quote:
Op woensdag 20 maart 2024 16:54 schreef Nattekat het volgende:Er zijn echt wel voorbeelden van vrouwen die het een en ander hebben aangedikt om hun zin door te drijven, een onschuldig leven hebben verwoest en pas als alle schade gedaan is tegen de lamp lopen, net zoals dat er voorbeelden zijn van mannen die hun positie zwaar hebben misbruikt tot seksuele handelingen aan toe. Dat zijn de twee uitersten, en ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de waarheid ergens in het midden moet liggen. Wat ik en anderen met zo'n uitspraak willen bereiken is dat een gesprekspartner ook op de hoogte is van wat te ver doorslaan naar die ene kant als gevolg kan hebben, gezien er met de informatie die we hebben alleen maar uitgesloten kan worden dat Horner echt veel te ver is gegaan.
We zijn het in principe eens.
De enige kanttekening die ik nog zou willen plaatsen is dat een leidinggevende natuurlijk diverse dingen kan doen om z'n personeelsleden het leven zuur te maken, zonder dat hij/zij daarbij direct buiten z'n/haar boekje gaat wat het hoger management betreft. Ik heb hierboven al wat voorbeelden gegeven en er zijn talloze andere te verzinnen.
Als Horner nu haar werkleven verziekt en zij weet dat dat gedrag begonnen is nadat zij hem heeft afgewezen, dan kun je je voorstellen dat zij daar witheet over is. En dan heeft ze nog gelijk ook, wmb. Tegelijkertijd begrijp je ook hoe het mogelijk is dat Horner vrijgepleit kon worden. Want hij mág vanuit zijn functie iemand vakantie weigeren/beweren dat je slecht functioneert/een salarisverhoging weigeren/eisen dat je alle paperclips netjes op een stapeltje legt/whatever the issue may be.
Ik heb zelf helaas genoeg slechte managers meegemaakt die zulk gedrag al gewoon voor de lol c.q. uit machtswellust vertoonden, dus ik heb er geen moeite mee om me voor te stellen dat iemand het doet omdat 'ie zich op z'n pik getrapt en afgewezen voelt. Daarom is er in zo'n geval imo wel degelijk sprake van machtsmisbruik, alleen kun je het als ondergeschikte nauwelijks winnen.
-aanvulling-
Heb ik nou goed begrepen dat zij een vriendin/kennis van Geri was en via die weg in dienst is gekomen bij RBR?
In dat geval zou het ook nog kunnen dat ze op een gegeven moment gezegd heeft 'Kappen nu, anders vertel ik aan je vrouw wat je uitspookt'. Zo'n soort dreigement valt ook niet bij elke vent in goede aarde.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 20-03-2024 19:10:58 ]