abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:45:43 #101
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212837150
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het enige probleem is dat er bij bijna al die 'critici' zoveel domheid en angst schuilgaat achter dat 'kritisch'. Als ze nou allemaal een PhD op een relevant terrein hadden of arts waren, maar dat is eigenlijk nooit het geval. Het is meer een "na acht keer doorklikken op youtube kwam ik bij influencer X, en die zei" manier van kritisch zijn.
De mensen met een PhD die er anders over denken worden namelijk ontslagen.
Recent bijvoorbeeld nog Martin Kulldorff
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 14:46:25 #102
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212837155
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:45 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Geen antwoord en heeft sowieso niets met elkaar te maken.
Ik was er niet om een antwoord te geven op de origineel gestelde vraag, ik reageerde enkel op de rare vergelijking.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:48:16 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212837171
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]
De impact van drank/drugs kost ons in ieder geval vele miljarden per jaar meer dan een paar ongevaccineerden.
Het één heeft niks met het ander te maken, maar leuk geprobeerd.

En die "paar ongevaccineerden" hebben de vaccinatiegraad fors doen dalen en de groepsimmuniteit om zeep geholpen. Gevolg is dat nu ook mensen (incl. baby's en kinderen) die (nog) niet gevaccineerd kunnen worden gevaar lopen. Als die ongevaccineerden alleen een gevaar voor zichzelf waren was het allemaal niet zo ernstig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212837173
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die kindervaccinaties worden gewoon geregistreerd. Ze weten dus echt wel bij het RIVM of deze vier kinderen wel of niet gevaccineerd waren. Het ziet er dus naar uit dat het RIVM het gewoon niet wil zeggen. Reken er dus maar op dat deze vier kinderen gevaccineerd waren, want als ze niet gevaccineerd waren, dan zou het RIVM dat echt wel zeggen.
Volgens mij kun je er gewoon voor kiezen dat de JGZ dit soort informatie niet deelt met het RIVM. Daarnaast worden baby's via de moeder gevaccineerd tegen kinkhoest.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:49:18 #105
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212837179
quote:

[..]
De impact van drank/drugs kost ons in ieder geval vele miljarden per jaar meer dan een paar ongevaccineerden.
Ik snap niet waarom iemand denkt dat het aanhalen van totaal andere problemen, waarvan de bestrijding vele malen complexer is en geen zak te maken heeft met vaccinaties, ook maar enige meerwaarde heeft...

Het is, in het kader van dit onderwerp, echt totaal irrelevant.
Krekker is de bom!
pi_212837180
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:34 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Oh we vergeten de verkeersongelukken, mishandeling/verwaarlozing bij alcohol en second hand smokers even?

Het punt is dat de overheid helemaal niet het belang van volksgezondheid in het oog heeft als argument voor vaccinaties.
nou, dat heeft de overheid dan mooi gemeen met anti-vax ouders
pi_212837203
quote:

[..]
dit is wel een beetje de modus operandi van bepaalde groepen om elke discussie over een onderwerp maar plat te slaan he: "eR ziJn VeEl ErGeRe DiNgEn HoOr!!!"
pi_212837219
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom iemand denkt dat het aanhalen van totaal andere problemen, waarvan de bestrijding vele malen complexer is en geen zak te maken heeft met vaccinaties, ook maar enige meerwaarde heeft...

Het is, in het kader van dit onderwerp, echt totaal irrelevant.
Als die 4 baby's niet gerookt hadden en geen alcohol gedronken hadden waren ze nu nog in leven. De logica van sommige mensen blijkbaar...
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:54:20 #109
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212837222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:45 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Martin Killdorff, wie kent hem niet? Nobelprijs en alles. :X Zelfs een PhD garandeert geen zinnige opvatting.

Laten we vooral ook de feiten niet uit het oog verliezen: vaccinatieprogramma's hebben dodelijke kinderziektes als kinkhoest, polio en de mazelen nagenoeg uitgebannen danwel onschadelijk gemaakt. Dat die nu terugkeren en meer slachtoffers maken is dankzij, niet ondanks, de dalende vaccinatiegraad. Daar is een causaal verband tussen. Dat verband ontkennen of negeren is letterlijk levensgevaarlijk. Niet alleen voor de individuele vaccinweigeraar, maar voor de hele samenleving.

En dát is het grootste probleem. Als jij lekker in je eentje vrij wilt zijn om te sterven aan de mazelen dan moet je dat lekker doen. Maar het feit dat de kans zeer groot is dat je anderen besmet en daarmee in gevaar brengt is onacceptabel. En dat is het verschil met roken en drinken. Dat is namelijk niet besmettelijk.

Maar goed, dat weet jij stiekem allemaal ook wel natuurlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:54:39 #110
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212837228
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als die 4 baby's niet gerookt hadden en geen alcohol gedronken hadden waren ze nu nog in leven. De logica van sommige mensen blijkbaar...
Je weet nooit wat er in die flesjes zit 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:55:35 #111
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_212837232
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:45 schreef Bezsen het volgende:

[..]
quote:
Kulldorff was a member of the Vaccine Safety Technical subgroup of CDC's Advisory Committee on Immunization Practices.[5] In April 2021, he disagreed with the CDC's pause of the Johnson & Johnson vaccine rollout and argued publicly that the vaccine's benefits outweighed clotting risks, particularly for older people.[5][44]

In December 2021 Kulldorff published an error-laden essay for the Brownstone Institute in which he falsely claimed that influenza was more hazardous to children than COVID-19, and on that basis illogically argued against children receiving COVID-19 vaccination. In reality, influenza had been responsible for one child death in the 2020/21 season, while public health mitigation of COVID-19 was in place - COVID-19 had, in contrast, killed more than 1,000.[26]
Leugens vertellen is totaal wat anders dan er "anders over denken".
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:56:31 #112
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212837240
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Martin Killdorff, wie kent hem niet? Nobelprijs en alles. :X Zelfs een PhD garandeert geen zinnige opvatting.

Laten we vooral ook de feiten niet uit het oog verliezen: vaccinatieprogramma's hebben dodelijke kinderziektes als kinkhoest, polio en de mazelen nagenoeg uitgebannen danwel onschadelijk gemaakt. Dat die nu terugkeren en meer slachtoffers maken is dankzij, niet ondanks, de dalende vaccinatiegraad. Daar is een causaal verband tussen. Dat verband ontkennen of negeren is letterlijk levensgevaarlijk. Niet alleen voor de individuele vaccinweigeraar, maar voor de hele samenleving.

En dát is het grootste probleem. Als jij lekker in je eentje vrij wilt zijn om te sterven aan de mazelen dan moet je dat lekker doen. Maar het feit dat de kans zeer groot is dat je anderen besmet en daarmee in gevaar brengt is onacceptabel. En dat is het verschil met roken en drinken. Dat is namelijk niet besmettelijk.

Maar goed, dat weet jij stiekem allemaal ook wel natuurlijk.
Oh nu is een PhD toch weer niet voldoende?

En ja, je vertelt dezelfde mantra als andere vaccinatiefanatici. Ik kom alleen op een andere conclusie uit.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:58:02 #113
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212837253
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:56 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Oh nu is een PhD toch weer niet voldoende?

En ja, je vertelt dezelfde mantra als andere vaccinatiefanatici. Ik kom alleen op een andere conclusie uit.
Jaja, zie post 112. De man had een PhD maar publiceerde leugens. Niks kritisch, gewoon een prutser. Dat ontslag is dus gewoon het zelfreinigend vermogen van intelligente mensen onder elkaar.

vrijdag 15 maart 2024 @ 14:58:26 #114
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212837257
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Jaja, zie post 112. De man had een PhD maar publiceerde leugens. Niks kritisch, gewoon een prutser.
Oh oké. Dan maar terug naar de phders met een correcte mening.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:59:57 #115
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212837264
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:58 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Liegen is per definitie feitelijk onjuist. Je kunt dat wel wegzetten "als ook een mening". Maar niet elke mening is even veel waard. Zeker niet als die feitelijk onjuist is.

Maar goed, het is wel duidelijk. Je steekt liever je kop in het zand, en dat andere daar het dupe van zijn interesseert je niet. Zuiver egoïsme.

Of was je nog van plan inhoudelijk te reageren op mijn post over het causale verband tussen het dalen van de vaccinatiegraad en het stijgen van dodelijke slachtoffers onder kinderen?

vrijdag 15 maart 2024 @ 15:01:39 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212837278
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:58 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Liegen is geen "mening".
  vrijdag 15 maart 2024 @ 15:02:15 #117
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212837280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Liegen is per definitie feitelijk onjuist. Maar goed, het is wel duidelijk. Je steekt liever je kop in het zand, en dat andere daar het dupe van zijn interesseert je niet. Zuiver egoïsme.

Of was je nog van plan inhoudelijk te reageren op mijn post over het causale verband tussen het dalen van de vaccinatiegraad en het stijgen van dodelijke slachtoffers onder kinderen?
Ik heb nergens iets ontkent he wat jullie als een zwerm allemaal stellen.
Ik hecht loutere een andere waarde aan de baten van vaccinaties en betwijfel of de farmaceutische industrie te vetrouwen is.
pi_212837282
De virussen en andere kwaaltjes zijn weer booming in de landelijke media. Hebben virologen en media misschien weer een nieuw verdienmodel en podium nodig?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 15:03:52 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212837296
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:02 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De virussen en andere kwaaltjes zijn weer booming in de landelijke media. Hebben virologen en media misschien weer een nieuw verdienmodel en podium nodig?
Of is de vaccinatiegraad fors gedaald en daarmee de groepsimmuniteit om zeep geholpen en volgen er daarom nu uitbraken van ziektes waarbij er doden vallen?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 15:04:13 #120
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212837301
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Of is de vaccinatiegraad fors gedaald en daarmee de groepsimmuniteit om zeep geholpen en volgen er daarom nu uitbraken van ziektes waarbij er dosen vallen?
Allemaal in 1 week?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 15:04:44 #121
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_212837308
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:02 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Ik hecht loutere een andere waarde aan de baten van vaccinaties en betwijfel of de farmaceutische industrie te vetrouwen is.
We kwamen net al tot de conclusie dat je een egoïst bent. Het zal een egoïst inderdaad jeuken of kinderen van anderen sterven. Jij framed dat eufemistisch als "een andere waarde hechten aan de baten van vaccinatie". Als jij daar beter op slaapt, prima. Het verandert de feiten niet: dalende vaccinatiegraad = meer dode kinderen.

Het zal je hopelijk niet verbazen dat heel veel mensen dat wél problematisch vinden.

vrijdag 15 maart 2024 @ 15:05:49 #122
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212837319
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
We kwamen net al tot de conclusie dat je een egoïst bent. Het zal een egoïst inderdaad jeuken of kinderen van anderen sterven. Jij framed dat als "een andere waarde hechten aan de baten van vaccinatie". Als jij daar beter op slaapt, prima. Het verandert de feiten niet: dalende vaccinatiegraad = meer dode kinderen.

Het zal je hopelijk niet verbazen dat heel veel mensen, itt tot jou, dat wél problematisch vinden.
Waarom is het bij een vaccinatiediscussie egoïstisch en bij tig andere beleidskeuzes vrij normaal?

Of dat nu volksgezondheid, economische keuzes of migratie is. Beleidskeuzes zorgen voor meer of minder doden.
pi_212837324
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:37 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd wat er in het hoofd omgaat van die ouders en familie van die 4 baby's, al zouden er ook kinderen tussen kunnen zitten met een immuunprobleem....
Er zijn mensen die de overheid c.q. justitie op hun dak krijgen voor minder.
Van mij mogen ze die lui keihard aanpakken. Strafrechtelijke vervolging wegens dood door schuld en ontzettinguit het ouderlijk gezag.
-
pi_212837326
Wat ik me nou afvraag, als je zoals Beszen zo’n grote mond hebt over vaccinaties en je krijgt van alle kanten bewijs dat je het mis hebt, voel je dan een soort trots van kijk mij eens geen schaap zijn?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 15:06:06 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212837328
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:02 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Tsja, waarom zou je onnodig (over)lijden willen voorkomen toch? 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')