abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 maart 2024 @ 21:14:07 #1
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212777878
Deel 2
quote:

De mobiele eenheid (ME) heeft zondagmiddag ingegrepen bij de demonstratie tegen de Israëlische president Isaac Herzog tijdens de opening van het Nationaal Holocaustmuseum in Amsterdam. Verschillende demonstranten klommen op politiebusjes die als afzetting waren neergezet.
Dat gebeurde bij de afzetting tussen het Waterlooplein en het Mr. Visserplein. Rond de synagoge is veel politie op de been in verband met het protest. De ME had de weg tussen de synagoge en het Waterlooplein versperd met onder meer politiebusjes, om te voorkomen dat demonstranten richting de synagoge trekken.

Desondanks zijn verschillende demonstranten op de politiebusjes geklommen. De ME heeft de demonstranten met behulp van wapenstokken van de politiebusjes af geslagen, vertelt een verslaggever van het ANP.

De demonstranten protesteren tegen de aanwezigheid van de Israëlische president Herzog. Hij is in onze hoofdstad voor de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Maar niet iedereen is daar blij mee. Herzog deed meerdere omstreden uitspraken over de Hamas-aanval van 7 oktober en de oorlog in Gaza.

Buiten de synagoge demonstreren zo'n duizend mensen. Ze luisteren naar toespraken en roepen leuzen. Op het Waterlooplein zwaaien demonstranten met Palestijnse vlaggen en dragen borden met teksten als 'Amsterdam is saying no to genocide' en 'Ceasefire now'.

Koning Willem-Alexander opende het museum. Vlak daarvoor gaf hij een speech in de synagoge, waarbij meerdere staatslieden en hooggeplaatste functionarissen aanwezig waren. Na de ceremonie vertrok hij naar het museum, waar hij met boegeroep werd ontvangen door demonstranten.

https://www.nu.nl/midden-(...)nt-in-amsterdam.html
Tja, bijzonder triest dat we deze groep waanzinnigen naar hier hebben gehaald. :{

Stem tegen dit soort mensen, stem PVV. :!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 10 maart 2024 @ 21:15:11 #2
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212777898
Mooie OP/10
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212777984
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:06 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Hamas is een verzetsbeweging tegen de overheersen van Israel. Mocht Israel zich terugtrekken dan is er geen overheersing meer. Probleem opgelost..

De meesten van jullie zijn ook zo naief..
Bijvoorbeeld het feit dat Israel wel kernwapens mag en landen erom heen niet. Denk je dat dit geen kwaad bloed zet en het gevoel van eigenwaarde verminderd bij die landen die het niet mogen?
En ook hier zijn het de Westerse landen die hebben bepaald wie wel en wie niet.

Als je niet inziet dat dit de wereldvrede niet bepaald bevorderd dan heb je weinig op met EQ vrees ik.
Hamas is een extremistische kutclub die de sharia in wil voeren en graag roept dat islam de oplossing is, "naastenliefde", maar dan eigenlijk alleen voor moslims. :r
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_212777985
Jammer dat het moet, maar fijn dat het kan.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 10 maart 2024 @ 21:25:57 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212778163
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:01 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Weer iemand die van toeten noch blazen weet _O-
Je doet alsof de Israeliers geen blaam treft. Zij hebben gedaan wat ze konden om de Palestijnen een leuke en fijne toekomst te geven? Palestina is 65 jaar bezet door de Israeliers. Israel heeft ook al zo lang een rechtse president die niet zit te wachten op een eigen land voor de Palestijnen.
Geen wonder dat Hamas toen is gekomen.

De aanval van Hamas was een reactie op hoe Israel met de moskeeen in Gaza omging. Plus ze wilden Israeliers meenemen naar Gaza om die te ruilen voor de gevangen genomen Palestijnen (die vaak zonder rechtspraak werden vastgehouden, en zonder dat de familie wist waar ze zaten. In WOII noemden ze dit "verdwijnen in nacht und nebel". https://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_und_Nebel)...

Over uiklokking trouwens verder gesproken: Israel had al kennis van deze aanval 1 jaar voor de toedracht. De inlichtingendiensten hadden al geadviseerd om meer soldaten in/bij Gaza te plaatsen en ze weg te halen bij de WestBankOever. Maar nee, Netanyahu en zijn rechterhand zagen meer in de WestBankOever om de kolonisten te helpen bij het verdrijven van de Palestijnen aldaar.
Dat is pas uitlokking geweest.

Maar wel logisch hoor, want dankzij 7 Oktober schaart de meute zich weer rond de vlag en kan Netanyahu wat langer op het pluche zitten.
Hoe weet jij nou wat ik over deze kwestie weet ? Ik denk er gewoon niet hetzelfde over als jij. Ik vind moorden domweg altijd fout. Het maakt mij echt helemaal niet uit wat Israël wel of niet met moskeeën deed. Dat kan nooit moord rechtvaardigen, tenzij je een moslim bent want die vinden het blijkbaar heel normaal om mensen te doden als die iets doen wat hun niet bevalt.
Als ik het voor het zeggen had dan zouden de Palestijnen destijds meteen een eigen staat hebben gekregen. Maar dat maakt het nog niet begrijpelijk of goed dat ze door de jaren heen steeds maar weer joden vermoord hebben.
Maar nogmaals we denken duidelijk heel anders over deze zaak en ik verwacht geen moment dat jij in staat bent om redelijk hierover te gaan nadenken. Ik heb sterk de indruk dat het voor jou simpel zo is dat als een Palestijn een joden vermoord dit begrijpelijk is en als de joden in reactie op de eeuwige moordpartijen een oorlog beginnen om dit probleem aan te pakken, nou dan heet dat genocide.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_212778268
Weer niet hard genoeg ingegrepen. Lekker vuurwerkjes op zich laten gooien, vinden ze prima. De ME :') Als ze maar voetbalsupportertjes blauw kunnen slaan, dan is hun dag wel geslaagd
U MAD?
pi_212779031
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:29 schreef de_boswachter het volgende:
Weer niet hard genoeg ingegrepen. Lekker vuurwerkjes op zich laten gooien, vinden ze prima. De ME :') Als ze maar voetbalsupportertjes blauw kunnen slaan, dan is hun dag wel geslaagd
Politie is bang voor de politiek.
Dat is het probleem dat de overheid alles bepaald.
Daardoor is de politie dus onbetrouwbaar.
pi_212779649
Ik word echt kotsmisselijk van die antisemieten. Niet alleen de demonstranten, maar ook die idioten bij de gemeente Amsterdam die zo’n plek aanwijzen voor een demonstratie.

En maar druk maken om ‘grondrechtschendingen’ van de PVV (deels terecht, ook niet mijn club). Maar kutclubjes als GL/PvdA, Denk, Bij1, enz de hand boven het hoofd blijven houden. Door en door verrot, net als een veel te groot deel van het ambtenaren apparaat.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:16:52 #9
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212779845
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Hamas is een extremistische kutclub die de sharia in wil voeren en graag roept dat islam de oplossing is, "naastenliefde", maar dan eigenlijk alleen voor moslims. :r
Kan je met bronnen onderbouwen waaruit blijkt dat Hamas de sharia wilt invoeren?
  zondag 10 maart 2024 @ 22:19:38 #10
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212779876
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:08 schreef VEM2012 het volgende:
Ik word echt kotsmisselijk van die antisemieten. Niet alleen de demonstranten, maar ook die idioten bij de gemeente Amsterdam die zo’n plek aanwijzen voor een demonstratie.

En maar druk maken om ‘grondrechtschendingen’ van de PVV (deels terecht, ook niet mijn club). Maar kutclubjes als GL/PvdA, Denk, Bij1, enz de hand boven het hoofd blijven houden. Door en door verrot, net als een veel te groot deel van het ambtenaren apparaat.
Dus de demonstratie moest verboden worden in het kader van de grondwet?
  zondag 10 maart 2024 @ 22:20:26 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212779884
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:16 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kan je met bronnen onderbouwen waaruit blijkt dat Hamas de sharia wilt invoeren?
https://www.bnnvara.nl/jo(...)vertellen-over-hamas

Hier
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212779894
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:08 schreef VEM2012 het volgende:

Dus mensen die een demonstratie aanwijzen zijn antisemieten?

Wat een enorme bullshit. We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag.. Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
Misschien moet je CIDI niet volgen, die vinden " wijzen naar een Israelier" al antisemitisch...

Maar feitelijk zijn de anti Palestijnen nog veel meer antisemitisch. Aangezien Arabieren ook semieten zijn.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:21:22 #13
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212779909
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:29 schreef de_boswachter het volgende:
Dit is er een in het kader van "ze treden wel op tegen boeren maar niet tegen QR". Geloof mij, de politie treedt altijd hard op, of je nou boer activist bent of klimaatactivist.
pi_212779912
quote:

[..]
Dat kan niet. Want Hamas is altijd al een "verzetsgroep" geweest.. Vandaar dat je Hamas ook niet op 1 hoop moet gooien met ISIS of AlQuada.
  zondag 10 maart 2024 @ 22:22:30 #15
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212779932
quote:
16s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:15 schreef FlippingCoin het volgende:
Mooie OP/10
Niet mijn op. Disclaimert.

Die zit in deel 1
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212779983
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dit is er een in het kader van "ze treden wel op tegen boeren maar niet tegen QR". Geloof mij, de politie treedt altijd hard op, of je nou boer activist bent of klimaatactivist.
Schei uit man. Meten met twee maten zijn ze ontzettend goed in bij de Politie.
U MAD?
pi_212779985
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet mijn op. Disclaimert.

Die zit in deel 1
Ja en die was @FlippingCoin begonnen ;)
pi_212780024
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoe weet jij nou wat ik over deze kwestie weet ? Ik denk er gewoon niet hetzelfde over als jij. Ik vind moorden domweg altijd fout. Het maakt mij echt helemaal niet uit wat Israël wel of niet met moskeeën deed. Dat kan nooit moord rechtvaardigen, tenzij je een moslim bent want die vinden het blijkbaar heel normaal om mensen te doden als die iets doen wat hun niet bevalt.
Als ik het voor het zeggen had dan zouden de Palestijnen destijds meteen een eigen staat hebben gekregen. Maar dat maakt het nog niet begrijpelijk of goed dat ze door de jaren heen steeds maar weer joden vermoord hebben.
Maar nogmaals we denken duidelijk heel anders over deze zaak en ik verwacht geen moment dat jij in staat bent om redelijk hierover te gaan nadenken. Ik heb sterk de indruk dat het voor jou simpel zo is dat als een Palestijn een joden vermoord dit begrijpelijk is en als de joden in reactie op de eeuwige moordpartijen een oorlog beginnen om dit probleem aan te pakken, nou dan heet dat genocide.
Dus ze zijn eerst zelf vermoord en dan vind je het vreemd dat ze zelf aan het moorden slaan?
Dit zie je toch in elke gemeenschap voor komen? De NL die door de nazi's vermoord werden vermoorden Indonesiers. De joden die eerst vermoord werden vermoorden later Palestijnen. En de Palestijnen die vermoord werden moorden nu Israeliers...

Tevens ben ik het niet eens met "een oorlog beginnen". Die oorlog is al 100+ jaar aan de gang. Lees "100 jarige oorlog tegen Palestina" maar eens..
Dan weet je ook meteen waarom de Westerse kijk op dit conflict van geen kanten klopt.
pi_212780054
quote:

[..]
Ze zijn een spin-off van de moslimboederschap.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Moslimbroederschap
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamism_in_the_Gaza_Strip
https://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_212780096
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Dat kan niet. Want Hamas is altijd al een "verzetsgroep" geweest.. Vandaar dat je Hamas ook niet op 1 hoop moet gooien met ISIS of AlQuada.
Ik gooi ze dan ook op 1 hoop met de moslimbroederschap, en niet met ISIS of Al Qaida.
pi_212780173
quote:

[..]
Kan jij bewijzen dat het niet zo is?
Met bronnen?
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_212780610
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:19 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dus de demonstratie moest verboden worden in het kader van de grondwet?
Lees beter. Ik heb het over de plek. Wijs gewoon een plek aan waar ze geen overlast veroorzaken.
pi_212780620
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Dus mensen die een demonstratie aanwijzen zijn antisemieten?

Wat een enorme bullshit. We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag.. Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
Misschien moet je CIDI niet volgen, die vinden " wijzen naar een Israelier" al antisemitisch...

Maar feitelijk zijn de anti Palestijnen nog veel meer antisemitisch. Aangezien Arabieren ook semieten zijn.
Doe niet zo naïef (al vrees ik dat je niet naïef bent, maar gewoon pro-Hamas).
pi_212780929
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:21 schreef Narjeb1986 het volgende:

[..]
Eh...ja dat moet je wel, het is gewoon 1 pot nat. En als jij dat niet snapt moet je ook gewoon lekker oprotten naar Gaza.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 11 maart 2024 @ 01:09:04 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_212780986
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:20 schreef Narjeb1986 het volgende:

We leven in een democratie, vrij nog wel. Dus vrijheid van meningsuiting en protest mag.. Maar blijkbaar tegen een Israelier mag dat niet? Vanwege wat?
In dit geval is demonstreren tegen Israel, demonstreren voor Hamas. Want 'jullie' vergeten gemakshalve dat het dat laffe clubje honden is die op 07 oktober 2023 dit hebben aangericht.

En alsof Hamas jou in de Gazastrook vrij zou laten demontreren tegen hun acties....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')