abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 maart 2024 @ 10:23:35 #76
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_213003902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:03 schreef klaasweetalles het volgende:
in nederland hebben we het over zwart en wit
Alleen racisten, zoals de NOS.
Normale mensen doen dit niet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_213005333
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:23 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Alleen racisten, zoals de NOS.
Normale mensen doen dit niet.
mee eens, maar op fok beweren ze dat ik in een gesloten inrichting zit.... :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213005481
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 09:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarom heb je het woord "zwarte" in de TT in hoofdletters gedaan?
Misschien is hij zelf wel zwart, dat verklaart ook de bovenmatige gevoeligheid over wat kriktiek op een voetballer
Niet dat het mij uitmaakt verder.. zwart, wit, geel, bruin, rood.. het zal mij een zorg wezen
pi_213005658
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Misschien is hij zelf wel zwart, dat verklaart ook de bovenmatige gevoeligheid over wat kriktiek op een voetballer
Niet dat het mij uitmaakt verder.. zwart, wit, geel, bruin, rood.. het zal mij een zorg wezen
Ik ben gevoelig voor alles....

Daarom zit ik ook in een gesloten inrichting
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213005670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:24 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik ben gevoelig voor alles....

Daarom zit ik ook in een gesloten inrichting
Ben je bezweken onder je hoogbegaafde hersenpan?
  Trouwste user 2022 donderdag 18 april 2024 @ 19:57:03 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_213251966
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ben je bezweken onder je hoogbegaafde hersenpan?
Vanwaar deze sneer? Ik heb je dagboek gelezen. Daar werd ik niet vrolijk van. Waarom durf je dit te vragen namens een zijdelingse rukker :? Zelf bevlekker in de plakkende pagina's bovendien.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213252188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 19:57 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vanwaar deze sneer? Ik heb je dagboek gelezen. Daar werd ik niet vrolijk van. Waarom durf je dit te vragen namens een zijdelingse rukker :? Zelf bevlekker in de plakkende pagina's bovendien.

sow
  Trouwste user 2022 donderdag 18 april 2024 @ 20:25:17 #83
7889 tong80
Spleenheup
pi_213252398
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:11 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
sow
Je antwoord zegt alles. Het nietszeggende niets. De desolate FOK!er die het laatste woord mag hebben. Zeg je sow of amen ? Ik ben benieuwd. Klaas weet immers alles. Zelfs het zwarte gat valt in het niet.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_213252417
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2024 20:25 schreef tong80 het volgende:

[..]
Je antwoord zegt alles. Het nietszeggende niets. De desolate FOK!er die het laatste woord mag hebben. Zeg je sow of amen ? Ik ben benieuwd. Klaas weet immers alles. Zelfs het zwarte gat valt in het niet.
vertel ons wat over dat dagboek dan

heeft hij dat echt
pi_213289133
Alsof een Weghorst of zo nooit af wordt gezeken...
pi_213385684
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2024 22:50 schreef Halcon het volgende:
Alsof een Weghorst of zo nooit af wordt gezeken...
die is gewoon slecht

dat is wat anders
  woensdag 1 mei 2024 @ 22:10:24 #87
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_213386995
Hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind, en onze beste spelers zijn de laatste jaren toch wat donkerder van kleur. Niemand gaat kritiek hebben op De Roon of Wieffer, dat zijn gewoon beperkte voetballers die wel goed in dienst van een elftal kunnen spelen. Maar als Koeman nu een Klaassen op gaat roepen kan je dat het Boerderijhoofd ook niet kwalijk nemen, dat is natuurlijk gewoon uitermate dom van Koeman.

Simons, Van Dijk en Memphis zijn mede met De Jong gewoon internationaal de interessantste spelers op dit moment, dus dan ligt kritiek veel meer voor de hand. Dumbfries wordt nog steeds met fluwele handschoentjes aangepakt ondanks zijn domme acties laatst bij Inter. Als Emi Martinez zoiets zou doen, dan staan de kranten vol met schuimbekkende woedende koppen.

Nee, er is absoluut geen sprake van racisme en die kaart moet ook niet steeds getrokken worden als er ook maar enige kritiek is op iemand van kleur. Als je het zo continue gaat bekijken stop je nooit het racisme, je creëert slecht meer polarisatie.
AZ
ALKMAAR
pi_213621291

als deze man wit was geweest dan waren de nederlandse sportjournalisten helemaal klaar gekomen nu

o wacht die hebben frenkie de jong :)
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 juni 2024 @ 14:12:10 #89
7889 tong80
Spleenheup
pi_213823084
Misschien niet door de media. Wel door het "publiek" Niet alleen qua prestaties, maar ook over hun gedrag en hoe ze er uit zien of kleden. Het is me toch wat, hoe durft ie, een witte haarband. Depay straks topscorer aller tijden van Oranje, dat mag toch niet ? Wijnaldum is een omhooggevallen harde werker die nog nooit wat heeft gepresteerd.

pi_213825115

misschien is die witte haarband wel symbolische.......
pi_213825443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:12 schreef tong80 het volgende:
Misschien niet door de media. Wel door het "publiek" Niet alleen qua prestaties, maar ook over hun gedrag en hoe ze er uit zien of kleden. Het is me toch wat, hoe durft ie, een witte haarband. Depay straks topscorer aller tijden van Oranje, dat mag toch niet ? Wijnaldum is een omhooggevallen harde werker die nog nooit wat heeft gepresteerd.

Deels is de sportjournalistiek een oude beperkte mannen gebeuren niet zoveel moeten hebben van de fratsen van de jongste generatie voetballers. Deels terecht en zeker terecht waar het gaat om diversiteit want dat is voor de sportjournalistiek iets van de jaren 80 geweest, zo niet ouder, en nooit een issue. Komen nou de roomblanke redacties in hun veel blankere bubbels dan de sportjournalistiek ineens met een Amerikaanse ideologie aankakken alsof het voor het Nederlandse voetbal iets nieuws is.

Dan heb je ook nog de NOS die vanwege het diversiteitsbeleid de donkere spelers juist opklopt en promoot. Memphis moet en zal de grote ster zijn, terwijl hij bij het Nederlands elftal steeds vaker speelt als de subtop clubvoetballer. Daarbuiten zit het probleem meer in het denken in clichés en stereotypen zoals voetbaljournalisten nou eenmaal doen, een lange speler kan goed koppen en heeft geen techniek, een Marokkaan is een moeilijke jongen, meer in het verlengde daarvan.Ik denk dat donkere spelers eerder verwacht worden in de problemen te komen en niet gefocust op hun carriere te zijn.

Allemaal niet zo belangrijk natuurlijk. Een oververtegenwoordiging is prima maar het echte probleem is natuurlijk dat het Nederlands elftal een stukje sterker zou zijn als het blanke platteland het niet zo liet afweten waar het gaat om talent voortbrengen. Doen ze daar allemaal aan hockey of padel tegenwoordig? Hup, voetballen zullen die boerenjongens.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 18:04:52 #92
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_213825470
Ik als buitenstaander denk juist dat de donkere spelers juist beter zijn. Tenzij ze homo zijn, dat vind het voetbal nog steeds moeilijk.

Fun fact: John de Bever was ooit 1 van de beste zaalvoetballers ter wereld.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_213825508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 14:12 schreef tong80 het volgende:

pi_213825587
Het is vooral de schuld van John de Wolf.
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 juni 2024 @ 20:52:47 #95
7889 tong80
Spleenheup
pi_213827722
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 18:08 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]
Mijn post was sarcastisch, ik postte wat de vooroordelen van het "volk" zijn.

pi_213827915
Wat een onzin. Sommige van Oranjes grootste spelers zijn zwart. Rijkaard, Gullit.... Wijnaldum krijgt nu kritiek omdat ie een draak van een wedstrijd speelde. En quite frankly, deze lichting is gewoon niet zo goed over de hele breedte.
We hebben nu simpelweg geen spelers meer van dat kaliber die bij de absolute wereldtop horen..... hooguit subtoppers. En dat geld ook voor de donkere spelers, helaas. Hoe ze eruit zien of wat voor kleur ze hebben zal me een worst wezen, als ze maar goed spelen.

Als Depay de winnende in de finale d'r in knalt juich ik er niet minder hard om.
pi_213828256
Waren er niet eens allemaal racistische tokkies veroordeeld vanwege hun racistische reacties op een groepsfoto van de spelers?
  Trouwste user 2022 vrijdag 7 juni 2024 @ 21:58:00 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_213828473
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:07 schreef Donderkonijn het volgende:
Wat een onzin. Sommige van Oranjes grootste spelers zijn zwart. Rijkaard, Gullit.... Wijnaldum krijgt nu kritiek omdat ie een draak van een wedstrijd speelde. En quite frankly, deze lichting is gewoon niet zo goed over de hele breedte.
We hebben nu simpelweg geen spelers meer van dat kaliber die bij de absolute wereldtop horen..... hooguit subtoppers. En dat geld ook voor de donkere spelers, helaas. Hoe ze eruit zien of wat voor kleur ze hebben zal me een worst wezen, als ze maar goed spelen.

Als Depay de winnende in de finale d'r in knalt juich ik er niet minder hard om.
Zo denken "jij en ik" maar dat is volgens mij niet de algemene tendens.

pi_213828529
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:36 schreef prunus het volgende:
Waren er niet eens allemaal racistische tokkies veroordeeld vanwege hun racistische reacties op een groepsfoto van de spelers?
Maar er waren toch voornamelijk niet blanken op die groepsfoto te bewonderen?
pi_213828579
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Heb je ook nog een artikel van nog verder terug?

Sinds 2019 is er veel veranderd op het gebied van diversiteit in de media. Dit komt dus over als een achterhaald artikel.
Wat is er precies veranderd sindsdien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')