Ben zelf ook al lang weg uit "ons dorp" en weet wel de meeste waar we toen mee rondhingen op straat werken nu nog steeds op de steenfabriek waar ze op hun 16e begonnen zijn. Ieder weekend dezelfde kroeg, drugs en blijven hangen in die tijd. Ik ben wel heel blij dat ik daar niet in ben blijven hangen, maar hoor zo nu en dan nog wel wat.quote:Op maandag 25 maart 2024 23:11 schreef HSG het volgende:
[..]
De grootste lullo's uit het dorp waar ik was opgegroeid wonen daar nog steeds met de meest lage baantjes die er maar te vinden zijn.
Heel af toe hoor ik er iets over en dan denk ik "och och och".
Jij bent nu mod op Fok!, een teken van succesquote:Op maandag 25 maart 2024 23:14 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ben zelf ook al lang weg uit "ons dorp" en weet wel de meeste waar we toen mee rondhingen op straat werken nu nog steeds op de steenfabriek waar ze op hun 16e begonnen zijn. Ieder weekend dezelfde kroeg, drugs en blijven hangen in die tijd. Ik ben wel heel blij dat ik daar niet in ben blijven hangen, maar hoor zo nu en dan nog wel wat.
Levert me ook ongekende weelde opquote:Op maandag 25 maart 2024 23:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jij bent nu mod op Fok!, een teken van succes
Klopt, en dat is het ook. Het onderzoek baseert zich op de subjectieve input van leerkrachten in 1980.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:27 schreef recursief het volgende:
[..]
Ja. 50 jaar onderzoek en dan heb jij het over een "héél makkelijke conclusie".
"Het is mogelijk dat". Nou ja, meer dan de mogelijkheid dat er een verband is, is dus niet vastgesteld door de onderzoeker zelf. Dus ik vind het dan een hele makkelijke conclusie om vast te stellen dat er een onomstotelijk verband bestaat tussen pestgedrag op de basisschool, en een hoger inkomen later in het leven.quote:“It’s possible that our classrooms are competitive places and that children adapt to win that competition with aggression, and then take that through to the workplace where they continue to compete aggressively for the best paid jobs. Perhaps we need to reconsider discipline in schools and help to channel this characteristic in children in a more positive way.”
Dus in 4% van de gevallen waarin agressie (en dan niet alleen bullying) vastgesteld is, werd vastgesteld dat er sprake was van een hoger inkomen. 280 mensen op 7000. Over de correlatie attention problems die dan minder gaan verdienen wordt gek genoeg door de journalist niks gezegd.quote:They found that an increase in teachers’ observations of conduct problems – such as temper outbursts or bullying or teasing other children – was associated with an increase in earnings in 2016 of nearly 4% for a given rise in conduct problems for boys and girls. That compared with a 6% rise for higher cognition skills.
Those considered to have attention problems, such as failing to finish tasks, and emotional problems – seen as worried, anxious or fussy – went on to earn less than their classmates.
Oftewel, de agressievere kinderen vallen relatief gezien vaker uit de studie. Maar geen conclusies over wat dit doet met de onderzoeksresultaten.quote:Del Bono said that expectations about children’s behaviour had changed since the 1980s and that many participants had dropped out of the study since it began, a factor that affects all longitudinal studies. “We do lose more of those with higher conduct problems,” she said.
Dus vandaar dat ik het allemaal wel heel makkelijk geconcludeerd vind, dat baseer ik deels op het onderzoek zelf en deels op de conclusies die de journalist eraan verbindt. En vervolgens zie je dat FOK! er lekker simplistisch mee aan de haal gaat: eens een kutkind, altijd een kutkind.quote:There is no evidence in the institute’s study about whether children who were aggressive continued to be so in adulthood
Dit lees ik niet uit alle reacties.quote:vervolgens zie je dat FOK! er lekker simplistisch mee aan de haal gaat: eens een kutkind, altijd een kutkind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb ik er spijt van? NEE!
Dat je via Facebook nog spijtbetuigingen krijgt dat ze mijn zusje zo erg gepest hebben![]()
OK, OK (makkelijke conclusie)quote:Op maandag 25 maart 2024 23:50 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dit lees ik niet uit alle reacties.
Het onderzoek ging echter niet over Nederland en is ook niet 1 op 1 te extrapoleren.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 00:09 schreef core2duo het volgende:
Veel meer hiërarchie in het onderwijs, de leraar weer de baas, zou dat niet een deel van de oplossing zijn? Kinderen in Nederland zijn erg mondig.
Maar dat staat er niet. Er staat dat "pestgedrag" ("conduct problems such as temper outburst or bullying or teasing") geassocieerd wordt met 4% hoger inkomen, en dat hogere cognitieve vaardigheden geassocieerd worden met 6% meer inkomen.quote:Op maandag 25 maart 2024 23:40 schreef Seven. het volgende:
Verder stelt de onderzoeker het volgende:
[..]
Dus in 4% van de gevallen waarin agressie (en dan niet alleen bullying) vastgesteld is, werd vastgesteld dat er sprake was van een hoger inkomen. 280 mensen op 7000. Over de correlatie attention problems die dan minder gaan verdienen wordt gek genoeg door de journalist niks gezegd.
quote:They found that an increase in teachers’ observations of conduct problems – such as temper outbursts or bullying or teasing other children – was associated with an increase in earnings in 2016 of nearly 4% for a given rise in conduct problems for boys and girls. That compared with a 6% rise for higher cognition skills.
Op mijn school waren juist de kinderen van rijke(re) ouders de pineut dus jouw persoonlijke ervaring zegt misschien niet zoveel.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:33 schreef Gia het volgende:
De pesters op mijn middelbare school waren vooral de rijke kids. Dus, ja, komen van goede huize, ouders hebben vaak al gestudeerd, dus de kans dat junior gaat studeren is ook groot. Daarbij krijgen ze ook al een aardige erfenis, waarmee ze kunnen investeren in een bedrijf.
Allemaal niet zo onverklaarbaar, eigenlijk.
Op mijn school zaten alle kinderen uit de elitebuurt. De kinderen, zoals ik, van middenklasse ouders, waren vooral de pineut. Op mij had dat overigens geen vat, want ik hoefde niet zo nodig bij die populaire kliek te horen. Had mijn eigen vriendinnen en ging mijn eigen gang. Maar ik zag wel bij anderen, die er bij gingen staan, omdat ze daarbij wilden horen, dat die het mikpunt werden en dat ging soms best tot huilens toe.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:39 schreef recursief het volgende:
[..]
Op mijn school waren juist de kinderen van rijke(re) ouders de pineut dus jouw persoonlijke ervaring zegt misschien niet zoveel.
Kan aan mij liggen, maar als je een manipulatieve sociopaat bent lijkt het me verre van vanzelfsprekend dat je dan ver komt in het bedrijfsleven. Grote kans dat je collega's een hekel aan je hebben en je niet goed in de groep valt.quote:Op zondag 24 maart 2024 18:13 schreef RamboDirk het volgende:
Denk dat het een beetje biased is. De "natuurlijke" pestkop, zeg maar de manipulatieve sociopaat... Die zal het waarschijnlijk wel goed doen in het bedrijfsleven.
Zal ook per werkplek verschillen denk ik. Lekker hard schreeuwen naar je collega's doet het misschien goed bij bepaalde beroepen, maar met een grote bek pestend gedrag vertonen kom je niet heel ver bij andere banen; dan hebben de mensen met wat hogere intelligentie en die zich normaal kunnen gedragen gewoon een voorsprong. Ik kijk puur naar mijn eigen jeugd, maar ik zou nou niet gaan beweren dat de pesters van vroeger nou slimmer waren. Tegenovergestelde juist. En dat wisten ze allemaal prima; super onzeker, waardoor ze maar gingen pesten.quote:
Lekker dat restaurant zwart maken via yelp/google/en zoquote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:07 schreef ToT het volgende:
Ben vroeger door met name 2 specifieke jongens stelselmatig gepest en in elkaar geslagen.
De één heeft later de fabriek van zijn vader overgenomen en de ander heeft een succesvol restaurant.
Pleit je er nou voor dat mensen gepest moeten worden?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
...
Ik heb juist het idee dat de mensen die echt veel verdienen vroeger meer gepest hadden moeten worden. Zuckerberg, Gates, dat soort achterbakse types waren bij mij op school zo vaak van de trap afgegooid dat ze zich nu anders hadden opgesteld.
Grappig, want ik zie wel het tegenovergestelde. Het verbaasd mij in ieder geval wel hoe waar "fake it 'till you make it" is. Ik ben vrij stil en niet assertief, ik werk daarentegen wel keihard. Een vriendin van mij lult echt iedereen onder de tafel, is dominant, assertief, etc. We hebben dezelfde opleiding gedaan. Ik met twee vingers in m'n neus en zij met heel veel pijn en moeite. Ik heb een redelijk kutbaantje, zij heeft een topfunctie. Zie hier de paradox. Dit even los van pesten, want dat heeft natuurlijk ook nog ander, vooral negatieve, factoren, maar wat wel zo is, is dat in die groep voornamelijk de pesters zitten. Ik ervaar heel weinig dat pesten bij mij op de werkvloer voorkomt uit onzekerheid.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zal ook per werkplek verschillen denk ik. Lekker hard schreeuwen naar je collega's doet het misschien goed bij bepaalde beroepen, maar met een grote bek pestend gedrag vertonen kom je niet heel ver bij andere banen; dan hebben de mensen met wat hogere intelligentie en die zich normaal kunnen gedragen gewoon een voorsprong. Ik kijk puur naar mijn eigen jeugd, maar ik zou nou niet gaan beweren dat de pesters van vroeger nou slimmer waren. Tegenovergestelde juist. En dat wisten ze allemaal prima; super onzeker, waardoor ze maar gingen pesten.
Sommige wel ja. Het is ook iets wat kinderen corrigeert, niet alleen de ouders doen dat maar ook leeftijdgenoten. Daar zitten vaak hele nare trekjes aan omdat het buitenbeetjes betreft en daar ben ik niet voor, maar ook achterbaks gedrag wordt met pesten afgestraft.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 13:54 schreef recursief het volgende:
[..]
Pleit je er nou voor dat mensen gepest moeten worden?
En men heeft hier gekeken naar pestkoppen en niet specifiek naar assertieve mensen.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:31 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Assertiviteit is een gezonde en milde vorm van 'agressie'. Waar het doel is om je grenzen aan te geven zonder iemand verder pijn te doen
Iemand pesten is dat niet. Daar gaat het echt over iemand pijn doen en vernederen
Krekker jonge leef jij nog hoe is het in rotterdamquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:35 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En men heeft hier gekeken naar pestkoppen en niet specifiek naar assertieve mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |