abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213268706
Het enige NL aandeel dat ik nog heb is van Lanschot Kempen, als dividend aandeel. En daar is het heel goed in, tot nu toe.

De resterende BESI een tijdje terug eruit gegooid op ¤140 en nog wat extra "SPDR MSCI World Technology" ETF voor teruggekocht.

Zodoende heb ik alleen nog 3 REIT's (Crown Castle, Simon Property Group, Realty Income), 3 ETF's (S&P500, Nasdaq100, SPDR World Tech), van Lanschot Kempen, Coca Cola, PepsiCo, McDonalds en wat cash om wat Tesla en ETF's terug te kopen.

Ik denk ook niet meer dat ik meer losse aandelen wil dan dat ik dan heb.

Bij Interactive Brokers heb ik nog MSTR maar dat zal pas weer presteren als de bitcoin koers stijgt.

[ Bericht 34% gewijzigd door TheFreshPrince op 20-04-2024 11:19:08 ]
pi_213268859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het enige NL aandeel dat ik nog heb is van Lanschot Kempen, als dividend aandeel. En daar is het heel goed in, tot nu toe.

De resterende BESI een tijdje terug eruit gegooid op ¤140 en nog wat extra "SPDR MSCI World Technology" ETF voor teruggekocht.

Zodoende heb ik alleen nog 3 REIT's (Crown Castle, Simon Property Group, Realty Income), 3 ETF's (S&P500, Nasdaq100, SPDR World Tech), van Lanschot Kempen, Coca Cola, PepsiCo, McDonalds en wat cash om wat Tesla en ETF's terug te kopen.

Ik denk ook niet meer dat ik meer losse aandelen wil dan dat ik dan heb.

Bij Interactive Brokers heb ik nog MSTR maar dat zal pas weer presteren als de bitcoin koers stijgt.
Ik heb alleen maar Nederlandse dividend aandelen, Nederland staat hoog wat dat betreft van alle wereldwijde aandelen.

Sp500 klein beetje, ik ben niet op zoek naar groeiaandelen.
  zaterdag 20 april 2024 @ 11:26:08 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_213268915
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik heb alleen maar Nederlandse dividend aandelen, Nederland staat hoog wat dat betreft van alle wereldwijde aandelen.

Sp500 klein beetje, ik ben niet op zoek naar groeiaandelen.
quote:
Care Property Invest NV/SA (8OM. F) heeft een dividend aangekondigd van ¤ 1 met een ex-datum van 11 januari 2024 en een betalingsdatum van 01 juni 2024.
geeft 1 euro dividend op een koers van 13 euro
https://www.analist.nl/aandeel/563-care-property-invest
Iedere maand bijkopen, Vast wel goed, staat als een huis

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 20-04-2024 15:59:14 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_213268993
Mijn Nederlandse portefeuille bestaat vooral uit financials: ING, VLK, ASR en NN. Allemaal leuke dividendgevers. Daarnaast nog een hoop ASML en dan nog wat klein grut als Ahold, beetje Fastned en nog een paar kruimels.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_213269149
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat zijn de kwartaalcijfers van Nvidia?
Valt gewoon allemaal samen, logische daling.

https://nos.nl/artikel/25(...)urswaarde-op-een-dag
pi_213269167
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef recursief het volgende:
Mijn Nederlandse portefeuille bestaat vooral uit financials: ING, VLK, ASR en NN. Allemaal leuke dividendgevers. Daarnaast nog een hoop ASML en dan nog wat klein grut als Ahold, beetje Fastned en nog een paar kruimels.

ING vind ik juist niks.

De rest heb ik dan wel, dat zijn uitstekende aandelen.
Sowieso financiële dienstverleners, zoals verzekeraars, delen altijd aardig uit qua dividend.

Voor mij is Aperam absoluut de koning.
Volatiele koers, zo lijkt het, ga je het over het geheel bekijken, uiterst stabiel met altijd dividend wat stijgt sinds 2016, 4x per jaar ala Unilever.
pi_213269184
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Valt gewoon allemaal samen, logische daling.

https://nos.nl/artikel/25(...)urswaarde-op-een-dag
Je stelde dat de koersdaling van Nvidia niets te maken had met de rente en alles te maken had met de cijfers van Nvidia die tegen zouden vallen. Die cijfers zijn er echter nog niet.

Dat betekent niet dat de Q1 cijfers niet tegen kunnen vallen maar de bewering valt daar op dit moment nog niet mee te onderbouwen.
  zaterdag 20 april 2024 @ 17:48:19 #83
545 dop
:copyright: dop
pi_213272401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je stelde dat de koersdaling van Nvidia niets te maken had met de rente en alles te maken had met de cijfers van Nvidia die tegen zouden vallen. Die cijfers zijn er echter nog niet.

Dat betekent niet dat de Q1 cijfers niet tegen kunnen vallen maar de bewering valt daar op dit moment nog niet mee te onderbouwen.
Klopt, en wat we wel weten is dat TSMC Q1 16% meer omzet heeft gedraaid, dan de zelfde periode
het jaar er voor. Met name door de aanhoudende vraag in Ai chips.
Geen garantie dat dit allemaal door Nvidia is natuurlijk maar om nu te roepen dat de Ai hype voorbij is gaat wat ver.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_213274235
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2024 17:48 schreef dop het volgende:

[..]
Klopt, en wat we wel weten is dat TSMC Q1 16% meer omzet heeft gedraaid, dan de zelfde periode
het jaar er voor. Met name door de aanhoudende vraag in Ai chips.
Geen garantie dat dit allemaal door Nvidia is natuurlijk maar om nu te roepen dat de Ai hype voorbij is gaat wat ver.

In dezelfde periode vorig jaar waren chips spotgoedkoop door de overproductie volgend op de tekorten tijdens de COVID-pandemie. Dat de omzet is gestegen wil dus niet per se zeggen dat ze meer chips hebben verkocht.
pi_213275431
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 08:31 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee. Niet wat vast renderend betreft
Waarom dan verkopen?
BlaBlaBla
  zondag 21 april 2024 @ 00:11:42 #86
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213275515
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 23:54 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Waarom dan verkopen?
Omdat de Rabo nu aanbiedt ze voor 108,5 te kopen. Boven de marktwaarde. Dan koop ik ze daarna voor minder terug
The End Times are wild
  zondag 21 april 2024 @ 00:30:36 #87
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_213275610
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 11:06 schreef JimmyJames het volgende:
NL aandelen zijn niet mij ding buiten de large caps zoals Shell, Heineken, Unilever.
Sowieso, unilever had je ook kunnen laten liggen, die presteren nooit.
pi_213277171
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Je koopt Unilever niet voor de prestaties, dat wil zeggen als je bedoelde, korte termijn prestatie.

Je koopt het voor vast dividend, wat jaarlijks of geregeld stijgt.
Op langer termijn zijn er weinig aandelen die zo goed gepresteerd hebben.

Sinds 1995, 410%.

Maw toen ik je opmerking zat te lezen, dacht ik wel “hoe zeg je dat je niets van beleggen weet, zonder te zeggen dat je niets van beleggen weet”.

Maar okay dat klinkt weer lullig van me.
pi_213278220
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 09:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Je koopt Unilever niet voor de prestaties, dat wil zeggen als je bedoelde, korte termijn prestatie.

Je koopt het voor vast dividend, wat jaarlijks of geregeld stijgt.
Op langer termijn zijn er weinig aandelen die zo goed gepresteerd hebben.

Sinds 1995, 410%.

Maw toen ik je opmerking zat te lezen, dacht ik wel “hoe zeg je dat je niets van beleggen weet, zonder te zeggen dat je niets van beleggen weet”.

Maar okay dat klinkt weer lullig van me.
Sinds 1995 wel.
Kijk je naar de laatste 5-10 jaar dan zit er geen groei in en dan draai je met de hoge inflatie verlies.
Dood geld.

zondag 21 april 2024 @ 10:16:48 #90
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213278603
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 00:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik zit er momenteel niet in. Maar op zich waar dat ze vergeleken met Amerikaanse peers het super slecht doen. Hetzelfde verhaal voor Nestlé. Als je die naast P&G of Pepsico legt..

Tijdens een harde dip wellicht leuk om op te pakken vooral nu ze eindelijk de ijsdivisie gaan afsplitsen. Dus rond 40¤ ga ik dat weer overwegen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_213278756
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:16 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Ik zit er momenteel niet in. Maar op zich waar dat ze vergeleken met Amerikaanse peers het super slecht doen. Hetzelfde verhaal voor Nestlé. Als je die naast P&G of Pepsico legt..

Tijdens een harde dip wellicht leuk om op te pakken vooral nu ze eindelijk de ijsdivisie gaan afsplitsen. Dus rond 40¤ ga ik dat weer overwegen.
Heb je vertrouwen in het management?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 21 april 2024 @ 10:31:54 #92
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_213278890
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:25 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Bingo.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 21 april 2024 @ 10:48:15 #93
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_213279278
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:25 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Niet echt dat is waar.. Maar bij een koers die laag genoeg staat wellicht toch interessant met de activitistische druk + afsplitsingen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_213279335
Het is in ieder geval een godsgeschenk dat Jope weg is. De vraag is niet of UN verdienpotentieel heeft, maar wanneer en hoe ze die eens gaan unlocken. De spin-off is een goed begin. Laag 40 kan je je er geen buil aan vallen, eventueel met wat covered calls als de vola wat toeneemt. Rijk worden doe je er ook niet mee.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_213279356
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:31 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Bingo.
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 10:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Niet echt dat is waar.. Maar bij een koers die laag genoeg staat wellicht toch interessant met de activitistische druk + afsplitsingen.
Focus je gewoon op bedrijven waar je wel vertrouwen hebt in het management. Deze discussie begon met het noemen van Aalberts, wat mij betreft is dat dan een veel beter voorbeeld. (en heb ik ook in portefeuille)
  zondag 21 april 2024 @ 11:30:53 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213279921
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 09:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Sinds 1995 wel.
Kijk je naar de laatste 5-10 jaar dan zit er geen groei in en dan draai je met de hoge inflatie verlies.
Dood geld.

[ afbeelding ]
Juist die inflatie zou er nog een aandeel als Unilever voor moeten zorgen dat er op termijn stijging in het vast zit
The End Times are wild
pi_213280646
Je zou denken dat Unilever een intressante kandidaat is voor een investering van Berkshire als er een ander management aan gesteld zou worden...

Maar na het debacle van Kraft-Heinz blijft ome Warren vast verre van die sector :P
  maandag 22 april 2024 @ 12:36:48 #98
545 dop
:copyright: dop
pi_213292153
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2024 21:34 schreef J.B. het volgende:

[..]
In dezelfde periode vorig jaar waren chips spotgoedkoop door de overproductie volgend op de tekorten tijdens de COVID-pandemie. Dat de omzet is gestegen wil dus niet per se zeggen dat ze meer chips hebben verkocht.
Dan zul je toch moeten gaan uitsplitsen welke chips er nu precies goedkoop waren.
Ik heb het precieze antwoord ook niet maar Nvidea had daar weinig last van.
Tsmc produceert niet alleen voor Nvidia, dus er is ruimte voor verschillende interpretaties.
Amerikaanse bedrijven hebben doorgaans prognoses die conservatief worden ingeschat.
En geven winst waarschuwingen als ze hun eigen prognoses niet halen.
Ik heb nog geen winst waarschuwing gezien van Nvidia.
Dat samen met wat ik over de omzet bij Tsmc zij zou toch een positieve indicatie moeten zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 22 april 2024 @ 12:37:55 #99
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_213292159
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Je zou denken dat Unilever een intressante kandidaat is voor een investering van Berkshire als er een ander management aan gesteld zou worden...

Maar na het debacle van Kraft-Heinz blijft ome Warren vast verre van die sector :P
Er is een ander managment, minder woke..

Staat een leuk artikel over in het FD
The End Times are wild
pi_213309580
Iemand hier die in bond/obligatie ETFs zit als defensieve aanvulling?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')