abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212930398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja nee, samen uit samen thuis gaat moeilijk als 1 persoon in de groep snel overprikkeld raakt en de batterij snel leeg heeft en dat er kinderen zijn voor wie het een waanzinnig avontuur is om daar te zijn en die het liefst 5x in iedere attractie willen zitten, als het ff kan van de ene kant van het park naar de andere en dan kris-kras overal doorheen.
Dan zul je toch moeten leren er mee om te gaan dat je soms in je uppie even op adem moet komen; voor kinderen is het een verschrikkelijke straf om een uur lang stil te moeten blijven zitten omdat er iemand moe is, terwijl er zo veel te beleven is. :)
Ja, ben ik ook met je eens. Ik bedoelde meer dat ik dan alleen in een restaurant had moeten gaan zitten terwijl zij in die attractie gingen. We waren er ook al sinds 10:00 uur en om 8 uur s'ochtends al weggereden. Het is niet echt naast de deur vanaf waar ik woon.
pi_212930415
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 10:39 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Deze vind ik wel bijzonder. Imo heb je een prima dag gehad als je van 10.00 tot 16 uur ergens bent geweest en moet je aardig wereldvreemd zijn om vervolgens zelf niet weg te willen ondanks dat jij aangeeft het niet meer te trekken om dan ook nog te gaslighten naderhand… Iets om over na te denken TS.
Als gezonde man heb ik het ook wel gehad na 6 uur pretpark, The Hell
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Spellchecker zaterdag 23 maart 2024 @ 20:30:57 #28
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_212930854
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:47 schreef Flow_er het volgende:
Heey, wat fijn, al die lieve reacties. Ook de kritische vind ik top, daar kan ik wat mee.

Om even iedereen zijn vraag te beantwoorden en wat meer context te geven: iedereen weet van mijn psychische problemen af en ook dat ik snel last heb van overprikkeling. De familieleden die mee waren hadden zoiets van, de kinderen willen nog ergens heen dus doen we dat ook en we zijn er al lang niet geweest. Dit hadden ze zonder te overleggen ook al beloofd aan die kinderen op voorhand. Ik denk dan anderzijds, dit is niet de allerlaatste keer dat je ooit naar de Efteling zult gaan... Buiten dat waren ook nog alle familieleden vrij daarna of pas tegen de middag aan op het werk verwacht, waar ik weer half zes naast mijn bed moest staan. Later hoorde ik dat ze ook nog terwijl ik even naar het toilet was gingen overleggen wie er aan mij ging vertellen dat we pas over 2!! Uur weg zouden gaan en dat er ook nog de een na de ander zei, nou, dat ga ik niet doen. Dat voelde al helemaal denigrerend.

Mijn partner valt niet veel kwalijk te nemen, afgezien van die opmerkingen achteraf, want de familieleden die mee waren hebben geen rijbewijs en reden dus met mijn partner mee. Hij vond het dus niet kunnen om dan te bepalen om te gaan op dat moment. Hij heeft de wensen van mijn familie boven mijn wens gezet. Dit doet ook pijn. Ik voel me echt vreselijk, ben opgebrand en dan denk ik, moet ik me dan een halve week zo intens kunt voelen omdat/zodat anderen nog even twee uur kunnen genieten, wat ze heel de dag al hebben gedaan, dankzij de uitnodiging mee te gaan in de auto want anders kom je niet in de Efteling. Waarom is het dan zo egoïstisch van MIJ om twee uur eerder weg te willen als het mij letterlijk schade aan doet? En indirect dus ook mijn gezin, mijn zoontje snapte het niet en was er ook boos om. Mocht ik wel een vreselijke egoïst zijn, please let me know.
De volgende keer zorgen voor jullie eigen vervoer; dus voor jou en je partner (en je kind?).
Dan kunnen jullie weg als je klaar bent met de dag ........
pi_212931220
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:30 schreef maily het volgende:

[..]
De volgende keer zorgen voor jullie eigen vervoer; dus voor jou en je partner (en je kind?).
Dan kunnen jullie weg als je klaar bent met de dag ........
Gaan we zeker doen ja! De twee familieleden met kind hebben geen rijbewijs en komen dus nooit in de Efteling, omdat dat niet te doen is met het ov. Maar een herhaling van dit, nee bedankt. Ze hebben niet eens gedag gezegd of gevraagd hoe het met me ging toen ik in de ene en hun in de andere auto stapten. Lang geleden dat ik me zo klote heb gevoeld als gisteren.
pi_212931289
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:06 schreef halfway het volgende:

[..]
Als gezonde man heb ik het ook wel gehad na 6 uur pretpark, The Hell
Nou! Ik was ook verbaasd. Het is ook niet zo zeer vermoeidheid op de eerste plaats maar door die angststoornis voel ik echt paniek als ik over die grens heen ga en daar blijf ik dan dagen last van houden.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 20:48:01 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212931346
Hoe loyaal is je partner in andere gevallen waarin het jou te veel dreigt te worden? Zet hij jou dan wel op de eerste plaats?
The love you take is equal to the love you make.
pi_212932140
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:48 schreef Lienekien het volgende:
Hoe loyaal is je partner in andere gevallen waarin het jou te veel dreigt te worden? Zet hij jou dan wel op de eerste plaats?
Ja, uiteindelijk wel, maar de teleurstelling moet dan wel geuit worden. Zeg ook elke keer, ik kan er letterlijk niks aan doen! En dat is vaak al nadat ik het voor mijn doen echt al lang vol heb gehouden.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 22:12:16 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212932960
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 21:22 schreef Flow_er het volgende:

[..]
Ja, uiteindelijk wel, maar de teleurstelling moet dan wel geuit worden. Zeg ook elke keer, ik kan er letterlijk niks aan doen! En dat is vaak al nadat ik het voor mijn doen echt al lang vol heb gehouden.
Dit punt lijkt me het lastigste in het verhaal. Ik snap ergens wel dat hij het ook goed wil doen in de ogen van zijn familieleden, maar jij bent belangrijker. Probeer een volgende keer duidelijkere afspraken te maken. Laat dit dan een ervaring zijn om aan te refereren als: het moet geen herhaling worden van de Efteling.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 23:05:44 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212933685
@TS Was het dan geen optie geweest om te zeggen ‘ik wacht in de auto?’ Ik begrijp niet goed waarom je ben gebleven. Samen uit, samen thuis is leuk hoor, maar zo werkt het toch niet, jullie zijn geen kleuterklasje toch?

En koud en nat zou ik er sws buitengelaten hebben als je vanwege overprikkeling weg wilde, koud en nat was iedereen, daar kun je je ook overheen zetten als je dat zou willen.

En zorgen dat je vrij bent de volgende dag, de anderen hadden daar wel over nagedacht blijkbaar, dat kan je hen niet verwijten.
pi_212936039
Bedankt voor alle tips, ik ga ze allemaal meenemen en dit voor een volgende keer voorkomen.
pi_212936043
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 22:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit punt lijkt me het lastigste in het verhaal. Ik snap ergens wel dat hij het ook goed wil doen in de ogen van zijn familieleden, maar jij bent belangrijker. Probeer een volgende keer duidelijkere afspraken te maken. Laat dit dan een ervaring zijn om aan te refereren als: het moet geen herhaling worden van de Efteling.
❤️
  zondag 24 maart 2024 @ 07:57:43 #37
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_212936974
He ts wat naar dat je zo over je grenzen moest gaan terwijl je het al aangegeven had. Heeft je partner zich wel eens verdiept in je angststoornis? Misschien dat meer inzicht helpt om zich meer in jou te kunnen verplaatsen. Als je zelf geen last hebt van snel overprikkeld zijn maar daar juist energie van krijgt kan dat best lastig zijn.

Die van mij weet dat bij mij de indrukkenbatterij halverwege de dag gewoon leeg is, hij ziet het ook aan me en stelt zelf voor als ik dat zelf niet doe om even ergens op een bankje te gaan zitten samen of dat hij dan even iets anders gaat doen met onze dochter zodat ik in mijn zombiemodus kan gaan om alles een plaatsje te geven en ik daarna weer door kan.
In de Efteling is het sprookjesbos een rustigere plek en er zijn ook een paar speeltuinen waar je wat meer achteraf kunt zitten.
En zorg dat je fysieke behoeften in orde zijn. Als je hongerig dreigt te worden zorg dan dat je iets voedzaams in je tas hebt wat je weer even wat goede energie geeft. De volgende dag vrij nemen zal niet voor iedereen altijd mogelijk zijn, maar als je er zo veel last van hebt plan het dan gewoon niet op een dag voor een drukke werkweek. No way dat ik naar een pretpark ga als ik de volgende dag weer volop aan moet staan. Ik bewaak dat voor mijn dochter ook.
Ik hoop dat je de komende dagen weer tot rust kunt komen en het met elkaar kunt bespreken. Maak de volgende keer afspraken en een plan, zoek alvast eea uit wat je kunt doen als je overprikkeld dreigt te raken, dat je partner weet dat dat plan dan in werking wordt gezet.
pi_212940493
Je kan in de toekomst inderdaad zelf met eigen vervoer komen. Maar los daarvan, die angst is heel serieus en kun je niet negeren, ook al lijkt het voor je vrienden niet zo, zij hadden dat immers totaal niet. Ze hebben er ook maar mee te dealen hoor. Met een gekneusde enkel ga je toch ook niet gewoon verder lopen?

Ik was een keer met vrienden ergens heen en kreeg een slecht nieuws telefoontje. Het eerste wat m'n vrienden zeiden was kom jongens, we gaan naar huis vanwege [...] Waarom zou zoiets hier niet gelden, waarom is dat zo moeilijk voor hen? En als oplossing voor in het vervolg kun je inderdaad bijvoorbeeld met eigen vervoer gaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 24 maart 2024 @ 13:15:43 #39
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_212940921
@Flow_er Ik denk dat je er beter aan doet om de bron van je probleem aan te pakken en niet de symptomen. (Chagrijnige partner en kinderen.) Die angst en moeheid dus. En dat begint bij de huisarts en van daaruit mischien doorverwijzing naar andere hulp.

En wat je partner betreft, die moet niet zeiken want als jullie inmiddels al kinderen hebben zijn jullie dus al een tijd bij elkaar. Dan weet hij ondertussen ook al wat voor vlees hij in de kuip heeft en moet ie niet zeiken en ook de kinderen corrigeren.

Leuk als hij iedere dag een marathon kan lopen en hoge bergen kan beklimmen maar dat hoeft ie niet van zijn partner te eisen.
  zondag 24 maart 2024 @ 13:59:16 #40
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212941576
Een paniekstoornis heb ik totaal niet maar ik ga gewoon altijd met eigen vervoer omdat ik dan kan doen waar ik zin in heb.

Het klinkt ook alsof je een probleem hebt met je energie naast de angststoornis, of is het een symptoom? Dis te weinig energie hebben voor een lange drukke dag.

Vriendin van mij heeft dat ook, lijkt me vreselijk om niet te kunnen doen wat je wil doen en je halverwege de dag 'op' bent en alleen savonds iets kunt doen als je overdag verder niks hebt. Sterkte hiermee ts!
To BG or not to BG!
pi_212941840
Voor mij is de situatie behoorlijk herkenbaar, maar dan met mega drukke, lawaaierige feesten waar iedereen luidkeels door elkaar heen kakelt. (Met name de vrouwen uiteraard.)
Ik probeer dan wel zo veel mogelijk uit de situatie te stappen, ook al is het in m'n eigen huis.
  zondag 24 maart 2024 @ 14:44:18 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212942185
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 13:59 schreef oppiedoppie het volgende:
Een paniekstoornis heb ik totaal niet maar ik ga gewoon altijd met eigen vervoer omdat ik dan kan doen waar ik zin in heb.

Het klinkt ook alsof je een probleem hebt met je energie naast de angststoornis, of is het een symptoom? Dis te weinig energie hebben voor een lange drukke dag.

Vriendin van mij heeft dat ook, lijkt me vreselijk om niet te kunnen doen wat je wil doen en je halverwege de dag 'op' bent en alleen savonds iets kunt doen als je overdag verder niks hebt. Sterkte hiermee ts!
Niet kunnen doen wat je wilt door beperkte energie, daar is nog wel mee te leven als je zelf daarin je grenzen kan en mag bewaken.

Wat imo pas echt vreselijk is, is als je naaste omgeving je daarin niet steunt en je min of meer in situaties brengt waarin je over die grenzen heen moet.
pi_212942233
Overigens heeft niet iedereen even veel energie. Ik heb een collega en die heeft echt letterlijk de hele week een volle agenda, inclusief 's avonds. Dat is pas ziekelijk.
  zondag 24 maart 2024 @ 15:12:59 #44
335476 oppiedoppie
pi_212942684
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet kunnen doen wat je wilt door beperkte energie, daar is nog wel mee te leven als je zelf daarin je grenzen kan en mag bewaken.

Wat imo pas echt vreselijk is, is als je naaste omgeving je daarin niet steunt en je min of meer in situaties brengt waarin je over die grenzen heen moet.
Mij lijkt het dus erger om niet te kunnen doen wat ik wil door een tekort aan energie.

Verder ben ik nogal een einzelgänger en als ik ergens ben, feestje bij familie oid, en ik heb geen zin meer dan ga ik gewoon naar huis. Met of zonder 'steun' van familie. Ik heb daar dan weer geen moeite mee als ze het niet leuk vinden als ik vertrek. Gebeurt niet vaak hoor maar heel soms wel en dan is het dikke doei. Daarom rij ik ook altijd zelf.
To BG or not to BG!
  zondag 24 maart 2024 @ 15:14:44 #45
335476 oppiedoppie
pi_212942699
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
Overigens heeft niet iedereen even veel energie. Ik heb een collega en die heeft echt letterlijk de hele week een volle agenda, inclusief 's avonds. Dat is pas ziekelijk.
Van sommige dingen krijg je ook weer energie. Ik ga vaak savonds uurtje sporten en daarna zwemmen en ff rondje sauna. Heerlijk. Volledig zen weer thuis en gegarandeerd fijne nachtrust erna.
To BG or not to BG!
pi_212942910
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:14 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Van sommige dingen krijg je ook weer energie. Ik ga vaak savonds uurtje sporten en daarna zwemmen en ff rondje sauna. Heerlijk. Volledig zen weer thuis en gegarandeerd fijne nachtrust erna.
Dat heb ik totaal niet.

Maar heb wel een fysiek zware baan wat keihard werken is, dus ben best zen als ik thuis kom.
  zondag 24 maart 2024 @ 15:50:46 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212943447
Nvm.

[ Bericht 99% gewijzigd door Lienekien op 24-03-2024 20:18:46 ]
pi_212945600
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 12:43 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan in de toekomst inderdaad zelf met eigen vervoer komen. Maar los daarvan, die angst is heel serieus en kun je niet negeren, ook al lijkt het voor je vrienden niet zo, zij hadden dat immers totaal niet. Ze hebben er ook maar mee te dealen hoor. Met een gekneusde enkel ga je toch ook niet gewoon verder lopen?

Ik was een keer met vrienden ergens heen en kreeg een slecht nieuws telefoontje. Het eerste wat m'n vrienden zeiden was kom jongens, we gaan naar huis vanwege [...] Waarom zou zoiets hier niet gelden, waarom is dat zo moeilijk voor hen? En als oplossing voor in het vervolg kun je inderdaad bijvoorbeeld met eigen vervoer gaan.
Dit zo lezen en bevestiging krijgen is zo fijn, dankjewel. Dat maakt al zoveel goed. ❤️
pi_212945610
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 07:57 schreef Tweedledee het volgende:
He ts wat naar dat je zo over je grenzen moest gaan terwijl je het al aangegeven had. Heeft je partner zich wel eens verdiept in je angststoornis? Misschien dat meer inzicht helpt om zich meer in jou te kunnen verplaatsen. Als je zelf geen last hebt van snel overprikkeld zijn maar daar juist energie van krijgt kan dat best lastig zijn.

Die van mij weet dat bij mij de indrukkenbatterij halverwege de dag gewoon leeg is, hij ziet het ook aan me en stelt zelf voor als ik dat zelf niet doe om even ergens op een bankje te gaan zitten samen of dat hij dan even iets anders gaat doen met onze dochter zodat ik in mijn zombiemodus kan gaan om alles een plaatsje te geven en ik daarna weer door kan.
In de Efteling is het sprookjesbos een rustigere plek en er zijn ook een paar speeltuinen waar je wat meer achteraf kunt zitten.
En zorg dat je fysieke behoeften in orde zijn. Als je hongerig dreigt te worden zorg dan dat je iets voedzaams in je tas hebt wat je weer even wat goede energie geeft. De volgende dag vrij nemen zal niet voor iedereen altijd mogelijk zijn, maar als je er zo veel last van hebt plan het dan gewoon niet op een dag voor een drukke werkweek. No way dat ik naar een pretpark ga als ik de volgende dag weer volop aan moet staan. Ik bewaak dat voor mijn dochter ook.
Ik hoop dat je de komende dagen weer tot rust kunt komen en het met elkaar kunt bespreken. Maak de volgende keer afspraken en een plan, zoek alvast eea uit wat je kunt doen als je overprikkeld dreigt te raken, dat je partner weet dat dat plan dan in werking wordt gezet.
Dankjewel voor je tips! Ik had al die dag vrij genomen maar de volgende keer plan ik het inderdaad wel in een vakantie in.
pi_212945656
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 13:15 schreef Joopklepzeiker het volgende:
@:Flow_er Ik denk dat je er beter aan doet om de bron van je probleem aan te pakken en niet de symptomen. (Chagrijnige partner en kinderen.) Die angst en moeheid dus. En dat begint bij de huisarts en van daaruit mischien doorverwijzing naar andere hulp.

En wat je partner betreft, die moet niet zeiken want als jullie inmiddels al kinderen hebben zijn jullie dus al een tijd bij elkaar. Dan weet hij ondertussen ook al wat voor vlees hij in de kuip heeft en moet ie niet zeiken en ook de kinderen corrigeren.

Leuk als hij iedere dag een marathon kan lopen en hoge bergen kan beklimmen maar dat hoeft ie niet van zijn partner te eisen.
Dankjewel voor je reactie. Degene met twee kinderen waren twee familieleden, mijn partner wilde ook wel gaan, voor mij, maar wilde de rest niet teleurstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')