quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus de nakomelingen van de bewoners van 3.000 jaar terug hebben wel recht op 't land en de nakomelingen van de mensen die er de afgelopen duizend jaar hebben gewoond hebben geen recht. Klinkt goed
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En wederom zit je mis. Isral heeft alle recht op dat land, de geschiedenis van het Jodendom gaat natuurlijk ook veel verder terug in dat gebied dan de Islam. Isral had misschien zelfs een stuk groter moeten zijn. Immers hadden de Arabieren (want dat zijn de Palestijnen) met Jordani al een eigen Arabische en Islamtische staat gekregen.
Ik wil daarbij even de kanttekening maken dat je gelijk hebt en dat dat land ook werd bewoond door Joodse mensen. Die zijn ook onteigend door de Staat Isral en dus de Verenigde Naties - meermaals na de oorlogen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Voor het jodendom lag het niet braak en was het bewoond.
Twee zielen , n gedachten - zit het in de lucht?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:00 schreef oblo het volgende:
Wat maakt het uit wie er recht op heeft en wie niet? Die hele discussie is irrelevant. Israel bestaat en is een feit.
Gaan we nu ook de VS, Canada, Australi en landen in Zuid Amerika ontmantelen?
Ik neem aan dat je het tegen howardroark hebt. Hij heeft dit argument al een keer of 100 in deze reeks gedropt en zonder weerstand van jou of Hannahquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:00 schreef oblo het volgende:
Wat maakt het uit wie er recht op heeft en wie niet? Die hele discussie is irrelevant. Israel bestaat en is een feit.
Gaan we nu ook de VS, Canada, Australi en landen in Zuid Amerika ontmantelen?
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:06 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Twee zielen , n gedachten - zit het in de lucht?![]()
Ik denk dat wij allemaal genoeg gezegd hebben tegen alles en wie dan ook en ook voldoende uitleg, toch? Of moet ik toch bijbels gaan plaatsen?! Nee toch?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het tegen howardroark hebt. Hij heeft dit argument al een keer of 100 in deze reeks gedropt en zonder weerstand van jou of Hannah
Tegen hem en tegen iedereen die het als argument gebruikt om Israel te willen ontmantelen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het tegen howardroark hebt. Hij heeft dit argument al een keer of 100 in deze reeks gedropt en zonder weerstand van jou of Hannah
Ik heb jou en oblo hoog zitten, maar ik had geloof ik jullie nog niet een keer repliek zien geven op dat argument van HR wat hij om de 2 of 3 dagen plaatst. Jij doet je best met chadi maar dat lijkt helaas zonde van jouw tijd en energie te zijn, hoe graag je ook wilt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:14 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik denk dat wij allemaal genoeg gezegd hebben tegen alles en wie dan ook en ook voldoende uitleg, toch? Of moet ik toch bijbels gaan plaatsen?! Nee toch?![]()
Volgensmij vullen we (waar nodig) elkaar hier aan, of bij, of af. Ik vind het althans een hele gezonde mix en ja, af en toe denk ik ook wel eens ...
Maar meestal is dat na teruglezen van mijn eigen bijdragen in een soort van impulsieve stroom![]()
Het lijkt er enigszins op dat je het niet helemaal begrijpt. Er was een gebied waar Arabieren en Joden woonden, beide kregen een eigen staat. De Arabieren zelfs de mogelijkheid tot twee staten, alleen de mogelijkheid tot die tweede staat wees men af.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dat is een andere locatie.
Dat zou jij toch moeten kunnen begrijpen want 'locatie' was en is net jouw argument voor wie er 'alle recht' heeft. In het geval wie 'er het eerst was'. Ondertussen is locatie ineens weer irrelevant bij de stelling dat Isral zelfs recht heeft op veel meer grond want de arabier kan ook heel ergens anders wonen. Je bent inconsequent,
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de reactie van Howard nog niet gelezen had en dat ik herhaalde wat ik zelf ook steeds herhaal. Misschien zit daar ook een beetje de crux van het moment van reageren en het belang van het gebruik van woorden (vroeger zou ik nog gezegd hebben 'de juiste woorden' maar ik begrijp inmiddels ook wel dat dat ook niet "zo werkt")quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb jou en oblo hoog zitten, maar ik had geloof ik jullie nog niet een keer repliek zien geven op dat argument van HR wat hij om de 2 of 3 dagen plaatst. Jij doet je best met chadi maar dat lijkt helaas zonde van jouw tijd en energie te zijn, hoe graag je ook wilt.
De hele islamitische wereld is een apartheidsstaat. Ook ontmantelen?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:31 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat zijn jouw woorden. Maar als dit Isreal ontmanteld wordt, zal ik er geen traan om laten. Een apartheidstaat heeft geen bestaansrecht.
Dankzij het Arabische en islamitische imperialisme zijn talrijke volkeren verdreven danwel uitgemoord resulterende in een idem aantal puur islamitische etno-staten met eigen apartheidsregels. Zo mag je in Saoedi Arabi niet het christendom of het jodendom belijden -> pure apartheid. Nooit een demonstratie daartegen gezien.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het lijkt er enigszins op dat je het niet helemaal begrijpt. Er was een gebied waar Arabieren en Joden woonden, beide kregen een eigen staat. De Arabieren zelfs de mogelijkheid tot twee staten, alleen de mogelijkheid tot die tweede staat wees men af.
Dat er buiten de landsgrenzen van de opgerichte Arabische staat dan ook nog Arabieren woonden is helemaal niet relevant.
okee, als je dat dan zo stelt, dan hebben de palestijnen ook 0% recht op dat land.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 09:29 schreef Chadi het volgende:
[..]
Isreal heeft 0% recht op dat land. Alles wat ze hebben is bonus. Het deel wat Isreal wilde was groter dan het deel wat de Palestijnen kregen terwijl ze ook nog eens een gemporteerde minderheid vormden.
Wat fijn dat Ulli zich kon uitspreken die dag, tegen wat hij belangrijk achtte als kader mee te geven - heel ruimhartig dat hij zijn protest kon laten blijken.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:17 schreef egayalS het volgende:
Kennelijk was er tijdens de opening van de holocaust museum ook een demonstratie in de Portugese synagoge van 1 van de sprekers..
...
...
Ik was de enige protestant in de bomvolle synagoge. Ik had er rekening mee gehouden dat ik ter plekke zou worden overmeesterd door veiligheidsdiensten en mogelijk gedetineerd wegens lokaalvredebreuk. Maar ik kreeg bemoedigend commentaar van mensen in mijn buurt. Ik had kennelijk bij sommigen een snaar geraakt. Ik hoorde de president nog uitnodigen tot bidden voor de Isralische gijzelaars.
Die worden al doorgelaten.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 22:13 schreef michaelmoore het volgende:
Dus als HAMAS de gijzelaars loslaat dan gaat Israel de vrachtwagens met voedsel doorlaten ?
Ik vind het persoonlijk een invalide argument om te zeggen dat je door agressie verworven land accepteert als valide argument. Dan zet je de deur open voor agressie. Immers verworven is legitiem als je maar zorgt dat de bevolking die er zit opgeruimd wordt.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:05 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik wil daarbij even de kanttekening maken dat je gelijk hebt en dat dat land ook werd bewoond door Joodse mensen. Die zijn ook onteigend door de Staat Isral en dus de Verenigde Naties - meermaals na de oorlogen.
Verder heeft Isral om een hele andere reden bestaansrecht dan om je opgevoerde religieuze ideen (en die van Hamas en Handvest dus ook) namelijk door koloniale verwerving zoals je dat kent van bijvoorbeeld Canada, Australi, Bovenwindse Eilanden en dergelijke.
Dat die landen heten en zijn zoals ze nu zijn komt door de koloniale geschiedenis en nogmaals - we kunnen hooguit een discussie aangaan over of wij dat nu nog wenselijk moeten vinden. (Zoals we bijvoorbeeld ook discussiren nu over Cisjordani.)
Het blijven roepen dat Isral geen recht heeft om te bestaan is in mijn ogen vooral activistische praat - mijn vraag over of jij 'verzet' avant la lettre, du Hamas bedoeld of onder jouw term 'verzet' een andere definitie plaatst.
Niet echt, het ging heel erg goed samen tot de zionisten kwamen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
okee, als je dat dan zo stelt, dan hebben de palestijnen ook 0% recht op dat land.
er kwamen inderdaad een hele hoop joden aan. vandaar dat ze beide hun eigen land kregen. samen gaan in een land had niet gekund, toch? men vermoordde elkaar.
en de palestijnen hebben helemaal niet gevraagd om meer land,. ze hebben gekozen voor oorlog. hun doel was altijd om de joden te verdrijven.
het wachten is op het moment dat de palestijnen stoppen met zich gedragen als een stelletje kleuters.
1. Het tweede, of anders in de zakken van degenen die het inzamelen.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:46 schreef Qarrad het volgende:
Veel berichtgeving over bombardementen in Rafah vannacht. Goed deel van de lijn daarover ongeveer zijn nu GoFundMe-verzoeken om mensen te sponsoren om te evacueren naar Egypte.
Paar gedachten daarover:
1) Geen idee waar het geld terecht komt, of het echt naar die families met baby's gaat of dat het wordt ingezet voor de Palestijnse Islamitische Jihad, Hamas, noem maar op
2) Het lijkt voornamelijk om niet-leden van Hamas te gaan hoewel er ook bevestigde familieleden van Hamas-leden tussen zitten, wat erop wijst dat de controle van Hamas wegglipt
3) Ze zouden uiteindelijk gratis ( bij gebrek aan een beter woord) kunnen evacueren, dat is dus blijkbaar (nog?) geen optie. Waar blijft die humanitaire corridor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |