![?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp]()
quote:
Nadia Moussaid is in de race met een eigen show op de vrijdagavond in het nieuwe televisieseizoen na de zomer. De presentatrice nam vrijdagavond een pilot op in de studio op het Hilversumse Mediapark met de titel Nadia op Vrijdag. Naar verluidt gaat het om het tijdslot van 19.00 uur.
Zoals bekend neemt Eva Jinek straks namens AvroTros na de zomer vier avonden voor haar rekening met een eigen talkshow, van maandag tot en met donderdag. Het gat op de vrijdag moet nog worden ingevuld. Vorig jaar vulde Nadia Moussaid (40) namens de VPRO in het voorjaar datzelfde tijdslot op NPO 1 met haar eigen talkshow. Dat gebeurde nadat de reeks van Khalid & Sophie was afgelopen. In haar praatprogramma Nadia, dat op 1 mei startte en niet live was, werden verschillende uiteenlopende maatschappelijke onderwerpen besproken met gasten en het publiek, variërend van verborgen armoede en zwanger zijn boven de 45 jaar, tot moeite met ouder worden en klimaatproblemen.
Nadia kende tegenvallende kijkcijfers. Tot haar teleurstelling keerde het praatprogramma in dit televisieseizoen niet dagelijks, maar wekelijks terug en ook nog eens op NPO 3 en de zondagavond. ,,Ik zal niet liegen: ik vind het gewoon jammer dat we zijn verplaatst", zei ze daarover in Het Parool. ,,Op NPO 1 heb je simpelweg meer bereik. Ik was superteleurgesteld toen ik het hoorde. Ben het er ook niet mee eens. Dit programma verdient een plek op NPO 1.”
De reeks liep van oktober 2023 tot 21 januari 2024. Nadia op Vrijdag wordt in ieder geval een ander programma, want hier zit de presentatrice wel gewoon aan een talkshowtafel. Human Factor TV dat Nadia produceerde, kon niets zeggen over de pilot. De VPRO en Nadia Moussaid zelf waren niet bereikbaar voor een reactie.
https://www.ad.nl/show/na(...)op-vrijdag~a09efcd1/