Tja, bijzonder triest dat we deze groep waanzinnigen naar hier hebben gehaald.quote:
De mobiele eenheid (ME) heeft zondagmiddag ingegrepen bij de demonstratie tegen de Isralische president Isaac Herzog tijdens de opening van het Nationaal Holocaustmuseum in Amsterdam. Verschillende demonstranten klommen op politiebusjes die als afzetting waren neergezet.
Dat gebeurde bij de afzetting tussen het Waterlooplein en het Mr. Visserplein. Rond de synagoge is veel politie op de been in verband met het protest. De ME had de weg tussen de synagoge en het Waterlooplein versperd met onder meer politiebusjes, om te voorkomen dat demonstranten richting de synagoge trekken.
Desondanks zijn verschillende demonstranten op de politiebusjes geklommen. De ME heeft de demonstranten met behulp van wapenstokken van de politiebusjes af geslagen, vertelt een verslaggever van het ANP.
De demonstranten protesteren tegen de aanwezigheid van de Isralische president Herzog. Hij is in onze hoofdstad voor de opening van het Nationaal Holocaustmuseum. Maar niet iedereen is daar blij mee. Herzog deed meerdere omstreden uitspraken over de Hamas-aanval van 7 oktober en de oorlog in Gaza.
Buiten de synagoge demonstreren zo'n duizend mensen. Ze luisteren naar toespraken en roepen leuzen. Op het Waterlooplein zwaaien demonstranten met Palestijnse vlaggen en dragen borden met teksten als 'Amsterdam is saying no to genocide' en 'Ceasefire now'.
Koning Willem-Alexander opende het museum. Vlak daarvoor gaf hij een speech in de synagoge, waarbij meerdere staatslieden en hooggeplaatste functionarissen aanwezig waren. Na de ceremonie vertrok hij naar het museum, waar hij met boegeroep werd ontvangen door demonstranten.
https://www.nu.nl/midden-(...)nt-in-amsterdam.html
Het antisemitisme is lang niet zo duidelijk aanwezig geweest in onze straten.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:11 schreef Nobu het volgende:
Hamas open en bloot in de straten van Amsterdam, echt top.
Ik wijs jou met je antisemitische hondenfluitjes direct de spreekwoordelijke deur.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:20 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Zo, CIDI task force 11 heeft alvast even voorgeveegd in het topic.
Ja die spagaat is wel geestig. Aan de ene kant woke en aan de andere kant een ultra conservatieve groepering uit de wind houden.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:33 schreef quo_ het volgende:
Een mooie gelegenheid om te laten zien dat NL antisemitisme niet tolereert. De beuk erin en de knuppel er over.
Ow wacht het is in Amsterdamistan, dat zal voornamelijk wegkijken en ontkennen van problemen worden.
stuur ze terug die vrouwen stenigersquote:Op zondag 10 maart 2024 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tja, bijzonder triest dat we deze groep waanzinnigen naar hier hebben gehaald.
quote:Steniging in islamitische landen
De veroordeelde wordt eerst ingegraven; mannen tot aan het middel, vrouwen dieper om te voorkomen dat de borsten zichtbaar worden.
Soms graaft men de veroordeelden niet in, maar bindt hen aan een paal. Om hen heen staat een (vaak joelende) menigte in een cirkel.
De jodenhaat sijpelt inmiddels niet zo subtiel door tussen deze twee groepen.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:50 schreef Cilantro het volgende:
Het giftige verbond tussen progressief links en de islamisten.
“There is no excuse”quote:
7-10 is in bepaalde hoek een 'akkefietje'.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
“There is no excuse”
Dat is gewoon 7 oktober bagatelliseren.
@Stepperollerquote:Op zondag 10 maart 2024 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
7-10 is in bepaalde hoek een 'akkefietje'.
Kennelijk niet de beelden gezien van verkrachte, bespuugde, verwrongen vrouwenlichamen in de achterbak van jeeps.
Loopt echt een boel religieuze achterlijkheid rond hoor in Nederland tegenwoordig.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:57 schreef Tekaschi het volgende:
Meer dan 200 Moskeen vragen koning om Herzog komende zondag niet te ontvangen
Is maar een minderheid.
Het is voor het gros van die demonstranten - op de 'witte progressieve meeloper' na - dan ook een geloofszaak, waarbij vooral weer een externe boeman kan worden aangevallen.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:57 schreef Tekaschi het volgende:
Is maar een minderheid.
Precies.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
7-10 is in bepaalde hoek een 'akkefietje'.
Kennelijk niet de beelden gezien van verkrachte, bespuugde, verwrongen vrouwenlichamen in de achterbak van jeeps.
Rechtvaardigt dat de huidige koers van Netanyahu? Nee. Maar enig op waarde schatten van de bestialititeiten die die dag plaatsgevonden hebben zou wel kies zijn.
Dit dus.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:12 schreef Harvest89 het volgende:
Belachelijk dat ze die kerel hier hebben uitgenodigd.
Voor die herdenking had je ook iemand kunnen uitnodigen die niet actief in dit politiek conflict zit.
Zijn gewoon 3e generatie die sukkels.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tja, bijzonder triest dat we deze groep waanzinnigen naar hier hebben gehaald.
Ze keuren de moordpartijen van hun soortgenoten natuurlijk niet goed maar begrijpen het wel altijd.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:57 schreef Tekaschi het volgende:
Is maar een minderheid.
Enige vorm van mededogen met mensen die nu al maanden naar de hel gebombardeerd worden en van wie de voedselbevoorrading is geblokkeerd? Ik noem maar wat hoor..quote:Op zondag 10 maart 2024 15:04 schreef Cruzinats het volgende:
Ik begin mij iedere dag meer af te vragen wat er in hemelsnaam mis is in de hoofdjes van linkse mensen.
Wat mij betreft is het een zekerheid dat er mensenrechtenschendingen gepleegd worden door Israelische soldaten, die helemaal voorkomen gaat je ook niet lukken als je een doel hebt - Hamas vernietigen - en je hebt geen andere keus dan dat doel te halen.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:14 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze keuren de moordpartijen van hun soortgenoten natuurlijk niet goed maar begrijpen het wel altijd.![]()
Vreemd genoeg ontbreekt het hun opeens aan dat zelfde begrip als er eens iemand flink terug slaat en moslims zlf het slachtoffer worden van en door hun eigen gewelddadigheid .
Links decimeert volledig, kansloze idioten daar.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:50 schreef Cilantro het volgende:
Het giftige verbond tussen progressief links en de islamisten.
Compleet van de pot gerukte reactie.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:12 schreef Harvest89 het volgende:
Voor die herdenking had je ook iemand kunnen uitnodigen die niet actief in dit politiek conflict zit.
Ik word pas een beetje blij als er massaal moslims van die geestelijke ziekte afstappen.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Precies.
De kwestie wordt veel te zwart-wit gezien.
Frits Barend had vanochtend bij Rick Nieman een goed punt over verschillende groeperingen die gewoon in Isral samen Ajax keken.
Maar aan beide kanten zijn groepen die op de een of andere manier baat hebben bij de status quo. Het conflict.
Er kunnen dan vredesactiviteiten komen die vroeg of laat gesaboteerd worden en dan is iedereen weer terug bij af.
Ik ben dan ook niet optimistisch over een oplossing.
Allemaal opgezet plan.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ach misschien gaat hij daar wel zeggen dat hij zelf niet vies is om hetzelfde te doen.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Compleet van de pot gerukte reactie.
De president van de enige joodse staat ter wereld, die is opgericht vanwege de holocaust, is d uitgelezen persoon om uit te nodigen voor de opening.
Ik dacht dat de prikjes van Bill Gates alles zouden oplossen?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Allemaal opgezet plan.
Er moet stront in de wereld komen
Zodat we elkaar uitmoorden.
Te veel mensen op de wereld en niemand weet het op te lossen.
En als ze het willen oplossen dan heb je de mensheid wet weer.
Die iedereen verplicht op opvang en medische hulp aan te bieden.
Oorlog lost alles op .
Je ziet het dat het alles gewoon bespeelt word .
Oorlog slaat vrijwel nooit ook maar een deuk in een pakje boter wat betreft overbevolking.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Allemaal opgezet plan.
Er moet stront in de wereld komen
Zodat we elkaar uitmoorden.
Te veel mensen op de wereld en niemand weet het op te lossen.
En als ze het willen oplossen dan heb je de mensheid wet weer.
Die iedereen verplicht op opvang en medische hulp aan te bieden.
Oorlog lost alles op .
Je ziet het dat het alles gewoon bespeelt word .
Want?quote:Op zondag 10 maart 2024 15:27 schreef Tekaschi het volgende:
Dat museum zal ook wel binnenkort vernield worden ben ik bang.
quote:Op zondag 10 maart 2024 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want?
De demonstratie gaat niet om het museum maar om de president van Isral.
Overdrijf toch weer niet zo. Wederom in de slachtofferrol met je twitter diarree.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:27 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
[ x ]
Dat museum zal ook wel binnenkort vernield worden ben ik bang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |