De Volkskrant zegt dat hij genoemd wordt:quote:
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-kamer~b3ba3c25/quote:Een van de namen die in Den Haag wordt genoemd als een mogelijke optie is Johan Remkes. De ervaren VVD’er heeft zich de afgelopen jaren als adviseur bemoeid met tal van lastige dossiers en was eerder formateur van een extraparlementair college in Limburg. Remkes pleitte zelf in februari al voor de vorming van een extraparlementair kabinet.
Niet voor premier, maar die wordt helaas vast vice-premier (als die er zijn voor elke partij) of anders gewoon minister.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie van de kansen van Mona?
Ja het is niet echt dik gezaaid.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet voor premier, maar die wordt helaas vast vice-premier (als die er zijn voor elke partij) of anders gewoon minister.
Arme ambtenaren van EZKquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Dan nog eerder Mat Herbenquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Volkskrant zegt dat hij genoemd wordt:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-kamer~b3ba3c25/
In theorie juist heel dik: bij extraparlementair is iedereen, lid van een politieke partij of niet, een optie. Maar in praktijk wordt het een stuk lastiger.quote:
BBB krijgt 100% zeker financiën niet. Die wordt a-politiek of VVD.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:09 schreef -XOR- het volgende:
Henk Vermeer op financien zou ik wel een mooie vinden.
Dat is bij een gewoon kabinet natuurlijk ook zo.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
In theorie juist heel dik: bij extraparlementair is iedereen, lid van een politieke partij of niet, een optie. Maar in praktijk wordt het een stuk lastiger.
Bij een gewoon kabinet zijn er altijd wel een paar partijtijgers aan de beurt. Maar NSC en BBB hebben geen partijtijgers, VVD heeft die in 4 kabinetten Rutte er wel doorheen gejaagd en PVV heeft er wel, maar die zitten in de Kamer en kunnen daar vanwege lijstuitputting niet uit. En dan is het nu ook nog eens zo dat het een pré lijkt als je niet verbonden bent met 1 van de 4 dragende partijen. Ik ben echt wel heel benieuwd wat daar uit komt. Een zootje ongeregeld, baantjesjagers? Of juist een aantal kwalitatieve toppers?quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is bij een gewoon kabinet natuurlijk ook zo.
Haha zou kunnen, Wilders gaf al meteen na de winst aan dat hij gewoon het PVV geluid wilde blijven vertolkenquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:29 schreef Lichtloper het volgende:
Ik ben wel enorm benieuwd hoe dit uit gaat pakken hoor. Straks is er bijvoorbeeld een extraparlementaire minister met het stikstofdossier onder zich. Die heeft dan te dealen met de echte rekenmodellen, met de echte uitspraken van de Raad van State etcetera. Kortom, met de werkelijkheid.
Daartegenover staan dan partijen als de BBB en de PVV die houden van een schijnwerkelijkheid waarin we lekker stikstof kunnen blijven uitstoten, lekker kunnen blijven bouwen en niemand de pijn hoeft te nemen. Zij verbinden zich niet aan een gedetailleerd regeerakkoord op stikstof en kunnen dus lekker aan die schijnwerkelijkheid vasthouden.
Bij wie moet die minister dan aankloppen om dingen in de werkelijkheid te regelen? De oppositie? Gaan die zich daarvoor lenen, zodat de populisten lekker kunnen blijven schreeuwen?
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat voor mensen zich graag laten benoemen tot kop van jut.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:29 schreef Lichtloper het volgende:
Ik ben wel enorm benieuwd hoe dit uit gaat pakken hoor. Straks is er bijvoorbeeld een extraparlementaire minister met het stikstofdossier onder zich. Die heeft dan te dealen met de echte rekenmodellen, met de echte uitspraken van de Raad van State etcetera. Kortom, met de werkelijkheid.
Daartegenover staan dan partijen als de BBB en de PVV die houden van een schijnwerkelijkheid waarin we lekker stikstof kunnen blijven uitstoten, lekker kunnen blijven bouwen en niemand de pijn hoeft te nemen. Zij verbinden zich niet aan een gedetailleerd regeerakkoord op stikstof en kunnen dus lekker aan die schijnwerkelijkheid vasthouden.
Bij wie moet die minister dan aankloppen om dingen in de werkelijkheid te regelen? De oppositie? Gaan die zich daarvoor lenen, zodat de populisten lekker kunnen blijven schreeuwen?
Die vrouw heeft helemaal geen uitstraling.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat die landbouw en natuur willen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB krijgt 100% zeker financiën niet.
Dat gaat Tjeerd de Groot doen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die landbouw en natuur willen.
Dan moet ie dus uit D66 als ik het goed begrijp? Jetten heeft gezegd dat zijn partij nergens aan wil meewerken.quote:
Het afbreukrisico lijkt me te groot voor capabele mensen om voor dit kabinet de eigen carriere in de ijskast te zetten. Als PvdA/GL'er of SP'er kun je natuurlijk ook niet met goed fatsoen in zo'n kabinet plaatsnemen, dus het zal vooral opportunisten, clowntjes en Sander Dekker aantrekken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij een gewoon kabinet zijn er altijd wel een paar partijtijgers aan de beurt. Maar NSC en BBB hebben geen partijtijgers, VVD heeft die in 4 kabinetten Rutte er wel doorheen gejaagd en PVV heeft er wel, maar die zitten in de Kamer en kunnen daar vanwege lijstuitputting niet uit. En dan is het nu ook nog eens zo dat het een pré lijkt als je niet verbonden bent met 1 van de 4 dragende partijen. Ik ben echt wel heel benieuwd wat daar uit komt. Een zootje ongeregeld, baantjesjagers? Of juist een aantal kwalitatieve toppers?
Ik kan mij voorstellen dat als er een neutrale premier komt de PVV ook nog wel aanspraak maakt op die functie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB krijgt 100% zeker financiën niet. Die wordt a-politiek of VVD.
Ik gooi mezelf echt van een brug.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef -XOR- het volgende:
Het afbreukrisico lijkt me te groot voor capabele mensen om voor dit kabinet de eigen carriere in de ijskast te zetten. Als PvdA/GL'er of SP'er kun je natuurlijk ook niet met goed fatsoen in zo'n kabinet plaatsnemen, dus het zal vooral opportunisten, clowntjes en Sander Dekker aantrekken.
Als je geluk hebt vind je nog een paar (pre-)pensionado’s die nog wel trek hebben in een laatste kunstje. Maar daar zitten ook genoeg Henk Kamp’jes tussen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het afbreukrisico lijkt me te groot voor capabele mensen om voor dit kabinet de eigen carriere in de ijskast te zetten. Als PvdA/GL'er of SP'er kun je natuurlijk ook niet met goed fatsoen in zo'n kabinet plaatsnemen, dus het zal vooral opportunisten, clowntjes en Sander Dekker aantrekken.
Een zakenkabinet kan ook eigenlijk helemaal niet,daarvoor is deze coalitie veel te ideologisch geladen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |