In eerdere berichtgeving las ik dat ze ontkent dat ze aan het artikel heeft meegewerkt. Ze heeft ook gezegd dat er nooit iets is gebeurd wat het vermelden waard is in roddeltijdschriften. Dat kun je ook zeggen als je vindt dat huiselijk geweld privé moet blijven. Daarnaast heeft Frank Waals (de Privé-journalist) meer mensen gesproken die zeggen omstandiger of slachtoffer te zijn geweest.quote:
quote:“Naar aanleiding van berichtgeving over een vermeende kwestie in de privésfeer, heeft de VPRO uitgebreid overleg gevoerd met Theo Maassen. In deze gesprekken heeft Theo aangegeven niet publiekelijk te willen reageren. De VPRO respecteerde deze keuze, maar vond dat niet samengaan met de presentatie van Zomergasten.” (bron)
O, ik kan me best voorstellen dat het tot de beslissing heeft geleid dat Maassen Zomergasten niet meer zal presenteren. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij deze stelling inneemt en dat op basis daarvan er geen mogelijkheid is om samen te werken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In eerdere berichtgeving las ik dat ze ontkent dat ze aan het artikel heeft meegewerkt. Ze heeft ook gezegd dat er nooit iets is gebeurd wat het vermelden waard is in roddeltijdschriften. Dat kun je ook zeggen als je vindt dat huiselijk geweld privé moet blijven. Daarnaast heeft Frank Waals (de Privé-journalist) meer mensen gesproken die zeggen omstandiger of slachtoffer te zijn geweest.
Even los hiervan: de opmerking hieronder van de VPRO geeft wat meer achtergrond bij het waarom.
[..]
Er is wel wat meer dan 'hear say': verschillende verklaringen en ondersteunend bewijs in de vorm van een appconversatie. Hij is niet door een rechter schuldig verklaard en dat maakt zulke situaties altijd lastig. Ik begrijp wel dat de VPRO van Maassen graag een publieke ontkenning wil. Ik snap ook dat hij daar geen zin in heeft, maar dit is dan de consequentie. Ik vind het erg jammer, want ik vond hem een goede presentator, maar van mij krijgt hij ook niet het voordeel van de twijfel.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, ik kan me best voorstellen dat het tot de beslissing heeft geleid dat Maassen Zomergasten niet meer zal presenteren. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij deze stelling inneemt en dat op basis daarvan er geen mogelijkheid is om samen te werken.
Ik vind het allemaal heel erg lastig als het bij 'hearsay' blijft en degenen waarover het gaat (zijn vrouw en ex-vriendin) ontkennen dat het heeft plaatsgevonden. Dan zijn er kennelijk anonieme andere slachtoffers (uit de huiselijke kring?) en omstanderes, wat ik sowieso een nogal discutabele categorie vind in zulke situaties.
Als ik het goed begrijp, waren er ook nog wel twijfels over de echtheid van de appconversaties.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is wel wat meer dan 'hear say': verschillende verklaringen en ondersteunend bewijs in de vorm van een appconversatie. Hij is niet door een rechter schuldig verklaard en dat maakt zulke situaties altijd lastig. Ik begrijp wel dat de VPRO van Maassen graag een publieke ontkenning wil. Ik snap ook dat hij daar geen zin in heeft, maar dit is dan de consequentie. Ik vind het erg jammer, want ik vond hem een goede presentator, maar van mij krijgt hij ook niet het voordeel van de twijfel.
Ik ben van nature wantrouwend ten aanzien van de roddelpers, maar in dit geval heb ik de indruk dat er best grondig te werk is gegaan. Het gerucht deed al jaren de ronde, maar de roddelpers heeft het niet naar buiten gebracht omdat de hoeveelheid bewijs te mager werd bevonden om publicatie te rechtvaardigen. Publicatie levert immers niet alleen grote schade op voor Maassen zelf, maar ook voor zijn gezin.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, waren er ook nog wel twijfels over de echtheid van de appconversaties.
Waarom wil je hem niet het voordeel van de twijfel geven?
Bij de andere voorbeelden zijn aangiftes gedaan en zijn er dus werkelijk slachtoffers die vinden dat hen onrecht is aangedaan. Bij Maassen zijn die er niet, want degenen die dat zouden zijn, ontkennen dat ze dat zijn. Dat maakt wat mij betreft dat hij wel het voordeel van de twijfel zou moeten krijgen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben van nature wantrouwend ten aanzien van de roddelpers, maar in dit geval heb ik de indruk dat er best grondig te werk is gegaan. Het gerucht deed al jaren de ronde, maar de roddelpers heeft het niet naar buiten gebracht omdat de hoeveelheid bewijs te mager werd bevonden om publicatie te rechtvaardigen. Publicatie levert immers niet alleen grote schade op voor Maassen zelf, maar ook voor zijn gezin.
Al die situaties (Marco Borsato, Lil' Kleine, Thijs Römer) zijn lastig zolang het bewijs niet is gewogen door een rechter. Ruimte voor twijfel heb ik wel, maar Maassen heeft wat mij betreft de schijn tegen.
Ja, daar gaat dit topic dan ook onder andere over.quote:
Van mij mag hetquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:00 schreef EP3 het volgende:
Jammer dat Theo ermee stopt, maar zat er natuurlijk dik in.
Ik zou graag Raven willen nomineren. Levert vast interessante tv op, .
Pieter van der Wielen is de droom.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:09 schreef golfer het volgende:
Oké. Weer tijd dus voor het om de paar jaar terugkerende spelletje: Wie moet de nieuwe presentator van Zomergasten worden?
Ik ga voor Coen Verbraak of Jeroen Pauw met als onverwacht alternatief Maxim Hartman.
Of anders Eva Jinek of Margriet van der Linden.
Welke Roos?quote:Op woensdag 6 maart 2024 22:27 schreef Magister_Artium het volgende:
Werken Roos en haar mannen nog bij de VPRO?
Roos Alberts uit GTSTquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |