overprikkeling is (in het algemeen) een ongelooflijk vaak gehoorde klacht maar we snappen er nog zo weinig van. Ik denk dat bij de normaal prikkelverwerkende medemens het idee van gezelligheid en luchtigheid de overhand nam in de besluitvorming.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:14 schreef Vanyel het volgende:
Oh nog een leuke.
Prikkel issues. Ik kan dus zeker de helft van de tijd geen muziek luisteren, ook niet als ik die zelf kies. Ook geen rustige. Als ik dat iets over zeg, zeggen de zorgverleners hier allemaal dat dat heel normaal is, iedereen heeft dat met de chemo, yadayada.
Die kutpiano in de grote hal van het AvL is me dus zowel een raadsel als bron van giga irritatie. Als je wéét dat een groot deel van je populatie door jouw zorg prikkelgevoelig is, waarom zet je dan een uitnodiging tot het produceren van ongevraagde prikkels in je ziekenhuis?
En het is ook niet dat er alleen mensen op spelen die daadwerkelijk enige vaardigheid hebben, er zit ook wel eens iemand uitgebreid te proberen iets te spelen wat ie duidelijk niet onder de knie heeft.
WAAAAAAAAROOOOOM doe je zoiets?
@Blues vindt het ook zo gezelligquote:Op woensdag 27 maart 2024 11:21 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh wauw. Overprikkeling is (in het algemeen) een ongelooflijk vaak gehoorde klacht maar we snappen er nog zo weinig van. Ik denk dat bij de normaal prikkelverwerkende medemens het idee van gezelligheid en luchtigheid de overhand nam in de besluitvorming.
HDI...quote:Ik kwam voor supervisie regelmatig in het HDI en dat is zo'n prachtige plek. Midden in het bos, alle kamers met uitzicht op de tuin, veel licht en er hangt een hele serene rustDat voelt zoveel fijner dan zo'n grijs ziekenhuis.
Ja herkenbaar. Het heeft ons totnogtoe tegengehouden er überhaupt over na te denken.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:24 schreef Clubsoda het volgende:
In other news probeer ik airco te laten installeren in twee kamers. Dat is geen lolletje met een mansarde dak(een gek dak ook nog want ook de zijmuren hebben pannen) daar heeft men nou duidelijk weer niet over nagedacht bij dit jolige ontwerp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Complimenten gegeven voor wat al is gedaan. Slijm slijm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paarse krokodillen iemand?
Geen idee. Volgens mij niet vergelijkbaar.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:20 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nog meer?
Vergeet ik dingen, zijn het dingen die me nog te wachten staan of heb ik nog ergens gelukjes...
Doe eens concreet? Wat is de nog meer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door AnneX op 27-03-2024 11:38:13 ]
Helen Dowling Instituut, psychooncologisch zorg bieden ze.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
@:blues vindt het ook zo gezellig
[..]
HDI...
Hier is het ook wel mooi op zich hoor. Lekker lelijk groen binnen, veel bakken groen buiten, ruim opgezet, lekker digitaal aanmelden voor alles, hier en daar ligstoelen voor zielige kankerpatiënten. Maar die kutpiano![]()
Elke keer raak ook als ik hier ben, en ik voel de irritatie in mijn hele lijf jodelen dan ook steeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |