Dat dacht mijn ex ook toen we nog samen waren. Toen kwam ditzelfde artikele ook eens voorbij en hebben we 'm beide ingevuld.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:26 schreef Seven. het volgende:
Wat wel opvalt is hoe anders mijn man en ik denken over de mentale last. Ik heb het gevoel dat dat allemaal bij mij ligt, hij denkt dat we dit eerlijk verdeeld hebben. Ik denk dat de waarheid in het midden ligt op dit gebied.
Heb je naast je onbetaalde baan ook een betaalde baan?quote:Op zondag 10 maart 2024 20:37 schreef valentijn101 het volgende:
83% voor mij. Maar ik ben dan ook meer thuis. Prima zo.
Hoezo is dat geen mentale last?quote:Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Evangelion het volgende:
Nouuu die mentale last is soms ook wel erg kort door de bocht hoor
Financien doen -> Geen mentale last
Bepalen welke auto je koopt -> Geen mentale last
Netjes hoor! Zijn jullie allebei tevreden met deze verdeling?quote:Op zondag 10 maart 2024 20:39 schreef DjVero het volgende:
Ik: 52%
Zij: 48%
Kleine nuance: haar bedrijf is zeven dagen per week open, wat niet per se inhoudt dat ze dan ook alle zeven dagen fulltime werkt. Maar alsnog, vind ik het redelijk verdeeld. Schoonmaakster komt één keer in de drie weken, dus niet alle klusjes in huis doen wij.
Voor jezelf zorgen is peanuts. Als je er een volwassen kind en een paar vlagen bij krijgt, is het huishouden ineens niet meer iets dat je er in 3-4 uurtjes per week bij kunt doen.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:14 schreef Groepfunder het volgende:
Ik woon alleen. Dus 100%. En full time werken. Het kán dus wel.
Nog steeds niet superslecht toch? Zijn jullie tevreden? En werken jullie even veel?quote:
Volgens de test is het geen mentale last (als je daar een antwoord kiest of verandert dan verandert de mentale last verhouding niet)quote:
Jij vindt financiën en auto kopen geen mentale last, of?quote:Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Evangelion het volgende:
Nouuu die mentale last is soms ook wel erg kort door de bocht hoor
Financien doen -> Geen mentale last
Bepalen welke auto je koopt -> Geen mentale last
Hoezo bedankt TS?quote:Op zondag 10 maart 2024 21:22 schreef Lichtloper het volgende:
Ik heb hem mijn vrouw ook laten invullen en die kwam op een nog dramatischer percentage qua mentale belasting dan ik. Nu moeten we het er blijkbaar “toch maar eens over hebben”.
Bedankt TS
Ah. Vreemd.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:21 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Volgens de test is het geen mentale last (als je daar een antwoord kiest of verandert dan verandert de mentale last verhouding niet)
Ja, is een korte verstandsverbijstering geweest. Dank voor het medeleven!quote:Op zondag 10 maart 2024 21:23 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Hoezo bedankt TS?
Jij liet het zelf aan je vrouw zien en invullen. Sterkte met deze verkeerde levenskeuze!
Als jullie ongeveer dezelfde uren maken, dan is het op zich best eerlijk dat jij ook een mate van eigenaarschap naar je toe trekt, toch?quote:Op zondag 10 maart 2024 21:22 schreef Lichtloper het volgende:
Ik heb hem mijn vrouw ook laten invullen en die kwam op een nog dramatischer percentage qua mentale belasting dan ik. Nu moeten we het er blijkbaar “toch maar eens over hebben”.
Bedankt TS
Ik was ff aan de mentale last voorbij gegaan. Doe er wat aanquote:Op zondag 10 maart 2024 21:25 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ja, is een korte verstandsverbijstering geweest. Dank voor het medeleven!
Ik vind de lasten qua huishoudtaken ook best redelijk verdeeld, ik werk ook iets meer uren. Waar het wel echt scheef loopt is de mentale last. Afspraken met vriendjes, regelen van de logopedist, cadeautjes kopen voor verjaardagen, oppas regelen, mailen met de BSO over verschuivingen, etcetera etcetera.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als jullie ongeveer dezelfde uren maken, dan is het op zich best eerlijk dat jij ook een mate van eigenaarschap naar je toe trekt, toch?
Mijn advies: wees pro-actief en bied uit jezelf aan om eigenaar te worden van een bepaald onderwerp. Financiën bijvoorbeeld. Of boodschappen. Iets wat goed bij je past.
Trek dan bijvoorbeeld de logopedie naar je toe?quote:Op zondag 10 maart 2024 21:35 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik vind de lasten qua huishoudtaken ook best redelijk verdeeld, ik werk ook iets meer uren. Waar het wel echt scheef loopt is de mentale last. Afspraken met vriendjes, regelen van de logopedist, cadeautjes kopen voor verjaardagen, oppas regelen, mailen met de BSO over verschuivingen, etcetera etcetera.
Dat is deels karakter, deels de rolverdeling waar je ‘automatisch’ in getrokken wordt als je niet oppast. Het gebeurt ook ongemerkt, ik word bijvoorbeeld nooit toegevoegd aan app-groepjes voor kinderfeestjes, daar zitten alleen maar moeders in.
Lives in your house rent-free.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:40 schreef herverwijderd het volgende:
Mijn kat is schandalig lui en ik moet dus 100% van het huishouden doen terwijl hij ofwel slaapt ofwel mij oordelend aanstaart.
Heb je al een rollover kattenbak? Dan maak je het iig makkelijker.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:42 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En bezorgt me zelfs extra huishoudelijk werk in plaats van dat hij meehelpt.
Dit.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:40 schreef herverwijderd het volgende:
Mijn kat is schandalig lui en ik moet dus 100% van het huishouden doen terwijl hij ofwel slaapt ofwel mij oordelend aanstaart.
quote:Op zondag 10 maart 2024 22:12 schreef arvensis het volgende:
[ afbeelding ]
Het keerpunt kwam pas na de kindgerelateerde vragen. Daarvoor was het 70% man, 30% ik. 🙊
Voor 1 persoon valt er niet zo gek veel te regelenquote:Op zondag 10 maart 2024 21:48 schreef marc0871 het volgende:
Ik ben alleen, dus ik mag alles zelf doen.
Boodschappen, koken, huishouden, (af)wassen, dingen regelen.
Begint de scheve verhouding niet al voordat de kinderen er zijn? Dus bij het samenwonen?quote:Op zondag 10 maart 2024 21:18 schreef Seven. het volgende:
[..]
Voor jezelf zorgen is peanuts. Als je er een volwassen kind en een paar vlagen bij krijgt, is het huishouden ineens niet meer iets dat je er in 3-4 uurtjes per week bij kunt doen.
De meeste ouders koken elke dag enzo.
Zeker, maar mijn man doet dus ook heel veel in huis en ook met de kinderen, ondanks dat hij 40 uur per week werkt en ik maar 32 uur (ben nu nog met bevallingsverlof). Maar de mentale last die hier uit komt mag ook zeker wel besproken worden onderling. Dus thanks voor de link!quote:Op maandag 11 maart 2024 01:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alles bij elkaar bekeken hebben jullie het best goed voor elkaar, of niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |