abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212938782
In beginsel ben ik tegen alle vormen van geweld. Ik vind dat iedereen gelijk is geboren en dat een ander geen rechten kan ontlenen aan de mate waarin die in staat is om gewelddadig te zijn en daardoor denkt superioriteit over een ander mens kan claimen. Je kan superieure daden tonen door het leven van je medemens gemakkelijker te maken.

Wat is terrorisme en wat zegt het international recht hierover?

quote:
“any . . . act intended to cause death or serious bodily injury to a civilian, or to any other person not taking an active part in the hostilities in a situation of armed conflict, when the purpose of such act, by its nature or context, is to intimidate a population, or to compel a government or an international organization to do or to abstain from doing any act.”
quote:
International humanitarian law also prohibits any acts or threats the primary purpose of which is to spread terror among the civilian population. This applies to both international and internal armed conflicts (API Art. 51, APII Art. 13). No protected person may be punished for an offense he or she has not personally committed. Collective penalties and all measures of intimidation or of terrorism are prohibited (GCIV Art. 33).
Zowel Hamas als Isreal voldoen ruimschoots aan beide.
Waarom zou je dan de ene wel terroristisch moeten noemen en de ander niet?
  zondag 24 maart 2024 @ 11:16:50 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212938858
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Chadi het volgende:
In beginsel ben ik tegen alle vormen van geweld. Ik vind dat iedereen gelijk is geboren en dat een ander geen rechten kan ontlenen aan de mate waarin die in staat is om gewelddadig te zijn en daardoor denkt superioriteit over een ander mens kan claimen. Je kan superieure daden tonen door het leven van je medemens gemakkelijker te maken.

[..]
[..]
moslims zeggen steevast , er is maar een god , iedere ander geloof is ketterij, en iemand die niet in god gelooft dat is een ongelovige , die moet dood, dat komt ook door het dogmatisch 5 keer per dag bidden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212938863
quote:

[..]
[..]
Bron dat Israël hier ruimschoots aan voldoet (incidenten daargelaten)?
pi_212938889
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 04:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik vind het persoonlijk een invalide argument om te zeggen dat je door agressie verworven land accepteert als valide argument. Dan zet je de deur open voor agressie. Immers verworven is legitiem als je maar zorgt dat de bevolking die er zit opgeruimd wordt.

Over hamas kan ik heel kort zijn. Ik leg ze langs dezelfde lat als Isreal.

Wat dat inhoudt kan ik na de race wel uitleggen.
Ik ben benieuwd naar die uitleg na de race. ;)

Verder is er nu eenmaal koloniaal-recht en koloniaal verleden, daar kunnen we het nu beter over hebben hoe we daar mee om willen gaan in de toekomst. Uiteindelijk is dat een goed startpunt voor een toekomstperspectief. Oorlog voeren om religie is dat in mijn ogen een van de minste - al gebeurd dat natuurlijk vaak; kun je oorlogvoeren uitleggen zoals het Handvest van Hamas dat doet: "Wij willen een Islamitische Staat Palestina en van de Joden af." Kijk, da's lekker duidelijk een religie standpunt voor oorlogsvoering.

Maar jouw uitleg na de race is dat vast ook - tenslotte vermoeden we breed op welk paard je verze... ik bedoel wed. :Y
pi_212938963
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:17 schreef Alov het volgende:

[..]
Bron dat Israël hier ruimschoots aan voldoet (incidenten daargelaten)?
En dit met droge ogen ook.
pi_212938988
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
moslims zeggen steevast , er is maar een god , iedere ander geloof is ketterij, en iemand die niet in god gelooft dat is een ongelovige , die moet dood, dat komt ook door het dogmatisch 5 keer per dag bidden
Dat kan inderdaad een antwoord zijn op de vraagstelling. Maar niet echt wat hier bedoeld wordt.
pi_212939010
quote:

[..]
[..]
Goede vraag - dat komt omdat terrorisme een dubbele term is geworden waarbij het in spreektaal gebruikt wordt als iets of iemand bijvoorbeeld 'de boel terroriseert' maar het ook een juridische term is zoals je nu aanhaalt en dan wordt het complex (gemaakt) omdat we het over verschillende wetten (oorlogswet, resoluties, verdragen) gaan hebben.

Ik vindt het dan ook niet meer dan logisch dat in die procesgang dit keer dus ook juridisch (ICJ technisch) óók een ingang gezocht werd. We weten nu de uitkomst - maar natuurlijk in de spreektaal kun je naar eigen ervaring en mening zeggen dat je vindt dat iemand zich als terrorist opstelt.
pi_212939173
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
En dit met droge ogen ook.
Ja, ik weet oprecht niet waar je het over hebt. Het handjevol extremistische kolonisten in de Westbank zou je idd erbij kunnen scharen (hoewel lang niet zo extreem als veel Palestijnse groeperingen), maar dit is zeker geen staatspolitiek te noemen, en zou ik dus eerder als incidenten beschouwen.

Dus nogmaals, bron?
pi_212939318
Om mijn argument nog maar een keer te ondersteunen (wat ik al vaker in deze reeks heb gedaan): Toen de geallieerden Nazi-Duitsland bevrijdden was het aandeel Duitse burgerslachtoffers vele malen hoger dan het is in deze Gaza-oorlog. Dus waren de Canadezen, Amerikanen, Britten, Nederlandse verzetslieden etc. terroristen?
pi_212939568
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:27 schreef Alov het volgende:

[..]
Ja, ik weet oprecht niet waar je het over hebt. Het handjevol extremistische kolonisten in de Westbank zou je idd erbij kunnen scharen (hoewel lang niet zo extreem als veel Palestijnse groeperingen), maar dit is zeker geen staatspolitiek te noemen, en zou ik dus eerder als incidenten beschouwen.

Dus nogmaals, bron?
Het uithongeren van mensen die niet deelnemen aan de strijd is toch niet te missen. Het aanvallen van infra valt hier ook onder. Ook voor jou niet te missen. Verder staat er een heel scala op de site van de HRW en btsalem voor je. En op nog meer sites die voor mensenrechten op komen.
Het bulldozers van huizen van familie leden van Hamas strijders valt hieronder.

Deze vallen onder de zogenaamde acts of terror.
pi_212939798
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het uithongeren van mensen die niet deelnemen aan de strijd is toch niet te missen. Het aanvallen van infra valt hier ook onder. Ook voor jou niet te missen. Verder staat er een heel scala op de site van de HRW en btsalem voor je. En op nog meer sites die voor mensenrechten op komen.
Het bulldozers van huizen van familie leden van Hamas strijders valt hieronder.

Deze vallen onder de zogenaamde acts of terror.
Dat uithongeren is Van de voedseltekorten is helemaal niet zeker dat Israël dat met opzet doet om de bevolking te terroriseren (voedseldistributie via Egypte loopt ook niet op rolletjes bv.). Aanvallen op infra is heel normaal in een oorlog, doet Oekraïne ook tegen Rusland bv. Die "mensenrechtenorganisaties" zijn verre van onpartijdig.

Het bulldozeren van huizen, OK, maar ik zou niet zeggen dat Israël daarmee "ruimschoots" voldoet aan de gestelde criteria. Kortom ik ben niet overtuigd. Maar goed, dat zul jij ook over mijn argumenten zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Alov op 24-03-2024 12:01:20 ]
  zondag 24 maart 2024 @ 14:36:41 #287
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_212942070
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 04:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niet echt, het ging heel erg goed samen tot de zionisten kwamen.
ken je de geschiedenis van het joodse volk? die kwamen daar vandaan.
pi_212942606
quote:

[..]
[..]
Je zit hier trouwens wel te framen door het Hamas en Israël te noemen, ipv Gaza en IDF/Netanyahu. Net zo min als Hamas voor heel Gaza staat, staat het kabinet Netanyahu voor heel Israël.
  zondag 24 maart 2024 @ 15:16:03 #289
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212942716
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 04:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Niet echt, het ging heel erg goed samen tot de zionisten kwamen.
Dat is niet waar.
https://en.wikipedia.org/wiki/1517_Hebron_attacks?wprov=sfla1
https://en.wikipedia.org/wiki/1517_Safed_attacks?wprov=sfla1
https://en.wikipedia.org/wiki/1834_looting_of_Safed?wprov=sfla1

Dit is voor het ontstaan van het zionisme.
pi_212943013
Is er al vrede?
pi_212943030
Niet?
pi_212943391
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:29 schreef theunderdog het volgende:
Is er al vrede?
Ja, ik ben er. :)
pi_212943554
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:48 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ja, ik ben er. :)
Maar zit er ook vrede in Hannah ?

En als er vrede in Hannah zit, komt dat dan omdat Hannah vrede was/is, of omdat de vrede zich kenbaar heeft gemaakt?
pi_212943564
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar zit er ook vrede in Hannah ?
Soms. :7 Meestal wel. Als ik mijn duif bij mij heb. :)
pi_212943570
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:57 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Soms. :7 Meestal wel. Als ik mijn duif bij mij heb. :)
Ben je gevaarlijk als de vrede afwezig is?
pi_212944040
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)voedselsituatie-gaza

Goed stuk van de NOS, dus ook geen gezeik over de bron, over wat er mis is met het Israëlisch optreden in Gaza.
zie email 27 oktober
pi_212944209
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ben je gevaarlijk als de vrede afwezig is?
Levensgevaarlijk zeg ik :Y
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212944225
Purim begint vandaag

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_212944296
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 16:29 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)voedselsituatie-gaza

Goed stuk van de NOS, dus ook geen gezeik over de bron, over wat er mis is met het Israëlisch optreden in Gaza.
Dat hele stuk lijkt er op gericht te zijn om Israël zwart te maken. Er wordt met geen enkel woord gerept dat als Hamas ook maar alleen de gegijzelden vrijlaat er een cease fire plaatsvind waarmee die ellende op korte termijn opgelost zo zijn, en als Hamas zich overgeeft de ellende al helemaal over is.
pi_212944385
En
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')