Is die struik met rode takken een kornoelje?quote:Op maandag 11 maart 2024 14:28 schreef Tuindier het volgende:
De magnolia in de tuin staat ook weer prachtig te bloeien, en de border bij de zuid-muur maakt zich ook weer op voor een prachtig bloei-jaar.
Ja met de ouderwetse goedkope 12-10-18 van de Welkoopquote:Op maandag 11 maart 2024 15:21 schreef PzKpfw het volgende:
Hoe bemesten jullie de planten in je tuin? Gewoon wat in het wilde weg strooien of meer gericht? Ik heb vrij veel 'open' plekken tussen de planten in en bemest dus gericht een beetje rondom de planten zelf. Anders is het enkel voeding voor nieuw onkruid denk ik namelijk.
Bedankt, maar ik doelde eigenlijk meer op het aanbrengen van de mest en niet zo zeer op welk soort mest.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:29 schreef halfway het volgende:
[..]
Ja met de ouderwetse goedkope 12-10-18 van de Welkoop
Niet van die dure flitsende verpakkingen van de Intratuin.
Ik heb nu al zin in je foto'squote:Op maandag 11 maart 2024 09:25 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb gisteren een overzichtje gemaakt van wat er in ieder geval in de pluktuin komt. Ik heb dahlias en zaden besteld, die komen binnen een paar weken binnen. Nu nog even door mijn zadendoos zoeken voor nog wat aanvulling, maar als dit allemaal aanslaat worden het deze zomer prachtige boeketten.
[ afbeelding ]
Ook in de borders die vorig jaar wel erg gestructureerd waren (en waar ik weinig uitgezaaide planten verwacht ivm de houtsnippers die tussen de planten ligt) ga ik ook nog eenjarigen als cosmos en zonnebloem zaaien om het iets rommeliger te laten ogen.
Jep, cornus alba sibirica.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Is die struik met rode takken een kornoelje?
Ik mest niet in de siertuin. Ik mulch alleenquote:Op maandag 11 maart 2024 19:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik doelde eigenlijk meer op het aanbrengen van de mest en niet zo zeer op welk soort mest.
Heb je mijn mulch gezien?quote:Op maandag 11 maart 2024 20:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik mest niet in de siertuin. Ik mulch alleen
Mooie struik met die rode takken. De Midwinter fire variant vind ik ook echt prachtig, maar die lijkt wel veel meer impact te hebben als ze in groepen geplant worden (en zo enorm is onze tuin nou ook weer niet).quote:
quote:Op maandag 11 maart 2024 20:55 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mooie struik met die rode takken. De Midwinter fire variant vind ik ook echt prachtig, maar die lijkt wel veel meer impact te hebben als ze in groepen geplant worden (en zo enorm is onze tuin nou ook weer niet).
Wij hebben tijdens het ruimen van de tuin een witte kornoelje om laten zagen. Hij groeide ruim 2 meter opzij in verband met schaduw van de acacia en de laurier.
Als ik zie hoe mooi de jouwe nu uitloopt, dan ben ik verre van overtuigd dat onze kornoelje het overleefd heeft. Ik zie nog geen leven, maar OK, hij was wel ernstig ver terug gesnoeid dus er zijn ook geen jonge takken om op uit te lopen. Ik kijk het nog even aan. Als 'ie uitloopt, dan moet 'ie ook nog verplaatst worden. Als 'ie niet uitloopt, dan wil ik sowieso een witte kornoelje aanplanten, al is het maar vanwege die waanzinnige rode jonge takken.
De haagliguster loopt trouwens wel weer uit. Die wil ik volgend weekend uitgraven. En de enorme overvloed aan spierstruiken begint uit te lopen. Kan zijn dat ik er nog een hou voor de voortuin. Ik heb er zeker 10 dus die ga ik gratis aanbieden voor de liefhebber.
Gewoon niet doen. Geen kunstmest in ieder geval. Gewoon blad laten liggen, mulchen, indien nodig compost of wormenmest erbij. Maar dat laatste hoeft niet elk jaar als je niet op z'n oud Hollandsch de grond verschraalt doordat je altijd alles weghaalt.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bedankt, maar ik doelde eigenlijk meer op het aanbrengen van de mest en niet zo zeer op welk soort mest.
Misschien toch maar een vak mee aanplanten hierquote:Op maandag 11 maart 2024 21:04 schreef Tuindier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die midwinter fire staat hier in de voortuin, groep van 3. Bij Kew Wakehurst en ook de Londense Kew trouwens hadden ze daar zulke prachtige grote vakken mee staan.
Ik vind het zo tof dat ze in de winter zo opvallen, en vervolgens door het groen blad in de zomer amper een rol spelen en de aandacht naar de rest van de beplanting laten gaan.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Misschien toch maar een vak mee aanplanten hier.
Ik haal alles wel weg maar maak het fijn met de gazonmaaier en composteer het dan. Dit breng ik later weer in de tuin. Maar hier op de schrale zandgrond is bemesten geen overbodige luxe dus dat doe ik wel gewoon.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Gewoon niet doen. Geen kunstmest in ieder geval. Gewoon blad laten liggen, mulchen, indien nodig compost of wormenmest erbij. Maar dat laatste hoeft niet elk jaar als je niet op z'n oud Hollandsch de grond verschraalt doordat je altijd alles weghaalt.
En met mulch, wormenmest, enz. Verspreid je over de gehele border een laagje.
Ik zit ook op zandgrond. Als je een beetje normaal mulcht, is ook hier bemesten best overbodig hoorquote:Op maandag 11 maart 2024 21:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik haal alles wel weg maar maak het fijn met de gazonmaaier en composteer het dan. Dit breng ik later weer in de tuin. Maar hier op de schrale zandgrond is bemesten geen overbodige luxe dus dat doe ik wel gewoon.
Ik woon ook op zandgrond. En nergens last vanquote:Op maandag 11 maart 2024 21:26 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik haal alles wel weg maar maak het fijn met de gazonmaaier en composteer het dan. Dit breng ik later weer in de tuin. Maar hier op de schrale zandgrond is bemesten geen overbodige luxe dus dat doe ik wel gewoon.
Zoiets hier ook. Toen wij dit kochten lagen er in april nog achterin een paar platen op een stuk gras omdat je anders tot je enkels wegzakte. Afgelopen winter waren wij volgens mij de enigen aan onze kant van de straat die geen zwembad in de tuin hadden. Was ik stiekem best trots opquote:Op maandag 11 maart 2024 22:44 schreef bleiblei het volgende:
En wij moesten van ver komen. Als het regende stond er een recreatieplas aan water op de uitgedroogde verschraalde grond.
Dat zal best maar ik zie merkbaar goed resultaat door bemesten.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zit ook op zandgrond. Als je een beetje normaal mulcht, is ook hier bemesten best overbodig hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |