Kan je wel een massage met happy end bestellen bij je vrouw?quote:Op woensdag 13 maart 2024 09:53 schreef DjVero het volgende:
Vraag lijkt me duidelijk. Geef daarnaast ook aan waarom je die taal eigenlijk spreekt. TS begint.
Nederlands - moedertaal.
Engels - vloeiend; geef ik les in. Gaat eigenlijk net zo gemakkelijk als Nederlands.
Duits - redelijk; geef ik les, maar heb ik mezelf aan moeten leren dus heel soepel gaat dit niet. Is een keuzevak en wordt nauwelijks gekozen, hooguit 1x per 2 jaar.
Thais - zeer matig; mijn vrouw komt daarvandaan. Gesprek voeren/volgen kan ik niet, maar iets bestellen in een restaurant bijvoorbeeld weer wel.
Ja, sucki sucki of fucki fucki. Maar da's universeel.quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Kan je wel een massage met happy end bestellen bij je vrouw?
Als je van maffia-series houdt, Gomorrah kijken. Staat op zowel Netflix als HBO. Weliswaar Napolitaans Italiaans, dus de helft slikken ze in, maar zo nu en dan pik ik er ook wat van op. Als je lerende bent, moet dat sneller gaan lijkt mij.quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:02 schreef miss_sly het volgende:
Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend, tweede taal
Duits - tot mijn verrassing bleek vorig jaar zomer toen ik onverwacht in mijn eentje met de auto via Duitsland naar Oostenrijk reisde dat mijn Duits eigenlijk best heel behoorlijk is
Frans - middelbare school Frans, dus ik kan me er een beetje mee redden, maar laat te wensen over
[b]Italiaans - DuoLingo Italiaans, dus het begint langzaam wat te worden, maar wat praten ze toch ongelofelijk snel[b]
Chinees - paar woordjes, omdat mijn dochter als vreemde taal op de middelbare Chinees doet.
Maffia-seriesquote:Op woensdag 13 maart 2024 10:15 schreef DjVero het volgende:
[..]
Als je van maffia-series houdt, Gomorrah kijken. Staat op zowel Netflix als HBO. Weliswaar Napolitaans Italiaans, dus de helft slikken ze in, maar zo nu en dan pik ik er ook wat van op. Als je lerende bent, moet dat sneller gaan lijkt mij.
Vind het wel grappig als mensen dit zeggen. Ik merk hier dus, wonende in Spanje dat als ze op hun normale speed-level praten ik al heeeeel snel de draad kwijt raak en regelmatig moet vragen van "Puedes repetir un poco más despacio porfa?"quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:38 schreef Tommeke het volgende:
Nederlands - moedertaal
Engels - vloeiend
Fries - vloeiend
Duits - redelijk
Frans - iets minder redelijk dan Duits
Spaans - een beetje, kan het wel redelijk verstaan
Italiaans leren van maffia series. Loop je dan niet het risico dat je Italiaans praat alsof je Nederlands van Ridouan Taghi probeert te leren?quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:15 schreef DjVero het volgende:
[..]
Als je van maffia-series houdt, Gomorrah kijken. Staat op zowel Netflix als HBO. Weliswaar Napolitaans Italiaans, dus de helft slikken ze in, maar zo nu en dan pik ik er ook wat van op. Als je lerende bent, moet dat sneller gaan lijkt mij.
Iemand om laten leggen, afspraken maken over territoria, welke wapens je wanneer het beste kunt gebruiken of aangeven waar de politie zich op welk moment bevindt, vind ik van een ander 'kaliber' (snap je hem, hi ha ho) dan wanneer je een taal net begint te leren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 12:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Italiaans leren van maffia series. Loop je dan niet het risico dat je Italiaans praat alsof je Nederlands van Ridouan Taghi probeert te leren?
Grappig dat je dit aanhaalt. Het is me in het buitenland al een paar maal overkomen dat ik met mijn vriendin in het Nederlands spreek en dat je dan bijvoorbeeld met een ander in gesprek raakt je de vraag krijgt: Komen jullie uit Duitsland? Dus blijkbaar klinkt Nederlands voor sommige buitenlanders zoals Duits.quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:00 schreef Evangelion het volgende:
Nederlands, Engels, Frans, Python
Niet echt spannend dus. Duits vond ik vreselijk lelijk.
quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:51 schreef Donna het volgende:
Fries - Moedertaal
Nederlands - Moedertaal
Duits - Kan me er goed mee redden in ziekenhuis, restaurant, winkel en simpele gesprekjes.
Frans - middelbare school niveau. Kan het beter lezen. Spreken is lastig.
Bosnisch - Ik kan een simpel gesprekje voeren over het weer of eten, meer niet. Vooral over eten. 😅
Waarom praten Friezen altijd zo fucking nasaal? Klinken allemaal alsof hun neus dicht zit. Of ben ik de enige die dat opvaltquote:Op woensdag 13 maart 2024 15:29 schreef Apotheose het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Hjir ek. Maar daarom beschouw ik Nederlands wel als 2e taal. Engels ook.
Dat doen niet alle Friezen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:32 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Waarom praten Friezen altijd zo fucking nasaal? Klinken allemaal alsof hun neus dicht zit. Of ben ik de enige die dat opvalt
Napolitaans Italiaans is moeilijk joh !quote:Op woensdag 13 maart 2024 10:15 schreef DjVero het volgende:
[..]
Geen idee, haha.quote:Op woensdag 13 maart 2024 17:49 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Napolitaans Italiaans is moeilijk joh !
Het moeilijkste dialect in Italië volgens mij
Je bent Engels vergetenquote:Op woensdag 13 maart 2024 11:51 schreef Donna het volgende:
Fries - Moedertaal
Nederlands - Moedertaal
Duits - Kan me er goed mee redden in ziekenhuis, restaurant, winkel en simpele gesprekjes.
Frans - middelbare school niveau. Kan het beter lezen. Spreken is lastig.
Bosnisch - Ik kan een simpel gesprekje voeren over het weer of eten, meer niet. Vooral over eten. 😅
Misschien iets uit het Ingveoonse taalgebruik?quote:Op woensdag 13 maart 2024 16:32 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
[..]
Waarom praten Friezen altijd zo fucking nasaal? Klinken allemaal alsof hun neus dicht zit. Of ben ik de enige die dat opvalt
Zo, wat een uitspraken!quote:Op dinsdag 19 maart 2024 01:56 schreef Keep_Walking het volgende:
Desalniettemin waren ze allemaal stuk voor stuk kuthoeren😜!
(..)
Ik heb nooit een affiniteit gehad met de Spaanse taal, want op Curaçao zijn de mensen die Spaans spreken vaak armer en uit een lagere klasse daar. Ik ben ook allergisch voor de ouderwetse Zuid-Amerikaanse muziek en hoe ze met elkaar omgaan in Latijns-Amerikaanse landen en cultuur. Paupers allemaal, ik weiger om te mengen met de proletariërs en plebs in het buitenland van Curaçao.🇨🇼 Liever Noord-Amerikaanse cultuur en media emuleren dan de Venezolaanse cultuur en media die op Curaçao op veel plekken overheersend is. Bah 🤢!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |