abonnement Unibet Coolblue
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 19:39:24 #1
491163 Viesdik
pi_212875512
Vermindert de intensiteit van liefde naarmate je met meer verschillende mensen seks hebt gehad?
  maandag 18 maart 2024 @ 19:52:09 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212875734
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:39 schreef Viesdik het volgende:
Vermindert de intensiteit van liefde naarmate je met meer verschillende mensen seks hebt gehad?
Nee.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 19:57:45 #3
491163 Viesdik
pi_212875857
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee.
Wat is jouw bodycount?
  maandag 18 maart 2024 @ 19:57:51 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212875861
Wat een vage vraag. Wat bedoel je precies met intensiteit? Dat je van iedereen net zo veel gaat houden?
Ik heb van sommige vrouwen meer gehouden dan andere vrouwen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 19:57:52 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212875862
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 18 maart 2024 @ 19:59:14 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212875891
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat is jouw bodycount?
Dat gaat je geen moer aan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 18 maart 2024 @ 20:00:36 #7
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_212875924
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:39 schreef Viesdik het volgende:
Vermindert de intensiteit van liefde naarmate je met meer verschillende mensen seks hebt gehad?
Ja, bij vrouwen. Net als de kans op een gelukkig huwelijk.

Niet alles wordt minder trouwens, de kans op een SOA stijgt juist. Dat dan weer wel :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_212875928
Nee
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:02:49 #9
491163 Viesdik
pi_212875969
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:57 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een vage vraag. Wat bedoel je precies met intensiteit? Dat je van iedereen net zo veel gaat houden?
Ik heb van sommige vrouwen meer gehouden dan andere vrouwen.
Ik denk dat de kwaliteit van liefde vermindert als je telkens naar een andere partner overstapt, omdat je blijkbaar ontevreden bent over de kwaliteit van liefde van je vorige partner of anderzijds een hechtere liefdesband denkt te kunnen creëren bij je nieuwe partner ofwel denkt minimaal dezelfde kwaliteit van liefde te kunnen krijgen ofwel je bestaanszekerheid een boost kunt geven. Deze kwaliteit wordt vaak ook gemeten in de intensiteit van kortdurende seksueel gedreven impulsen.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:04:38 #10
491163 Viesdik
pi_212875997
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat gaat je geen moer aan.
Goed antwoord, maar ik kan mij voorstellen dat eenieder geneigd is zichzelf te verdedigen in het antwoord dat gegeven wordt. De persoon neemt namelijk zichzelf als vergelijkingsmateriaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viesdik op 18-03-2024 20:09:51 ]
  maandag 18 maart 2024 @ 20:05:42 #11
402274 Cruzinats
prijs de Heer
pi_212876023
Ja, maar kan ook het resultaat zijn van ouder worden, wat vrijwel gelijk staat aan het hebben gehad van meer liefdesrelaties en dus ook seks.

Zeker na een bepaalde leeftijd zijn rugzakjes zo goed gevuld dat je vrijwel altijd concessies moet doen en de spontaniteit afneemt. De kijkt op liefde wordt rationeler met een goede balans tussen gevoelens en behoeften.
  maandag 18 maart 2024 @ 20:13:20 #12
402274 Cruzinats
prijs de Heer
pi_212876127
Heb wel eens een beginnende relatie afgekapt omdat ze niet zo freaky was als een ex, en dat is sindsdien mijn standaard geworden van wat ik verwacht van een partner. Zalig zijn de onwetenden.
  maandag 18 maart 2024 @ 20:19:00 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212876207
Ik denk dat mensen die in heel hun leven maar een partner hebben vaak gelukkiger daarmee zullen zijn dan mensen die er juist heel veel gehad hebben.
Niet dat dit mij gelukt is, helaas.

Van de andere kant leer je ook weer heel veel van het beginnen van meerdere vrouwen, niet alleen op seks gebied
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 20:20:33 #14
5428 crew  miss_sly
pi_212876250
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat de kwaliteit van liefde vermindert als je telkens naar een andere partner overstapt, omdat je blijkbaar ontevreden bent over de kwaliteit van liefde van je vorige partner of anderzijds een hechtere liefdesband denkt te kunnen creëren bij je nieuwe partner ofwel denkt minimaal dezelfde kwaliteit van liefde te kunnen krijgen ofwel je bestaanszekerheid een boost kunt geven. Deze kwaliteit wordt vaak ook gemeten in de intensiteit van kortdurende seksueel gedreven impulsen.
Je stapt op omdat de relatie niet goed is. En ja, dan hoop je dat bij een volgende de relatie beter is.

Ik heb een aantal lange relaties gehad voor mijn huidige relatie. De liefde en relatie nu zijn beter dan ik eerder heb gehad. Idem voor de seks. 19 jaar samen, dat heb ik met voorgaande relaties nooit gehaald.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 18 maart 2024 @ 20:21:25 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212876267
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat de kwaliteit van liefde vermindert als je telkens naar een andere partner overstapt, omdat je blijkbaar ontevreden bent over de kwaliteit van liefde van je vorige partner of anderzijds een hechtere liefdesband denkt te kunnen creëren bij je nieuwe partner ofwel denkt minimaal dezelfde kwaliteit van liefde te kunnen krijgen ofwel je bestaanszekerheid een boost kunt geven. Deze kwaliteit wordt vaak ook gemeten in de intensiteit van kortdurende seksueel gedreven impulsen.
Het ligt er net aan wie je ontmoet denk ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212876283
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:39 schreef Viesdik het volgende:
Vermindert de intensiteit van liefde naarmate je met meer verschillende mensen seks hebt gehad?
Kijk, als je een liefdesrelatie hebt, en je dan met verschillende mensen seks gaat hebben, dan verandert de intensiteit van de liefde natuurlijk wel. Vooral die van degene met wie je een liefdesrelatie hebt. :D

Maar ik denk niet dat je dat bedoelde.

Wat je wel bedoelt met 'intensiteit' van de liefde, begrijp ik niet helemaal. Bedoel je misschien de intensiteit van je verliefdheden? Volgens mij verandert die niet door de hoeveelheid seks die je met meerdere verschillende mensen hebt gehad.

Seks heeft natuurlijk op zich ook weer niks met liefde of verliefdheid te maken. En verliefdheid heeft op zich ook weer niks met liefde te maken.
  maandag 18 maart 2024 @ 20:28:02 #17
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212876344
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:02 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat de kwaliteit van liefde vermindert als je telkens naar een andere partner overstapt, omdat je blijkbaar ontevreden bent over de kwaliteit van liefde van je vorige partner of anderzijds een hechtere liefdesband denkt te kunnen creëren bij je nieuwe partner ofwel denkt minimaal dezelfde kwaliteit van liefde te kunnen krijgen ofwel je bestaanszekerheid een boost kunt geven. Deze kwaliteit wordt vaak ook gemeten in de intensiteit van kortdurende seksueel gedreven impulsen.
Volgens wie?

En hetgeen erboven staat heeft m.i. niets te maken met je vraag in de OP. En is wat mij betreft een "bijzondere" aanname van "redenen" om van partner te "wisselen".

Je partner kan ook overlijden of van jou willen scheiden (terwijl jij helemaal niet wil scheiden). Ook kun je alleen of samen tot de conclusie komen dat de luefde er niet meer is of dat de relatie zich ontwikkeld heeft tot een broer-zus-relatie (of zus-zus of broer-broer). Etc.


Verder ontgaat me volledig wat het aantal sekspartners daar mee te maken heeft. Wel eens gehoord van one night stands of friends with brnefits bijvoorbeeld. Komt 0 liefde(srelatie) bij kijken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212876346
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je stapt op omdat de relatie niet goed is. En ja, dan hoop je dat bij een volgende de relatie beter is.
Heel, heel vaak komt dit voort uit een slecht zelfbeeld, dat men probeert te compenseren met iets dat men in de ander ziet. Als dat dan niet lukt, krijgt de ander de schuld, of de relatie zelf, en gaat men met vernieuwde hoop door naar de volgende. En vaak eindeloos zo door. Totdat men er op een dag maar voor kiest om teleurgesteld alleen te blijven, of tot men er achter komt dat men iets aan het zelfbeeld moet en kan doen. In het eerste geval blijft men alleen achter, in het tweede geval is er een grote kans dat men dan toch nog wel de ware liefde vindt.

Het leest misschien wat raar, maar ik was aan het testen hoe het leest wanneer ik het woord 'men' gebruik in plaats van telkens 'hem/haar' te gebruiken. Want dit geldt voor het hele spectrum: van LGBTIQA+ tot en met hetero.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 20:36:09 #19
5428 crew  miss_sly
pi_212876455
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:28 schreef RetepV het volgende:

[..]
Heel, heel vaak komt dit voort uit een slecht zelfbeeld, dat men probeert te compenseren met iets dat men in de ander ziet. Als dat dan niet lukt, krijgt de ander de schuld, of de relatie zelf, en gaat men met vernieuwde hoop door naar de volgende. En vaak eindeloos zo door. Totdat men er op een dag maar voor kiest om teleurgesteld alleen te blijven, of tot men er achter komt dat men iets aan het zelfbeeld moet en kan doen. In het eerste geval blijft men alleen achter, in het tweede geval is er een grote kans dat men dan toch nog wel de ware liefde vindt.

Het leest misschien wat raar, maar ik was aan het testen hoe het leest wanneer ik het woord 'men' gebruik in plaats van telkens 'hem/haar' te gebruiken. Want dit geldt voor het hele spectrum: van LGBTIQA+ tot en met hetero.
Kan.
Of de relatie was uiteindelijk toch niet wat je ervan wil en dus eindig je de relatie. Hoeft niets met zelfbeeld te maken te hebben. Of juist eerder een positief zelfbeeld waardoor je beslist dat je je niet langer in een relatie wil opsluiten waar je niet gelukkig van wordt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:37:25 #20
491163 Viesdik
pi_212876473
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je stapt op omdat de relatie niet goed is. En ja, dan hoop je dat bij een volgende de relatie beter is.

Ik heb een aantal lange relaties gehad voor mijn huidige relatie. De liefde en relatie nu zijn beter dan ik eerder heb gehad. Idem voor de seks. 19 jaar samen, dat heb ik met voorgaande relaties nooit gehaald.
Kan je dan stellen dat je bij je eerste partner nog niet zeker was wat je nou precies zocht in een partner?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:39:06 #21
491163 Viesdik
pi_212876499
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Kijk, als je een liefdesrelatie hebt, en je dan met verschillende mensen seks gaat hebben, dan verandert de intensiteit van de liefde natuurlijk wel. Vooral die van degene met wie je een liefdesrelatie hebt. :D

Maar ik denk niet dat je dat bedoelde.

Wat je wel bedoelt met 'intensiteit' van de liefde, begrijp ik niet helemaal. Bedoel je misschien de intensiteit van je verliefdheden? Volgens mij verandert die niet door de hoeveelheid seks die je met meerdere verschillende mensen hebt gehad.

Seks heeft natuurlijk op zich ook weer niks met liefde of verliefdheid te maken. En verliefdheid heeft op zich ook weer niks met liefde te maken.
Ik bedoel dan misschien meer de kwaliteit van liefde in de vorm van duurzaamheid.
pi_212876502
Hoewel ik zelf het liefst seks met liefde combineer, zijn het op zich 2 totaal verschillende zaken, dus ik snap überhaupt niet waar deze vermeende correlatie vandaan komt.

Nou ja, nee dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 18-03-2024 20:47:08 ]
Tails tell tales
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:39:48 #23
491163 Viesdik
pi_212876511
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Volgens wie?

En hetgeen erboven staat heeft m.i. niets te maken met je vraag in de OP. En is wat mij betreft een "bijzondere" aanname van "redenen" om van partner te "wisselen".

Je partner kan ook overlijden of van jou willen scheiden (terwijl jij helemaal niet wil scheiden). Ook kun je alleen of samen tot de conclusie komen dat de luefde er niet meer is of dat de relatie zich ontwikkeld heeft tot een broer-zus-relatie (of zus-zus of broer-broer). Etc.

Verder ontgaat me volledig wat het aantal sekspartners daar mee te maken heeft. Wel eens gehoord van one night stands of friends with brnefits bijvoorbeeld. Komt 0 liefde(srelatie) bij kijken.
Volgens mij.. ik zeg toch "ik denk" :)
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:43:49 #24
491163 Viesdik
pi_212876566
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Verder ontgaat me volledig wat het aantal sekspartners daar mee te maken heeft. Wel eens gehoord van one night stands of friends with brnefits bijvoorbeeld. Komt 0 liefde(srelatie) bij kijken.
Ik denk dat naarmate je met steeds meer verschillende mensen het bed hebt gedeeld, de intensiteit en kwaliteit van liefde bij een volgende partner vermindert. Omdat je blijkbaar niet in staat bent (of gewoonweg niet wenst) je langdurig aan iemand te binden.
Dat kan natuurlijk altijd een keuze vanuit de partner zijn in de door jouw genoemde situaties, maar daar heb ik het niet over. Ik bedoel mannen of vrouwen die snel uitgekeken zijn op het andere geslacht.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 20:44:50 #25
5428 crew  miss_sly
pi_212876586
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:37 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Kan je dan stellen dat je bij je eerste partner nog niet zeker was wat je nou precies zocht in een partner?
Tuurlijk. Toen was ik 15. Dan heb je nog zo’n ontwikkeling en groei voor de boeg. Beide. De kans dat je uiteindelijk toch niet bij elkaar past, vind ik vrij groot. Als 15-jarige ben je stronteigenwijs en de k je daar natuurlijk heel anders over :')

Mijn man ontmoette ik toen ik bijna 36 was. Toen wist ik veel beter wie ik ben, wat ik belangrijk vind, hoe ik een relatie zie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 18 maart 2024 @ 20:49:43 #26
491163 Viesdik
pi_212876655
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tuurlijk. Toen was ik 15. Dan heb je nog zo’n ontwikkeling en groei voor de boeg. Beide. De kans dat je uiteindelijk toch niet bij elkaar past, vind ik vrij groot. Als 15-jarige ben je stronteigenwijs en de k je daar natuurlijk heel anders over :')

Mijn man ontmoette ik toen ik bijna 36 was. Toen wist ik veel beter wie ik ben, wat ik belangrijk vind, hoe ik een relatie zie.
Maar jij vindt het dus logisch dat er meerdere relaties en experimenten nodig zijn om uiteindelijk te weten te komen wat je in een man zoekt, of juist niet in een man zoekt?
Kan je daaruit concluderen dat mensen misschien te snel binding zoeken en te snel seks met elkaar te hebben om de intensiteit van liefde te ervaren?
  maandag 18 maart 2024 @ 20:51:17 #27
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212876675
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:43 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik denk dat naarmate je met steeds meer verschillende mensen het bed hebt gedeeld, de intensiteit en kwaliteit van liefde bij een volgende partner vermindert. Omdat je blijkbaar niet in staat bent (of gewoonweg niet wenst) je langdurig aan iemand te binden.
Dat kan natuurlijk altijd een keuze vanuit de partner zijn in de door jouw genoemde situaties, maar daar heb ik het niet over. Ik bedoel mannen of vrouwen die snel uitgekeken zijn op het andere geslacht.
Dan zou de vraag in de OP véél specifieker moeten zijn dan de huidige vraag.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 20:52:03 #28
5428 crew  miss_sly
pi_212876681
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:49 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Maar jij vindt het dus logisch dat er meerdere relaties en experimenten nodig zijn om uiteindelijk te weten te komen wat je in een man zoekt, of juist niet in een man zoekt?
Kan je daaruit concluderen dat mensen misschien te snel binding zoeken en te snel seks met elkaar te hebben om de intensiteit van liefde te ervaren?
Nee. Ik denk dat het zeker we mogelijk is om maar één relatie te hebben en te houden. Ik denk zelf niet al op heel jonge leeftijd, zoals mijn eerste relatie. Maar daar zijn veel meer factoren voor van belang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212876720
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kan.
Of de relatie was uiteindelijk toch niet wat je ervan wil en dus eindig je de relatie. Hoeft niets met zelfbeeld te maken te hebben. Of juist eerder een positief zelfbeeld waardoor je beslist dat je je niet langer in een relatie wil opsluiten waar je niet gelukkig van wordt.
Maar dat komt dan juist weer vaak doordat je partner een negatief zelfbeeld heeft. ;)

Mensen kunnen maar 'zoveel' dragen. Op een dag lukt het dan niet meer.

Alla, er zijn inderdaad zoveel andere redenen om uit elkaar te gaan. Maar toch is het raar dat ze in de eerste plaats bij elkaar zijn gekomen. Het 'zat' er dus initieel wel 'in'. Maar ergens is het dus verloren gegaan. Tenzij het er natuurlijk in de eerste plaats al niet in zat, maar alleen maar leek omdat men tegen elkaar loog. Bijvoorbeeld over zijn/haar zelfbeeld. Zelfbeeld en de eerlijkheid daarover tegen elkaar en zichzelf, ziet er toch wel uit als een heel belangrijk ding voor een goede relatie.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 20:57:06 #30
5428 crew  miss_sly
pi_212876731
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:55 schreef RetepV het volgende:

[..]
Maar dat komt dan juist weer vaak doordat je partner een negatief zelfbeeld heeft. ;)

Mensen kunnen maar 'zoveel' dragen. Op een dag lukt het dan niet meer.

Alla, er zijn inderdaad zoveel andere redenen om uit elkaar te gaan. Maar toch is het raar dat ze in de eerste plaats bij elkaar zijn gekomen. Het 'zat' er dus initieel wel 'in'. Maar ergens is het dus verloren gegaan. Tenzij het er natuurlijk in de eerste plaats al niet in zat, maar alleen maar leek omdat men tegen elkaar loog. Bijvoorbeeld over zijn/haar zelfbeeld. Zelfbeeld en de eerlijkheid daarover tegen elkaar en zichzelf, ziet er toch wel uit als een heel belangrijk ding voor een goede relatie.
Mijn ervaring is dat we verschillende kanten op groeiden en dus niet meer bij elkaar pasten. Niets met zelfbeeld te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212876979
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:39 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ik bedoel dan misschien meer de kwaliteit van liefde in de vorm van duurzaamheid.
Volgens mij niet, seks en liefde hebben weinig echt met elkaar te maken. Het één kan in theorie zonder het ander. Maar ik praat niet over de praktijk hé, voor mannen is het in mijn ervaring moeilijker om het één los van het ander te zien dan voor vrouwen. Testosteron koppelt het ene aan het andere voor mannen. Pas als mannen ouder worden en de testosteron vermindert, gaan ze hun 'dwaling' inzien.

Persoonlijk zie ik geen verbinding tussen seks en liefde. Maar de combinatie van liefde en seks is voor mij wel het beste. En let op dat ik werkelijk 'liefde' bedoel en niet 'verliefdheid'. Liefde en intimiteit is ontzettend mooi, seks is heel lekker, de combinatie van liefde en seks is meer dan de som der delen, en verliefdheid is niet meer dan het opspelen van je hormonen. Als je liefde voor je partner voelt, dan laat je verliefdheid links liggen, want je wil je partner niet kwetsen en je intimiteit en vertrouwensband niet kwijtraken.

Ik vind je vraag nog steeds onduidelijk. Want als je niet in een relatie bent, kun je alleen maar jezelf kwetsen.

Hmm, sja, je kunt je ouders er natuurlijk ook mee kwetsen, aannemend dat ze van je houden en niet willen dat je jezelf kwetst. Dus je loopt natuurlijk wel kans dat de intensiteit van de liefde van je ouders voor jou zal verminderen.
pi_212877206
quote:
7s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat we verschillende kanten op groeiden en dus niet meer bij elkaar pasten. Niets met zelfbeeld te maken.
Als je bij elkaar komt, spreek je eigenijk stilzwijgend uit dat je met elkaar verder wil. Als je met elkaar verder wil, dan moet je er beide aan werken dat je niet uit elkaar groeit. Dat moet over en weer gebeuren, soms moet de één iets laten om de ander te volgen, soms moet de ander iets laten om de één te volgen.

Je kan niet "samen tegen de wereld" vechten als je allebei een andere richting op rent. "Samen uit, samen thuis". De liefde moet centraal staan, en de verankering zijn waarom alles heen draait. Al je levensbeslissingen moeten gemaakt worden met het oog op de relatie, zodat het anker verankerd blijft. En je doet het met liefde.

ik weet het, het klinkt allemaal heel mooi en poëtisch, en de praktijk is vele malen moeilijker. Ik zeg ook helemaal niet dat het makkelijk is, zelfs niet dat je of ik of een ander het verkeerd heeft gedaan. Ik probeer het alleen maar terug te brengen tot de essentie. Voor anderen, maar ook voor mezelf, om het nog eens voor mezelf te herhalen zodat ik het niet te snel zal vergeten. :)

Mja, maar volgens mij ben ik hier bezig het topic te kapen. Dus ik zal ophouden.
pi_212877390
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:39 schreef Viesdik het volgende:
Vermindert de intensiteit van liefde naarmate je met meer verschillende mensen seks hebt gehad?
Nee natuurlijk niet. Deze twee hangen toch niet met elkaar samen?
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 21:46:13 #34
5428 crew  miss_sly
pi_212877510
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:27 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als je bij elkaar komt, spreek je eigenijk stilzwijgend uit dat je met elkaar verder wil. Als je met elkaar verder wil, dan moet je er beide aan werken dat je niet uit elkaar groeit. Dat moet over en weer gebeuren, soms moet de één iets laten om de ander te volgen, soms moet de ander iets laten om de één te volgen.

Je kan niet "samen tegen de wereld" vechten als je allebei een andere richting op rent. "Samen uit, samen thuis". De liefde moet centraal staan, en de verankering zijn waarom alles heen draait. Al je levensbeslissingen moeten gemaakt worden met het oog op de relatie, zodat het anker verankerd blijft. En je doet het met liefde.

ik weet het, het klinkt allemaal heel mooi en poëtisch, en de praktijk is vele malen moeilijker. Ik zeg ook helemaal niet dat het makkelijk is, zelfs niet dat je of ik of een ander het verkeerd heeft gedaan. Ik probeer het alleen maar terug te brengen tot de essentie. Voor anderen, maar ook voor mezelf, om het nog eens voor mezelf te herhalen zodat ik het niet te snel zal vergeten. :)

Mja, maar volgens mij ben ik hier bezig het topic te kapen. Dus ik zal ophouden.
Ik ben het met je eens wat betreft deze post.
Maar dat hoeft dus niets met negatief zelfbeeld te maken te hebben. En je kunt initieel er beide op deze manier voor willen gaan, maar gaandeweg tot de conclusie komen (beiden of een van beide) dat je toch niet samen tegen de wereld kunt, omdat het er niet in zit.

Ik heb vier langere relaties gehad (tussen 4-6 jaar ieder) en nu uiteindelijk dus 19 jaar and counting.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212879344
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:49 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Maar jij vindt het dus logisch dat er meerdere relaties en experimenten nodig zijn om uiteindelijk te weten te komen wat je in een man zoekt, of juist niet in een man zoekt?
Kan je daaruit concluderen dat mensen misschien te snel binding zoeken en te snel seks met elkaar te hebben om de intensiteit van liefde te ervaren?
Nou ja.....soms kom je er pas later achter waar de schoen wringt en waarom je een relatie aangaat die gedoemd is te mislukken.
Zo had ik teveel last van angstige hechtingsproblematiek.
Ik wilde zo graag huisje boompje beestje dat ik dus partners had die er goed gebruik van konden maken.
Nadat ik eens bij mezelf te rade ben gegaan is het mij duidelijk geworden en heb ik nu dus een partner die wel voor mij gaat en niet voor wat ik kan bieden (dak boven het hoofd, eten, financieel meer zekerheid enzovoort). Hij heeft zijn eigen huis en alles op orde.
Dus ja soms heb je wat meer relaties nodig om erachter te komen waarom het niet lukt en om erachter te komen wat je wel wilt.
pi_212879576
Ik persoonlijk denk dat bepaalde gevoelens en emoties juist sterker worden als je meer vergelijkingsmateriaal hebt.


Juist daardoor merk je dat het niet zozeer om de seks an sich gaat, maar dat de partner met wie je deze ervaring deelt heel bepalend is (en er gewoon ook goede en slechte matches zijn).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212881731
Vind ik wel.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212883060
Voor mijn gevoel is de liefde nu juist intenser.

Als puber wist ik amper wat echt liefde was en door de seks om de seks verwar ik lust niet meer met oprechte verliefdheid.
pi_212883238
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 14:39 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Voor mijn gevoel is de liefde nu juist intenser.

Als puber wist ik amper wat echt liefde was en door de seks om de seks verwar ik lust niet meer met oprechte verliefdheid.
Ja eens, maar wat nou als je heel erg verliefd bent, maar de seks is gewoon slecht? Dat hou je toch ook niet vol op lange termijn, denk ik.
pi_212883242
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat is jouw bodycount?
HOE DUUR IS JOUW BUGATTI
pi_212883258
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:04 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Ja eens, maar wat nou als je heel erg verliefd bent, maar de seks is gewoon slecht? Dat hou je toch ook niet vol op lange termijn, denk ik.
Denk niet dat dat werkt nee.

Maar ik denk wel dat als je beter weet wat echt bij je past en enkel eerste (lichamelijke) aantrekkingskracht niet meer als liefde ziet de kans een stuk kleiner is dat je kiest voor iemand waarmee het in bed niet (blijft) klikken.
pi_212883302
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:08 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Denk niet dat dat werkt nee.

Maar ik denk wel dat als je beter weet wat echt bij je past en enkel eerste (lichamelijke) aantrekkingskracht niet meer als liefde ziet de kans een stuk kleiner is dat je kiest voor iemand waarmee het in bed niet (blijft) klikken.
Is ook zo, en zo lang je geen zeester in bed hebt, is in principe nog alles mogelijk. Volgens mij geldt ook dat wanneer je maar lang genoeg rondslet, je uiteindelijk toch gaat verlangen naar iets wat oprecht liefdevol is.
pi_212883360
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:04 schreef SemperLibertas het volgende:
Ja eens, maar wat nou als je heel erg verliefd bent, maar de seks is gewoon slecht?
dat is dan hooguit een emotionele verliefdheid zonder daadwerkelijke lichamelijke aantrekking.
normaal heeft verliefdheid een enorm sterke lichamelijke en fysieke basis, bv de reuk schijnt een van de belangrijkste factoren te zijn en door onderzoek blijkt dat een bepaalde genetische match ervoor zorgt dat we bepaalde lichaamsgeuren prettig vinden en anderen juist afstoten

misschien dat het in online tijden zo kan ontstaan, dat mensen bv heel lang voornamelijk niet fysiek contact hebben en dan 'denken' een verliefdheid te ervaren naar iemand toe, maar ze dan hooguit verliefd zijn op een 'beeld' of idee dat ze zelf geschapen hebben...
eigenlijk ben je dan hooguit op je eigen gedachtes verliefd en niet op die fysieke persoon zelf.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_212883549
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]
dat is dan hooguit een emotionele verliefdheid zonder daadwerkelijke lichamelijke aantrekking.
normaal heeft verliefdheid een enorm sterke lichamelijke en fysieke basis, bv de reuk schijnt een van de belangrijkste factoren te zijn en door onderzoek blijkt dat een bepaalde genetische match ervoor zorgt dat we bepaalde lichaamsgeuren prettig vinden en anderen juist afstoten

misschien dat het in online tijden zo kan ontstaan, dat mensen bv heel lang voornamelijk niet fysiek contact hebben en dan 'denken' een verliefdheid te ervaren naar iemand toe, maar ze dan hooguit verliefd zijn op een 'beeld' of idee dat ze zelf geschapen hebben...
eigenlijk ben je dan hooguit op je eigen gedachtes verliefd en niet op die fysieke persoon zelf.
Kortom, liefde is een vreemde ziekte :') Dan maar de lust.
pi_212883686
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 15:50 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Kortom, liefde is een vreemde ziekte :') Dan maar de lust.
Nee, liefde is fantastisch.
pi_212883696
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:04 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Nee, liefde is fantastisch.
Wanneer je euforisch kunt zijn ja, dan wel. Dat heerlijke gevoel dat niemand je wat kan maken want verliefd. Jij bent het nu?
pi_212883726
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:06 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wanneer je euforisch kunt zijn ja, dan wel. Dat heerlijke gevoel dat niemand je wat kan maken want verliefd. Jij bent het nu?
Al een tijdje inmiddels. Maar het gaat niet zo om het euforische. Het gevoel van verbondenheid, vertrouwen, je echt fijn bij iemand voelen. Dat is fantastisch.
pi_212883773
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 16:09 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Al een tijdje inmiddels. Maar het gaat niet zo om het euforische. Het gevoel van verbondenheid, vertrouwen, je echt fijn bij iemand voelen. Dat is fantastisch.
Mooi ^O^ Op naar houden van :)
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 19 maart 2024 @ 21:07:30 #49
491163 Viesdik
pi_212887124
Vandaag naar een uitvaart geweest van iemand die dik in de 90 is geworden.
Het is altijd lastig om iemand in je leven kwijt te raken aan wie je meerdere dierbare herinneringen hebt overgehouden.
Hij heeft vredig afscheid genomen van het leven, en laat zijn vrouw achter die niet meer in staat is van besef.
Ze kenden elkaar vanaf hun jonge jeugd, en zijn hun hele leven samen geweest.
Hebben goede tijden en slechte tijden gekend, maar uiteindelijk hebben ze de rit uitgezeten tot het einde.
Er bestaat voor mij geen romantischer beeld dan dat. Een vrouw en een man die vrijwel hun hele leven aan herinneringen met elkaar hebben mogen delen. Dat is zo een ontiegelijk waardevol voorrecht.
Ik begrijp natuurlijk dat de tijd toen anders was. Een vrouw had een veel afhankelijkere positie dan de man die de hoofdkostwinner van het gezin was. Maar we leven nu eenmaal in een tijd, waarin de vrouw en de man helemaal niet meer afhankelijk van elkaar zijn. Zelfs het hebben van kinderen speelt daar geen leidende rol meer in.
Triest en logisch tegelijk.
Natuurlijk zijn er hedendaags nog steeds unieke voorbeelden van langdurige stabiele relaties, maar zoals ik al zei.. dat wordt steeds unieker.
Het is de belangrijkste investering in je leven, daar ben ik sowieso van overtuigd.
  Moderator dinsdag 19 maart 2024 @ 21:53:06 #50
5428 crew  miss_sly
pi_212887638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:07 schreef Viesdik het volgende:
Vandaag naar een uitvaart geweest van iemand die dik in de 90 is geworden.
Het is altijd lastig om iemand in je leven kwijt te raken aan wie je meerdere dierbare herinneringen hebt overgehouden.
Hij heeft vredig afscheid genomen van het leven, en laat zijn vrouw achter die niet meer in staat is van besef.
Ze kenden elkaar vanaf hun jonge jeugd, en zijn hun hele leven samen geweest.
Hebben goede tijden en slechte tijden gekend, maar uiteindelijk hebben ze de rit uitgezeten tot het einde.
Er bestaat voor mij geen romantischer beeld dan dat. Een vrouw en een man die vrijwel hun hele leven aan herinneringen met elkaar hebben mogen delen. Dat is zo een ontiegelijk waardevol voorrecht.
Ik begrijp natuurlijk dat de tijd toen anders was. Een vrouw had een veel afhankelijkere positie dan de man die de hoofdkostwinner van het gezin was. Maar we leven nu eenmaal in een tijd, waarin de vrouw en de man helemaal niet meer afhankelijk van elkaar zijn. Zelfs het hebben van kinderen speelt daar geen leidende rol meer in.
Triest en logisch tegelijk.
Natuurlijk zijn er hedendaags nog steeds unieke voorbeelden van langdurige stabiele relaties, maar zoals ik al zei.. dat wordt steeds unieker.
Het is de belangrijkste investering in je leven, daar ben ik sowieso van overtuigd.
Dat is natuurlijk prachtig, als je dat mag meemaken. Mijn schoonouders zijn ook zo’n stel. Bijna 55 jaar getrouwd en ze zijn nog steeds blij met elkaar.

Je kunt zo’n liefde natuurlijk ook wat later vinden. Mijn man en ik gaan de 55 jaar niet meer halen, vermoed ik, hoewel het theoretisch als we maar oud genoeg worden nog zou kunnen :') Maar de relatie zoals deze nu, die wil ik nog jaren houden. Zo wil ik oud worden. Het was niet mijn eerste, maar wel de mooiste en hopelijk ook de laatste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')