abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 maart 2024 @ 19:17:00 #1
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212875238
Hulp gevraagd!

Deze zakelijke vos (TS) is van plan op zoek te gaan naar een andere werkgever. Ik heb het gevoel dat er op mijn huidige dienstverband simpelweg een houdbaarheidsdatum zit.

Ik ben een ervaren begin-senior programmeur. Mij is het volgende aangeboden: ¤4500,- bruto o.b.v. 40 uur. Dat is zonder secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een auto, telefoon, vergoedingen of wat dan ook. Voor mij is (circa) ¤3300,- netto het een prima salaris.

Alleen kwam ik er vandaag achter dat er geen pensioenregeling is. Ik weet dat het een heel belangrijke voorwaarde is, maar ik weet en snap er niks van.

Wat is in dit geval gebruikelijk en hoeveel zou het werkgever moeten kosten? Hij begint nu ook over pensioentoko Brand New Day maar ik heb geen idee of dat ook wat voor mij is (en of ik dan van mijn bescheiden netto salaris zelf moet gaan inleggen).

Wat is gebruikelijk? :{
Kan iemand met verstand van zaken er even in springen aub? :D

Bedankt. :) _O_

[ Bericht 6% gewijzigd door MisterFox op 18-03-2024 19:30:58 ]
Ever seen a coding fox? 🦊
pi_212875388
Een werkgever is meestal iets van 20% van je bruto salaris kwijt aan pensioen. Op zich is het geen probleem om dat zelf weg te zetten, bijvoorbeeld via Brand New Day. Je kan op de site van de belastingdienst je vrije ruimte berekenen zodat je weet wat je belastingvriendelijk weg kan zetten.

De crux is natuurlijk dat je wel gecompenseerd moet worden hiervoor. En dan vind ik 4500 bruto voor een senior programmeur niet heel royaal.
  maandag 18 maart 2024 @ 19:37:20 #3
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212875481
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:30 schreef Lichtloper het volgende: