Tips hoe je eventueel juridische maatregelen kan treffen zonder dat het jou meer kost dan dat je er baat bij hebtquote:Op woensdag 6 maart 2024 14:52 schreef CoolGuy het volgende:
een tip? Qua wat? Nik meer daar bestellen? Worden er ook geen foto's gemaakt.
Principes kosten soms geld. Als het dat geld niet waard is, waar maak je je dan druk om?quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tips hoe je eventueel juridische maatregelen kan treffen zonder dat het jou meer kost dan dat je er baat bij hebt
Amazon bezorgt zelf toch niet? Dus is het dan Amazon die privacy schendt, of de betreffende pakketdienst?quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:49 schreef Viesdik het volgende:
Er werd een pakket bezorgd aan de voordeur en er werd gelijktijdig (zonder overleg) een foto van mij gemaakt.
Als je juridisch gelijk krijgt zal de wederpartij meestal ook jouw proceskosten moeten betalen. Dus succesquote:Op woensdag 6 maart 2024 14:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tips hoe je eventueel juridische maatregelen kan treffen zonder dat het jou meer kost dan dat je er baat bij hebt
Jawel, maar vermoedelijk met 'zzp'ers'.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Amazon bezorgt zelf toch niet? Dus is het dan Amazon die privacy schendt, of de betreffende pakketdienst?
Bedankt manquote:Op woensdag 6 maart 2024 15:00 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Principes kosten soms geld. Als het dat geld niet waard is, waar maak je je dan druk om?
amazon werkt samen met dpd, postnl, dhl en heeft een eigen bezorgservicequote:Op woensdag 6 maart 2024 15:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Amazon bezorgt zelf toch niet? Dus is het dan Amazon die privacy schendt, of de betreffende pakketdienst?
SDBN is al een tijd bezig om Nederlandse klanten/slachtoffers van Amazon te werven. Daar staat een massa rechtszaak in de pijpleiding met no cure/no pay voor alle aangemelde mensen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:49 schreef Viesdik het volgende:
Vorige week heb ik iets meegemaakt wat ik nooit eerder heb meegemaakt. Er werd een pakket bezorgd aan de voordeur en er werd gelijktijdig (zonder overleg) een foto van mij gemaakt.
Ik vond dit dusdanig intimiderend, dat ik contact heb opgenomen met het bedrijf.
Ze hebben mij toen gezegd dat ze dit doen als bewijsmateriaal dat het pakket bezorgd is.
Ik was echt heel erg boos kan ik je vertellen, de brutaliteit.
Nu blijkt dat je als consument kansloos bent. Je kan wel juridische maatregelen treffen met kans op een schadevergoeding, maar in NL is meer dan 1000 euro schadevergoeding hoogst uitzonderlijk als het gaat om AVG schendingen. Ik ga toch geen duizenden euro's betalen om mijn recht te smeken?
Ingecalculeerde risico's. Ze komen ermee weg. Hebben schijt aan de regels. De politiek doet er geen #$@$ aan. En wij laten het allemaal gebeuren.
Ik zou de autoriteit persoonsgegevens kunnen inschakelen, maar ik heb echt totaal geen vertrouwen dat ze iets voor je kunnen betekenen. Bezos is de rijkste schoft van de wereld.
Het blijkt dat A*azon dit vaker doet.
Iemand tips? Bijvoorbeeld een inzamelingsactie? Dat zou best een goed idee zijn, rechtspraak-crowdfunding.nl
Bij voorbaat dank
Ben jij dat Rolf?quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:37 schreef benhorse het volgende:
Als ik bestel bij Amazon maak ik de volgende keer open met blote stijve lul die uit joggingbroek steekt. Maak maar foto.
interessant, bedanktquote:Op woensdag 6 maart 2024 15:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
SDBN is al een tijd bezig om Nederlandse klanten/slachtoffers van Amazon te werven. Daar staat een massa rechtszaak in de pijpleiding met no cure/no pay voor alle aangemelde mensen.
https://amazon.jestaattekoop.nl/
Nee, dat klopt niet. Ik deed onderzoek en het lijkt vaker te gebeuren. Het is zelfs Amazon beleid.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:58 schreef Gunner het volgende:
Dit is TS 1x overkomen en opent een topic "op grote schaal" en begint gelijk over crowdfunding voor een rechtsaak
Dat is allemaal wel wat overdreven.
Ik klaagde hierover tegen iemand dat ik niet eens meer normaal door de buurt kan lopen zonder dat ik gefilmd word door minstens 10 deurbelcamera's.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:43 schreef Nober het volgende:
Privacy is zo 2023, je hebt toch niks te verbergen met je cameradeurbel!
Gast, ik verzin nooit verhalen. Tenzij het in ONZ staat.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:41 schreef Hanca het volgende:
Ik kan trouwens alleen maar berichten vinden van bezorgbedrijven die foto's maken als je niet thuis bent, volgens mij heeft TS het verhaal verzonnen. Zeker icm dat telefoontje.
Wat voor een vooropleiding heb je gedaan? Begrijpend lezen is vaak lastig onder de fulltime fokkers hier.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:50 schreef Leandra het volgende:
Dus zelfs een melding doen bij de AP vind je te moeilijk of teveel werk, maar je opent er wel een topic over?
Wat wil je dan horen?
Ja, ze fotograferen waar ze pakketjes hebben achtergelaten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee, dat is niet. Ik deed onderzoek en het lijkt vaker te gebeuren. Het is zelfs Amazon beleid.
Zie: https://rtlnieuws.nl/tech(...)fgeleverde-pakketten
Als je het niet gelooft, blijf hier dan wegquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ze fotograferen waar ze pakketjes hebben achtergelaten.
Dat is toch duidelijk een ander verhaal.
Als het zo vaak voorkomt dat de bezorger degene fotografeert aan wie het pakket wordt overhandigd, kom dan met bronnen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als je het niet gelooft, blijf hier dan weg
vraag maar aan novaquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als het zo vaak voorkomt dat de bezorger degene fotografeert aan wie het pakket wordt overhandigd, kom dan met bronnen.
Ik verwacht dat jij het ook niet relaxed vindt, als je erachter zou komen dat bij je alleenstaande hoogbejaarde moeder om 10 uur 's nachts wordt aangebeld en er door 2 niet-Nederlands sprekende mannen een foto wordt gemaakt bij het bezorgen van een pakketje. Ik kan er natuurlijk naast zitten, ik weet niet hoe intelligent je bent.quote:
Ik vraag om bronnen waaruit blijkt dat dit op grote schaal voorkomt. Die zijn er blijkbaar niet.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:42 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik verwacht dat jij het ook niet relaxed vindt, als je erachter zou komen dat bij je alleenstaande hoogbejaarde moeder om 10 uur 's nachts wordt aangebeld en er door 2 niet-Nederlands sprekende mannen een foto wordt gemaakt bij het bezorgen van een pakketje. Ik kan er natuurlijk naast zitten, ik weet niet hoe intelligent je bent.
Dit gaat om pakketten die ze niet konden overhandigen en om de VS. In het VK komt dat ook voor, daar fotograferen ze ook dichte deuren als niemand open doet. Over Nederland kan ik zelfs die twee zaken niet vinden. En ik kan zowel in het Engels als het Nederlands geen enkele melding van een postbezorger vinden die een aangenomen pakketje fotografeert, incl de persoon die het pakket in ontvangst nam. Dus of je hebt hier een unicum te pakken, iets wat nog nooit is voorgekomen, of je verzint wat. Dat telefoontje waarbij je doet alsof het standaard beleid is doet aan het laatste denken.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:27 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Ik deed onderzoek en het lijkt vaker te gebeuren. Het is zelfs Amazon beleid.
Zie: https://rtlnieuws.nl/tech(...)fgeleverde-pakketten
Ik heb Amazon gebeld, en ze hebben mij laten weten dat dit soms procedure is. Maar ze hebben wel aangegeven dat het om het pakketje ging. Maar ze hebben duidelijk een foto van mij gemaakt.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit gaat om pakketten die ze niet konden overhandigen en om de VS. In het VK komt dat ook voor, daar fotograferen ze ook dichte deuren als niemand open doet. Over Nederland kan ik zelfs die twee zaken niet vinden. En ik kan zowel in het Engels als het Nederlands geen enkele melding van een postbezorger vinden die een aangenomen pakketje fotografeert, incl de persoon die het pakket in ontvangst nam. Dus of je hebt hier een unicum te pakken, iets wat nog nooit is voorgekomen, of je verzint wat. Dat telefoontje waarbij je doet alsof het standaard beleid is doet aan het laatste denken.
Op fok klagen?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
Ja. Su-perziek. Echt. Maximaal.
En wat ga je er nu aan doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |