Amenquote:
En wat als we het zo kunnen regelen dat die hele molen netjes binnen 30 seconden na het optreden volledig is weggefikt zodat het gewoon netjes binnen de volgende postcard past?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:28 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat zal gewoon met een gasfles gedaan zijn. Fles dicht, vuur weg. Dat is toch wat makkelijker dan een houten molen echt in de fik steken
Maar de tekst van Baby Lasagna heeft toch ook net zo als Joost een onderliggende betekenis onder een aantal geinige teksten? Dat alle jonge mensen uit Kroatie wegtrekken naar grote steden en rest van Europa. Wat dat betreft ook wel vergelijkbaar. Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingtquote:Op maandag 4 maart 2024 13:22 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat denk ik ergens ook wel, maar vind het wel dubbel met Kroatië. Het is catchy en het gaat zeker goed scoren, maar die tekst is ergens ook weer heel simpel. Misschien was het zelfs beter geweest dat het in het Kroatisch zou zijn zodat je dat niet doorhebt.
Bij de jurk van Jaguar Jonze valt er 1 minuut 20 na het aansteken nog een vonk naar beneden, en die was toch kleiner dan een beetje molenquote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En wat als we het zo kunnen regelen dat die hele molen netjes binnen 30 seconden na het optreden volledig is weggefikt zodat het gewoon netjes binnen de volgende postcard past?
Ja ik bedoel ook niet dat Joost dat wel heeft, meer dat ik ook twijfels heb bij Kroatië. Ik vind dat There's no going back wooohooo en dan steeds weer dat woohoo ergens wat afgezaagd ofzo klinken?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de tekst van Baby Lasagna heeft toch ook net zo als Joost een onderliggende betekenis onder een aantal geinige teksten? Dat alle jonge mensen uit Kroatie wegtrekken naar grote steden en rest van Europa. Wat dat betreft ook wel vergelijkbaar. Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingt
Ja precies, ook dat lied heeft best een goede boodschapquote:Op maandag 4 maart 2024 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de tekst van Baby Lasagna heeft toch ook net zo als Joost een onderliggende betekenis onder een aantal geinige teksten? Dat alle jonge mensen uit Kroatie wegtrekken naar grote steden en rest van Europa. Wat dat betreft ook wel vergelijkbaar. Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingt
Je snapt toch in welke context hij dat zingt?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingt
Volgens mij vooral zoveel mogelijk landen aanspreken door iets van hun land te noemen.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je snapt toch in welke context hij dat zingt?
Dat is een mooie bijkomstigheid, maar in dat couplet is hij op zoek naar hulp en vindt hij het nergens. Hij hoeft al die gerechten niet, geef hem hulp. Tenminste zo interpreteer ik het (zou ook niet weten hoe je het anders moet interpreteren).quote:Op maandag 4 maart 2024 13:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens mij vooral zoveel mogelijk landen aanspreken door iets van hun land te noemen.
Misschien de mime-spelers van Lowlands. Paul Elstak gaat volgens mij helemaal niet mee naar Malmöquote:Op maandag 4 maart 2024 13:40 schreef Ama het volgende:
Ik ben wel benieuwd wie er mee gaan het podium op ik denk sowieso Apson?
Paul Elstak zou ik ook wel legendarisch vinden maar ik denk niet dat hij op podium gaat staan.
Misschien doet hij het ook wel gewoon helemaal alleen dat kan ook.
Ja, het lijkt er vooral op dat niemand echt een idee heeft wat zou moeten winnen, en dat daarom het beste alternatief voor Cha Cha Cha maar op 1 komt. Maar zo’n briljant liedje is het niet, en waar ik niet meteen overtuigd ben dat Europapa heel Zuid-Europa aanspreekt, moet ik nog maar zien dat Baby Lasagna ons in Noord-Europa zo enthousiast maakt dat dit ook hier structureel Top 5 televoting kan scoren.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel ook niet dat Joost dat wel heeft, meer dat ik ook twijfels heb bij Kroatië. Ik vind dat There's no going back wooohooo en dan steeds weer dat woohoo ergens wat afgezaagd ofzo klinken?Alsof het oubollig en ergens modern tegelijkertijd is.
Ik vind het leuk, maar verbaas me wel dat het op 1 staat bij de bookmakers.
Het zou op zich leuker zijn als dat mislukt, en daarna Griekenland ofzo moet optreden op de smeulende resten van die molen en dat halverwege de sprinklers beginnen te sproeienquote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En wat als we het zo kunnen regelen dat die hele molen netjes binnen 30 seconden na het optreden volledig is weggefikt zodat het gewoon netjes binnen de volgende postcard past?
Maar hoe gaat hij die onderlaag in het nummer vertalen straks zonder woorden te gebruiken op het podium , ben wel benieuwd hoe hij dat gaat doen. Je kan er niet op vertrouwen dat elke commentaar de context bij het nummer gaat geven. Zelfs met subtitles hebben sommige dat niet door in reactie video's. Zelfs een bijvoorbeeld Jan Bors die alles serieus analyseert.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is een mooie bijkomstigheid, maar in dat couplet is hij op zoek naar hulp en vindt hij het nergens. Hij hoeft al die gerechten niet, geef hem hulp. Tenminste zo interpreteer ik het (zou ook niet weten hoe je het anders moet interpreteren).
Ik denk dat de boodschap van het Kroatische lied misschien beter zou werken in het Kroatisch, en niet in steenkolenengels.
Bij Baby Lasagna vond ik de tekst bij de eerste keer luisteren echt irritant slecht, onder het mom van "als het maar rijmt is het goed". Dus dat is me opgevallen jaquote:Op maandag 4 maart 2024 14:02 schreef H_T het volgende:
Ik let echt nauwelijks op de teksten, zeker niet de eerste keer dat ik het luister. Het refrein let ik wat meer op (en dat hoor je ook vaker dan een couplet). Ik ben vast niet de enige voor wie het al snel okay is als het goed klinkt, wat de betekenis ook is.
Ik hoop op die leuke tiktokmeisjes die dan ineens gaan hakkuh hehehequote:Op maandag 4 maart 2024 13:40 schreef Ama het volgende:
Paul Elstak zou ik ook wel legendarisch vinden maar ik denk niet dat hij op podium gaat staan.
Nouja dat had ik dus ook, al was dat optreden tijdens de halve finale ook wel een stuk matiger dan die in de finale.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Bij Baby Lasagna vond ik de tekst bij de eerste keer luisteren echt irritant slecht, onder het mom van "als het maar rijmt is het goed". Dus dat is me opgevallen ja
Niet. Dat hoeft toch ook niet?quote:Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hoe gaat hij die onderlaag in het nummer vertalen straks zonder woorden te gebruiken op het podium , ben wel benieuwd hoe hij dat gaat doen. Je kan er niet op vertrouwen dat elke commentaar de context bij het nummer gaat geven. Zelfs met subtitles hebben sommige dat niet door in reactie video's. Zelfs een bijvoorbeeld Jan Bors die alles serieus analyseert.
Hoop Nathan met een mooie stagedivequote:Op maandag 4 maart 2024 13:40 schreef Ama het volgende:
Ik reken er ook op dat ie een garpige verrassing in de visuals heeft.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:05 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik hoop op die leuke tiktokmeisjes die dan ineens gaan hakkuh hehehe
Wie hij ook meeneemt, ze moeten wel een hoop energie meebrengen.
Ik denk dat die laatste regels sowieso wel voor emotie bij Joost gaan zorgen, dus dan krijg je als kijker wel door dat er iets meer achter het nummer zit dan misschien in eerste instantie lijkt.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hoe gaat hij die onderlaag in het nummer vertalen straks zonder woorden te gebruiken op het podium , ben wel benieuwd hoe hij dat gaat doen. Je kan er niet op vertrouwen dat elke commentaar de context bij het nummer gaat geven. Zelfs met subtitles hebben sommige dat niet door in reactie video's. Zelfs een bijvoorbeeld Jan Bors die alles serieus analyseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |