abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212807062
Vraag lijkt me duidelijk. Geef daarnaast ook aan waarom je die taal eigenlijk spreekt. TS begint.

Nederlands - moedertaal.
Engels - vloeiend; geef ik les in. Gaat eigenlijk net zo gemakkelijk als Nederlands.
Duits - redelijk; geef ik les, maar heb ik mezelf aan moeten leren dus heel soepel gaat dit niet. Is een keuzevak en wordt nauwelijks gekozen, hooguit 1x per 2 jaar.
Thais - zeer matig; mijn vrouw komt daarvandaan. Gesprek voeren/volgen kan ik niet, maar iets bestellen in een restaurant bijvoorbeeld weer wel.
pi_212807091
Klingon uiteraard
  woensdag 13 maart 2024 @ 10:00:03 #3
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212807113
Nederland, Engels, Duits, Frans, Bahasa Indonesia en een beetje Arabisch.
Le Diable
pi_212807115
Nederlands, Engels, Frans, Python

Niet echt spannend dus. Duits vond ik vreselijk lelijk.
  woensdag 13 maart 2024 @ 10:00:31 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212807118
Nederlands: vadertaal
Frans: moedertaal
Engels: studie- en werktaal.
Duits en Spaans redelijk. Zou er geen zakelijk gesprek in kunnen voeren, maar een niet te moeilijk boek lezen of tv programma kijken en begrijpen is geen probleem.
pi_212807124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 09:53 schreef DjVero het volgende:
Vraag lijkt me duidelijk. Geef daarnaast ook aan waarom je die taal eigenlijk spreekt. TS begint.

Nederlands - moedertaal.
Engels - vloeiend; geef ik les in. Gaat eigenlijk net zo gemakkelijk als Nederlands.
Duits - redelijk; geef ik les, maar heb ik mezelf aan moeten leren dus heel soepel gaat dit niet. Is een keuzevak en wordt nauwelijks gekozen, hooguit 1x per 2 jaar.
Thais - zeer matig; mijn vrouw komt daarvandaan. Gesprek voeren/volgen kan ik niet, maar iets bestellen in een restaurant bijvoorbeeld weer wel.
Kan je wel een massage met happy end bestellen bij je vrouw? B-)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_212807133
Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend, tweede taal
Duits - tot mijn verrassing bleek vorig jaar zomer toen ik onverwacht in mijn eentje met de auto via Duitsland naar Oostenrijk reisde dat mijn Duits eigenlijk best heel behoorlijk is
Frans - middelbare school Frans, dus ik kan me er een beetje mee redden, maar laat te wensen over
Italiaans - DuoLingo Italiaans, dus het begint langzaam wat te worden, maar wat praten ze toch ongelofelijk snel :')
Chinees - paar woordjes, omdat mijn dochter als vreemde taal op de middelbare Chinees doet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212807221
quote:
5s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:01 schreef vosss het volgende:

[..]
Kan je wel een massage met happy end bestellen bij je vrouw? B-)
Ja, sucki sucki of fucki fucki. Maar da's universeel.
pi_212807299
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:02 schreef miss_sly het volgende:
Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend, tweede taal
Duits - tot mijn verrassing bleek vorig jaar zomer toen ik onverwacht in mijn eentje met de auto via Duitsland naar Oostenrijk reisde dat mijn Duits eigenlijk best heel behoorlijk is
Frans - middelbare school Frans, dus ik kan me er een beetje mee redden, maar laat te wensen over
[b]Italiaans - DuoLingo Italiaans, dus het begint langzaam wat te worden, maar wat praten ze toch ongelofelijk snel :')[b]
Chinees - paar woordjes, omdat mijn dochter als vreemde taal op de middelbare Chinees doet.
Als je van maffia-series houdt, Gomorrah kijken. Staat op zowel Netflix als HBO. Weliswaar Napolitaans Italiaans, dus de helft slikken ze in, maar zo nu en dan pik ik er ook wat van op. Als je lerende bent, moet dat sneller gaan lijkt mij.
pi_212807487
Nederlands moedertaal
Engels vloeiend maar wel met dutsj eksent.
Frans goed genoeg om gesprekken mee te voeren, spreken lukt wel beter dan verstaan
Duits beetje andersom, kan ik prima verstaan maar spreken valt toch tegen, omdat het op Nederlands lijkt maar toch niet, het wordt al gauw "umlaut-nederlands"
Spaans op duolingo niveau dus matig. Kan simpele teksten redelijk lezen maar ik red me niet in gesprekken.

Engels gebruik ik vaak professioneel en met engelstalige vrienden/kennissen, de rest alleen op vakantie en spaans gewoon voor de lol.
pi_212807626
Nederlands, Engels, Duits
Fortran, php, bash, powershell, Pascal en GWBasic :'(
  woensdag 13 maart 2024 @ 10:58:28 #12
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212807839
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:15 schreef DjVero het volgende:

[..]
Als je van maffia-series houdt, Gomorrah kijken. Staat op zowel Netflix als HBO. Weliswaar Napolitaans Italiaans, dus de helft slikken ze in, maar zo nu en dan pik ik er ook wat van op. Als je lerende bent, moet dat sneller gaan lijkt mij.
Maffia-series :9~
Le Diable
  Miss 200.000.000! woensdag 13 maart 2024 @ 11:11:45 #13
367000 roos94
pi_212808026
NL moedertaal
Engels behoorlijk vloeiend
Duits kan mij ermee redden
Russisch alleen de basiskennis.
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 11:36:10 #14
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212808324
- NL moedertaal uiteraard

- Engels: Vloeiend, moet het elke dag spreken voor mijn werk.

- Duits: Ik denk goed genoeg dat ik een basis gesprek kan houden ondanks dat mijn grammatica en woordkeuze verre van ideaal zullen zijn.

- Spaans: Aangezien ik in Spanje woon heb ik mijn best gedaan om het te leren tot nu toe, maar omdat ik voor een internationaal bedrijf werk spreek ik dus 100% Engels met collega's en thuis met vrouwlief praat ik Nederlands. Dus het level van Spaans blijft nog steeds matig. Ik kan me redden als ik iets moet vragen in een winkel ofzo of als ik iets moet regelen maar het moet nog steeds beter vind ik.
pi_212808341
Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Fries - vloeiend
Duits - redelijk
Frans - iets minder redelijk dan Duits
Spaans - een beetje, kan het wel redelijk verstaan
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 11:45:06 #16
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_212808397
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:38 schreef Tommeke het volgende:
Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Fries - vloeiend
Duits - redelijk
Frans - iets minder redelijk dan Duits
Spaans - een beetje, kan het wel redelijk verstaan
Vind het wel grappig als mensen dit zeggen. Ik merk hier dus, wonende in Spanje dat als ze op hun normale speed-level praten ik al heeeeel snel de draad kwijt raak en regelmatig moet vragen van "Puedes repetir un poco más despacio porfa?"

En dan herhalen ze het wat rustiger alsof ze tegen een klein kind praten (wat ook soort van wel klopt dan :') ) en dan volg ik het vrijwel altijd. Dus zit hem voor mij echt in de mega snelheid waarmee ze dingen uitspreken waardoor ik de woorden niet goed uit elkaar kan houden.
  woensdag 13 maart 2024 @ 11:46:58 #17
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212808414
Nederlands, Engels en Duits.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 11:51:34 #18
382129 crew  Donna
pi_212808463
Fries - Moedertaal
Nederlands - Moedertaal
Duits - Kan me er goed mee redden in ziekenhuis, restaurant, winkel en simpele gesprekjes.
Frans - middelbare school niveau. Kan het beter lezen. Spreken is lastig.
Bosnisch - Ik kan een simpel gesprekje voeren over het weer of eten, meer niet. Vooral over eten. 😅
pi_212808592
Nederlands - moedertaal;
Duits - tweede moedertaal, wel met de woordenschat van een 12-jarige;
Limburgs - 3de moedertaal maar diep opgeborgen om vooral nooit meer te gebruiken;
Engels - Houterig à la Mark Rutte;
Frans - Kan me er mee redden;
Noors - Kan me er voldoende mee redden om niet te verhongeren;
Spaans - Houtje-touwtje-basiskennis;
LaTeX - kan me er mee redden;

Managementtaal - perfect
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212808879
quote:

[..]
Italiaans leren van maffia series. Loop je dan niet het risico dat je Italiaans praat alsof je Nederlands van Ridouan Taghi probeert te leren?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212809427
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 12:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Italiaans leren van maffia series. Loop je dan niet het risico dat je Italiaans praat alsof je Nederlands van Ridouan Taghi probeert te leren?
Iemand om laten leggen, afspraken maken over territoria, welke wapens je wanneer het beste kunt gebruiken of aangeven waar de politie zich op welk moment bevindt, vind ik van een ander 'kaliber' (snap je hem, hi ha ho) dan wanneer je een taal net begint te leren.
pi_212809498
Nederlands - vadertaal
Engels - yes
Duits - ja
Frans - oui
Roemeens - da
Spaans - si
Seks - Geweldig
lol
  woensdag 13 maart 2024 @ 13:26:38 #23
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212809536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:00 schreef Evangelion het volgende:
Nederlands, Engels, Frans, Python

Niet echt spannend dus. Duits vond ik vreselijk lelijk.
Grappig dat je dit aanhaalt. Het is me in het buitenland al een paar maal overkomen dat ik met mijn vriendin in het Nederlands spreek en dat je dan bijvoorbeeld met een ander in gesprek raakt je de vraag krijgt: Komen jullie uit Duitsland? Dus blijkbaar klinkt Nederlands voor sommige buitenlanders zoals Duits.

Mijn rijtje:
Nederlands - Vloeiend, moedertaal.
Fries - Redelijk, geboren en getogen maar niet thuis sprekend.
Engels - Prima
Duits - Prima
Frans- Op de middelbare school vier jaar gehad (en toen laten vallen) en daarna vrijwel nooit meer gebruikt.
Italiaans - Toeristen niveau. Beetje tellen, paar woordjes.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212810739
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:51 schreef Donna het volgende:
Fries - Moedertaal
Nederlands - Moedertaal
Duits - Kan me er goed mee redden in ziekenhuis, restaurant, winkel en simpele gesprekjes.
Bosnisch - Ik kan een simpel gesprekje voeren over het weer of eten, meer niet. Vooral over eten. 😅
*O* *O* *O*

Hjir ek. Maar daarom beschouw ik Nederlands wel als 2e taal. Engels ook. O+
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_212811050
Nederlands - Moedertaal
Engels - Vloeiend, dagelijks gebruikt
Duits - Best wel redelijk, dat krijg je wel als je Die Fantastischen Vier wel leuke muziek vindt.
Frans - Heel klein beetje.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  woensdag 13 maart 2024 @ 16:30:54 #26
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_212811366
Ik spreek vloeiend sarcasme.
  woensdag 13 maart 2024 @ 16:32:14 #27
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_212811375
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:29 schreef Apotheose het volgende:

[..]
*O* *O* *O*

Hjir ek. Maar daarom beschouw ik Nederlands wel als 2e taal. Engels ook. O+
Waarom praten Friezen altijd zo fucking nasaal? Klinken allemaal alsof hun neus dicht zit. Of ben ik de enige die dat opvalt :')
pi_212811764
Nederlands, Engels, Duits:
vloeiend (praat op mn werk alleen maar Duits en Engels de hele dag)

Frans:
redelijk goed in woord en geschrift. Spaans en Italiaans begin ik langzaam te begrijpen.

Op een kantoor met allerlei internationale collega's werken is best bevorderlijk om een taal te leren :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_212811799
Nederlands, Engels en Bangla
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 17:47:34 #30
441859 crew  Lenny77
pi_212812303
Nederlands, Frans, Engels, Duits en ik kan me nog wel redden in het Italiaans en matig in het Spaans.
Oh en een hele rits Limburgse dialecten plus vrij veel dialecten uit de rest van Vlaanderen :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 17:48:48 #31
382129 crew  Donna
pi_212812318
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:32 schreef angels_on_the_sideline het volgende:

[..]
Waarom praten Friezen altijd zo fucking nasaal? Klinken allemaal alsof hun neus dicht zit. Of ben ik de enige die dat opvalt :')
Dat doen niet alle Friezen.
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 17:49:04 #32
441859 crew  Lenny77
pi_212812321
quote:

[..]
Napolitaans Italiaans is moeilijk joh !
Het moeilijkste dialect in Italië volgens mij :X
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 13 maart 2024 @ 20:14:50 #33
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_212814415
Nederlands
klein beetje Frans (Want Belg ;) )
Engels
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_212821446
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 17:49 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Napolitaans Italiaans is moeilijk joh !
Het moeilijkste dialect in Italië volgens mij :X
Geen idee, haha. :D Ik vang zo af en toe eens 'prego', 'grazie', 'arrive derci' op, en nog geeneens de scheldwoorden, dus dat is as far as my Italian goes.
  donderdag 14 maart 2024 @ 11:42:09 #35
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212821787
Esperanto.
Yea, she's on crack.
  donderdag 14 maart 2024 @ 11:55:28 #36
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212821969
Nederlands : moedertaal
Engels : bijna net zo goed, ik denk vaak in Engels
Duits : redelijk werkbaar, niet fraai
Frans : erg lang geleden, wordt lastig om me nog echt verstaanbaar te maken
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212822086
In volgorde van competentie:
1) Nederlands,
2) Technisch Engels en Duits,
3) Campingniveau Frans.

Verder C++, Pascal en SQL.

Ook een beetje gebarentaal en non-verbale communicatie .
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212826669
1) Nederlands (moedertaal)
2) Engels (prima in taal en schrift)
3) Duits (kan het verstaan, spreken is lastiger)
4) Srnang Togo (kan het redelijk verstaan)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 14 maart 2024 @ 20:38:00 #39
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212828284
Ik spreek Zulu
Je bent een waardeloze agent.
  donderdag 14 maart 2024 @ 22:13:33 #40
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_212830207
Nederlands, Frans, Duits, Engels, Italiaans, Spaans en Fries. Dat was t wel zo'n beetje. Italiaans en Spaans kan ik me redelijk mee redden, rest semi vloeiend.
Wakadoodle!
pi_212853834
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:51 schreef Donna het volgende:
Fries - Moedertaal
Nederlands - Moedertaal
Je bent Engels vergeten
pi_212853869
Nederlands - Moedertaal
Gronings - Moedertaal
Engels - Vloeiend (moedertaal niveau).
Spaans - Goed
Duits - Redelijk
Frans - Redelijk
Italiaans - Redelijk
Arabisch - matig
Estisch - matig
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 22:09:26 #43
382129 crew  Donna
pi_212853930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 22:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je bent Engels vergeten
Lol. Idd.
Scherp!
pi_212856773
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 16:32 schreef angels_on_the_sideline het volgende:

[..]
Misschien iets uit het Ingveoonse taalgebruik?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ingveoonse_talen
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_212864023
Ligt er een beetje aan hoeveel ik gedronken heb.
  zondag 17 maart 2024 @ 19:27:15 #46
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212864040
Nederlands gebrekkig
Engels redelijk
Aflopend vaardig: Go, TypeScript, JavaScript, Python, Java, C, PHP, Lisp.

Wil graag Haskell en Rust toevoegen aan de lijst.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  maandag 18 maart 2024 @ 00:19:32 #47
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212867648
C# js typescript java css PHP
pi_212871524
Alleen Nederlands en Engels. Allebei vrij logisch denk ik. In NL geboren, dus Nederlands krijg je sowieso mee, en Engels is wel zo handig als je jezelf een beetje wil kunnen redden in het buitenland. Engels lukt me zelfs beter dan Nederlands, veel leukere taal ook. Ben er ook elke dag wel mee bezig (Engelse/Amerikaanse TV, communiceren met Britten in een spel wat we spelen, random zaken op het internet), dus dan gaat het makkelijk. Frans en Duits zijn niet aan mij besteed; ken hoogstens enkele zinnetjes of random woorden. Ook eigenlijk nooit nodig.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 01:56:43 #49
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212878777
Engels:

Ik kan deze taal vloeiend spreken, beter dan Nederlands, maar ik heb wel een accentje dat opvalt bij anderen. Ik kan niet camoufleren dat ik in het Caribische gebied ben opgegroeid en dat zit me dwars soms, maar ik weet niet waarom.

Nederlands:

Toen ik 18 jaar geleden voor het eerst naar Nederland verhuisde om hier te wonen en studeren, was mijn beheersing van de Nederlandse taal gebrekkig en slordig. Ik studeerde op HBO niveau, maar autochtonen konden dat niet geloven vanwege mijn imperfecte beheersing van de Nederlandse taal. Ik kwam te ruig en stoer over in de ogen van anderen toen, alsof ik bij de straatcultuur of Nederlandse rappers hoorde.

Dat was ongeveer 18 jaren geleden zo, nu beheers ik de Nederlandse taal nagenoeg perfect en heb een hele uitgebreide vocabulaire mijn eigen gemaakt, waardoor mensen mij meestal wel slim vinden en hoog inschatten op eerste indruk. Ik heb nog steeds een duidelijke accent waardoor mensen meestal door hebben dat Nederlands niet mijn eerste taal is en dat ik uit een andere cultuur kom. Maar mijn accent is veel milder geworden, waardoor anderen die mij voor het eerst leren kennen niet meteen denken dat ik in een andere land ben geworden. Veel mensen die mij net ontmoeten gaan er automatisch vanuit dat ik geboren en getogen ben in Nederland. 🇳🇱

Papiamentu:

Papiamentu is de creoolse dialect van de ABC eilanden die de meeste inwoners daar spreken als hun eerste taal. Papiamentu is ontstaan in de slavernijverleden van Curaçao als lingua franca op de eilanden zodat iedereen elkaar kon verstaan. Ik sprak vanaf mijn baby en peutertijd alleen Papiamentu als mijn eerste taal, Engels en Nederlands heb ik pas later geleerd op de basisschool daar. Papiamentu is een hele mooie vrolijke taal en veel van mijn witte ex-vriendinnen vonden het heel sexy als ik tegen hen ‘Dushi’ zei als koosnaampje. Desalniettemin waren ze allemaal stuk voor stuk kuthoeren😜! Papiamentu praat ik soms nog steeds regelmatig met familie en vrienden van Curaçao. 🇨🇼. Ik ben trots op deze taal van ons Curaçaoënaars, ik hoop dat het nooit uitsterft.

Spaans:

Ik kan een beetje Spaans, net genoeg om te begrijpen wat Spaanssprekende mensen en culturen zeggen in hun landen en gemeenschappen. Ik kan het beter verstaan dan praten, makkelijker lezen dan schrijven. Ik heb nooit een affiniteit gehad met de Spaanse taal, want op Curaçao zijn de mensen die Spaans spreken vaak armer en uit een lagere klasse daar. Ik ben ook allergisch voor de ouderwetse Zuid-Amerikaanse muziek en hoe ze met elkaar omgaan in Latijns-Amerikaanse landen en cultuur. Paupers allemaal, ik weiger om te mengen met de proletariërs en plebs in het buitenland van Curaçao.🇨🇼 Liever Noord-Amerikaanse cultuur en media emuleren dan de Venezolaanse cultuur en media die op Curaçao op veel plekken overheersend is. Bah 🤢!!!
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_212884677
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 01:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Desalniettemin waren ze allemaal stuk voor stuk kuthoeren😜!
(..)

Ik heb nooit een affiniteit gehad met de Spaanse taal, want op Curaçao zijn de mensen die Spaans spreken vaak armer en uit een lagere klasse daar. Ik ben ook allergisch voor de ouderwetse Zuid-Amerikaanse muziek en hoe ze met elkaar omgaan in Latijns-Amerikaanse landen en cultuur. Paupers allemaal, ik weiger om te mengen met de proletariërs en plebs in het buitenland van Curaçao.🇨🇼 Liever Noord-Amerikaanse cultuur en media emuleren dan de Venezolaanse cultuur en media die op Curaçao op veel plekken overheersend is. Bah 🤢!!!
Zo, wat een uitspraken!
Slecht geslapen jongen?
pi_212884695
On topic: Nederlands, Engels, Duits, Papiamentu, Spaans (verstaan en lezen).
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:31:55 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212885154
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:48 schreef Vincent_student het volgende:
On topic: Nederlands, Engels, Duits, Papiamentu, Spaans (verstaan en lezen).
Kan je ook Papiamentu spreken? Konta bai? Yu Korsou bo ta?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 19 maart 2024 @ 18:32:38 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212885160
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 17:47 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Zo, wat een uitspraken!
Slecht geslapen jongen?
Si, mi a drumi malu i mi tin mal beis awoki. Dikon?
pi_212885632
Laganos papia Ulandes pa e hende aki.
Laten we Nederlands praten voor de mensen hier.
pi_212885907
- Nederlands
- Engels
- Amerikaans
- Canadees
- Australisch
- Nieuw-Zeelands

Vind ik al aardig zat. :7
  dinsdag 19 maart 2024 @ 19:36:26 #56
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_212885969
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:30 schreef Drxx het volgende:

- Amerikaans
- Canadees
- Australisch
- Nieuw-Zeelands

Vind ik al aardig zat. :7
Die talen bestaan niet. :P
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_212886005
Nederlandse gebarentaal - Moedertaal
Nederlands - Redelijk tot goed
Engels - Redelijk
Duits - Nauwelijks
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 19 maart 2024 @ 19:46:19 #58
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_212886061
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:07 schreef Vincent_student het volgende:
Laganos papia Ulandes pa e hende aki.
Laten we Nederlands praten voor de mensen hier.
Waar heb je Papiaments leren spreken, Vincent? Kom je ook uit de Antillen of heb je Antilliaanse roots?
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:04:34 #59
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_212886235
- Nederlands - Vloeiend
- Duits - Vloeiend
- Engels - Vloeiend
- Frans - Okish
- Japans - Middelmatig

Zou graag wat Spaans willen leren.
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_212887185
Zestig talen apentaal. Uit stilstand.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:16:31 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212887200
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 19:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nederlandse gebarentaal - Moedertaal
Nederlands - Redelijk tot goed
Engels - Redelijk
Duits - Nauwelijks
Ben jij doof? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:21:08 #62
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_212887246
Nederlands, Engels, Duits
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_212888643
quote:
16s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ben jij doof? :o
:Y
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:23:35 #64
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212974419
Spreken
Nederlands - Native
Duits - Native
Engels - Native
Frans - genoeg om boodschappen te doen, geschreven tekst op hoofdlijnen te begrijpen of in een restaurant me te redden.
Italiaans - genoeg om boodschappen te doen of in een restaurant me te redden. Ik red me als toerist.

Begrijpen
Fries - Versta het en kan het lezen, maar spreken doe ik het niet
Afrikaans - Ik versta het maar spreek het matig
Deens en Zweeds - Ik kan het lezen en 75% begrijp ik, maar dat is het dan ook
Jiddisch, ik versta ca 75% maar spreken doe ik het niet

Fun Fact, ik had ooit een docent Klassieke Filosofie, die beheerste klassiek Grieks volkomen, en kon daardoor modern Grieks lezen zonder problemen, maar spreken en verstaan dus niet. Grieken vonden het uitermate vreemd en lichtelijk irritant dat ie dus een Griekse krant zat te lezen, maar het niet sprak.
Bij uitleg vonden ze het dan weer helemaal geweldig (als ze het begrepen)
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:28:51 #65
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212974475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

Fun Fact, ik had ooit een docent Klassieke Filosofie, die beheerste klassiek Grieks volkomen, en kon daardoor modern Grieks lezen zonder problemen, maar spreken en verstaan dus niet. Grieken vonden het uitermate vreemd en lichtelijk irritant dat ie dus een Griekse krant zat te lezen, maar het niet sprak.
Bij uitleg vonden ze het dan weer helemaal geweldig (als ze het begrepen)
Dat lijkt me een sterk verhaal van je docent want klassiek Grieks en modern Grieks lijken niet echt op elkaar (behalve dan dat ze hetzelfde alfabet gebruiken)
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:37:49 #66
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212974627
quote:
10s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:28 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Dat lijkt me een sterk verhaal van je docent want klassiek Grieks en modern Grieks lijken niet echt op elkaar (behalve dan dat ze hetzelfde alfabet gebruiken)
Ik kan/kon het niet controleren, maar dit is wat hij vertelde.

Voorbeeld

quote:
Verbazing om arrestatie kapper (19) na bloedbad bij Moskou: ’Hij werkte hard’
Oud/ Klassiek Grieks
quote:
Θαυμασμός για τη σύλληψη του κομμωτή (19) μετά το αιματηρό περιστατικό στη Μόσχα: 'Δούλευε σκληρά'
Modern Grieks
quote:
Έκπληξη για τη σύλληψη του κομμωτή (19) μετά τη σφαγή κοντά στη Μόσχα: «Δούλεψε σκληρά»
Ik zie daar toch veel overeenkomst, genoeg om de krantenkop te begrijpen.
pi_212975035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik kan/kon het niet controleren, maar dit is wat hij vertelde.

Voorbeeld
[..]
Oud/ Klassiek Grieks
[..]
Modern Grieks
[..]
Ik zie daar toch veel overeenkomst, genoeg om de krantenkop te begrijpen.
Dat is geen Oud-Grieks wat je daar post, maar lijkt meer op modern Grieks met sporadisch een ander woord of andere letter (waarschijnlijk een of ander dialect dus).
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:17:57 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212975125
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:10 schreef thabit het volgende:

[..]
Dat is geen Oud-Grieks wat je daar post, maar lijkt meer op modern Grieks met sporadisch een ander woord of andere letter (waarschijnlijk een of ander dialect dus).
Als je het beter beheerst, dan zie ik graag de correctie
pi_212975240
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Als je het beter beheerst, dan zie ik graag de correctie
Daarvoor is het iets te veel weggezakt, maar Oud-Grieks heeft een complex tonensysteem en een complexere grammatica dan modern Grieks. Die zijn beide niet zichtbaar in jouw tekst. Geen idee welke vertaalsite je hebt gehanteerd, maar ik zou voortaan een andere gebruiken.
pi_212975564
Nederlands, 1337 en Engels.

Frans en Duits kan ik redelijk goed begrijpen en qua toeristeninteractie kan ik mijzelf wel verstaanbaar maken.

En ik spreek natuurlijk straat.
Conscience do cost.
  woensdag 27 maart 2024 @ 11:04:27 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212975749
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 10:27 schreef thabit het volgende:

[..]
Daarvoor is het iets te veel weggezakt, maar Oud-Grieks heeft een complex tonensysteem en een complexere grammatica dan modern Grieks.
Kan zijn, maar zie jij het als onwaarschijnlijk dat iemand die klassiek Grieks zeer goed beheerst niet in staat is modern Grieks te lezen?
Ik spreek en versta ook geen Deens, maar als ik een Deense krant pak begrijp is op hoofdlijnen waar het over gaat, vooral ook omdat ik Engels, Duits, Fries en Plat begrijp.
pi_212976129
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Kan zijn, maar zie jij het als onwaarschijnlijk dat iemand die klassiek Grieks zeer goed beheerst niet in staat is modern Grieks te lezen?
Klassiek en modern Grieks liggen verder uit elkaar dan bijvoorbeeld Latijn en Italiaans, maar met wat oefening schijnt het wel te doen te zijn, als ik mijn vroegere leraar Grieks mag geloven.
pi_212976961
Nederlands: moedertaal
Turks: moedertaal
Engels: heel goed in woord en geschrift. Eigenlijk zoals bijna iedereen hier.
Duits: kan ik mij prima in redden maar schakel toch snel over naar het Engels merk ik. Even beter op letten dat ik dat niet doe en Duits blijf spreken met Duitsers.
Frans: op de middelbare school gehad maar was er echt niet goed in. Lezen gaat wel prima.
Spaans: ook gehad op school, maar er is niet veel van blijven hangen omdat ik het nooit heb gebruikt. Lezen gaat wel prima.
Arabisch: ik spreek het een klein beetje en kan het grotendeels verstaan. Wanneer ik langere tijd bij familie ben, pik ik het weer snel op. Lezen lukt dan weer niet. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_212977344
Gooreinds en nederlands.

Kan me behelpen in het engels maar daar is alles mee gezegd hehe.
Werewolf
pi_212977382
M'n eerste taal is Engels, sinds m'n twaalfde spreek ik Nederlands, ondertussen beide op hetzelfde niveau.

Verder zijn al m'n andere talen op vakantieniveau
-nee-
  donderdag 11 april 2024 @ 01:55:59 #76
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_213165972
Nederlands: Moedertaal
Limburgs: Moedertaal: Officieel een taal, maar dat betwijfel ik (teveel dialecten, dus wat is "officieel Limburgs")
Engels: Welk "Engels": Brits, Irish, South African,US: Ratjetoe *) : Officiele taal dagelijks
Duits: Wohne nicht weit von der Grenze (Einkaufen machen z.g zigaretten und sprit).
Afrikaan: Ook die werk gedaan vir 2 jaar
Francais: Le boulot pour assotiacion Francais.

Bemba: Kom niet verder dan tiental woorden/ uitdrukkingen, maar gesproken in Zambia/Congo: "Muli shani" is "How are you"de groet terug is "Bwino, Eeeh Mugwai": "Ok".
*"Singi" is belangrijk voor een taxi: "Hoeveel" ;). Kxx pin = local voor Kxx Kwatcha
"Awee" is "No", "Eeeh" is "Yes".

Mocht iemand naar het prachtige peaceful Zambia willen gaan...

[ Bericht 1% gewijzigd door edcetera op 11-04-2024 02:26:00 ]
The best firms advertise the least...
  donderdag 11 april 2024 @ 02:04:50 #77
396386 sturmpie
for night & nature
pi_213165977
zeeuwsvlaams
nederlands
engels
en 'n beetje frans&duits
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  donderdag 11 april 2024 @ 02:06:27 #78