of Jorien.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:41 schreef superniger het volgende:
RIP relay.
Misschien kunnen ze Riannde de Vries inzetten.
Die gaat als de brandweer zeker?quote:
Nee de jury die Desmet al in de halve finale eruit had moeten zettenquote:
Lekker ook voor al die sporters die geblesseerd raken en daadwerkelijk niet kunnen lopen.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Echte sporter gaat niet in een rolstoel aldus de toxische Joris
Boeiendquote:Op zondag 17 maart 2024 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gewoon een grote kans nu dat ‘we’ met 0x goud dit toernooi gaan afsluiten
Leek mij omdat Desmet fors van haar lijn afweek?quote:Op zondag 17 maart 2024 15:45 schreef Starflyer het volgende:
Die armblock was al toen Schulting uit balans was. En het raken van de schaatsen lijkt me een race incident.
Nee joh, gemengde aflossing kan prima. Zeker zonder Schulting is de kans een stuk groter dat je ook gewoon in de uitslag komt.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gewoon een grote kans nu dat ‘we’ met 0x goud dit toernooi gaan afsluiten
quote:Op zondag 17 maart 2024 15:44 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Echte sporter gaat niet in een rolstoel aldus de toxische Joris
Ik dacht omdat Schulting binnendoor wilde waar geen ruimte was?quote:Op zondag 17 maart 2024 15:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Leek mij omdat Desmet fors van haar lijn afweek?
Ja dat is kwestie van interpretatie, er leek wel ruimte tot Desmet weer terug naar binnen dook.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:52 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik dacht omdat Schulting binnendoor wilde waar geen ruimte was?
Ho ho, we gaan even kijken waar Michelle Velzeboer zeven jaar geleden op de tribune zat. Het verhaal!quote:
Het is de schuld van Tim Declercqquote:Op zondag 17 maart 2024 16:03 schreef DeeBee het volgende:
Hanna Evenepoel, het ligt aan de hele wereld
Horen ze toch niks van.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat zouden ze bij de NOS nou zelf vinden van Jorien als analist?
Jaquote:Op zondag 17 maart 2024 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Maar zonder Schulting moeten ze dus noodgedwongen rijden in de formatie waarmee ze een keer derde werden in de World Cup en vervolgens drie keer wonnen. Oh nee, kansloos!
Beter dan Joris als commentator?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Miep en Koos kennen alleen Suusquote:Op zondag 17 maart 2024 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Maar zonder Schulting moeten ze dus noodgedwongen rijden in de formatie waarmee ze een keer derde werden in de World Cup en vervolgens drie keer wonnen. Oh nee, kansloos!
Ik vind dat ze het wel prima doet eigenlijk. Is niet gekleurd als het om PEN gaat.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Beter dan Stomphorst als presentator?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het is zo levenloos, ik word er gewoon depressief van.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:07 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik vind dat ze het wel prima doet eigenlijk. Is niet gekleurd als het om PEN gaat.
Met Joris en Jeroen zijn er 2 waar je veel depressiever van wordt, zou ik zeggenquote:Op zondag 17 maart 2024 16:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is zo levenloos, ik word er gewoon depressief van.
Eerder agressief in het geval van Joris.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met Joris en Jeroen zijn er 2 waar je veel depressiever van wordt, zou ik zeggen
Dat wint Nederland dankzij immer nutteloze Zitzak de Laatquote:Op zondag 17 maart 2024 16:10 schreef Felagund het volgende:
België en Nederland strijden om wie het meest matige team is?
Bedanktquote:
Sowquote:
5 rondjes en 2 meterquote:
3 meter te vroeg. Jeetjequote:
Ja dit is wel oprecht enorm zuur. Hopelijk "slechts" botkneuzing.quote:
Nouja er is een jurybeslissing geweest, ik snap zeker als je een betrokken partij bent dat je dat wel als bevestiging ziet.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:26 schreef wimderon het volgende:
Tokkie Schulting weet al dat het onterecht is dat ze de schuld krijgt van Desmet, maar ze heeft het nog niet goed teruggezien.
Zou ik bij willen zijnquote:
Hanne was al niet meer welkom toch in het team?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nou die gaan niet meer samen trainen
Maar dat was toch dat gezeik van de KNSB ineens, in plaats van het team zelf?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hanne was al niet meer welkom toch in het team?
Klopt, KNSB wil het niet hebben maar goed kan ook weer teruggedraaid worden.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Modderworstelen?quote:
Dat is echt binnen een halve ronde over. Big Suus heeft die Belsje dwerg binnen no time de strot afgebeten.quote:
Boh.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ja, volgens mij wel, maar ze trainden dus nog wel samen?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dat was toch dat gezeik van de KNSB ineens, in plaats van het team zelf?
Nee, Desmet is naar USA en Canada getrokken.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:32 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel, maar ze trainden dus nog wel samen?
quote:Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
quote:De pijnlijke breuk in het schaatsverbond der Lage Landen viel ook bij onze noorderburen niet in goede aarde. De Nederlandse bondscoach en atleten hekelden destijds luidop de beslissing van de top. “Ik weet niet hoeveel mensen ik nu niet blij maak met mijn uitspraken, maar ik begrijp het één jaar later nog steeds niet”, vertelde olympisch kampioene Yara van Kerkhof ons woensdag. “Ik denk dan: ‘Hanne en Stijn zijn nu zo goed, dan heb je nog meer aan een samenwerking dan toen ze wat minder waren.’ Hanne was de perfecte trainingspartner. Ze was niet moe te krijgen. Terwijl de meesten altijd netjes in het rijtje schaatsten, probeerde Hanne altijd in te halen. Zo zette ze ons op scherp. Dat missen we nu.”
Dat beaamt de Nederlandse shorttrackkoningin Suzanne Schulting, die een groot deel van het seizoen mankeerde door een blessure en in onzekerheid toeleeft naar het WK. “Hanne was mijn trainingsmaatje, net als ik een duurbeest. Ze rijdt fantastisch en is héél waardevol voor mij geweest. De Nederlandse meisjes zijn de beste sprintsters van de wereld, maar nu ben ik de enige voor de langere afstanden. Net op dit moment waarop ik wil weten op welk niveau ik sta, is dat héél lastig. Het zou lekker geweest zijn om me nu aan Hanne op te trekken.”
Niet alleen op sportief maar ook op menselijk vlak liet het vertrek van de Desmets sporen na. “Ik mis Hanne als persoon”, geeft beste vriendin Van Kerkhof toe. “In Heerenveen zaten we altijd naast elkaar in de kleedkamer. Ik kon over alles met haar babbelen. Mijn Nederlandse teamgenoten zijn ook mijn concurrenten voor de selecties. Terwijl ik Hanne nooit zag als iemand met wie ik moest ik knokken voor mijn plekje.”
Hoewel de persoonlijke relaties tussen de Belgische en Nederlandse atleten ongeschonden uit de breuk zijn gekomen, zal er de komende drie dagen in Rotterdam meedogenloos gestreden worden om elke centimeter ijs. Hanne en Stijn Desmet relativeren voor de camera’s de revanchegevoelens bij hun eerste terugkeer naar Nederland sinds ‘dé breuk’, maar onderhuids jeukt het om in een uitverkocht Rotterdams Ahoy en voor de neus van koning Willem-Alexander te tonen hoe extra goed ze zijn geworden bij hun nieuwe vrienden uit Canada. Een gouden medaille in het hol van de leeuw als de ultieme middelvinger. “Ik wil goud winnen. Op welk nummer maakt mij niet uit”, zegt Hanne Desmet, die tot nu toe één keer WK-zilver wist te veroveren.
Tot aan de Winterspelen van Milaan 2026 blijven de Belgen trainen in en met Canada, al staat de deur vanuit Nederland wel weer open voor een sporadische samenwerking. “Het is spijtig dat het zo gelopen is”, vindt Nederlands bondscoach Niels Kerstholt. “We hangen niet als twee huwelijkspartners voor eeuwig aan elkaar vast, maar het is een understatement dat we elkaar zouden kunnen versterken.” Hanne Desmet gooit de deur ondanks alles alvast niet dicht. “De goede band met de bondscoach en de atleten is er nog altijd, dus waarom niet? Maar ik wil nooit meer zo afhankelijk van hen zijn als vroeger.”
Tja, ze zitten inderdaad écht elkaar volledig in de weg. Shared responsibility, hoop ikquote:Op zondag 17 maart 2024 16:43 schreef Starflyer het volgende:
Canada en Nederland zaten elkaar in de weg bij de wissel.
Ik hoor net dat NL niet bij een incident betrokken was.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, ze zitten inderdaad écht elkaar volledig in de weg. Shared responsibility, hoop ik
[ afbeelding ]
Het zou wel passen bij de dag.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:47 schreef heywoodu het volgende:
Dit hele feest met vlag en muziek en alles terwijl er nog drie reviewmomenten open staan, gedurfd.
Maar dat is Jorisquote:Op zondag 17 maart 2024 16:46 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ik hoor net dat NL niet bij een incident betrokken was.
Dan kunnen we er al van uit gaan dat het niet klopt.quote:
Gelukkig geen gevolgenquote:Op zondag 17 maart 2024 16:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dan kunnen we er al van uit gaan dat het niet klopt.
En we hebben zilver met een gouden randje!quote:Op zondag 17 maart 2024 16:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Goud op het onderdeel dat echt telt, volledig geslaagd toernooi!
https://nos.nl/artikel/25(...)nichtjes-hier-rijdenquote:Geen derde wereldtitel op rij, maar de zilveren medaille is na een prachtige inhaalactie in de laatste ronde er eentje met een gouden randje.
2x zilver Jens en Xandraquote:Op zondag 17 maart 2024 17:01 schreef superniger het volgende:
Even resumeren.
1 x goud en 1 x zilver voor TeamNL?
Was een ontzettende kutwissel van de altijd sjokende tyfus Shitzakquote:Op zondag 17 maart 2024 17:01 schreef Starflyer het volgende:
Het ging daarvoor al fout bij De Laat en Emons. Die lieten een te groot gat. Dat werd te groot voor Van 't Woud, die daardoor teveel risico moest nemen.
Is Joris voor Nederland?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Volgens Joris is iedere Nederlandse valpartij pech
Na een slecht moment van Emons die 25 meter te wijd ging en daardoor ineens ver achter lag.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Was een ontzettende kutwissel van de altijd sjokende tyfus Shitzak
Al zou ze nu wel haar pensioen moeten aankondigen.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Yara van Kerkhof redt het toernooi voor #TeamNL
Die zal wel net als Sjinkie nog doorgaan tot de spelen.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Al zou ze nu wel haar pensioen moeten aankondigen.
Want?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:09 schreef borisz het volgende:
[..]
Al zou ze nu wel haar pensioen moeten aankondigen.
Volgens mij ben je fan.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:02 schreef Szura het volgende:
[..]
Was een ontzettende kutwissel van de altijd sjokende tyfus Shitzak
Ze is alleen nog op de relay bruikbaar. En valt het kwartje nog net de goede kant op... Ja ervaring maar over twee jaar zou ze zomaar buiten de boot kunnen vallen.quote:
Ja, dus waarom 'zou ze nu wel haar pensioen moeten aankondigen' als ze kennelijk nog goed genoeg is voor een nota bene winnende aflossingsploeg?quote:Op zondag 17 maart 2024 17:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Ze is alleen nog op de relay bruikbaar. En valt het kwartje nog net de goede kant op... Ja ervaring maar over twee jaar zou ze zomaar buiten de boot kunnen vallen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | 1 China 4 0 0 4 2 Canada 2 0 2 4 3 United States 1 2 3 6 4 Netherlands* 1 2 0 3 South Korea 1 2 0 3 6 Italy 0 2 2 4 7 Kazakhstan 0 1 0 1 8 Australia 0 0 1 1 Poland 0 0 1 1 |
Wat gek, geen Belgiequote:
quote:Op zondag 17 maart 2024 18:28 schreef Szura het volgende:
De reactie van de Belgische afvaardiging op de diskwalificatie was furieus, zo schrijft HLN. "Dat is puur diefstal", schreeuwde KBSF-voozitter Corné Lepoeter. "Zes jaar werk voor niks."
Genot
Vraag is ze onder het mes moet. Iig vier tot zes weken...quote:Op zondag 17 maart 2024 18:11 schreef Montov het volgende:
Hoe lang duurt het herstel van een gebroken enkel?
Dat is ietwat dramatischquote:Op zondag 17 maart 2024 18:28 schreef Szura het volgende:
De reactie van de Belgische afvaardiging op de diskwalificatie was furieus, zo schrijft HLN. "Dat is puur diefstal", schreeuwde KBSF-voozitter Corné Lepoeter. "Zes jaar werk voor niks."
Genot
Bij het fullspeed beeld zie je dat Schulting Desmet licht aanraakt waardoor die uit balans raakt en haar linkerarm uitsteekt om op de grond neer te planten en daardoor raakt Schulting weer uit balans en valt. Dat slowmotion beeld is vanuit een hoek dat je die onstabiliteit wat slechter ziet bij Desmet.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De Belgen zijn flink verbolgen over Desmet, en als je het incident in isolement bekijkt kan ik me dat wel goed voorstellen eigenlijk. Lijkt toch meegespeeld te hebben dat Desmet al heel vaak betrokken was bij incidenten. Stel Xandra Velzeboer had dit gedaan in die situatie dan was ze niet gediskwalificeerd, denk ik.
https://nos.nl/artikel/25(...)rt-support-van-bovenquote:Familie Van Ruijven ziet relayvrouwen WK-goud pakken: 'Lara stuurt support van boven'
"We hebben er alle vertrouwen in dat ze die gouden medaille binnen gaan slepen, met een beetje hulp van Lara." Het zijn de woorden van Marsha van Ruijven, schoonzus van de in 2020 overleden shorttrackster Lara van Ruijven.
Enkele minuten nadat Marsha van Ruijven haar vertrouwen heeft uitgesproken, ziet ze Xandra Velzeboer, Michelle Velzeboer, Selma Poutsma en Yara van Kerkhof het ijs op stappen voor de WK-finale in Ahoy. Een bloedstollende race volgt, het publiek wordt gek als het Nederlandse viertal de koppositie overneemt en de wereldtitel binnensleept.
Ook Marsha van Ruijven en haar man Olav zijn blij. Met 150 anderen zijn ze naar Rotterdam Ahoy gekomen voor de slotdag van de WK shorttrack. Familie en vrienden van Lara van Ruijven en collega's van broer Olav. Veel van hen dragen een speldje in hartvorm met panterprint, ontworpen door shorttracker Itzhak de Laat. Van Ruijven werd door haar teamgenoten namelijk 'panter Lara' genoemd, vanwege haar bril en helm met pantermotief.
Lara van Ruijven, die in 2019 de eerste Nederlandse wereldkampioene ooit werd op een individuele afstand (de 500 meter), was pas 27 jaar toen ze tijdens een trainingskamp in het Franse Font-Romeu overleed aan een auto-immuunreactie.
Ze maakte zeven jaar deel uit van het Nederlands team en was erbij in 2017, toen de WK ook in Ahoy werden gehouden. De relayploeg was destijds dicht bij de wereldtitel, maar door een valpartij ging het mis.
'Had Lara's laatste toernooi kunnen zijn'
"Het is ontzettend dubbel om hier te zijn, want de liefde voor deze sport is geboren dankzij mijn zusje", vertelt Olav vanuit Ahoy. De WK in Rotterdam hadden volgens Olav en Marsha zomaar eens het laatste toernooi van Lara kunnen zijn, als het noodlot vier jaar geleden niet had toegeslagen.
"Nog een Olympische Spelen was wel erg ambitieus geweest, want ze droomde ook wel van het leven na de topsport", weet Olav. "Maar ik denk dat als ze haar vorm had weten vast te houden, ze hier met de favorieten had meegereden. Het was een heel mooie afsluiting geweest voor haar."
Marsha vult aan: "Dat je hier met zijn allen had kunnen zijn, terwijl zij op het ijs had gestaan, geeft het een heel andere lading. Desalniettemin blijft het zo'n gave sport." Al was die passie vlak na het overlijden van 'panter Lara' wel even weg. "Toen was het ook echt wel lastig om te kijken, maar uiteindelijk gaat de liefde voor de sport niet verloren. Het is een beetje een haat-liefdeverhouding."
Olav en Marsha van Ruijven vinden het heel belangrijk om de herinnering aan Lara levend te houden. "Je bent daar ook wel een beetje aan gebonden, want het blijft op sommige momenten nog best wel onwerkelijk om je écht te realiseren dat het helaas is zoals het is. Je maakt ook geen nieuwe herinneringen met haar meer. Dat is ontzettend cru."
De familie Van Ruijven vindt het dan ook fijn de herinneringen te delen met de mensen die dicht bij Lara stonden. Ze hebben bijvoorbeeld nog goed contact met de oude teamgenoten van Lara, die zondag de wereldtitel op de relay binnen sleepten.
Herinneringen levend houden
Marsha: "Onze band is wel anders geworden, want vroeger was je familie en aanhang van Lara. Nu is de relatie veranderd, zijn we minder betrokken bij het team. Maar een aantal meiden vindt het fijn om contact te houden met ons en dat vinden wij ook fijn. Zij hebben ook veel met haar gedeeld."
"Voor beide kanten is het fijn om over Lara te praten en herinneringen levend te houden. Dat wil je niet zomaar afsluiten. Het is een belangrijk onderdeel van ons leven geweest."
Voor de relayfinale had de ploeg volgens Marsha alle steun nodig. "Ik denk dat Laar even wat support stuurt van boven." En met die support werden de WK in Rotterdam toch nog afgesloten met een Nederlandse wereldtitel.
Die 'armblock' was imho ook eerder het gevolg van de onbalans van Schulting dan de oorzaak. De oorzaak was dat de schaatsen tegen elkaar kwamen.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij het fullspeed beeld zie je dat Schulting Desmet licht aanraakt waardoor die uit balans raakt en haar linkerarm uitsteekt om op de grond neer te planten en daardoor raakt Schulting weer uit balans en valt. Dat slowmotion beeld is vanuit een hoek dat je die onstabiliteit wat slechter ziet bij Desmet.
Nu heb ik geen idee van de exacte regels zijn bij het shorttrack maar in andere sporten zouden ze het een raceincident ofwel offsetting penalties noemen.
Bij de NOS zaten ze inderdaad alleen maar over die armen te lullen terwijl dat allemaal gewoon gevolg was van dat Desmet met de zijkant van haar schaats tegen de zijkant van die van Schulting aankwam. En dan zie je tig herhalingen en dan nog valt het hen niet op.quote:Op maandag 18 maart 2024 12:17 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die 'armblock' was imho ook eerder het gevolg van de onbalans van Schulting dan de oorzaak. De oorzaak was dat de schaatsen tegen elkaar kwamen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |