abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212868178
Veel buitenlandse meisjes zullen zich hierin herkennen: gevoelens voor een van je neven.

Waarom word daar in het westen zo raar naar gekeken? Is in grote delen van de wereld normaal. Hier ook, tot niet zo lang terug.
pi_212868222
Er wordt in het westen niet zo raar naar gekeken hoor. Het is vooral dat wetenschappelijk vaststaat dat het risico op een geboortedefect groter is en je dus inteelt krijgt. Daarom zijn we hier geen fan van. Wat vind je hiervan?
  maandag 18 maart 2024 @ 07:28:06 #3
545 dop
:copyright: dop
pi_212868231
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 07:13 schreef Oumaimaa het volgende:
Veel buitenlandse meisjes zullen zich hierin herkennen: gevoelens voor een van je neven.

Waarom word daar in het westen zo raar naar gekeken? Is in grote delen van de wereld normaal. Hier ook, tot niet zo lang terug.
omdat er culturen zijn waar in er sprake is van dwang, bij het uithuwelijken. neven en nichten relaties zijn dan extra verdacht.
verder zijn er landen en culturen waar dit soort relaties wettelijk verboden zijn.
gevolg is dat er dus ook in het westen kritischer naar wordt gekeken
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212868623
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 07:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
Er wordt in het westen niet zo raar naar gekeken hoor. Het is vooral dat wetenschappelijk vaststaat dat het risico op een geboortedefect groter is en je dus inteelt krijgt. Daarom zijn we hier geen fan van. Wat vind je hiervan?
In andere culturen denken ze daar niet echt over na.
pi_212868825
Incest mag van Allah? Geen idee hé, serieuze vraag.
U MAD?
pi_212868845
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:16 schreef hoechst het volgende:

[..]
In andere culturen denken ze daar niet echt over na.
Het is dan ook een kwestie van te weinig kennis.
pi_212868847
Inteelt. Krijg je rare kindjes van. Dat blijkt ook wel in sommige contreien.
  maandag 18 maart 2024 @ 08:44:49 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212868853
Neef en nicht geeft scheef gezicht.

En er is denk ik wel een verschil tussen, de zoon van de broer van je vader (eerstegraads neef) en de zoon van de neef van je vader. Een achterneef dus (tweede/derdegraads neef)
  maandag 18 maart 2024 @ 08:58:02 #9
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212868949
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
Vraag het Stacey :D
Le Diable
pi_212868970
quote:
Ja, Mohammed zei dat het is toegestaan om met je neef of nicht te trouwen, en dat is in diverse islamitische landen uiteindelijk als "nobel" gezien gaan worden.
Op Youtube zijn diverse filmpjes te zien over genetische defecten in streng islamitische landen. Ook interviews met mensen die de consequenties hiervan dragen, die nu mensen smeken om niet met je neef of nicht te gaan trouwen.
  Moderator maandag 18 maart 2024 @ 09:02:46 #11
441859 crew  Lenny77
pi_212868973
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 08:44 schreef amaranta het volgende:
Neef en nicht geeft scheef gezicht.

En er is denk ik wel een verschil tussen, de zoon van de broer van je vader (eerstegraads neef) en de zoon van de neef van je vader. Een achterneef dus (tweede/derdegraads neef)
Maar als er al generaties lang met neven en achterneven nageslacht wordt gemaakt dan stijgen je kansen behoorlijk op afwijkingen want de inteelt pool groeit mee.
Dus ja, terecht dat daar hier anders naar wordt gekeken.
Zoals Pizzakoppo zegt: kennis en dan vooral kennistekort.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 18 maart 2024 @ 09:07:35 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212869009
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:02 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Maar als er al generaties lang met neven en achterneven nageslacht wordt gemaakt dan stijgen je kansen behoorlijk op afwijkingen want de inteelt pool groeit mee.
Dus ja, terecht dat daar hier anders naar wordt gekeken.
Zoals Pizzakoppo zegt: kennis en dan vooral kennistekort.
Klopt.
pi_212869278
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:02 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja, Mohammed zei dat het is toegestaan om met je neef of nicht te trouwen, en dat is in diverse islamitische landen uiteindelijk als "nobel" gezien gaan worden.
Op Youtube zijn diverse filmpjes te zien over genetische defecten in streng islamitische landen. Ook interviews met mensen die de consequenties hiervan dragen, die nu mensen smeken om niet met je neef of nicht te gaan trouwen.
OK, dat is duidelijk. Andere cultuur hé. Moeten hun weten.
U MAD?
pi_212869281
Vanuit het geloof gezien (en dat is toch vaak de drijfveer achter neef-nicht huwelijken) is het natuurlijk ideaal. Op deze manier daalt de intelligentie en zijn er minder twijfels aan de leugens die de kerk/moskee/whatever uitbraakt. Liefst hebben ze gematigd intelligente zieltjes die braaf hun hoofd buigen en hun centjes afgeven.
  maandag 18 maart 2024 @ 09:47:17 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212869309
Mijn vraag is hoe ontstaan deze gevoelens bij jou? Ik ben met mijn neven en nichten opgegroeid, en ik krijg kokhalzen bij het idee om te zoenen met hen (laat staan meer). Het feit dat ik ze van kleins af aan kent vanaf mijn baby is funest voor mij om romantische gevoelens voor hen te ontwikkelen. Ik snap niet hoe jij dat wel kan, TS?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  maandag 18 maart 2024 @ 10:34:49 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212869797
Het verbod op neef-nicht huwelijken bestond in Nederland tot 1970; er was koninklijke toestemming voor nodig om het huwelijk door te laten gaan.

In 2015 is er aan dit soort huwelijken een extra voorwaarde verbonden : beide partners moeten een beedigde verklaring inleveren dat zij het huwelijk vrijwillig ingaan. Dit is niet gericht op het vergrote risico op erfelijke afwijkingen, maar heeft als doel het terugdringen van gedwongen huwelijken,

Voor de Rooms-Katholieke kerk zijn dit soort huwelijken sinds de 11e eeuw alleen toegestaan na toestemming van een bisschop.

Protestantse kerken hebben er geen formele bezwaren tegen, en hebben de neiging in deze de wet te volgen.

Het risico op erfelijke afwijkingen bij neef-nicht huwelijken is iets van 2% hoger dan de 3-4% bij huwelijken met een grotere "afstand". Het is wel een stuk hoger als het plaatsvindt in een besloten gemeenschap waar dit structureel gebeurt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212870361

Zoek op Habsburgse kin.
pi_212870430
Kijk eens naar de Habsburger dynastie... :) Een van de grootste en invloedrijkste vorstelijke dynastie van Europa van 1438 tot 1806 heeft deze familie geregeerd en om de macht in de familie te houden was het gebruikelijk dat neven en nichten met elkaar uitgehuwelijkt werden.

Na de nodige generaties inteelt werd de Habsburgse kin een familie merkmal allemaal Habsburgse kinnetjes.

Er is geen vorstenhuis in Europa waar geen Habsburger bloed in zit... Zelfs aan de kop van onze Willem is het te zien...

Wanneer ik me niet vergis was de laatste foto Kareltje ook een van de laatste en de ergste had naast dat mooie kinnetje nog wat rare anatomische, medische en mentale afwijkingen. Hij was zo gek als een deur dus...

De geschiedenis van deze vorstenfamilie en alle minkukels die daaruit werden geboren was voor Europese begrippen de klokkenluider dat inteelt toch niet zo'n goed idee is en daarmee is het roer dan ook omgegooid.

In veel andere culturen bestaat dit gebruik van huwelijken tussen neef en nicht nog steeds. De minkukels die daaruit geboren worden worden veelal niet publiekelijk getoond en in het geniep binnenhuis gehouden en verzorgt. Daar is ooit een uitgebreide BBC documentaire over uitgezonden, over de vooral Pakistaanse samenleving aldaar die deze gebruiken nog steeds praktiseren en vergoelijken. Waar ook de debieltjes worden verstopt in een kamertje en het probleem onder de mat geschoven.

Ik dacht deze
https://www.bbc.co.uk/programmes/p056gvhm
De video stond ooit ergens op internet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 18-03-2024 11:51:05 ]
pi_212870459
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:38 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]

Zoek op Habsburgse kin.
Cross post, tegelijk hetzelfde idee... ^O^
  maandag 18 maart 2024 @ 11:49:54 #20
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212870480
inteelt is ok, gewoon doen TS
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_212870591
YouTube docu channel "Soft White Underbelly met de afleveringen van "Inbred Family The Whittakers"

Die links op de afbeelding heeft nooit leren praten en veel tussen de honden gezeten en communiceerd dus middels blafgeluiden. :D
pi_212870594
twitter
pi_212870648
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:01 schreef Watuntrik het volgende:
YouTube docu channel "Soft White Underbelly met de afleveringen van "Inbred Family The Whittakers"
[ afbeelding ]

Die links op de afbeelding heeft nooit leren praten en veel tussen de honden gezeten en communiceerd dus middels blafgeluiden. :D
Lijken wel acteurs uit de film Wrong Turn
  maandag 18 maart 2024 @ 12:11:29 #24
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_212870666
quote:

Gewoon lekker in Urk gaan wonen. 👍
  maandag 18 maart 2024 @ 12:15:02 #25
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_212870704
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Mijn vraag is hoe ontstaan deze gevoelens bij jou? Ik ben met mijn neven en nichten opgegroeid, en ik krijg kokhalzen bij het idee om te zoenen met hen (laat staan meer). Het feit dat ik ze van kleins af aan kent vanaf mijn baby is funest voor mij om romantische gevoelens voor hen te ontwikkelen. Ik snap niet hoe jij dat wel kan, TS?
Mischien als je elkaar amper of nooit gezien hebt, ikzelf kan het me ook onmogelijk voorstellen. Als voornaamste oorzaak dat mijn familie bestaat uit een verzameling hondenkoppen.
  maandag 18 maart 2024 @ 12:18:41 #26
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212870746
Zoveel verschillen Urk en de Islam niet van elkaar.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_212870823
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:18 schreef Aberkullie het volgende:
goed gesproken a neef
pi_212871267
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:18 schreef Aberkullie het volgende:
Urk: 21.929 mensen
Islam: 1.900.000.000 mensen

Klein verschil maar.
pi_212871392
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 12:01 schreef Mylene het volgende:
[ x ]
wat mooi!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212871395
quote:
Pedofilie en moord is toegestaan, lijkt me niet meer dan redelijk dat incest ook fair game is.
-nee-
  maandag 18 maart 2024 @ 14:15:17 #31
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212872071
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:38 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]

Zoek op Habsburgse kin.
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:44 schreef Watuntrik het volgende:
Kijk eens naar de Habsburger dynastie... :) Een van de grootste en invloedrijkste vorstelijke dynastie van Europa van 1438 tot 1806 heeft deze familie geregeerd en om de macht in de familie te houden was het gebruikelijk dat neven en nichten met elkaar uitgehuwelijkt werden.

Na de nodige generaties inteelt werd de Habsburgse kin een familie merkmal allemaal Habsburgse kinnetjes.
Een ander beroemd voorbeeld van de gevolgen van inteelt in koninklijke families is de hemofilie die in de 19e en 20e eeuw in de Russische, Engelse en Spaanse vorstenhuizen voorkwam. De reden dat de beruchte Raspoetin invloed had op het Russische vorstenhuis kwam doordat hij de door hemofilie geteisterde "kroonprins" Alexei leek te kunnen helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mvdejong op 18-03-2024 14:46:42 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212872401
quote:
[ x ]
Zielsgelukkig
pi_212872818
quote:
Dat heeft net niks met incest te maken.
Doordat zowel mama als papa van 2 walletjes aan het snoepen waren geweest, konden de kinderen niet verder van elkaars familie zijn.
Maar dat wist de papa dus niet.
pi_212873982
Check het Youtube kanaal van "The shy historian" anders. :P

https://www.youtube.com/@shyhistorian
pi_212888332
quote:
Volgens mij worden ze gewoon uitgehuwelijkt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 21 maart 2024 @ 22:35:52 #37
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_212909382
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 09:47 schreef Keep_Walking het volgende:
Omdat het niet gaat om je bloedlijn maar om met wie je in je nabijheid bent opgegroeid. Tenminste, als je het hebt over romantische gevoelens. Je kunt 0,0 bloedlijn gemeen hebben, maar als je vanaf jongs af aan samen bent opgegroeid in hetzelfde huishouden is de kans zeer klein dat je romantische en/of seksuele gevoelens voor elkaar krijgt. Dat in tegenstelling tot een, bijvoorbeeld, neef die je ergens op je twintigste ineens ontmoet.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_212910991
Ik vraag me wel af hoe die inboorlingen van Sentinel eiland dit fixen... Dat is een eilandje van 60km² en daar leeft al sinds heugenis naar schatting een stam van 39 tot misschien wel 400 mensen. Compleet afgezonderd van de rest van de wereld en wensen 0 contact elke buitenstaander, wie een voet op het eiland durft te zetten wordt vermoord. Men weet het aantal dus niet, meer dan 39 zijn er nooit gezien/geteld.

1000den jaren is moeilijk te zeggen maar zolang er al historie is dus eeuwen op zijn minst houd de stam zichzelf in stand zonder interactie van buiten. Men weet niet met welk aantal het ooit is begonnen en het huidige aantal is een grove schatting. Dat handjevol mensen dat van buiten af daar is geweest en heelhuids teruggekeerd hebben daar geen eiland vol debielen gevonden, blijkbaar normale gezonde mensen. Ze zijn alleen totaal onbetrouwbaar, vijandig en agressief naar buitenstaanders.

De optelsom kun je niet onderuit de genen pool waar de hele populatie op 60km² uit is ontstaan krijg je over ontelbare generaties niet voor elkaar zonder dat er inteelt plaats vind... Dit kan niet anders, Da moet een hele grote familie zijn wat daar leeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 22-03-2024 08:54:54 ]
pi_212911170
quote:
[ x ]
Dit is een comedian.
pi_212923671
De FP geeft aan gevoelens te hebben, dat hebben er genoeg wel eens gehad voor een neef/nicht maar hier in ons cultuur doen we dan niets daarmee, misschien dat dat in andere culturen meer normaal is... maar hier iig niet....
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212925614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:00 schreef Chandler het volgende:
maar hier in ons cultuur doen we dan niets daarmee, misschien dat dat in andere culturen meer normaal is... maar hier iig niet....
Zeg maar eerder als het gebeurd wordt het niet van de daken geschreeuwd... Maar ik heb er wel een paar indirect gekent... Heb een jaar of 15 als barman gewerkt, zo'n horen, zien en zwijgen baantje... Waar je vanalles ziet gebeuren en niet intentioneel te horen krijgt. Mensen met een slokje op worden onvoorzichtige open boeken soms.

Één flap had relatie met zijn nichtje, toen het op de klippen liep heeft die sukkel zich nog even voor de trein gegooid als afscheid met statement.

Zelfs iemand die in zijn puberjaren lag te neuken met zijn 2 jaar oudere zus, dat was niet liefdesrelatie of zo, maar gewoon seks en geilheid. Beiden pubers dus...

En iemand gekend die relatie kreeg met een leuk meisje waarvan de hele familie naast dat ze naturisten waren ook incesteus. Liepen allemaal te pas en te onpas in de blote kont door het huis. Lag hij een keer zijn vriendin te fleppen kwam haar zusje vragen of ze mocht meedoen had wel zin in een trio. Gaande weg de relatie merkte hij op dat iedereen in die familie met elkaar seksueel lag te rommelen en door iedereen als normaal werd geacht. Was daar gewoon een onderdeel van de opvoeding...

Dus in zo'n 15 jaar 3 gevallen persoonlijk indirect kennen van horen zeggen uit redelijk betrouwbare bron en geen indianen verhalen. Dat zegt me dat het niet bepaald uitzonderlijk is en misschien nog wel veel meer gebeurd dan we denken. Wat zich hier zo allemaal afspeeld in het geniep achter gesloten deuren waar je in onze cultuur maar beter niet mee uit de kast moet komen.

Kleine hondjes hebben niet voor niets de bijnaam k#ttenlikkers gekregen... Niet voor de grap i.i.g. daar zit ook een kern van waarheid. :')
pi_212927807
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:40 schreef Watuntrik het volgende:
Ik vraag me wel af hoe die inboorlingen van Sentinel eiland dit fixen... Dat is een eilandje van 60km² en daar leeft al sinds heugenis naar schatting een stam van 39 tot misschien wel 400 mensen. Compleet afgezonderd van de rest van de wereld en wensen 0 contact elke buitenstaander, wie een voet op het eiland durft te zetten wordt vermoord. Men weet het aantal dus niet, meer dan 39 zijn er nooit gezien/geteld.

1000den jaren is moeilijk te zeggen maar zolang er al historie is dus eeuwen op zijn minst houd de stam zichzelf in stand zonder interactie van buiten. Men weet niet met welk aantal het ooit is begonnen en het huidige aantal is een grove schatting. Dat handjevol mensen dat van buiten af daar is geweest en heelhuids teruggekeerd hebben daar geen eiland vol debielen gevonden, blijkbaar normale gezonde mensen. Ze zijn alleen totaal onbetrouwbaar, vijandig en agressief naar buitenstaanders.

De optelsom kun je niet onderuit de genen pool waar de hele populatie op 60km² uit is ontstaan krijg je over ontelbare generaties niet voor elkaar zonder dat er inteelt plaats vind... Dit kan niet anders, Da moet een hele grote familie zijn wat daar leeft.
Natuurvolk. Waarschijnlijk zonder intensieve medische kennis. Geboorten die wat minder gewenst zijn hebben gewoon minder kans op overleven dus op die manier wordt de genenpool vanzelf opgeschoond. En met een honderd individuen kan je vele generaties toe voor je weer kruist en tegen die tijd zal er voldoende gemuteerd zijn.

Alle Europeanen en een hoop van de rest van de wereld stammen ook allemaal af van Karel de Grote.

In de wereld van dieren fokken is lijnteelt vrij normaal. Je hebt wat uitval maar je kan ook goed sturen op wat je wel hebben wilt. (Dit even nuchter bekeken dan).
pi_212928486
quote:

Inteelt! En het is voor niets dat in het IQ in Arabische landen en Afrika is stuk lager dan bijv in West - Europa.
pi_212928715
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 16:54 schreef Hoppahop het volgende:
het IQ in Arabische landen en Afrika
Eerste hit google, rapport uit 2010 maar liefst.

https://www.scienceguide.(...)rommelig-onderzocht/

quote:
14 januari 2010 | 'Berucht' onderzoek naar intelligentie van Afrikanen blijkt aan alle kanten te rommelen.
  zondag 24 maart 2024 @ 08:07:43 #45
476199 Elias87
Reflecting
pi_212937014
Wat een onzin hier. Het wordt helemaal niet als iets goeds gezien in de Islam, het is alleen niet verboden. Het enige dat in de Koran staat, is wat verboden is qua huwelijken:

“Verboden voor jullie (om mee te trouwen) zijn: jullie moeders, jullie dochters, jullie zussen, jullie tantes (van vaderskant), jullie tantes (van moederskant), de dochters van jullie broers en de dochters van jullie zussen.”
(Soerat an-Nisaa’: 23)

Nergens staat dat het goed is als neven met nichten trouwen, het is alleen niet verboden. En de grotere kans op afwijkingen is klein. Het wordt pas problematisch als het generatie op generatie gebeurt. Problematischer lijkt mij alcoholgebruik door zowel vader (spermakwaliteit) als zwangere moeder.
pi_212937498
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 08:07 schreef Elias87 het volgende:
Het wordt pas problematisch als het generatie op generatie gebeurt.
Wat dus ook veelvuldig aan de orde is…
  zondag 24 maart 2024 @ 09:47:02 #47
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_212937583
TS, heb je inmiddels de liefde al bedreven met je niffo?
Gooi je haren eens los en spring er gewoon eens op.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  zondag 24 maart 2024 @ 10:16:43 #48
476199 Elias87
Reflecting
pi_212937820
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 09:34 schreef 111210 het volgende:

[..]
Wat dus ook veelvuldig aan de orde is…
Ik ben moslim en mijn ouders komen uit Afghanistan. Ik ken hier en daar wel wat gevallen, maar heel weinig. Anekdotisch bewijs natuurlijk. Maar jij hebt meer info?
  Moderator zondag 24 maart 2024 @ 10:30:12 #49
441859 crew  Lenny77
pi_212937931
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 10:16 schreef Elias87 het volgende:

[..]
Ik ben moslim en mijn ouders komen uit Afghanistan. Ik ken hier en daar wel wat gevallen, maar heel weinig. Anekdotisch bewijs natuurlijk. Maar jij hebt meer info?
N=1 maar ik kom met redelijk veel mensen uit Turkije, Marokko en Algerije in contact (zorg). En het valt wel op dat er relatief veel kinderen met handicaps zijn (vooral bij de Turkse mensen). Deze ouders zijn ook verwant aan elkaar.
Kan toeval zijn maar ik vrees van niet?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 24 maart 2024 @ 11:49:14 #50
476199 Elias87
Reflecting
pi_212939761
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 10:30 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
N=1 maar ik kom met redelijk veel mensen uit Turkije, Marokko en Algerije in contact (zorg). En het valt wel op dat er relatief veel kinderen met handicaps zijn (vooral bij de Turkse mensen). Deze ouders zijn ook verwant aan elkaar.
Kan toeval zijn maar ik vrees van niet?
Het komt ook wel voor, maar het is niet de norm en al helemaal niet generatie op generatie. Zo werd het hier een beetje voorgesteld.

De kans op afwijkingen bij kinderen door neef-nicht huwelijken stijgt van 3% naar 6%. Relatief gezien een grote stijging, maar absoluut nog steeds erg laag. Denk dat die gehandicapten die je ziet eerder komen doordat Turken meer kinderen hebben.

Mijn moeder heeft 11 zussen en broers. Kans is dan groot dat er eentje met een afwijking tussen zit en dat is ook zo.

Die kans van 6% stijgt wel hard als de inteelt meerdere generaties blijft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')