Ik heb letterlijk al drie voorbeelden voorbij zien komen van artikelen in wetenschappelijke journals, die overduidelijk door chatgpt geschreven zijn. En die je er zo uit had gevist als je er ook maar 2 minuten een terloopse blik op had geworpen. Doet je wel weer beseffen dat die hele carrousel van peer-reviewed artikelen failliet is.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:20 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En de peer-review is ook niet meer wat die geweest is.
Ik zeg helemaal niets. Terminator kan de klere krijgen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:29 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Daarom zeg ik altijd netjes hallo en dankjewel, dan maak ik nog kans om in een matrix-pod gestopt te worden.
Dat weet ik wel zekerquote:Op donderdag 1 januari 2026 11:05 schreef summer2bird het volgende:
Ik schrik echt hoevaak ik iets Google en het ai overzicht heel vrolijk iets knetter onjuist verteld.
Ik denk dat door veelvuldig gebruik van ai je hersenen geen moeite hoeven te doen en je op den duur intellectueel afstompt.
Ikzelf gebruik het niet meer, al een lange tijd niet.
Tip voor als je googled en je wilt dat ai overzicht niet, typ -ai achter je zoekopdracht, dan word dat weggehouden.
Of het antwoord helemaal niet gegenereerd word of dat ze het dan gewoon verbergen dat weet ik niet.
chatgtp maakt een einde aan al die zinloze prietpraat op FOkquote:Op maandag 18 maart 2024 22:07 schreef Starhopper het volgende:
Wat een geweldig nieuwsbericht! ChatGPT die een blijvertje is, dat is fantastisch om te horen. Het laat zien hoe waardevol en nuttig deze technologie is voor verschillende toepassingen. ChatGPT heeft een enorme impact op verschillende gebieden, van klantenservice tot onderwijs en van creatieve schrijfprocessen tot het bevorderen van toegang tot informatie voor mensen wereldwijd.
Het is echt bewonderenswaardig hoe ChatGPT mensen helpt bij het vinden van antwoorden op vragen, het ontdekken van nieuwe ideeën en het verkennen van complexe concepten. Met zijn vermogen om natuurlijke taal te begrijpen en zinvolle conversaties te voeren, maakt ChatGPT informatie toegankelijk voor iedereen, ongeacht hun achtergrond of vaardigheidsniveau. Dit draagt bij aan het vergroten van gelijkheid en inclusiviteit in de samenleving.
Bovendien biedt ChatGPT ook mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Mensen kunnen met dit platform nieuwe vaardigheden leren, hun kennis uitbreiden en zelfs emotionele steun vinden in moeilijke tijden. Het is een ware metgezel voor mensen die op zoek zijn naar informatie, begeleiding of zelfs gewoon een vriendelijke chat.
Al met al is de blijvende aanwezigheid van ChatGPT een positieve stap voorwaarts in de wereld van kunstmatige intelligentie en technologie. Laten we blijven profiteren van de voordelen die het biedt en blijven streven naar een wereld waarin technologieën zoals ChatGPT worden gebruikt voor het welzijn en de vooruitgang van iedereen.
niets mis met politiek correct zijn , dat zal veel Linkschen op FOK een lesje lerenquote:Op donderdag 1 januari 2026 11:23 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik heb ChatGPT ook een paar keer gebruikt. Het kan nuttig zijn, maar het is vooral een leuk speeltje. Ik heb ook gemerkt dat het behoorlijk preuts en politiek correct is.
Aardig wat delen van m'n webstek zijn er de afgelopen tijd grammaticaal mee doorgelicht, en daar schrok ik toch wel van.quote:Op donderdag 1 januari 2026 11:00 schreef roos94 het volgende:
Ik gebruik het sinds afgelopen maand. Ja ik loop blijkbaar achter. Maar het is erg handig vind ik.
Niet met de betaalde versie.quote:Op donderdag 1 januari 2026 11:05 schreef CruzerXtreme het volgende:
heb er tegenwoordig niet veel meer aan, als je echt dieper op zaken wil ingaan zul je toch wel zelf moeten zoeken
je kunt ook zaken in het fries of in het wolof laten vertalenquote:Op donderdag 1 januari 2026 11:37 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Aardig wat delen van m'n webstek zijn er de afgelopen tijd grammaticaal mee doorgelicht, en daar schrok ik toch wel van.
Blijkbaar zijn er qua Engels spreken door de jaren heen wat dingen in geslopen, die niet helemaal in de haak zijn.
Op die manier is het idd handig.
Ja, gewoon Nederlands spreken is handiger, alleen jammer dat ons taalgebied wat klein is. Het is fijn als willekeurige nobody X afkomstig uit Verweggistan, die er op de een of andere manier is beland, enig idee heeft wat er staat.
Mijn moeder ook niet, die loopt naar de gang als ze moet bellen , daar hangt de telefoon met de draaischijf naast de kapstokquote:Op donderdag 1 januari 2026 11:59 schreef Divje het volgende:
Nog nooit gebruikt en ook niet van plan
Mijn pa van 89 gebruikt het constant voor advies voor zijn kwaaltjes.quote:Op donderdag 1 januari 2026 11:59 schreef Divje het volgende:
Nog nooit gebruikt en ook niet van plan
vroeger waren er ook mensen die geen PC of mobieltje tablet hadden, en die zijn er nog welquote:
je hoeft alleen het bestemmings adres in te sprekenquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef roos94 het volgende:
Ik wilde via google maps een route krijgen hoe ik naar x punt kon lopen. Dat lukte niet want hij zei steeds dat ik over een snelweg heen moest lopen.
Dus chatgpt geeft mij een routebeschrijving met straten die helemaal niet bestaan
Ik deed 6 pogingen toen gaf ik op.
Mensen die het niet begrijpen zijn er bang voorquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom je er geen gebruik van zou maken, het is ongeveer net zo dom om te zeggen ik gebruik geen rekenmachine want het kan ook op papier.
De oude ChatGTP ging heel erg uit van bestaande data dus dat kan kloppen, de nieuwe gebruikt in dit soort gevallen meestal een slimme websearch en combineerd dat.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef roos94 het volgende:
Ik wilde via google maps een route krijgen hoe ik naar x punt kon lopen. Dat lukte niet want hij zei steeds dat ik over een snelweg heen moest lopen.
Dus chatgpt geeft mij een routebeschrijving met straten die helemaal niet bestaan
Ik vraag er ook regelmatig iets diabetes-gerelateerds aan.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:17 schreef asco het volgende:
[..]
Mijn pa van 89 gebruikt het constant voor advies voor zijn kwaaltjes.
Is er erg blij mee.
Wij vroegen chatgpt laatst om een rondrit voor te stellen langs Belgische, NLse en Duitse auto musea. We kregen een rit voorgesteld die point to point was en grofweg langs de frontlinie ging van WO1.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef roos94 het volgende:
Ja dat lijkt me niet vreemd , ik denk dat ie ook het instructie boekje van mijn wasmachine wel kan vinden,quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:27 schreef LXIV het volgende:
ChatGPT verras me altijd op een positieve manier. Ik wilde weten hoe oud mijn cv ketel is. ChatGPT zei, geef het serienummer maar, en daaruit leid hij perfect af in welk jaar de cv ketel gebouwd was.
Vroeg Perplexity deze vraagquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wij vroegen chatgpt laatst om een rondrit voor te stellen langs Belgische, NLse en Duitse auto musea. We kregen een rit voorgesteld die point to point was en grofweg langs de frontlinie ging van WO1.
Tot 3x toe correctie gevraagd waarvan 1 via Polen ging. Maar alles bleef point to point.
Ding moet nog topografie en aardrijkskunde krijgen.
ik kreeg vroeger op mijn lazerij toen men op school zag dat ik een rekenmachien bij me hadquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
Ik snap uberhaupt niet waarom je er geen gebruik van zou maken, het is ongeveer net zo dom om te zeggen ik gebruik geen rekenmachine want het kan ook op papier.
Wat bizar is want Google liep echt achter.quote:Op donderdag 1 januari 2026 12:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Inmiddels is het code rood bij open ai, ze maken enorme verliezen, en Google draaft ze op alle vlakken voorbij; met Gemini3, nano bananas en met de TPU’s die ze samen met Meta verder willen ontwikkelen(al gebruikt om Gemini3 te ontwikkelen) welke het CUDA monopolie van Nvidia aantast.
Was nog lang zoquote:Op donderdag 1 januari 2026 16:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik kreeg vroeger op mijn lazerij toen men op school zag dat ik een rekenmachien bij me had
dat was onbestaanbaar en schandalig
ik spreek van 1972
Ik heb niet echt idee dat google voorop loopt.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wat bizar is want Google liep echt achter.
Ja zeker, die hebben een gigantische inhaalslag gemaakt. Ze leken een tijdje de AI boot te missen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar de grafiek met gebruikers wb chatgpt, gemini en copilot. Die zijn heel goed bezig.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb niet echt idee dat google voorop loopt.
WaaWwquote:Op donderdag 1 januari 2026 15:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vroeg Perplexity deze vraag
Startend vanuit Breda biedt een logische route door Nederland, België en Duitsland, met korte rijafstanden (meestal 1–2 uur per etappe). Je begint dichtbij huis en eindigt terug in Breda, met focus op topmusea en collecties.[wanderlog +4]
Route‑schema
• Dag 1: Breda → Eindhoven (DAF Museum, ~1 uur rijden) → overnachten Eindhoven.[distancecalculator +1]
• Dag 2: Eindhoven → Druten (Metropole, ~1 uur) → Den Haag (Louwman Museum, ~1,5 uur) → overnachten Randstad.[rome2rio +3]
• Dag 3: Den Haag → Brussel (Autoworld, ~2 uur) → overnachten Brussel.[autoworld +2]
• Dag 4: Brussel → Düsseldorf (Classic Remise, ~2 uur) → terug naar Breda (~2 uur).[porscheforum +2]
Totaal ~800 km over 4 dagen, grotendeels via autosnelwegen (A16/A58, E19, A67).[rome2rio +1]
Startpunt: DAF Museum Eindhoven
Het DAF Museum ligt ideaal als eerste stop vanuit Breda (64 km rijden). Het toont de volledige geschiedenis van DAF met prototypes, trucks en personenauto’s in een oud brouwerijgebouw; open di–zo 10:00–17:00.[whichmuseum +2]
Nederlandse highlights: Metropole & Louwman
• Metropole (Druten): Enorme hal met 400+ klassiekers, youngtimers en trucks; alleen vrij–zo 10:00–16:00, ideaal voor liefhebbers van variatie.[metropole +2]
• Louwman Museum (Den Haag): Topcollectie van 275 historische auto’s, vaak als beste privécollectie ter wereld geprezen; di–zo 10:00–17:00.[louwmanmuseum +2]
Belgische & Duitse stops: Autoworld & Classic Remise
• Autoworld (Brussel): 250+ voertuigen van koetsen tot racewagens, centraal gelegen; dagelijks 10:00–17:00/18:00.[wikipedia +2]
• Classic Remise (Düsseldorf): Levend centrum met klassiekers in garages, winkels en restaurant; do–wo 8:00–20:00 (zo vanaf 10:00), gratis entree.[remise +2]
Extra tips voor Breda‑start
Geen specifiek automuseum in Breda zelf, maar wel het Vliegend Museum Seppe vlakbij (luchtvaart met oude motoren, als bonus). Pas de route aan op openingsdagen en boek tickets vooruit voor populaire spots zoals Louwman. Met jouw cross-border woonplek past deze lus perfect bij korte ritten en Europese auto‑geschiedenis.
Prompt wasquote:
Nou dat viel wel mee hoor. Google heeft die hele ellende gewoon bedacht en gebruikte dit al jaren. Chatgpt heeft er alleen een slim jasje omheen gedaan.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:48 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat dat gaat doen met die rare geldconstructies tussen Open AI, Nvidia, Microsoft, Oracle enz.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:13 schreef Kreator het volgende:
Chatgpt is echt de Altavista onder de AI engines. Over een jaar gebruikt iedereen Gemini of iets vergelijkbaars.
Een flinke correctie op de beurs, net als in 2000 met internet bubbel burstquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat dat gaat doen met die rare geldconstructies tussen Open AI, Nvidia, Microsoft, Oracle enz.
Palantir. Skynet is voor hun een sidequestquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat dat gaat doen met die rare geldconstructies tussen Open AI, Nvidia, Microsoft, Oracle enz.
Serieus wel al zoveel beter dus dan chat. En best wat extra's waar ik nog niet aan dacht.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Prompt was
Kan je mij een rondrit voorstellen langs Nederlandse, Belgische en Duitse auto musea, vertrekpunt Breda
Heb de pro versiequote:Op donderdag 1 januari 2026 20:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Serieus wel al zoveel beter dus dan chat. En best wat extra's waar ik nog niet aan dacht.
Inspiratie en ga die ook gebruiken
Dank!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |