quote:“any . . . act intended to cause death or serious bodily injury to a civilian, or to any other person not taking an active part in the hostilities in a situation of armed conflict, when the purpose of such act, by its nature or context, is to intimidate a population, or to compel a government or an international organization to do or to abstain from doing any act.”
Zowel Hamas als Isreal voldoen ruimschoots aan beide.quote:International humanitarian law also prohibits any acts or threats the primary purpose of which is to spread terror among the civilian population. This applies to both international and internal armed conflicts (API Art. 51, APII Art. 13). No protected person may be punished for an offense he or she has not personally committed. Collective penalties and all measures of intimidation or of terrorism are prohibited (GCIV Art. 33).
moslims zeggen steevast , er is maar een god , iedere ander geloof is ketterij, en iemand die niet in god gelooft dat is een ongelovige , die moet dood, dat komt ook door het dogmatisch 5 keer per dag biddenquote:Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Chadi het volgende:
In beginsel ben ik tegen alle vormen van geweld. Ik vind dat iedereen gelijk is geboren en dat een ander geen rechten kan ontlenen aan de mate waarin die in staat is om gewelddadig te zijn en daardoor denkt superioriteit over een ander mens kan claimen. Je kan superieure daden tonen door het leven van je medemens gemakkelijker te maken.
Wat is terrorisme en wat zegt het international recht hierover?
[..]
[..]
Zowel Hamas als Isreal voldoen ruimschoots aan beide.
Waarom zou je dan de ene wel terroristisch moeten noemen en de ander niet?
Bron dat Israël hier ruimschoots aan voldoet (incidenten daargelaten)?quote:Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Chadi het volgende:
In beginsel ben ik tegen alle vormen van geweld. Ik vind dat iedereen gelijk is geboren en dat een ander geen rechten kan ontlenen aan de mate waarin die in staat is om gewelddadig te zijn en daardoor denkt superioriteit over een ander mens kan claimen. Je kan superieure daden tonen door het leven van je medemens gemakkelijker te maken.
[..]
[..]
Ik ben benieuwd naar die uitleg na de race.quote:Op zondag 24 maart 2024 04:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk een invalide argument om te zeggen dat je door agressie verworven land accepteert als valide argument. Dan zet je de deur open voor agressie. Immers verworven is legitiem als je maar zorgt dat de bevolking die er zit opgeruimd wordt.
Over hamas kan ik heel kort zijn. Ik leg ze langs dezelfde lat als Isreal.
Wat dat inhoudt kan ik na de race wel uitleggen.
En dit met droge ogen ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:17 schreef Alov het volgende:
[..]
Bron dat Israël hier ruimschoots aan voldoet (incidenten daargelaten)?
Dat kan inderdaad een antwoord zijn op de vraagstelling. Maar niet echt wat hier bedoeld wordt.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moslims zeggen steevast , er is maar een god , iedere ander geloof is ketterij, en iemand die niet in god gelooft dat is een ongelovige , die moet dood, dat komt ook door het dogmatisch 5 keer per dag bidden
Goede vraag - dat komt omdat terrorisme een dubbele term is geworden waarbij het in spreektaal gebruikt wordt als iets of iemand bijvoorbeeld 'de boel terroriseert' maar het ook een juridische term is zoals je nu aanhaalt en dan wordt het complex (gemaakt) omdat we het over verschillende wetten (oorlogswet, resoluties, verdragen) gaan hebben.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik weet oprecht niet waar je het over hebt. Het handjevol extremistische kolonisten in de Westbank zou je idd erbij kunnen scharen (hoewel lang niet zo extreem als veel Palestijnse groeperingen), maar dit is zeker geen staatspolitiek te noemen, en zou ik dus eerder als incidenten beschouwen.quote:
Het uithongeren van mensen die niet deelnemen aan de strijd is toch niet te missen. Het aanvallen van infra valt hier ook onder. Ook voor jou niet te missen. Verder staat er een heel scala op de site van de HRW en btsalem voor je. En op nog meer sites die voor mensenrechten op komen.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:27 schreef Alov het volgende:
[..]
Ja, ik weet oprecht niet waar je het over hebt. Het handjevol extremistische kolonisten in de Westbank zou je idd erbij kunnen scharen (hoewel lang niet zo extreem als veel Palestijnse groeperingen), maar dit is zeker geen staatspolitiek te noemen, en zou ik dus eerder als incidenten beschouwen.
Dus nogmaals, bron?
Dat uithongeren is Van de voedseltekorten is helemaal niet zeker dat Israël dat met opzet doet om de bevolking te terroriseren (voedseldistributie via Egypte loopt ook niet op rolletjes bv.). Aanvallen op infra is heel normaal in een oorlog, doet Oekraïne ook tegen Rusland bv. Die "mensenrechtenorganisaties" zijn verre van onpartijdig.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het uithongeren van mensen die niet deelnemen aan de strijd is toch niet te missen. Het aanvallen van infra valt hier ook onder. Ook voor jou niet te missen. Verder staat er een heel scala op de site van de HRW en btsalem voor je. En op nog meer sites die voor mensenrechten op komen.
Het bulldozers van huizen van familie leden van Hamas strijders valt hieronder.
Deze vallen onder de zogenaamde acts of terror.
ken je de geschiedenis van het joodse volk? die kwamen daar vandaan.quote:Op zondag 24 maart 2024 04:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet echt, het ging heel erg goed samen tot de zionisten kwamen.
Je zit hier trouwens wel te framen door het Hamas en Israël te noemen, ipv Gaza en IDF/Netanyahu. Net zo min als Hamas voor heel Gaza staat, staat het kabinet Netanyahu voor heel Israël.quote:Op zondag 24 maart 2024 11:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
[..]
Dat is niet waar.quote:Op zondag 24 maart 2024 04:17 schreef Chadi het volgende:
[..]
Niet echt, het ging heel erg goed samen tot de zionisten kwamen.
Maar zit er ook vrede in Hannah ?quote:
Soms.quote:Op zondag 24 maart 2024 15:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar zit er ook vrede in Hannah ?
Ben je gevaarlijk als de vrede afwezig is?quote:Op zondag 24 maart 2024 15:57 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Soms.Meestal wel. Als ik mijn duif bij mij heb.
Levensgevaarlijk zeg ikquote:Op zondag 24 maart 2024 15:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ben je gevaarlijk als de vrede afwezig is?
Dat hele stuk lijkt er op gericht te zijn om Israël zwart te maken. Er wordt met geen enkel woord gerept dat als Hamas ook maar alleen de gegijzelden vrijlaat er een cease fire plaatsvind waarmee die ellende op korte termijn opgelost zo zijn, en als Hamas zich overgeeft de ellende al helemaal over is.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:29 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)voedselsituatie-gaza
Goed stuk van de NOS, dus ook geen gezeik over de bron, over wat er mis is met het Israëlisch optreden in Gaza.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |