omdat er culturen zijn waar in er sprake is van dwang, bij het uithuwelijken. neven en nichten relaties zijn dan extra verdacht.quote:Op maandag 18 maart 2024 07:13 schreef Oumaimaa het volgende:
Veel buitenlandse meisjes zullen zich hierin herkennen: gevoelens voor een van je neven.
Waarom word daar in het westen zo raar naar gekeken? Is in grote delen van de wereld normaal. Hier ook, tot niet zo lang terug.
In andere culturen denken ze daar niet echt over na.quote:Op maandag 18 maart 2024 07:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
Er wordt in het westen niet zo raar naar gekeken hoor. Het is vooral dat wetenschappelijk vaststaat dat het risico op een geboortedefect groter is en je dus inteelt krijgt. Daarom zijn we hier geen fan van. Wat vind je hiervan?
Het is dan ook een kwestie van te weinig kennis.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:16 schreef hoechst het volgende:
[..]
In andere culturen denken ze daar niet echt over na.
Vraag het Staceyquote:Op maandag 18 maart 2024 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
Incest mag van Allah? Geen idee hé, serieuze vraag.
Ja, Mohammed zei dat het is toegestaan om met je neef of nicht te trouwen, en dat is in diverse islamitische landen uiteindelijk als "nobel" gezien gaan worden.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
Maar als er al generaties lang met neven en achterneven nageslacht wordt gemaakt dan stijgen je kansen behoorlijk op afwijkingen want de inteelt pool groeit mee.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:44 schreef amaranta het volgende:
Neef en nicht geeft scheef gezicht.
En er is denk ik wel een verschil tussen, de zoon van de broer van je vader (eerstegraads neef) en de zoon van de neef van je vader. Een achterneef dus (tweede/derdegraads neef)
Klopt.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Maar als er al generaties lang met neven en achterneven nageslacht wordt gemaakt dan stijgen je kansen behoorlijk op afwijkingen want de inteelt pool groeit mee.
Dus ja, terecht dat daar hier anders naar wordt gekeken.
Zoals Pizzakoppo zegt: kennis en dan vooral kennistekort.
OK, dat is duidelijk. Andere cultuur hé. Moeten hun weten.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja, Mohammed zei dat het is toegestaan om met je neef of nicht te trouwen, en dat is in diverse islamitische landen uiteindelijk als "nobel" gezien gaan worden.
Op Youtube zijn diverse filmpjes te zien over genetische defecten in streng islamitische landen. Ook interviews met mensen die de consequenties hiervan dragen, die nu mensen smeken om niet met je neef of nicht te gaan trouwen.
Lijken wel acteurs uit de film Wrong Turnquote:Op maandag 18 maart 2024 12:01 schreef Watuntrik het volgende:
YouTube docu channel "Soft White Underbelly met de afleveringen van "Inbred Family The Whittakers"
[ afbeelding ]
Die links op de afbeelding heeft nooit leren praten en veel tussen de honden gezeten en communiceerd dus middels blafgeluiden.
Gewoon lekker in Urk gaan wonen. 👍quote:Op maandag 18 maart 2024 07:13 schreef Oumaimaa het volgende:
Veel buitenlandse meisjes zullen zich hierin herkennen: gevoelens voor een van je neven.
Waarom word daar in het westen zo raar naar gekeken? Is in grote delen van de wereld normaal. Hier ook, tot niet zo lang terug.
Mischien als je elkaar amper of nooit gezien hebt, ikzelf kan het me ook onmogelijk voorstellen. Als voornaamste oorzaak dat mijn familie bestaat uit een verzameling hondenkoppen.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Mijn vraag is hoe ontstaan deze gevoelens bij jou? Ik ben met mijn neven en nichten opgegroeid, en ik krijg kokhalzen bij het idee om te zoenen met hen (laat staan meer). Het feit dat ik ze van kleins af aan kent vanaf mijn baby is funest voor mij om romantische gevoelens voor hen te ontwikkelen. Ik snap niet hoe jij dat wel kan, TS?
goed gesproken a neefquote:Op maandag 18 maart 2024 12:18 schreef Aberkullie het volgende:
Zoveel verschillen Urk en de Islam niet van elkaar.
Urk: 21.929 mensenquote:Op maandag 18 maart 2024 12:18 schreef Aberkullie het volgende:
Zoveel verschillen Urk en de Islam niet van elkaar.
Pedofilie en moord is toegestaan, lijkt me niet meer dan redelijk dat incest ook fair game is.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
quote:
Een ander beroemd voorbeeld van de gevolgen van inteelt in koninklijke families is de hemofilie die in de 19e en 20e eeuw in de Russische, Engelse en Spaanse vorstenhuizen voorkwam. De reden dat de beruchte Raspoetin invloed had op het Russische vorstenhuis kwam doordat hij de door hemofilie geteisterde "kroonprins" Alexei leek te kunnen helpen.quote:Op maandag 18 maart 2024 11:44 schreef Watuntrik het volgende:
Kijk eens naar de Habsburger dynastie...Een van de grootste en invloedrijkste vorstelijke dynastie van Europa van 1438 tot 1806 heeft deze familie geregeerd en om de macht in de familie te houden was het gebruikelijk dat neven en nichten met elkaar uitgehuwelijkt werden.
Na de nodige generaties inteelt werd de Habsburgse kin een familie merkmal allemaal Habsburgse kinnetjes.
Dat heeft net niks met incest te maken.quote:
Volgens mij worden ze gewoon uitgehuwelijkt.quote:Op maandag 18 maart 2024 07:13 schreef Oumaimaa het volgende:
Omdat het niet gaat om je bloedlijn maar om met wie je in je nabijheid bent opgegroeid. Tenminste, als je het hebt over romantische gevoelens. Je kunt 0,0 bloedlijn gemeen hebben, maar als je vanaf jongs af aan samen bent opgegroeid in hetzelfde huishouden is de kans zeer klein dat je romantische en/of seksuele gevoelens voor elkaar krijgt. Dat in tegenstelling tot een, bijvoorbeeld, neef die je ergens op je twintigste ineens ontmoet.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Mijn vraag is hoe ontstaan deze gevoelens bij jou? Ik ben met mijn neven en nichten opgegroeid, en ik krijg kokhalzen bij het idee om te zoenen met hen (laat staan meer). Het feit dat ik ze van kleins af aan kent vanaf mijn baby is funest voor mij om romantische gevoelens voor hen te ontwikkelen. Ik snap niet hoe jij dat wel kan, TS?
Zeg maar eerder als het gebeurd wordt het niet van de daken geschreeuwd... Maar ik heb er wel een paar indirect gekent... Heb een jaar of 15 als barman gewerkt, zo'n horen, zien en zwijgen baantje... Waar je vanalles ziet gebeuren en niet intentioneel te horen krijgt. Mensen met een slokje op worden onvoorzichtige open boeken soms.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:00 schreef Chandler het volgende:
maar hier in ons cultuur doen we dan niets daarmee, misschien dat dat in andere culturen meer normaal is... maar hier iig niet....
Natuurvolk. Waarschijnlijk zonder intensieve medische kennis. Geboorten die wat minder gewenst zijn hebben gewoon minder kans op overleven dus op die manier wordt de genenpool vanzelf opgeschoond. En met een honderd individuen kan je vele generaties toe voor je weer kruist en tegen die tijd zal er voldoende gemuteerd zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:40 schreef Watuntrik het volgende:
Ik vraag me wel af hoe die inboorlingen van Sentinel eiland dit fixen... Dat is een eilandje van 60km² en daar leeft al sinds heugenis naar schatting een stam van 39 tot misschien wel 400 mensen. Compleet afgezonderd van de rest van de wereld en wensen 0 contact elke buitenstaander, wie een voet op het eiland durft te zetten wordt vermoord. Men weet het aantal dus niet, meer dan 39 zijn er nooit gezien/geteld.
1000den jaren is moeilijk te zeggen maar zolang er al historie is dus eeuwen op zijn minst houd de stam zichzelf in stand zonder interactie van buiten. Men weet niet met welk aantal het ooit is begonnen en het huidige aantal is een grove schatting. Dat handjevol mensen dat van buiten af daar is geweest en heelhuids teruggekeerd hebben daar geen eiland vol debielen gevonden, blijkbaar normale gezonde mensen. Ze zijn alleen totaal onbetrouwbaar, vijandig en agressief naar buitenstaanders.
De optelsom kun je niet onderuit de genen pool waar de hele populatie op 60km² uit is ontstaan krijg je over ontelbare generaties niet voor elkaar zonder dat er inteelt plaats vind... Dit kan niet anders, Da moet een hele grote familie zijn wat daar leeft.
Inteelt! En het is voor niets dat in het IQ in Arabische landen en Afrika is stuk lager dan bijv in West - Europa.quote:Op maandag 18 maart 2024 07:13 schreef Oumaimaa het volgende:
Eerste hit google, rapport uit 2010 maar liefst.quote:
quote:14 januari 2010 | 'Berucht' onderzoek naar intelligentie van Afrikanen blijkt aan alle kanten te rommelen.
Wat dus ook veelvuldig aan de orde is…quote:Op zondag 24 maart 2024 08:07 schreef Elias87 het volgende:
Het wordt pas problematisch als het generatie op generatie gebeurt.
Ik ben moslim en mijn ouders komen uit Afghanistan. Ik ken hier en daar wel wat gevallen, maar heel weinig. Anekdotisch bewijs natuurlijk. Maar jij hebt meer info?quote:Op zondag 24 maart 2024 09:34 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wat dus ook veelvuldig aan de orde is…
N=1 maar ik kom met redelijk veel mensen uit Turkije, Marokko en Algerije in contact (zorg). En het valt wel op dat er relatief veel kinderen met handicaps zijn (vooral bij de Turkse mensen). Deze ouders zijn ook verwant aan elkaar.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:16 schreef Elias87 het volgende:
[..]
Ik ben moslim en mijn ouders komen uit Afghanistan. Ik ken hier en daar wel wat gevallen, maar heel weinig. Anekdotisch bewijs natuurlijk. Maar jij hebt meer info?
Het komt ook wel voor, maar het is niet de norm en al helemaal niet generatie op generatie. Zo werd het hier een beetje voorgesteld.quote:Op zondag 24 maart 2024 10:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
N=1 maar ik kom met redelijk veel mensen uit Turkije, Marokko en Algerije in contact (zorg). En het valt wel op dat er relatief veel kinderen met handicaps zijn (vooral bij de Turkse mensen). Deze ouders zijn ook verwant aan elkaar.
Kan toeval zijn maar ik vrees van niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |