Nou, enorm gewaagd, zeg.quote:Op maandag 11 maart 2024 14:07 schreef cabe0002 het volgende:
Dit is duidelijk een taak voor de vrouwtjes. Ben benieuwd of deze post mag blijven staan anno 2024.
Je leeft toch niet met een gehandicapte samenquote:Op maandag 11 maart 2024 12:50 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik 45% en hij dus 55%
De bedoeling was dat hij alles zou doen maar hij kan 1. niet lekker koken en 2. de was niet opvouwen en ook niet ophangen zodat het niet gestreken hoeft te worden. Dus dit doe ik. Plus af en toe een grote schoonmaak, hij lijkt niet alles goed te zien en doet alles met de franse slag. Afwassen doet hij wel altijd netjes.
Ik denk het in veel gevallen wel, maar daar waar er kinderen in het spel zijn loopt het nog schever.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:20 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Begint de scheve verhouding niet al voordat de kinderen er zijn? Dus bij het samenwonen?
Op zich prima verdeling, gezien het feit dat jullie een bewuste keus gemaakt hebben. Maar had je destijds het gevoel dat er ook nog andere opties waren? Aangezien jijzelf bepaald niet uitzichtloos was qua carrière perspectief.quote:Op maandag 11 maart 2024 02:30 schreef Smart_ass het volgende:
[ afbeelding ].
Nogal een scheve verdeling, maar niet echt verrassend aangezien ik momenteel thuisblijfmoeder ben en mijn partner 60u per week werkt. Hopelijk later dit jaar een wat betere verdeling.
Weaponized incompetence wordt dit genoemd.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je leeft toch niet met een gehandicapte samenHij kan heus de was wel netjes opvouwen hoor, hij weet alleen dat jij het van hem overneemt als hij het half doet.
Sterktequote:Op maandag 11 maart 2024 16:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik woon alleen, dus antwoord is simpel
Echter is er nu een aanvraag bij het WMO voor wat hulp erbij, want ik het zelf niet kan overzien. Dus we gaan het meemaken
Gedraagt ze zich als je moeder?quote:Op maandag 11 maart 2024 19:04 schreef Marsenal het volgende:
Huishouden e.d. 50/50, maar we hebben wel 2 keer per week een huishoudster en eens per maand een tuinman. Maar blijkbaar draagt zij wel tweederde van de mentale last. Zo gedraagt ze zich ook wel.
Die was mentaal niet bepaald belastquote:
quote:Op maandag 11 maart 2024 19:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ze is hem nu zelf aan het invullen, en bij alles wat ik normaal doe klikt ze niet van toepassing omdat ik dit dan dit kalenderjaar een keer vergeten ben ofzo
Nou dan was ik toch wel erg aardig voor mijn partner, vulde bij alles dat hij ook wel eens een keertje doet "samen" inquote:Op maandag 11 maart 2024 19:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ze is hem nu zelf aan het invullen, en bij alles wat ik normaal doe klikt ze niet van toepassing omdat ik dit dan dit kalenderjaar een keer vergeten ben ofzo
Ik heb de link zelf gewoon gedeeld met m'n man en daarna kreeg ik een screenshot terug. Dus niet samen ingevuld, allebei afzonderlijk gedaan en daarna vergeleken.quote:Op maandag 11 maart 2024 19:52 schreef Lienekien het volgende:
Ik snap niet hoe jullie die test met zijn tweeën doen. Ik krijg na het invullen alleen een optie ‘delen via whatsapp’, maar dat gaat niet op de iPad.
Maar die ‘mental load’ dan?quote:Op maandag 11 maart 2024 20:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb de link zelf gewoon gedeeld met m'n man en daarna kreeg ik een screenshot terug. Dus niet samen ingevuld, allebei afzonderlijk gedaan en daarna vergeleken.
Voor 1 persoon?quote:Op maandag 11 maart 2024 20:07 schreef PzKpfw het volgende:
Ik doe alles zelf, zoveel tijd kost het niet.
Destijds was de keuze niet heel erg bewust eigenlijk, voornamelijk toch wel ingegeven door COVID toen. Daarna inderdaad wel bewust gekozen om thuis te blijven met de kinderen, en die tijd te gebruiken om weer te gaan studeren en staatsexamen te doen. Ik ben van plan later dit jaar weer te gaan werken. Al met al dus een logische verdeling hoor en uiteindelijk van een onbewuste keuze een bewuste keuze geworden. Maar ik kan niet wachten tot we allebei gewoon ongeveer evenveel uur werken en ongeveer evenveel doen in het huishoudenquote:Op maandag 11 maart 2024 18:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Op zich prima verdeling, gezien het feit dat jullie een bewuste keus gemaakt hebben. Maar had je destijds het gevoel dat er ook nog andere opties waren? Aangezien jijzelf bepaald niet uitzichtloos was qua carrière perspectief.
Oooooh, ik zie het nu.quote:Op maandag 11 maart 2024 21:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die staat er gewoon onder, beide invullen naar eigen inzicht.
Komma op, gast.quote:Op maandag 11 maart 2024 22:36 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Ja, die aantal komma's in je zin ook, hoor
Kloptquote:
Heerlijkquote:
Eens per maand een tuinman?quote:Op maandag 11 maart 2024 19:04 schreef Marsenal het volgende:
Huishouden e.d. 50/50, maar we hebben wel 2 keer per week een huishoudster en eens per maand een tuinman. Maar blijkbaar draagt zij wel tweederde van de mentale last. Zo gedraagt ze zich ook wel.
Dat soort dingen doe ik ook wel zelf ja, ook de kippen verzorgen en ik heb ook een kasje en een moestuin, het is niet alsof ik lui in mnn tuin ben ofzoquote:Op zondag 17 maart 2024 21:49 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Eens per maand een tuinman?
Je kunt toch zelf wel grasmaaien enzo?
Je hoef je toch niet te verantwoorden. Gewoon doen wat jou het beste past. Niks mis meequote:Op zondag 17 maart 2024 22:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat soort dingen doe ik ook wel zelf ja, ook de kippen verzorgen en ik heb ook een kasje en een moestuin, het is niet alsof ik lui in mnn tuin ben ofzo
Oh was geen aanval hoorquote:Op zondag 17 maart 2024 22:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat soort dingen doe ik ook wel zelf ja, ook de kippen verzorgen en ik heb ook een kasje en een moestuin, het is niet alsof ik lui in mnn tuin ben ofzo
Mjah, of het echt nodig is, nee, soms zouden ze ook eens een maandje kunnen overslaan, denk ik, maar ja, dat contract kan je niet met ze afsluiten.quote:Op maandag 18 maart 2024 08:59 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Oh was geen aanval hoormaar ik vraag me af wat er iedere maand moet gebeuren dat een tuinman nodig is, als ik bij ons kijk is het 2x per jaar snoeien en groot onderhoud (ongeveer een dag werk met 3 man), de rest is vooral bijhouden, maar ik heb maar 600m2 tuin en geen hele kippenschuur
Turvende feministen beste feministenquote:Op maandag 18 maart 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:
Tot mijn verbazing redelijk 50/50 hier (mentaal en het werk zelf). Ik scoor vooral op vuilnis en auto. Dus ik vermoed dat een turvende feminist op hele andere resultaten gaat komen.
Wij hebben sinds kort een robotmaaier. Machtig mooi, beetje kijken hoe die het werk doet.quote:Op zondag 17 maart 2024 22:42 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja daar heb je wel gelijk in, aanbiedingen bijvoorbeeld heel vaak 1+1 of 2e voor de helft en dat soort acties. Totaal niet interessant voor een alleenstaande, meer gebaat bij korting op het eerste artikel. Sowieso merk ik wel dat ik heel vaak meerdere dagen hetzelfde gerecht eet bijvoorbeeld. Maar ik heb daar zelf niet zoveel moeite mee, beslis toch meestal pas in de supermarkt wat ik ga eten die week.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 02:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heerlijk. Alleen wonen heeft best nadelen, de maatschappij is daar niet voldoende op afgestemd en dat merk je in de supermarkt en bij sociale verplichtingen. Maar het grootste voordeel is alleen voor jezelf zorgen, en alleen je eigen kutzooi opruimen. En geen rekening hoeven houden met de behoeften en wensen van anderen.
Ik mis die tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |