abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212892337
Niemand zit te wachten op berichtjes van de werkgever over of je al op bed ligt en wat je aan hebt, videobellen op het late uur zodat hij even lekker kan spelen met zijn joystick en exploderen.
Die klacht was dus gewoon heel gegrond en ze staat wat mij betreft ook volledig in haar recht, dat ze op non actief is gezet is naar mijn mening dan ook een heel verkeerd signaal.
Er zijn ongetwijfeld voldoende andere functies binnen het bedrijf zodat ze niet meer direct met hem te maken heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 maart 2024 @ 13:43:53 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212892365
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Niemand zit te wachten op berichtjes van de werkgever over of je al op bed ligt en wat je aan hebt, videobellen op het late uur zodat hij even lekker kan spelen met zijn joystick en exploderen.
Die klacht was dus gewoon heel gegrond en ze staat wat mij betreft ook volledig in haar recht, dat ze op non actief is gezet is naar mijn mening dan ook een heel verkeerd signaal.
Er zijn ongetwijfeld voldoende andere functies binnen het bedrijf zodat ze niet meer direct met hem te maken heeft.
Ze deed er net zo hard aan mee als die screenshots echt zijn, dus wat dat betreft kan ze sowieso de tyfus krijgen. Zal mij ook heel erg benieuwen of dat specifiek de belangrijkste aanleiding is geweest van dit alles.

En wat had jij gewild dan? Dat ze nog vrolijk de PA van Horner kon blijven na deze poppenkast?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212892408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze deed er net zo hard aan mee als die screenshots echt zijn, dus wat dat betreft kan ze sowieso de tyfus krijgen. Zal mij ook heel erg benieuwen of dat specifiek de belangrijkste aanleiding is geweest van dit alles.

En wat had jij gewild dan? Dat ze nog vrolijk de PA van Horner kon blijven na deze poppenkast?
Daarom schrijf ik juist over 'genoeg andere functies.

Wellicht is er iets gebeurd wat hij verkeerd heeft opgevat want ik zie vooral Horner proberen terwijl zij de boot af houdt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 maart 2024 @ 13:48:52 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212892411
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:39 schreef Jane het volgende:

[..]
Treitergedrag door je leidinggevende is inderdaad altijd erg moeilijk hard te maken door het slachtoffer. *Zucht*
Ineens geeft hij je geen toestemming meer om vrije dagen/vakantie op te nemen, ineens krijg je allerlei 'onmogelijke' opdrachten en dreigt hij je met ontslag als je ze niet op tijd uitvoert, enzovoort, enzovoort...
Allemaal redenen waarom van een leidinggevende geeist kan/mag/moet worden dat hij geen relaties met personeel aangaat.
Ik geef training aan kinderen, dan ben ik soms best hard. Iemand die dat niet gewend is zal vast ook denken "wat krijgen we nou weer" als die eens mee kijkt. Het is een stressvolle en prestatiegerichte omgeving, dat weet je al voordat je uberhaupt begint aan een dergelijke baan, dus dan hoort dat er gewoon bij.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Het enige echt terechte puntje is idd die relatie in het algemeen. Dat zou al grond voor ontslag voor Horner kunnen zijn, maar ook niet veel meer dan eervoor ontslag. Dan is het ook de vraag in hoeverre de machtstrijd een rol speelt in dit alles.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 maart 2024 @ 13:50:43 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212892431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Daarom schrijf ik juist over 'genoeg andere functies.

Wellicht is er iets gebeurd wat hij verkeerd heeft opgevat want ik zie vooral Horner proberen terwijl zij de boot af houdt.
Binnen RBR was het nooit meer wat geworden, vergelijkbare functies zijn er bijna niet. Ik geloof wel dat dat met wederzijdse toestemming is gebeurd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 20 maart 2024 @ 13:52:23 #256
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212892442
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik neem niets klakkeloos aan, ik geloof gewoon heel stevig in het welbekende "onschuldig tot het tegendeel bewezen is" principe. Er zijn figuren die al meteen om je kop roepen als er een vrouw is die zich eens gigantisch aanstelt en een enorme onzinklacht indient, dat soort onzin kan carrieres onterecht verwoesten. Sommigen hier hebben Horner ook al min of meer veroordeeld.

Denk dat Horner er ook alles mee te winnen heeft als er iets transparanter naar buiten wordt gebracht hoe en wat, maar ik snap heel goed dat je niets los laat zo lang het nog geen definitief gesloten boek is.
Ik geloof ook in het onschuldig tot het tegengestelde is bewezen. Maar wel door een aantoonbaar onafhankelijk onderzoek. En dat werkt beide kanten op, zowel voor Horner, als voor de vrouw in kwestie. Want die wordt net zo goed van alles beticht zonder de feiten te kennen, zoals de onzinklachten zoals jij het noemt.

En of er daadwerkelijk sprake was van een onafhankelijk onderzoek is imho niet aantoonbaar vastgesteld, maar alleen genoemd door Red Bull.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 maart 2024 @ 13:54:40 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212892460
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:52 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik geloof ook in het onschuldig tot het tegengestelde is bewezen. Maar wel door een aantoonbaar onafhankelijk onderzoek. En dat werkt beide kanten op, zowel voor Horner, als voor de vrouw in kwestie. Want die wordt net zo goed van alles beticht zonder de feiten te kennen, zoals de onzinklachten zoals jij het noemt.

En of er daadwerkelijk sprake was van een onafhankelijk onderzoek is imho niet aantoonbaar vastgesteld, maar alleen genoemd door Red Bull.
Lees nou eens heel goed wat ik zeg voor je gaat lopen beweren dat ik het onzinklacht noem.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 20 maart 2024 @ 13:56:55 #258
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_212892480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:48 schreef bedachtzaam het volgende:

Wat ik eerder al zei, het is moeilijk om je baas keihard af te wijzen. Zeker gezien haar functie als PA zal het begonnen zijn met een beetje geinen en daarna misschien een kant op gegaan zijn die zij niet wilde en heeft ze geprobeerd de boel weer te normaliseren, zonder hem kwaad te maken en haar baan te verliezen. Misschien denkt ze zelf ook 'Ik had hem bij het eerste grapje al af moeten wijzen', maar dan vindt men je vaak ook een 'humorloze trut'.
Op het moment dat hij zijn oog op haar gericht heeft, kon ze eigenlijk alleen nog maar verliezen en - ik zeg het nog maar eens een keer - daarom zou hij verantwoordelijk moeten worden gehouden, als leidinggevende.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 20-03-2024 14:06:47 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 20 maart 2024 @ 14:07:33 #259
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212892561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Lees nou eens heel goed wat ik zeg voor je gaat lopen beweren dat ik het onzinklacht noem.
Als jij nou eens goed leest, zie je dat ik jou niet beticht van dat jij de vrouw beschuldigt van onzinklachten, maar dat ik in het algemeen bedoel dat mensen haar beschuldigen van onzinklachten (jouw woordkeuze) zonder de feiten te kennen.
  woensdag 20 maart 2024 @ 14:23:13 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212892697
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:56 schreef Jane het volgende:

[..]
Wat ik eerder al zei, het is moeilijk om je baas keihard af te wijzen. Zeker gezien haar functie als PA zal het begonnen zijn met een beetje geinen en daarna misschien een kant op gegaan zijn die zij niet wilde en heeft ze geprobeerd de boel weer te normaliseren, zonder hem kwaad te maken en haar baan te verliezen. Misschien denkt ze zelf ook 'Ik had hem bij het eerste grapje al af moeten wijzen', maar dan vindt men je vaak ook een 'humorloze trut'.
Op het moment dat hij zijn oog op haar gericht heeft, kon ze eigenlijk alleen nog maar verliezen en - ik zeg het nog maar eens een keer - daarom zou hij verantwoordelijk moeten worden gehouden, als leidinggevende.
Ik vind ook dat je je daar als leidinggevende verre van moet houden maar het blijven vooralsnog geruchten, ook de echtheid van die appjes is nog een vraagteken, ze lijken echt maar niet alles is wat het lijkt.
Dat onderzoek naar hem ging over inappropriate behaviour/controlling behaviour als ik het goed heb, dat kan van alles zijn.
Hoe dan ook wordt het niet heel handig aangepakt door Red Bull want op deze manier blijft het doorsudderen.
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:22:52 #261
1986 Jane
pi_212893156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 14:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik vind ook dat je je daar als leidinggevende verre van moet houden maar het blijven vooralsnog geruchten, ook de echtheid van die appjes is nog een vraagteken, ze lijken echt maar niet alles is wat het lijkt.
Dat onderzoek naar hem ging over inappropriate behaviour/controlling behaviour als ik het goed heb, dat kan van alles zijn.
Hoe dan ook wordt het niet heel handig aangepakt door Red Bull want op deze manier blijft het doorsudderen.
Ik dacht eerst ook dat ze fake waren, maar daar ben ik van teruggekomen. Ik denk dat ze echt zijn, maar dat ze niet het hele verhaal vertellen. En omdat ook bericht werd dat ze niet waren ingebracht in het onderzoek tegen Horner, ga ik er vanuit dat ze ook niet de directe aanleiding voor de klacht waren. Ik denk dat het eerder zijn gedrag na afloop is dat aanleiding is geweest voor de klacht, maar dat is geheel speculatie van mijn kant.

Ik stoor me eraan dat sommigen hier gelijk roepen dat het wel weer zo'n snowflake #metoo-wijf zal zijn. Jongens, een 'snowflake' komt wrs überhaupt niet in zo'n situatie terecht. Juist vrouwen die wel een dubbelzinnig grapje kunnen hebben en gezellig meedoen met de boys lopen het risico dat er soms kerel tussenzit die denkt 'O, die houdt er wel van. Dat is vast wel a bit of a go-er, nudge nudge wink wink. Daar ga ik mee aanpappen'. Dat is altijd ongemakkelijk, maar als diegene je baas is, heb je dan eigenlijk al gelijk een probleem.
Ik hoop dat mensen dat hier ook een beetje kunnen inzien. Op welk moment je je baas ook afwijst, hij heeft de macht om jouw verdere leven op het werk een hel te maken.

woensdag 20 maart 2024 @ 15:36:43 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212893298
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:22 schreef Jane het volgende:

[..]
Ik dacht eerst ook dat ze fake waren, maar daar ben ik van teruggekomen. Ik denk dat ze echt zijn, maar dat ze niet het hele verhaal vertellen. En omdat ook bericht werd dat ze niet waren ingebracht in het onderzoek tegen Horner, ga ik er vanuit dat ze ook niet de directe aanleiding voor de klacht waren. Ik denk dat het eerder zijn gedrag na afloop is dat aanleiding is geweest voor de klacht, maar dat is geheel speculatie van mijn kant.

Ik stoor me eraan dat sommigen hier gelijk roepen dat het wel weer zo'n snowflake #metoo-wijf zal zijn. Jongens, een 'snowflake' komt wrs überhaupt niet in zo'n situatie terecht. Juist vrouwen die wel een dubbelzinnig grapje kunnen hebben en gezellig meedoen met de boys lopen het risico dat er soms kerel tussenzit die denkt 'O, die houdt er wel van. Dat is vast wel a bit of a go-er, nudge nudge wink wink. Daar ga ik mee aanpappen'. Dat is altijd ongemakkelijk, maar als diegene je baas is, heb je dan eigenlijk al gelijk een probleem.
Ik hoop dat mensen dat hier ook een beetje kunnen inzien. Op welk moment je je baas ook afwijst, hij heeft de macht om jouw verdere leven op het werk een hel te maken.

Die appjes lijken inderdaad wel echt, over de relatie vind ik het wat moeilijker oordelen, in zo'n reizend circus kan van alles gebeuren en hoeft het niet eens zozeer om de baas/werkneemster verhouding te gaan, je reist samen, zit samen in hotels, regelmatig gezamenlijk eten, dan kan best een keer een concensuele vonk overvliegen al dan niet met een paar wijntjes teveel op.
Het is dan aan hem om aan z'n verantwoordelijkheden te denken ipv er aan toe te geven.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 maart 2024 @ 15:37:11 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212893303
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:22 schreef Jane het volgende:
Ik stoor me eraan dat sommigen hier gelijk roepen dat het wel weer zo'n snowflake #metoo-wijf zal zijn
Ik stoor me eraan dat alle kritiek meteen in dit hokje geplaatst wordt. Ik weet dat je het over mij hebt, gaan we niet geheimzinnig over doen.

Echt, je haalt het één keer aan als extreem voorbeeld, en het wordt gelijk op je geprojecteerd :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:41:18 #264
37887 Dauthi
Progressive
pi_212893343
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:52 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Als ze een onafhankelijk juridisch onderzoek wil moet ze een strafzaak aanspannen, en dat doet ze niet.

Het onderzoek dat Red Bull heeft laten doen is het meest onafhankelijke dat je in een interne zaak kan krijgen.

Met de keuzes die ze gemaakt heeft, heeft ze het er maar mee te doen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:44:25 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212893373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:41 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Als ze een onafhankelijk juridisch onderzoek wil moet ze een strafzaak aanspannen, en dat doet ze niet.

Het onderzoek dat Red Bull heeft laten doen is het meest onafhankelijke dat je in een interne zaak kan krijgen.

Of zij die keuze gemaakt heeft weten we natuurlijk niet, misschien is ze er wel mee akkoord gegaan onder voorbehoud. Ze schijnt in beroep gegaan te zijn en als dat dan ook niet het voor haar gewenste resultaat heeft kan ze inderdaad naar de burgerrechter stappen.
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:51:01 #266
1986 Jane
pi_212893429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Of zij die keuze gemaakt heeft weten we natuurlijk niet, misschien is ze er wel mee akkoord gegaan onder voorbehoud. Ze schijnt in beroep gegaan te zijn en als dat dan ook niet het voor haar gewenste resultaat heeft kan ze inderdaad naar de burgerrechter stappen.
Ik ga er (nog steeds) vanuit dat Horner geen daadwerkelijk misdrijf gepleegd heeft (anders was hij al weggeweest), dus dat is dan een zaak voor het arbeidsrecht. Geen idee hoe dat in de UK werkt, maar in NL is het dan vooral een kwestie van hoe groot de zak geld is die je meekrijgt, want meestal is er sowieso sprake van een 'verstoorde arbeidsrelatie' en ben je toch je baan gewoon kwijt, als ondergeschikte.
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:53:07 #267
37887 Dauthi
Progressive
pi_212893449
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Er is geen strafzaak dus tot zoverre heeft ze die keuze gemaakt.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:57:00 #268
1986 Jane
pi_212893483
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:37 schreef Nattekat het volgende:

Ik weet dat je het over mij hebt, gaan we niet geheimzinnig over doen.

Echt, je haalt het één keer aan als extreem voorbeeld, en het wordt gelijk op je geprojecteerd :')
:? Je bent anders bepaald niet de eerste die daarmee aankomt de afgelopen weken.

Eerlijk gezegd dat ik zelf in eerste instantie ook "Ach, hij ging vreemd. Dat is een zaak voor z'n vrouw en niet voor de werkgever", maar soms kun je toch tot andere inzichten komen als je er wat beter en langer over nadenkt.
  woensdag 20 maart 2024 @ 15:58:12 #269
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212893494
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:53 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Er is geen strafzaak dus tot zoverre heeft ze die keuze gemaakt.
Zij dient een klacht in en het bedrijf komt met een voorstel dit onafhankelijk te laten onderzoeken, dan lijkt me vrij normaal dat je dat afwacht voor je andere stappen onderneemt, had ze meteen naar de rechter moeten stappen?
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:06:05 #270
37887 Dauthi
Progressive
pi_212893570
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zij dient een klacht in en het bedrijf komt met een voorstel dit onafhankelijk te laten onderzoeken, dan lijkt me vrij normaal dat je dat afwacht voor je andere stappen onderneemt, had ze meteen naar de rechter moeten stappen?
Wanneer jij vindt dat er criminele praktijken zich hebben voor gedaan, ja zeker.
Al dit soort onderzoeken en stappen naar commissies verzwakken je positie.
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:23:44 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212893768
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:06 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Wanneer jij vindt dat er criminele praktijken zich hebben voor gedaan, ja zeker.
Al dit soort onderzoeken en stappen naar commissies verzwakken je positie.
Dat is maar de vraag, het is ook een manier van dossieropbouw, zo van ik heb het aanhangig gemaakt maar het wordt in de doofpot gestopt.
En criminele praktijken zijn jouw woorden, over een grens gaan is niet meteen crimineel, dan zou ze hem moeten beschuldigen van verkrachting, aanranding of iets in die trant.
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:33:31 #272
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_212893880
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 15:41 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ze heeft het aangekaart bij Red Bull en toen dat naar haar mening niet de gewenste uitkomst had, is ze, voor zover ik weet, in beroep gegaan en heeft ze een klacht bij de ethische commissie van de FIA ingediend.

En of dat onderzoek van Red Bull het meest onafhankelijke onderzoek is dat gedaan kon worden, is maar de vraag. Dat zegt Red Bull, maar verder is er niets over naar buiten gebracht,vwat dat bevestigt. Sterker nog, daarom had ze al eerder een klacht bij de FIA ingediend omdat ze bang is dat dit in de doofpot wordt gestopt.

quote:
BBC Sport has learned that one was made to the FIA ethics and compliance hotline on 2 February, and made direct reference to Horner's behaviour towards a female employee, asked the FIA to look into it, and expressed a fear that Red Bull could try to cover it up.

The second complaint on 6 March referenced the first
https://www.bbc.com/sport/formula1/68585318
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:42:46 #273
37887 Dauthi
Progressive
pi_212893984
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:23 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is maar de vraag, het is ook een manier van dossieropbouw, zo van ik heb het aanhangig gemaakt maar het wordt in de doofpot gestopt.
Het is een uitstekende manier om er voor te zorgen dat de verdedigende partij enige vorm van bewijs kan vernietigen.

quote:
En criminele praktijken zijn jouw woorden, over een grens gaan is niet meteen crimineel, dan zou ze hem moeten beschuldigen van verkrachting, aanranding of iets in die trant.
Ik zeg dat de enige echte vorm van onafhankelijk onderzoek een strafzaak is.
En wanneer daar geen sprake van zou zijn, dat een onderzoek door een extern advocatenbureau het beste is dat je krijgen kan voor een intern onderzoek.
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:47:16 #274
37887 Dauthi
Progressive
pi_212894039
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:33 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ze heeft het aangekaart bij Red Bull en toen dat naar haar mening niet de gewenste uitkomst had, is ze, voor zover ik weet, in beroep gegaan en heeft ze een klacht bij de ethische commissie van de FIA ingediend.
dit is geen toevoeging aan de discussie maar slechts een benoeming van feiten die we allemaal al kennen.

quote:
En of dat onderzoek van Red Bull het meest onafhankelijke onderzoek is dat gedaan kon worden, is maar de vraag. Dat zegt Red Bull, maar verder is er niets over naar buiten gebracht,vwat dat bevestigt.
Lezen is ook moeilijk he. :|W Voor een Intern onderzoek, is dit het meest onafhankelijke dat je krijgen kan.

quote:
Sterker nog, daarom had ze al eerder een klacht bij de FIA ingediend omdat ze bang is dat dit in de doofpot wordt gestopt.
[..]
https://www.bbc.com/sport/formula1/68585318
De FIA ethics committee heeft geen enkele zeggenschap over interne aangelegenheden bij Red Bull.
  woensdag 20 maart 2024 @ 16:53:38 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212894114
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:42 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Het is een uitstekende manier om er voor te zorgen dat de verdedigende partij enige vorm van bewijs kan vernietigen.
[..]
Ik zeg dat de enige echte vorm van onafhankelijk onderzoek een strafzaak is.
En wanneer daar geen sprake van zou zijn, dat een onderzoek door een extern advocatenbureau het beste is dat je krijgen kan voor een intern onderzoek.
Dat eerste begrijp ik niet.

Dat tweede hoeft niet, zoals eerder gemeld door @Jane kan het ook een arbeidsrechtelijke of civiele zaak zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')