Ik heb alleen maar Nederlandse dividend aandelen, Nederland staat hoog wat dat betreft van alle wereldwijde aandelen.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het enige NL aandeel dat ik nog heb is van Lanschot Kempen, als dividend aandeel. En daar is het heel goed in, tot nu toe.
De resterende BESI een tijdje terug eruit gegooid op ¤140 en nog wat extra "SPDR MSCI World Technology" ETF voor teruggekocht.
Zodoende heb ik alleen nog 3 REIT's (Crown Castle, Simon Property Group, Realty Income), 3 ETF's (S&P500, Nasdaq100, SPDR World Tech), van Lanschot Kempen, Coca Cola, PepsiCo, McDonalds en wat cash om wat Tesla en ETF's terug te kopen.
Ik denk ook niet meer dat ik meer losse aandelen wil dan dat ik dan heb.
Bij Interactive Brokers heb ik nog MSTR maar dat zal pas weer presteren als de bitcoin koers stijgt.
quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar Nederlandse dividend aandelen, Nederland staat hoog wat dat betreft van alle wereldwijde aandelen.
Sp500 klein beetje, ik ben niet op zoek naar groeiaandelen.
geeft 1 euro dividend op een koers van 13 euroquote:Care Property Invest NV/SA (8OM. F) heeft een dividend aangekondigd van ¤ 1 met een ex-datum van 11 januari 2024 en een betalingsdatum van 01 juni 2024.
Valt gewoon allemaal samen, logische daling.quote:Op zaterdag 20 april 2024 10:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wat zijn de kwartaalcijfers van Nvidia?
ING vind ik juist niks.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:32 schreef recursief het volgende:
Mijn Nederlandse portefeuille bestaat vooral uit financials: ING, VLK, ASR en NN. Allemaal leuke dividendgevers. Daarnaast nog een hoop ASML en dan nog wat klein grut als Ahold, beetje Fastned en nog een paar kruimels.
Je stelde dat de koersdaling van Nvidia niets te maken had met de rente en alles te maken had met de cijfers van Nvidia die tegen zouden vallen. Die cijfers zijn er echter nog niet.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Valt gewoon allemaal samen, logische daling.
https://nos.nl/artikel/25(...)urswaarde-op-een-dag
Klopt, en wat we wel weten is dat TSMC Q1 16% meer omzet heeft gedraaid, dan de zelfde periodequote:Op zaterdag 20 april 2024 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je stelde dat de koersdaling van Nvidia niets te maken had met de rente en alles te maken had met de cijfers van Nvidia die tegen zouden vallen. Die cijfers zijn er echter nog niet.
Dat betekent niet dat de Q1 cijfers niet tegen kunnen vallen maar de bewering valt daar op dit moment nog niet mee te onderbouwen.
In dezelfde periode vorig jaar waren chips spotgoedkoop door de overproductie volgend op de tekorten tijdens de COVID-pandemie. Dat de omzet is gestegen wil dus niet per se zeggen dat ze meer chips hebben verkocht.quote:Op zaterdag 20 april 2024 17:48 schreef dop het volgende:
[..]
Klopt, en wat we wel weten is dat TSMC Q1 16% meer omzet heeft gedraaid, dan de zelfde periode
het jaar er voor. Met name door de aanhoudende vraag in Ai chips.
Geen garantie dat dit allemaal door Nvidia is natuurlijk maar om nu te roepen dat de Ai hype voorbij is gaat wat ver.
Omdat de Rabo nu aanbiedt ze voor 108,5 te kopen. Boven de marktwaarde. Dan koop ik ze daarna voor minder terugquote:
Sowieso, unilever had je ook kunnen laten liggen, die presteren nooit.quote:Op zaterdag 20 april 2024 11:06 schreef JimmyJames het volgende:
NL aandelen zijn niet mij ding buiten de large caps zoals Shell, Heineken, Unilever.
Je koopt Unilever niet voor de prestaties, dat wil zeggen als je bedoelde, korte termijn prestatie.quote:Op zondag 21 april 2024 00:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Sowieso, unilever had je ook kunnen laten liggen, die presteren nooit.
Sinds 1995 wel.quote:Op zondag 21 april 2024 09:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je koopt Unilever niet voor de prestaties, dat wil zeggen als je bedoelde, korte termijn prestatie.
Je koopt het voor vast dividend, wat jaarlijks of geregeld stijgt.
Op langer termijn zijn er weinig aandelen die zo goed gepresteerd hebben.
Sinds 1995, 410%.
Maw toen ik je opmerking zat te lezen, dacht ik wel “hoe zeg je dat je niets van beleggen weet, zonder te zeggen dat je niets van beleggen weet”.
Maar okay dat klinkt weer lullig van me.
Ik zit er momenteel niet in. Maar op zich waar dat ze vergeleken met Amerikaanse peers het super slecht doen. Hetzelfde verhaal voor Nestlé. Als je die naast P&G of Pepsico legt..quote:Op zondag 21 april 2024 00:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Sowieso, unilever had je ook kunnen laten liggen, die presteren nooit.
Heb je vertrouwen in het management?quote:Op zondag 21 april 2024 10:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik zit er momenteel niet in. Maar op zich waar dat ze vergeleken met Amerikaanse peers het super slecht doen. Hetzelfde verhaal voor Nestlé. Als je die naast P&G of Pepsico legt..
Tijdens een harde dip wellicht leuk om op te pakken vooral nu ze eindelijk de ijsdivisie gaan afsplitsen. Dus rond 40¤ ga ik dat weer overwegen.
Bingo.quote:Op zondag 21 april 2024 10:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Heb je vertrouwen in het management?
Niet echt dat is waar.. Maar bij een koers die laag genoeg staat wellicht toch interessant met de activitistische druk + afsplitsingen.quote:Op zondag 21 april 2024 10:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Heb je vertrouwen in het management?
quote:
Focus je gewoon op bedrijven waar je wel vertrouwen hebt in het management. Deze discussie begon met het noemen van Aalberts, wat mij betreft is dat dan een veel beter voorbeeld. (en heb ik ook in portefeuille)quote:Op zondag 21 april 2024 10:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Niet echt dat is waar.. Maar bij een koers die laag genoeg staat wellicht toch interessant met de activitistische druk + afsplitsingen.
Juist die inflatie zou er nog een aandeel als Unilever voor moeten zorgen dat er op termijn stijging in het vast zitquote:Op zondag 21 april 2024 09:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sinds 1995 wel.
Kijk je naar de laatste 5-10 jaar dan zit er geen groei in en dan draai je met de hoge inflatie verlies.
Dood geld.
[ afbeelding ]
Dan zul je toch moeten gaan uitsplitsen welke chips er nu precies goedkoop waren.quote:Op zaterdag 20 april 2024 21:34 schreef J.B. het volgende:
[..]
In dezelfde periode vorig jaar waren chips spotgoedkoop door de overproductie volgend op de tekorten tijdens de COVID-pandemie. Dat de omzet is gestegen wil dus niet per se zeggen dat ze meer chips hebben verkocht.
Er is een ander managment, minder woke..quote:Op zondag 21 april 2024 12:42 schreef WammesWaggel het volgende:
Je zou denken dat Unilever een intressante kandidaat is voor een investering van Berkshire als er een ander management aan gesteld zou worden...
Maar na het debacle van Kraft-Heinz blijft ome Warren vast verre van die sector
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |