We kunnen nog wel een heel topic vol lullen, maar het komt gewoon neer op dit.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:24 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dan is het simpel:
Je gaat met haar in gesprek over al je genoemde redenen en maakt dan een keus aan de hand van de antwoorden die zij geeft. Niet wat jij denkt.
Klaar. Het gaat niet vanzelf. Niet wachten tot april of whatever reden. Jij moet verder, zij moet verder, klaar.
Heel goed advies, denk ik ook.quote:Op woensdag 6 maart 2024 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Beschouw haar als een goede vriendin, steun haar en ga verder met je leven. Als die eerste twee het derde in de weg zitten, neem dan afstand.
Zij is, denk ik, gewoon bang voor complicaties. Dat jij wensen hebt, misschien wilt claimen, zoals meer tijd samen. Wat zij niet wil, want dat is niet HAAR EERSTE prioriteit.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Als in de conclusie zo lees: ze heeft je nodig als vriend, als steun in een voor haar lastige periode. Ze ziet dat jij meer wil en uit bent op een relatie en dat ziet ze zelf (nog) niet zitten.
Als ik het zo lees beschermt ze je voor je eigen gevoelens en breit er een eind aan omwille van jullie beide gevoelens die volgens haar toch niet gaan leiden tot een relatie. de enige reden waarom ze je niet laat vallen is omdat ze je nog nodig heeft als vriend. Aan jou de keus om daar in mee te gaan of niet.
hmmm goed puntquote:Op woensdag 6 maart 2024 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
Beschouw haar als een goede vriendin, steun haar en ga verder met je leven. Als die eerste twee het derde in de weg zitten, neem dan afstand.
heel heel goed punt... stiekem wist ik het al... maar was even de eye-opener die ik nodig hadquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:13 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Heel goed advies, denk ik ook.
En verder ... Tja, ik heb best wel wat ervaring met Aziatische mensen, Aziatische vrouwen, situaties en levens. En ook wat relaties met Aziatische vrouwen betreft.
Wat ik meen te zien en denk dat goed is om te benoemen is de situatie en vooral het leven dat Aziatische vrouwen vaak hebben. Velen komen uit de armoede. Het is daar vaak puur overleven en niet eens aan leven toekomen. Ook met kinderen! Op straat of een kamertje van 5 vierkante meter met een heel gezin, Of een moeder alleen met enkele kinderen. Want mannen (heb het zo vaak gezien en gehoord) zijn vaak verdwenen als hun "lief" 5 maanden zwanger is en je duidelijk kunt zien dat ze zwanger is. En ondersteunen, financieel? Forget it. Zelfs mensen met een baan of gezinnen waar twee werken kunnen niet rondkomen. Op een heel ander niveau als hier. Voedselbank? Haha, die zou geplunderd worden! Sociale Dienst, Wat? Zeker een derde van de mensen heeft, lijdt onder, honger. Ook de bewaker die 12 uren per dag zonder een dag vrij met zijn riod gun voor de deur staat (ergens, , tegen overvallers! Ze staan overal).
Een groot bord witte rijst, wat groente, heel weinig vlees of vis, dan heb je het al goed daar. Als je geluk hebt die dag nog een tweede, klein bordje rijst met wat waterige soep of wat saus.
Die vrouwen zijn dus zeer afhankelijk, hun hele leven al. En zien dat ook bij hun moeder, zussen, andere vrouwen. Vaak bedrogen, slechte relaties waarin ze veel geven en weinig terugkrijgen. Foute mannen,, vaak drinken of drugs of hoereren, Vaak huiselijk geweld.
Kortom, het hoogste goed voor zo een vrouw, geloof mij!, is iets van haar eigen, zekerheid. Dat gaat óók BOVEN een relatie uit. Want relaties kunnen kapot gaan, mannen kunnen je bedriegen, of ziek worden, sterven. geld verbrassen etc. Het hoogste goed is dat ze zelf, zonder hulp, kunnen leven en wonen en hun kinderen kunnen verzorgen. En die naar school kunnen sturen zodat hun kinderen het beter hebben straks EN haar kunnen steunen op haar oude dag. ook financieel uiteraard! En .. dat zij zelf haar ouders, broers en zussen en eventueel nog andere kinderen van haar, in de Filipijnen. En dat ze tevens de kinderen van haar broer en zussen en idem neven en nichten en die hun kinderen, kan steunen. Om te wonen. te eten, te studeren. DÁT is de eerste prioriteit in hun leven. een lieve goede man is dan meer een luxe. Fijn als je het hebt, maar niet de eerste prioriteit. Het zelf financieel zich kunnen redden, en hun familie zo goed als mogelijk, dat is de prioriteit. Over wegcijferen gesproken!
En als zij MOET kiezen tussen haar werk dus inkomen dus zelfstandigheid en familie helpen en anderzijds de liefde dan kiest ze niet voor de liefde. Familie is nr. 1! En dan begrijp je ook, dat bv. de Filipijnse mensen, zeker ook de vrouwen, zo graag werken. Als je per uur in West Europa, zelfs als kamermeisje, poetsen of keukenhulp, zoveel verdient als in twee dagen van 12 uren in de Filipijnen, en daarmee je hele familie redt van de armoede ... kun je er(werken, eigen geld, inkomen) niet genoeg van krijgen. Ik ken vrouwen van al een stuk in de 70 die minimaal 55 uren per week werken!
Dus, advies ... leef gewoon je leven. Doe waar je zin in hebt. Je mag een ander hebben, leef gewoon verder. Claim niet! Als je zand in je hand neemt, wanneer heb je het meeste zand? Als je je vingers open houdt, of als je knijpt? Als je knijpt hou je maar weinig zand over in je hand. Zo is het met relaties ook. Dus geniet van je "lat" relatie met haar of als je dat niet kan, zoek een andere. Het maakt niet uit. Echt, zo simpel is het. Succes ....
ok ja daar zit ook wel wat in...quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:22 schreef DJKoster het volgende:
[..]
We kunnen nog wel een heel topic vol lullen, maar het komt gewoon neer op dit.
Ik denk dat het niet werkt. 1 voor je zelf en 2 wat zit er dan voor haar in?quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:46 schreef g60forced het volgende:
[..]
hmmm goed punt
trouwens zou je denken
dat als ik het vriendin gedeelte + steun intact laat
t seks gedeelte langzaam aan uitfaseer wanneer ik daar klaar voor ben
het misschien zelf extra toekomst kans met haar oplever
in tegenstelling tot het laten zoals het nu is?
omdat ik haar laat zien dat ik het los kan koppelen van de lusten
damn dat is best helder en stiekem heeft dat ook wel eens door mijn hoofd gespeeldquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:20 schreef Vliegbaard het volgende:
Als in de conclusie zo lees: ze heeft je nodig als vriend, als steun in een voor haar lastige periode. Ze ziet dat jij meer wil en uit bent op een relatie en dat ziet ze zelf (nog) niet zitten.
Als ik het zo lees beschermt ze je voor je eigen gevoelens en breit er een eind aan omwille van jullie beide gevoelens die volgens haar toch niet gaan leiden tot een relatie. de enige reden waarom ze je niet laat vallen is omdat ze je nog nodig heeft als vriend. Aan jou de keus om daar in mee te gaan of niet.
ja precies hier kan ik mij volledig in vinden....quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:29 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Zij is, denk ik, gewoon bang voor complicaties. Dat jij wensen hebt, misschien wilt claimen, zoals meer tijd samen. Wat zij niet wil, want dat is niet HAAR EERSTE prioriteit.
Ja momenteel draagt ze zeker bij aan mijn gelukquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:33 schreef Masberum het volgende:
Misschien wat minder om haar denken en wat meer om jezelf? Je moet toch je eigen geluk creëren, als ze daaraan bijdraagt dan dat gewoon doen maar anders afstand nemen.. Je kan niet iedereen blij maken is mijn ervaring..
Nou ja een relatie zonder seks is toch niks. Tenzij je het allebei wil maar dat is zelden. Dan ben je gewoon vrienden van elkaar, ongeacht hoe diep die vriendschap gaatquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:30 schreef g60forced het volgende:
[..]
Ja momenteel draagt ze zeker bij aan mijn geluk
en vind het ook geweldig als haar dochtertje erbij is
het gaat me dus absoluut niet alleen om de seks
al weet ik niet of ik helemaal zonder zou kunnen
Als je het doet met in je achterhoofd dat je zo je kansen behoudt, dan lijkt het me gedoemd te falen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:46 schreef g60forced het volgende:
[..]
hmmm goed punt
trouwens zou je denken
dat als ik het vriendin gedeelte + steun intact laat
t seks gedeelte langzaam aan uitfaseer wanneer ik daar klaar voor ben
het misschien zelf extra toekomst kans met haar oplever
in tegenstelling tot het laten zoals het nu is?
omdat ik haar laat zien dat ik het los kan koppelen van de lusten
ja t is knap lastig allemaal...quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet werkt. 1 voor je zelf en 2 wat zit er dan voor haar in?
Ga gewoon op badoo op zoek naar de volgende Vietnamese vrouw joh.
ik merk dat t niet 10x moeilijker isquote:
nee maar bedoel weet niet of ik uberhaupt vrienden met haar kan zijnquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:35 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja een relatie zonder seks is toch niks. Tenzij je het allebei wil maar dat is zelden. Dan ben je gewoon vrienden van elkaar, ongeacht hoe diep die vriendschap gaat
ik heb geen idee maar je voorkeur voor niet westers lijkt te zorgen voor issues.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:42 schreef g60forced het volgende:
[..]
ik merk dat t niet 10x moeilijker is
om tot het punt te komen
dat ze daadwerkelijk willen afspreken
(althans als ze aan mijn voorwaarden voldoen)
misschien heb ik ook wel onrealistische eisen
Dat wou ik ook zeggen maar ik durfde die kaart niet zo goed te trekkenquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:44 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb geen idee maar je voorkeur voor niet westers lijkt te zorgen voor issues.
shit ik begrijp wat je zegt...quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je het doet met in je achterhoofd dat je zo je kansen behoudt, dan lijkt het me gedoemd te falen.
Ik snap dat het moeilijk is, maar ga verder met je leven. Er is nog zoveel mogelijk voor je. Waarom zou je die kansen voor jezelf verpesten door je vast te klampen aan iemand die heeft gezegd dat ze niet wil wat jij wil? Houd jezelf niet voor de gek.
het spijt me, ik dacht ook echt wel mijn best te hebben gedaanquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:44 schreef Cupfighter het volgende:
TS , ooit van leestekens en hoofdletters gehoord,?
Er is bijna niet door te komen
Hou het op vriendschap en ga door met je levrn
daar lijkt het inderdaad sterk op... ben ook niet altijd blind hoor hahaquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:44 schreef Joene het volgende:
[..]
ik heb geen idee maar je voorkeur voor niet westers lijkt te zorgen voor issues.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |