abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213009801
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Heeft meneer barreltje standaard pallets rondslingeren :o . Ik niet hoor. Het komt bij mij wel eens voor, maar dan denk ik dat ik redelijk a-typisch ben met wat ik bestel wat met vrachtwagens afgeleverd wordt :P .
Ik heb er denk ik 30 liggen, dat krijg je met het bouwen van een huis.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 20:05:38 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213010969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:41 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb er denk ik 30 liggen, dat krijg je met het bouwen van een huis.
_O_ En hoe voelt dat?
Zonde trouwens. Neemt een hoop ruimte in en er zit (hier in ieder geval) vaak statiegeld op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de kans dat je 30 tuingereedschaprekken wil maken is nihil ;) .
pi_213011420
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
_O_ En hoe voelt dat?
Zonde trouwens. Neemt een hoop ruimte in en er zit (hier in ieder geval) vaak statiegeld op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de kans dat je 30 tuingereedschaprekken wil maken is nihil ;) .
Nee, die maak ik ook niet. Ik heb houthokken van pallets gemaakt. Voor de rest weet ik het nog niet, we hebben altijd wel projecten waarvoor ze handig zijn. Ik heb een palletbuster, dus ik haal regelmatig pallets uit elkaar als ik wat hout nodig heb.

Uitgedroogd is het overigens nu niet, het is groen en kleddernat op dit moment.
pi_213012731
Ik had houtsnippers en het werd een ware invasie van slakken daar tussen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213013917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:07 schreef Radegast het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit is een muurtje bij mij in de tuin met hedera met pyracantha. Een jonge vuurdoorn kun je nog prima leiden.
Onderaan zit een open plek en wat ik daar geprobeerd heb is oa. klimhortensia. Nope werkte niet.
Toscaanse jasmijn. Nope. (die doet het bij mij overal matig tot slecht als ie in de buurt staat van hedera)
Clematis deed het het eerste jaar heel leuk, jaar daarna niks meer van vernomen.
ik heb zelf een beetje het idee dat hedera veel andere klimplanten verdringt, recht van de sterkste ofzo..
Dat is ook mijn ervaring. Met Toscaanse jasmijn verwacht ik dat het helemaal moeilijk wordt. Romke van de Kaa tipte de combinatie klimop - wilde wingerd. Misschien lukt het met kamperfoelie. En op een zonnige plek halen eenjarige klimmers mogelijk wat uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 09:19:24 #246
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213015805
Ik wil binnenkort mijn border leeghalen en nieuwe planten erin zetten. Wat is een goeie periode hiervoor? April, mei?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 30 maart 2024 @ 09:23:35 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213015874
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil binnenkort mijn border leeghalen en nieuwe planten erin zetten. Wat is een goeie periode hiervoor? April, mei?
Het allerbeste is in het najaar en anders vroeg in het voorjaar (maart). Maar hangt ook van de plant af, staat vaak wel op het kaartje. En er is ook nog verschil tussen planten met kluit of uit een pot bijvoorbeeld.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213016938
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Struiken met kale wortel zijn alleen in het najaar verkrijgbaar, maar verder kun je over het algemeen planten wanneer je wil. Het handigst is om te planten als je geen vorst verwacht, als je weet dat het in de week erna gaat regenen en als het niet te warm wordt. Voor de laatste twee kun je compenseren door zelf water te geven en door tijdelijk schaduw te creëren. Ik probeer zelf hartje zomer wel te vermijden.

Wat houdt dat leeghalen precies in?
pi_213018363
Verse blauwe druifjes uit Bluesdale geknipt en in een vaasje.
En de dubbele narcissen uit de voortuin - voordat ze verpieteren - in een vaas met wat krulwilg takken van een buurvrouw.

Andere buurvrouw heeft de bakken voorbereid op de dahlia knollen uit de opslag binnenkort. Om er geen kattenbak van te maken heeft zij creatief sloopstammetjes van langs de Lek gedrapeerd.
SPOILER
pi_213018449
Hopelijk helpt het qua kattenbak!

En hier is er na 3 of 4 jaar van alleen maar loof 1 hele druif met kop en schouders boven de grond uitgekomen *G*
pi_213018481
En soms kijk ik ff in de OP of het foto-overzicht er al in staat :+
  zaterdag 30 maart 2024 @ 13:51:38 #252
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213020252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 10:09 schreef Claudia_x het volgende:

Wat houdt dat leeghalen precies in?
Planten eruit die ik beu ben, toplaag van boomschors eruit, en bovenste laag zand.

Daar komen dan nieuwe planten, nieuwe potgrond, en nieuwe boomschors voor in de plaats.

Ik ga dan voor een weekend in april denk ik. Als het niet heel veel uitmaakt verder.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_213022318
Dit is het stuk wat ik verleden jaar heb ingezaaid als wilde bloemenstuk, het is niet heel erg slecht gegaan, maar moet nog wat ongewenste planten er tussenuit halen.

zaterdag 30 maart 2024 @ 17:24:54 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213022979
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 16:29 schreef Managarm het volgende:
Dit is het stuk wat ik verleden jaar heb ingezaaid als wilde bloemenstuk, het is niet heel erg slecht gegaan, maar moet nog wat ongewenste planten er tussenuit halen.

[ afbeelding ]
Wow, best goed gelukt al!
Resistance is futile.
pi_213025386
We hebben vandaag de robotmaaier weer aangesloten, en de graskanten netjes gemaakt. Ik heb ook een heleboel eenjarigen gezaaid voor de pluktuin later dit. Ben benieuwd hoeveel er op gaat komen.

Bij mijn aardappels zie ik al het eerste groen boven de aarde uitkomen.
pi_213034834
Update voorpostzegel >:O

Duizendschoon, Judaspenning en Prunus.

pi_213035896
Lieve prunusbloesem O+
  zondag 31 maart 2024 @ 16:54:21 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213038156
Ik blijk jonge loten van de gewone esdoorn en kleine vogelkers in de tuin te hebben. Aangezien ze veel te groot worden voor onze tuin, zet ik ze op gratis af te halen.
Resistance is futile.
pi_213038646
Ha, er komt nu echt wat bloeispul los.

De magnolia staat er nu drie jaar denk ik:

Ranonkel staat er al meer dan tien jaar, die schijnt erg te kunnen woekeren maar helaas doet deze dat niet. Wel elk voorjaar supervrolijke pomponnetjes.

De vroegste bloeier van onze hoogstamfruitbomen, de winterjan (stoofpeer). En daarachter de nog helemaal kale walnoot

M'n depressieve & deprimerende narcissen houden dit jaar hun hoofd redelijk boven water, maar om nou te zeggen dat ze dan opwekkender zijn.. mwah

Judaspenning duikt op in ons vrij donkere bosje, waar ooit de kippenren stond. Die mogen daar van mij wel flink uitzaaien

Blauwe bessen zijn hele mooie struiken met veel sierwaarde (en als je veel vogels heb zal je het dan ook daarmee moeten doen :D)

[ Bericht 2% gewijzigd door sigme op 31-03-2024 17:37:18 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 31 maart 2024 @ 22:55:10 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213042822
@sigme beetje gekke vraag maar zijn de takken van zo een ranonkelstruik heel flexibel en recht opgaand? En blijven die redelijk groen? Of verhouten ze juist? Daar lijkt het op.

Ik had als kind in onze tuin altijd een verstopplek in een struik met gele bloemetjes, en ik kan me nog herinneren dat ik dan gewoon tussen de takken door schuifelde om naar het midden van de struik te komen, om vervolgens te gaan zitten of hurken. En de buitenste laag takken omsloot het dan gewoon weer. Het waren dunne groene takken die dus heel makkelijk opzij bogen en het waren vrijwel zeker gele bloemen die er eigenlijk precies zo uit zagen. Dus ik zag je struik en nu vraag ik me af of dat 'm is.
Resistance is futile.
  zondag 31 maart 2024 @ 22:59:24 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213042862
Volgens mij bingo, misschien een andere variëteit:

Resistance is futile.
pi_213042970
Buur heeft ze ook en noemt het Kerria.
Blijven 's winters groene lange staken.
  zondag 31 maart 2024 @ 23:15:15 #263
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213042978
quote:
1s.gif Op zondag 31 maart 2024 23:14 schreef Blues het volgende:
Buur heeft ze ook en noemt het Kerria.
Blijven 's winters groene lange staken.
Ik word helemaal nostalgisch O+ . Niemand heeft me daar ooit gevonden.
Resistance is futile.
pi_213042997
quote:
14s.gif Op zondag 31 maart 2024 23:15 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik word helemaal nostalgisch O+ . Niemand heeft me daar ooit gevonden.
O+
pi_213043376
Wow!
Herinnering op Facebook van 2 jaar geleden.

pi_213046680
Hahaha de zaadjes van de scharnierbloem had ik ingevroren in de ijsblokjes vorm.
Het was nu wel tijd - eigenlijk te vroeg - om die in de grond te stoppen. De vorst was er tenslotte “overheen geweest”.

Resultaat: ijsblokjes en de zaadjes erbovenop waren gaan drijven. Dus de zaadjes lagen wel bevroren óp de klontjes en niet in het ijsklontje 😂
pi_213046729
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2024 11:53 schreef AnneX het volgende:
Hahaha de zaadjes van de scharnierbloem had ik ingevroren in de ijsblokjes vorm.
Het was nu wel tijd - eigenlijk te vroeg - om die in de grond te stoppen. De vorst was er tenslotte “overheen geweest”.

Resultaat: ijsblokjes en de zaadjes erbovenop waren gaan drijven. Dus de zaadjes lagen wel bevroren óp de klontjes en niet in het ijsklontje 😂
Viszaadjes :D
pi_213053212
Er bloeit veel in de tuin, te veel om te laten zien. De zomerklokjes en blauwe druifjes zijn nog spectaculair, maar de narcissen zijn op hun retour. De tulpen en kievitsbloemen zijn niet lang geleden opgekomen:

Aan het water schitteren de dotterbloemen. De vijver moet ik eigenlijk leeghalen, maar ik vind lidsteng zo leuk. Elk jaar neemt het aantal sleutelbloemen toe. Waterdrieblad begint uit te lopen; daar kan ik binnenkort mooie foto's van maken. Verder heb ik al blad gezien van koekoeksbloemen en her en der groeien pinksterbloemen.

Op de foto hiervoor van de vijver niet goed te zien, maar het krentenboompje wordt groter en spectaculairder:

Aan de achterkant van de vijverborder woekert wilde marjolein:

Ik weet niet wat hier tussen sedum groeit, maar ik vind het erg leuk:

Deze persicaria heb ik vorig jaar nieuw aangeplant en is een van m'n favorieten geworden. Wat ik vorig jaar nog niet wist, is dat-ie al vroeg uitloopt en een fraaie, rode gloed heeft.

In m'n bosplantsoen zie ik lelietje-van-dalen en daslook opkomen en bloeien viooltjes, vergeet-mij-nietjes en ander klein grut. Ik zie veel judaspenning, de varens lopen uit en ribes sanguineum is gaan bloeien.

Tot slot m'n schijnaugurk: die groeit ook lekker, maar moet nog gaan bloeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 01-04-2024 20:36:38 ]
pi_213053216
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 11:42 schreef Blues het volgende:
En soms kijk ik ff in de OP of het foto-overzicht er al in staat :+
:@
pi_213053242
Oh, en ik heb bloesem aan de fruitbomen gezien!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')