Ach alles wat ze doen is liegen voor de propaganda. Niet voor niets paliwood.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:40 schreef opgebaarde het volgende:
Beetje zoals de claim van lokale artsen dat ~80% van de slachtoffers van het 'meel bloedbad' kogelwonden hadden. Door het IDF.
Alleen waren ze bij gebrek aan waarnemers ook nog even vergeten om dit op beeld vast te leggen. Zoals gewoonlijk
De slachtofferrol is één van de grootste wapens in de islam. Kinderen worden ermee geïndoctrineerd. Heb het in het verleden te vaak zelf meegemaakt, provoceren, uitdagen, en zodra er gevolgen zijn en ze aan de verliezende hand zijn komt die slachtofferrol. Dat zag je al bij schoolkinderen onder de 10 jaar in die cultuur, en iedereen die met dit soort mensen te maken heeft kan dit bevestigen. Het werkt, want in dit land zijn mensen zeer gevoelig voor de slachtofferrol, dus lekker de ongelovigen bespelen en beliegen, volgens mij heeft hun profeet zelfs zo zijn eerste oorlog gewonnen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach alles wat ze doen is liegen voor de propaganda. Niet voor niets paliwood.
Toch schitterend dat je 40 minuten na een vermeende luchtaanval op een ziekenhuis, tussen de vers ingerolde kinderlijkjes een persconferentie kan geven.
Of dat je een ventje gebruikt voor de propaganda dat op dag 1 als vader rondloopt te huilen om zn kind, dag 2 als kind staat rond te dansen bij de waterput in een vluchtelingenkamp, dag 3 als vers ingerold lijk op de foto gaat en op dag 4 in een lijkenzak op zn telefoon zit.
Tjah. Leugenaars.
Ze konden wel want het zijn hun huizen. Het was een mandaat tot de inrichting van een Palestijnse staat en geen bezetting zoals nu.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:37 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ze konden tenslotte ook niet anders omdat eerder die gebieden niet onder Israël haar bewind stond maar Groot-Britannië -> Jordanië/Egypte.
Ondanks dat ik denk dat twee staten geen oplossing meer gaat bieden, zijn die grenzen van Cisjordanië en Gazagebied la Egypte inderdaad een mooi kader geweest.
Wat vindt jij verder van het Handvest van Hamas eigenlijk? Vroeg ik al eerder maar dat was in het vorige topic dus ik dacht 'ik vraag het nog eens' - ik ben oprecht benieuwd.![]()
Intelligente westerlingen die niet eens bij het conflict betrokken zijn blijkbaar ookquote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
/care, daar zijn islamietjes toch dol op?
Twee staten is de enig mogelijke oplossing. Israel trekt zich volledig terug, kolonisten terug deporteren, kleine bufferzone creëren met VN macht en versterken positie PA.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:37 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ze konden tenslotte ook niet anders omdat eerder die gebieden niet onder Israël haar bewind stond maar Groot-Britannië -> Jordanië/Egypte.
Ondanks dat ik denk dat twee staten geen oplossing meer gaat bieden, zijn die grenzen van Cisjordanië en Gazagebied la Egypte inderdaad een mooi kader geweest.
Wat vindt jij verder van het Handvest van Hamas eigenlijk? Vroeg ik al eerder maar dat was in het vorige topic dus ik dacht 'ik vraag het nog eens' - ik ben oprecht benieuwd.![]()
Ontmenselijken van moslims, daar ben jij goed in. Niet anders dan je kolonistenbroeders in Israel doen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:12 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De slachtofferrol is één van de grootste wapens in de islam. Kinderen worden ermee geïndoctrineerd. Heb het in het verleden te vaak zelf meegemaakt, provoceren, uitdagen, en zodra er gevolgen zijn en ze aan de verliezende hand zijn komt die slachtofferrol. Dat zag je al bij schoolkinderen onder de 10 jaar in die cultuur, en iedereen die met dit soort mensen te maken heeft kan dit bevestigen. Het werkt, want in dit land zijn mensen zeer gevoelig voor de slachtofferrol, dus lekker de ongelovigen bespelen en beliegen, volgens mij heeft hun profeet zelfs zo zijn eerste oorlog gewonnen.
En dan zullen moslims de Joodse staat accepteren? Dream on.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Twee staten is de enig mogelijke oplossing. Israel trekt zich volledig terug, kolonisten terug deporteren, kleine bufferzone creëren met VN macht en versterken positie PA.
Waarom? Moeten alle Arabische Israëliërs ook worden gedeporteerd?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Twee staten is de enig mogelijke oplossing. Israel trekt zich volledig terug, kolonisten terug deporteren, kleine bufferzone creëren met VN macht en versterken positie PA.
Waar worden moslims ontmenselijkt? Het benoemen van bepaalde trekken in sommige Islamtische kringen, heeft weinig te maken met het ontmenselijken van moslims.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontmenselijken van moslims, daar ben jij goed in. Niet anders dan je kolonistenbroeders in Israel doen.
Waarom zijn moslims zo extreem gewelddadig en zo intolerant?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ontmenselijken van moslims, daar ben jij goed in. Niet anders dan je kolonistenbroeders in Israel doen.
Het gevolg van jarenlang in een buurt wonen met een overvloed aan moslims die dag in dag uit niet moslims ontmenselijken. Dezelfde taal die jij zeer zeker weten ook geregeld heb je gehoord in je eigen familiekringen over niet moslims, die slachtofferrol werkt niet bij mij Mutant01, teveel ervaringen met dat soort mensen. Heb nog wel een hele rits oud islamitische dames die de islam zijn ontvlucht die exact hetzelfde verkondigen, maar die worden niet meer gezien als je zusters.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn talloze moslimlanden die een Israel accepteren ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En dan zullen moslims de Joodse staat accepteren? Dream on.
Wat is dit voor rare vraag? Arabische Israeliers zitten legaal in Israel. Kolonisten zitten illegaal in Palestina.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom? Moeten alle Arabische Israëliërs ook worden gedeporteerd?
Het toekennen van minderwaardige karaktertrekken aan ongeveer 2 miljard mensen wereldwijd valt daaronder.quote:Waar worden moslims ontmenselijkt? Het benoemen van bepaalde trekken in sommige Islamtische kringen, heeft weinig te maken met het ontmenselijken van moslims.
Eerder gaf je aan dat Hamas nooit tegen de Joden is geweest en ik haalde dus aan dat in het oorspronkelijke (dus voor de herziening in 2017) Hamas specifiek tegen Joden was - volgens artikel 7 van hun Handvest. Ook geven zij aan dat alleen onder Islam vrede mogelijk is tussen alle religies, iets wat volgensmij best in het verlengde ligt van wat jij eerder ook schreef namelijk dat in Islamitische landen Joden en Christenen bescherming kregen en dergelijke. Absoluut niet mijn gedeelde mening; ik vind dit namelijk niet alleen historisch onjuist maar ook te kort door de bocht - al is dit wellicht weer te begrijpen omdat een hele seminar hier op Fok! over Islam en haar wetgeving misschien niet de juiste plaats is - edoch; ik ben enorm benieuwd naar je visie op het bestaan van het Handvest van Hamas en jouw uitlating dat je het een verzetsgroepering vindt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze konden wel want het zijn hun huizen. Het was een mandaat tot de inrichting van een Palestijnse staat en geen bezetting zoals nu.
Handvest van Hamas? Van welk specifiek onderdeel?
Je hoeft je eigen traumas niet te projecteren op anderen. Het kan ook nimmer een argument zijn om dan maar zo over andere bevolkingsgroepen te praten.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het gevolg van jarenlang in een buurt wonen met een overvloed aan moslims die dag in dag uit niet moslims ontmenselijken. Dezelfde taal die jij zeer zeker weten ook geregeld heb je gehoord in je eigen familiekringen over niet moslims, die slachtofferrol werkt niet bij mij Mutant01, teveel ervaringen met dat soort mensen. Heb nog wel een hele rits oud islamitische dames die de islam zijn ontvlucht die exact hetzelfde verkondigen, maar die worden niet meer gezien als je zusters.
Zoals in 2000 in Zuid Libanon en 2005 in Gaza?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou je voor mij eens een aantal van die landen kunnen opnoemen? Naar mijn weten hebben vele landen die de Islamitische wetgeving hanteren namelijk tegen de resoluties gestemd of zich onthouden van stemming. Bezwaren zijn er na de herziene resolutie (en dus oorlog) in '67 alleen maar geweest. Maar misschien mis ik een paar van die vele landen?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn talloze moslimlanden die een Israel accepteren ja.
Waarom zijn wij Westerlingen betrokken in nagenoeg elk conflict van de wereld? Al dan niet middels wapenleveranties, brengen van zgn. vrede, ondersteuning van proxygroeperingen enzovoorts.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Waarom zijn moslims zo extreem gewelddadig en zo intolerant?
Waarom zouden Joden in de Palestijnse illegaal zijn? Er is daar altijd al een aanwezigheid geweest van Joden. Het is daarom raar dat de Palestijnse gebieden zogenaamd etnisch homogeen moeten zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dit voor rare vraag? Arabische Israeliers zitten legaal in Israel. Kolonisten zitten illegaal in Palestina.
Een verrotte cultuur heeft niets te maken met geen mens meer zijn. Cultuur is een product van mensen, dat zegt wel genoeg. Meer dan genoeg Islamtische gebieden en landen hebben een inferieure en barbaarse cultuur in vergelijking met het Westen, maar dat ligt toch echt aan die mensen zelf en niet aan degenen die dit benoemen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het toekennen van minderwaardige karaktertrekken aan ongeveer 2 miljard mensen wereldwijd valt daaronder.
Liever praten over die bevolkingsgroepen dan het verlagen tot het onmenselijke gedrag van Hamas, IS, Al-Qaida en al die andere islamitische organisaties waar ze ons keer op keer mee confronteren, gevolgd door wereldwijde massale steun van dezelfde ideologie die zich meer druk maakt over wat argumenten tegen hun ideologie dan onmenselijk gedrag vanuit hun ideologie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft je eigen traumas niet te projecteren op anderen. Het kan ook nimmer een argument zijn om dan maar zo over andere bevolkingsgroepen te praten.
Om een moslimland te zijn hoef je geen Islamitische wetgeving te hanteren. Ik weet nu niet of je een woordspelletje speelt. Je doet alsof je compleet ingelezen bent, maar weet dan toch weer niet welke moslimlanden politieke/diplomatieke banden hebben met Israel en/of de staat Israel erkennen. Knap.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:31 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Zou je voor mij eens een aantal van die landen kunnen opnoemen? Naar mijn weten hebben vele landen die de Islamitische wetgeving hanteren namelijk tegen de resoluties gestemd of zich onthouden van stemming. Bezwaren zijn er na de herziene resolutie (en dus oorlog) in '67 alleen maar geweest. Maar misschien mis ik een paar van die vele landen?
Ik vind deze reactie wel een zwaktebod, maar om er dan toch wat op in te gaan;quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hoeft je eigen traumas niet te projecteren op anderen. Het kan ook nimmer een argument zijn om dan maar zo over andere bevolkingsgroepen te praten.
Niemand heeft het over Joden. We hebben het over kolonisten. Die zijn illegaal in Palestina.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom zouden Joden in de Palestijnse illegaal zijn? Er is daar altijd al een aanwezigheid geweest van Joden. Het is daarom raar dat de Palestijnse gebieden zogenaamd etnisch homogeen moeten zijn.
Het kan prima dat er gebieden zijn die wat minder ontwikkeld zijn, maar dat zegt vrij weinig over de 2 miljard mensen die moslim zijn. Of moeten we de meest onderontwikkelde gebieden in de VS als maatstaf voor het Westen pakken.quote:Een verrotte cultuur heeft niets te maken met geen mens meer zijn. Cultuur is een product van mensen, dat zegt wel genoeg. Meer dan genoeg Islamtische gebieden en landen hebben een inferieure en barbaarse cultuur in vergelijking met het Westen, maar dat ligt toch echt aan die mensen zelf en niet aan degenen die dit benoemen.
Ik merk dat je je aangevallen voelt en dat is best te begrijpen - je krijgt natuurlijk nogal wat vragen op je afgevuurd.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Om een moslimland te zijn hoef je geen Islamitische wetgeving te hanteren. Ik weet nu niet of je een woordspelletje speelt. Je doet alsof je compleet ingelezen bent, maar weet dan toch weer niet welke moslimlanden politieke/diplomatieke banden hebben met Israel en/of de staat Israel erkennen. Knap.
Nu doe je het zelf ook. Liegen. Met je 40 minutenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ach alles wat ze doen is liegen voor de propaganda. Niet voor niets paliwood.
Toch schitterend dat je 40 minuten na een vermeende luchtaanval op een ziekenhuis, tussen de vers ingerolde kinderlijkjes een persconferentie kan geven.
Of dat je een ventje gebruikt voor de propaganda dat op dag 1 als vader rondloopt te huilen om zn kind, dag 2 als kind staat rond te dansen bij de waterput in een vluchtelingenkamp, dag 3 als vers ingerold lijk op de foto gaat en op dag 4 in een lijkenzak op zn telefoon zit.
Tjah. Leugenaars.
Gezien het feit dat de PA een uiterst vijandelijke staat naast zich heeft liggen, waarbij bekend is dat het actief kolonisten ondersteund (helaas in 99% van de gevallen met een Joodse religie of komaf) lijkt me zo'n bepaling niet heel gek.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:40 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik vind deze reactie wel een zwaktebod, maar om er dan toch wat op in te gaan;
Het idee van dat de Palestijnse Autoriteit de rechtshandhaving en -orde in de hand heeft vindt ik een moeilijke met het verenigende idee van vrede - nog geen 10 jaar geleden namen zij een beleidswet aan dat als een Palestijnse burger van het gebied een stuk land wil verkopen aan een Jood (ja, dus toch weer specifiek afkomst, danwel religie) dat dit dan bestraft wordt met de hoogte straf van levenslange gevangenisstraf met de ter beschikking stellen van de Autoriteiten (onder dwangarbeid).
Dit is een van de voorbeelden waaruit de haar te merken is en dusdanig ook zo de ontwrichtende mate van hun rechtsdenken naar de eigen burgers toe - je vraag zou opdoemen natuurlijk (als wel gevestigd Nederlander) of wij niet zouden toewensen dat de wetten in ene Palestina in iedergeval niet deze onevenredige zullen zijn voor de eigen burgers.
Helaas zien we dat de plannen van zowel de Palestijnse Autoriteit, Hamas, Fatah en andere groeperingen terugvallen op een wetgeving die als basis de Islamitische waarden hanteert.
Opzich (dan zeg ik dat heel plastisch) zouden we dan kunnnen zeggen: c'est ca - het is het land van hen en wij hebben hierover niet te bepalen.
Maar de geschiedenis is nu eenmaal anders en de dag van vandaag ook. We kunnen dus (zeker in deze oorlog) slechts kijken naar de waan van de dag en zo tot de conclusie komen dat de oplossingen (zeker onder leiding van de Verenigde Naties) niet hebben gewerkt.
Het punt is dat kolonisten per definitie inderdaad een land innemen en er zijn wel mondiale voorbeelden van landen die voortgekomen zijn uit koloniën. Voor lange tijd hebben we dat in de algemene consensus van geopolitieke bestel "normaal" gevonden maar nu veranderen de tijden. Het anti-koloniale gedachtengoed viert hoogtij en dat weegt natuurlijk mee in het verhaal over Palestina (als Mandaatgebied en geen land - koloniaal-recht technische gezien toch echt een ander besluit dat er op ligt) over illegaliteit kan dan niet gesproken worden. Wèl over onwenselijkheid.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niemand heeft het over Joden. We hebben het over kolonisten. Die zijn illegaal in Palestina.
[..]
Het kan prima dat er gebieden zijn die wat minder ontwikkeld zijn, maar dat zegt vrij weinig over de 2 miljard mensen die moslim zijn. Of moeten we de meest onderontwikkelde gebieden in de VS als maatstaf voor het Westen pakken.
Nou nee, aangevallen voel ik me niet, maar ik ben wel geïrriteerd. Dat komt omdat je met een simpele search op google al best ver kan komen.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:45 schreef HannahVrede het volgende:
Ik merk dat je je aangevallen voelt en dat is best te begrijpen - je krijgt natuurlijk nogal wat vragen op je afgevuurd.
Je hebt je niet ingelezen maar betwist wel het feit dat er moslimlanden zijn die de staat Israel erkennen. Beetje dubbel, vind je niet? Daar zit dus een stukje irritatie.quote:Maar nee, echt ingelezen ben ik niet - wel heb ik belang bij het begrijpen van deze oorlog en een mogelijke toekomst. Dus ik zal iets meer moeite willen doen om te begrijpen wat er gaande is, de sociale cohesie, de structuur - ondertussen verleen ik dan de noodzakelijke hulp aan burgers, die immens hard nodig is nu. Want ook al heb ik zelf steeds meer.beeld en vorm en is die door de jaren heen, door oorlog gekleurd, ook best veranderd; ik wens altijd wel een goed onderbouwde visie van mijzelf als het even kan. (uitschieters daar gelaten)
Dezelfde reden die speelt bij veel anderen hier die zich juist betrokken voelen bij de staat Israël.quote:Maar Mutant01; net als bij andere die ik de vraag eens stelde -
Het koloniale verleden van Israël is duidelijk en het is prettig als we er in iedergeval op het contextmatige deel eens kunnen worden dat oorlogen nu eenmaal horen bij de geopolitieke bepaling van een land. Dat betekend niet dat je dat niet willen accepteren, echter is dat een ge al van persoonlijke voorkeur (op basis van eigen ervaringen en veel andere factoren).
Wat is voor jou een reden om de betrokkenheid te voelen en uiten bij de Gazaanse bevolking?
Er kan weldegelijk over illegaliteit gesproken worden, ook of juist met name gezien de wijze waarop de kolonisatie plaatsvindt. Daarover is een wereldwijd breed consensus en staat niet ter discussie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:51 schreef HannahVrede het volgende:
Het punt is dat kolonisten per definitie inderdaad een land innemen en er zijn wel mondiale voorbeelden van landen die voortgekomen zijn uit koloniën. Voor lange tijd hebben we dat in de algemene consensus van geopolitieke bestel "normaal" gevonden maar nu veranderen de tijden. Het anti-koloniale gedachtengoed viert hoogtij en dat weegt natuurlijk mee in het verhaal over Palestina (als Mandaatgebied en geen kans - koloniaal-recht technische gezien toch echt een ander besluit dat er op ligt) over illegaliteit kan dan niet gesproken worden. Wèl over onwenselijkheid.
Misschien ben ik wel te aardig naar je als ik zeg: verlaag je niet tot het niveau van je te ervaren irritatie. Doe geen aannames en heb oog voor de vraag / vragen die ik je ook stel. Neem niet alles als wet van Meden en Perzen en probeer een gesprek aan te gaan in plaats van mijn bijdrage te zien als een poging om jouw visie te willen veranderen - inmiddels weet ik namelijk wel dat ik dat toch niet kan.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee, aangevallen voel ik me niet, maar ik ben wel geïrriteerd. Dat komt omdat je met een simpele search op google al best ver kan komen.
[..]
Je hebt je niet ingelezen maar betwist wel het feit dat er moslimlanden zijn die de staat Israel erkennen. Beetje dubbel, vind je niet? Daar zit dus een stukje irritatie.
[..]
Dezelfde reden die speelt bij veel anderen hier die zich juist betrokken voelen bij de staat Israël.
Ik geef netjes antwoord op je vragen, los van de irritatie. Mijn doel is slechts mijn visie kenbaar te maken en belangrijke nuance en context in te brengen in een volstrekt eenzijdige discussie.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:59 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel te aardig naar je als ik zeg: verlaag je niet tot het niveau van je te ervaren irritatie. Doe geen aannames en heb oog voor de vraag / vragen die ik je ook stel. Neem niet alles als wet van Meden en Perzen en probeer een gesprek aan te gaan in plaats van mijn bijdrage te zien als een poging om jouw visie te willen veranderen - inmiddels weet ik namelijk wel dat ik dat toch niet kan.
Ik kan je slechts nog eens vragen: wat is je belang? Wat is je doel met je bijdragen hier? Is het slechts je ergernis uiten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |