abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 4 maart 2024 @ 13:29:16 #101
87554 Cee
Welluk?
pi_212688391
Nul concentratie hier op m’n werk. Nul. _O-
pi_212688397
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:29 schreef Cee het volgende:
Nul concentratie hier op m’n werk. Nul. _O-
Amen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 4 maart 2024 @ 13:30:31 #103
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_212688410
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:28 schreef H_T het volgende:

[..]
Dat zal gewoon met een gasfles gedaan zijn. Fles dicht, vuur weg. Dat is toch wat makkelijker dan een houten molen echt in de fik steken :P
En wat als we het zo kunnen regelen dat die hele molen netjes binnen 30 seconden na het optreden volledig is weggefikt zodat het gewoon netjes binnen de volgende postcard past?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 4 maart 2024 @ 13:31:54 #104
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212688423
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:22 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat denk ik ergens ook wel, maar vind het wel dubbel met Kroatië. Het is catchy en het gaat zeker goed scoren, maar die tekst is ergens ook weer heel simpel. Misschien was het zelfs beter geweest dat het in het Kroatisch zou zijn zodat je dat niet doorhebt.
Maar de tekst van Baby Lasagna heeft toch ook net zo als Joost een onderliggende betekenis onder een aantal geinige teksten? Dat alle jonge mensen uit Kroatie wegtrekken naar grote steden en rest van Europa. Wat dat betreft ook wel vergelijkbaar. Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingt :P
  maandag 4 maart 2024 @ 13:33:38 #105
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_212688442
Hè Hè op de PC nu ook eindelijk de (reuze) sprong van #13 naar #7 in de Odds *O* *O*
... en huiver mee
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 maart 2024 @ 13:40:23 #106
39237 crew  H_T
2733
pi_212688518
quote:
11s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
En wat als we het zo kunnen regelen dat die hele molen netjes binnen 30 seconden na het optreden volledig is weggefikt zodat het gewoon netjes binnen de volgende postcard past?
Bij de jurk van Jaguar Jonze valt er 1 minuut 20 na het aansteken nog een vonk naar beneden, en die was toch kleiner dan een beetje molen

(De fik gaat erin op 01:31)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  roze maandag 4 maart 2024 @ 13:40:58 #107
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212688525
Ik ben wel benieuwd wie er mee gaan het podium op ik denk sowieso Apson?

Paul Elstak zou ik ook wel legendarisch vinden maar ik denk niet dat hij op podium gaat staan.

Misschien doet hij het ook wel gewoon helemaal alleen dat kan ook.
Your beauty never ever scared me.
pi_212688555
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar de tekst van Baby Lasagna heeft toch ook net zo als Joost een onderliggende betekenis onder een aantal geinige teksten? Dat alle jonge mensen uit Kroatie wegtrekken naar grote steden en rest van Europa. Wat dat betreft ook wel vergelijkbaar. Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingt :P
Ja ik bedoel ook niet dat Joost dat wel heeft, meer dat ik ook twijfels heb bij Kroatië. Ik vind dat There's no going back wooohooo en dan steeds weer dat woohoo ergens wat afgezaagd ofzo klinken? :@ Alsof het oubollig en ergens modern tegelijkertijd is.

Ik vind het leuk, maar verbaas me wel dat het op 1 staat bij de bookmakers.
pi_212688563
quote:

[..]
Ja precies, ook dat lied heeft best een goede boodschap
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_212688643
quote:

[..]
Zingen over dat je niet weet wat Paella is of dat je over je kat zingt :P
Je snapt toch in welke context hij dat zingt?
  maandag 4 maart 2024 @ 13:51:39 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212688667
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je snapt toch in welke context hij dat zingt?
Volgens mij vooral zoveel mogelijk landen aanspreken door iets van hun land te noemen.
pi_212688705
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij vooral zoveel mogelijk landen aanspreken door iets van hun land te noemen.
Dat is een mooie bijkomstigheid, maar in dat couplet is hij op zoek naar hulp en vindt hij het nergens. Hij hoeft al die gerechten niet, geef hem hulp. Tenminste zo interpreteer ik het (zou ook niet weten hoe je het anders moet interpreteren).

Ik denk dat de boodschap van het Kroatische lied misschien beter zou werken in het Kroatisch, en niet in steenkolenengels.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 maart 2024 @ 13:56:25 #113
163650 Greys
pi_212688706
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 maart 2024 @ 13:57:07 #114
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212688710
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:40 schreef Ama het volgende:

Paul Elstak zou ik ook wel legendarisch vinden maar ik denk niet dat hij op podium gaat staan.

Misschien de mime-spelers van Lowlands. Paul Elstak gaat volgens mij helemaal niet mee naar Malmö
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212688741
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ja ik bedoel ook niet dat Joost dat wel heeft, meer dat ik ook twijfels heb bij Kroatië. Ik vind dat There's no going back wooohooo en dan steeds weer dat woohoo ergens wat afgezaagd ofzo klinken? :@ Alsof het oubollig en ergens modern tegelijkertijd is.

Ik vind het leuk, maar verbaas me wel dat het op 1 staat bij de bookmakers.
Ja, het lijkt er vooral op dat niemand echt een idee heeft wat zou moeten winnen, en dat daarom het beste alternatief voor Cha Cha Cha maar op 1 komt. Maar zo’n briljant liedje is het niet, en waar ik niet meteen overtuigd ben dat Europapa heel Zuid-Europa aanspreekt, moet ik nog maar zien dat Baby Lasagna ons in Noord-Europa zo enthousiast maakt dat dit ook hier structureel Top 5 televoting kan scoren.

Ik zou het ook veel logischer vinden als Oekraïne nummer 1 zou zijn. Dat is ook geen vanzelfsprekende winnaar, maar de ondergrens lijkt me daar al de juryscore van Käärijä en de televotingscore van Loreen. Dan zit je op iets van 400, dus dat is meestal niet genoeg, maar de Oekraïners kunnen dat vast in een leuke act gieten om er nog wat meer uit te halen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212688752
quote:
11s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]
Het zou op zich leuker zijn als dat mislukt, en daarna Griekenland ofzo moet optreden op de smeulende resten van die molen en dat halverwege de sprinklers beginnen te sproeien :+
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 4 maart 2024 @ 14:02:53 #117
39237 crew  H_T
2733
pi_212688753
Ik let echt nauwelijks op de teksten, zeker niet de eerste keer dat ik het luister. Het refrein let ik wat meer op (en dat hoor je ook vaker dan een couplet). Ik ben vast niet de enige voor wie het al snel okay is als het goed klinkt, wat de betekenis ook is.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 4 maart 2024 @ 14:04:22 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212688766
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 13:55 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is een mooie bijkomstigheid, maar in dat couplet is hij op zoek naar hulp en vindt hij het nergens. Hij hoeft al die gerechten niet, geef hem hulp. Tenminste zo interpreteer ik het (zou ook niet weten hoe je het anders moet interpreteren).

Ik denk dat de boodschap van het Kroatische lied misschien beter zou werken in het Kroatisch, en niet in steenkolenengels.
Maar hoe gaat hij die onderlaag in het nummer vertalen straks zonder woorden te gebruiken op het podium , ben wel benieuwd hoe hij dat gaat doen. Je kan er niet op vertrouwen dat elke commentaar de context bij het nummer gaat geven. Zelfs met subtitles hebben sommige dat niet door in reactie video's. Zelfs een bijvoorbeeld Jan Bors die alles serieus analyseert.
pi_212688771
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:02 schreef H_T het volgende:
Ik let echt nauwelijks op de teksten, zeker niet de eerste keer dat ik het luister. Het refrein let ik wat meer op (en dat hoor je ook vaker dan een couplet). Ik ben vast niet de enige voor wie het al snel okay is als het goed klinkt, wat de betekenis ook is.
Bij Baby Lasagna vond ik de tekst bij de eerste keer luisteren echt irritant slecht, onder het mom van "als het maar rijmt is het goed". Dus dat is me opgevallen ja :)
pi_212688783
quote:

Ik hoop op die leuke tiktokmeisjes die dan ineens gaan hakkuh hehehe

Wie hij ook meeneemt, ze moeten wel een hoop energie meebrengen.
pi_212688820
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Bij Baby Lasagna vond ik de tekst bij de eerste keer luisteren echt irritant slecht, onder het mom van "als het maar rijmt is het goed". Dus dat is me opgevallen ja :)
Nouja dat had ik dus ook, al was dat optreden tijdens de halve finale ook wel een stuk matiger dan die in de finale.

Maar wat Fred zegt kan natuurlijk ook, ze/we weten het allemaal niet goed nog. Zit geen Loreen tussen. Ook wel weer leuk.
pi_212688837
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar hoe gaat hij die onderlaag in het nummer vertalen straks zonder woorden te gebruiken op het podium , ben wel benieuwd hoe hij dat gaat doen. Je kan er niet op vertrouwen dat elke commentaar de context bij het nummer gaat geven. Zelfs met subtitles hebben sommige dat niet door in reactie video's. Zelfs een bijvoorbeeld Jan Bors die alles serieus analyseert.
Niet. Dat hoeft toch ook niet?
Bij het einde als ie de outtro doet misschien een paar regels tekst over z’n (Europa)-pa in de ledwall en dan ben je er toch?

Die Bors heeft niet eens de video afgekeken volgens mij, daar kun je ook weinig mee.
pi_212688859
quote:

Hoop Nathan met een mooie stagedive
  maandag 4 maart 2024 @ 14:12:37 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212688867
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:05 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik hoop op die leuke tiktokmeisjes die dan ineens gaan hakkuh hehehe

Wie hij ook meeneemt, ze moeten wel een hoop energie meebrengen.
Ik reken er ook op dat ie een garpige verrassing in de visuals heeft.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212688874
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik denk dat die laatste regels sowieso wel voor emotie bij Joost gaan zorgen, dus dan krijg je als kijker wel door dat er iets meer achter het nummer zit dan misschien in eerste instantie lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')