abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212674975
De huidige had deze eis gelukkig nog niet (is gestolen) maar bij de nieuwe is de eis dat ik hem dubbel op slot zou moeten doen (vind het trouwens wel een vreemde eis, de waarde is namelijk s'slechts" 1800 euro, op internet staat dat die eis normaliter geldt vanaf pas 3500 euro), met een extra ketting ook al ga je maar 1 minuut de winkel in.
Sorry das mij iets te veel gedoe, denk dat ik de electrische fiets maar vaker laat staan en de gewone fiets pakt.
Bovendien is de hele tijd in angst rondlopen dadelijk wordt mijn fiets gestolen ook niet erg aantrekkelijk voor het "fietsplezier" van zo'n ebike. Soms denk ik ook wel je kan maar beter zo'n roestbak hebben die bijna uit elkaar valt, die hoef je waarschijnlijk zelfs helemaal niet op slot te zetten.
Daar komt bij die losse kettingsloten zijn rotdingen, vaak krijg je ze niet eens open of dicht. Had er eens 1 en was een halfuur bezig hem open te krijgen. Een ander model heeft ook al kuren en slotspray helpt niet.
Maar wat zouden jullie doen? Dubbel op slot zetten? Geen e-bike meer, of toch maar enkel en risico op diefstal maar nemen?
PS. Schiet mij net te binnen dat je hem dan ook niet hoeft te verzekeren, je krijgt immers toch geen nieuwe fiets meer, scheelt dan ergens toch weer geld. (verzekerringspremie)

[ Bericht 1% gewijzigd door Theone688 op 03-03-2024 13:51:44 ]
pi_212675718
Poeh poeh wat een werk even een extra kettingslot gebruiken
#Anoniem graag
pi_212676125
Ik denk dat je doordat de vorige gestolen is je in een andere risico-categorie terecht bent gekomen. Vandaar die extra eis.

Vind het overigens een rare vorm van luiheid, dat je een extra kettingslotje te veel werk vindt en daarom maar liever met een gewone fiets gaat rijden. Koop gewoon een goed kettingslot (en niet voor 2 euro bij de action), dat je gewoon om je zadelpen kan wikkelen. Je maakt er echt een veel te groot issue van.
  zondag 3 maart 2024 @ 15:26:00 #4
40566 Ericr
Livewrong
pi_212676614
Abus alarm er op en dan de versie waar je een ketting in kan steken. Ja je moet een ketting meenemen maar dat lijkt me niet teveel gevraagd voor zo'n elektrische fiets. Scheelt een los slot in ieder geval.
pi_212676928
Om die reden heb ik naast een goede fiets, ook nog 2 stationsfietsen. Die kan ik zorgeloos ergens neerkwakken zonder dat ze gestolen worden. Gemoedsrust is ook iets waard.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_212678326
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 14:55 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat je doordat de vorige gestolen is je in een andere risico-categorie terecht bent gekomen. Vandaar die extra eis.

Vind het overigens een rare vorm van luiheid, dat je een extra kettingslotje te veel werk vindt en daarom maar liever met een gewone fiets gaat rijden. Koop gewoon een goed kettingslot (en niet voor 2 euro bij de action), dat je gewoon om je zadelpen kan wikkelen. Je maakt er echt een veel te groot issue van.
Probleemsloten, waren 2 AXA sloten van rond de 30-50 euro, kennelijk zegt prijs ook niet altijd alles.
pi_212680814
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:43 schreef Theone688 het volgende:
De huidige had deze eis gelukkig nog niet (is gestolen) maar bij de nieuwe is de eis dat ik hem dubbel op slot zou moeten doen (vind het trouwens wel een vreemde eis, de waarde is namelijk s'slechts" 1800 euro, op internet staat dat die eis normaliter geldt vanaf pas 3500 euro), met een extra ketting ook al ga je maar 1 minuut de winkel in.
Sorry das mij iets te veel gedoe, denk dat ik de electrische fiets maar vaker laat staan en de gewone fiets pakt.
Bovendien is de hele tijd in angst rondlopen dadelijk wordt mijn fiets gestolen ook niet erg aantrekkelijk voor het "fietsplezier" van zo'n ebike. Soms denk ik ook wel je kan maar beter zo'n roestbak hebben die bijna uit elkaar valt, die hoef je waarschijnlijk zelfs helemaal niet op slot te zetten.
Daar komt bij die losse kettingsloten zijn rotdingen, vaak krijg je ze niet eens open of dicht. Had er eens 1 en was een halfuur bezig hem open te krijgen. Een ander model heeft ook al kuren en slotspray helpt niet.
Maar wat zouden jullie doen? Dubbel op slot zetten? Geen e-bike meer, of toch maar enkel en risico op diefstal maar nemen?
PS. Schiet mij net te binnen dat je hem dan ook niet hoeft te verzekeren, je krijgt immers toch geen nieuwe fiets meer, scheelt dan ergens toch weer geld. (verzekerringspremie)
Ik zet mijn electrische fiets altijd dubbel op slot, dat moet ook van de verzekering. Ik heb zelfs een slot dat de verzekering heeft goedgekeurd. Als je eenmaal de slag te pakken hebt, is het ook niet zo een ingewikkeld slot. :)
pi_212683111
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 20:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik zet mijn electrische fiets altijd dubbel op slot, dat moet ook van de verzekering. Ik heb zelfs een slot dat de verzekering heeft goedgekeurd. Als je eenmaal de slag te pakken hebt, is het ook niet zo een ingewikkeld slot. :)
ook als je even afstapt om iets in de fietstas te doen of weg te gooien in de gemeente prullenbak?
Of als je stopt voor het stoplicht? Er zouden maar eens GTA auto ehh, fiets diefstal praktijken komen.

Vind het trouwens van de zotte, dat die verzekeraars een 2de slot eisen. Als ik 10 sloten in fiets moet doen waar heb ik de verzekering dan nog voor?
Eigenlijk zou helemaal niet op slot de norm moeten zijn, je betaalt die verzekeraar niet voor niets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Theone688 op 03-03-2024 23:27:04 ]
pi_212683703
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:21 schreef Theone688 het volgende:

[..]
ook als je even afstapt om iets in de fietstas te doen of weg te gooien in de gemeente prullenbak?
Of als je stopt voor het stoplicht? Er zouden maar eens GTA auto ehh, fiets diefstal praktijken komen.

Vind het trouwens van de zotte, dat die verzekeraars een 2de slot eisen. Als ik 10 sloten in fiets moet doen waar heb ik de verzekering dan nog voor?
Eigenlijk zou helemaal niet op slot de norm moeten zijn, je betaalt die verzekeraar niet voor niets.
Dan zet je hem toch lekker niet op slot, moet jij weten. Misschien moet je ook nog even een fles bleekwater leegdrinken, ik bedoel, je betaalt je ziektekostenverzekering toch ook niet voor niks?
pi_212683920
Ik heb al een oplossing gevonden, doe het 2de slot thuis op slot en gooi het slot weg. Beide sleutels bewaar ik wel.
Dan hoef ik de fiets maar met een enkel slot op slot te doen en kan ik toch een nieuwe fiets krijgen van de verzekeraar als ie gestolen wordt. Of gaat de verzekeraar straks ook nog eisen dat je een foto maakt van de fiets als bewijs dat ie op slot stond?
  maandag 4 maart 2024 @ 01:06:20 #11
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_212683923
Wat een geouwehoer allemaal, niet gelezen, ik koop wel een auto.
pi_212683925
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 01:06 schreef BasEnAad het volgende:
en die zet je niet (dubbel) op slot?
  maandag 4 maart 2024 @ 01:19:05 #13
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_212683939
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 01:07 schreef Theone688 het volgende:

[..]
en die zet je niet (dubbel) op slot?
Die klikt vanzelf op slot als ik wegloop O+
  maandag 4 maart 2024 @ 03:05:14 #14
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_212684035
Kan ik me wel voorstellen. Dat weerhoudt me er ook van een nieuwe dure te kopen. Dan maar een goedkope 2ehands die je ergens snel kan neerflikkeren en gejat mag worden....
Je bent een waardeloze agent.
pi_212684501
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 22:21 schreef Theone688 het volgende:

[..]

Ja dan zet ik hem ook dubbel op slot, (als ik even ergens moet zijn) niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik weet dat ze heel snel gestolen worden, helaas. -O- (tenminste bij mij in Brabant hoef je je kont maar te keren, en hij is weg -O- ))

...en ook aan iets vast, een ijzeren fietsstandaard, ofzo.

...anders gooien ze hem alsnog vlug in een busje.

Dan krijg je dat hele gezeik met die verzekering weer. :{w

[ Bericht 4% gewijzigd door Jacy-Jacy op 04-03-2024 08:03:20 ]
pi_212685156
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 01:06 schreef BasEnAad het volgende:
Moet je nog steeds oppassen dat je niet net het verkeerde model hebt. Anders zijn na een kwartiertje net zo goed je koplampen (volvo), katalysator (toyota) of airbags (bmw/audi) gejat.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_212685986
Mijn vrouw heeft ook zo'n bejaardenfiets. Inderdaad zo'n kettingslot soms iets teveel gedoetje voor als ik een kleine boodschap erop ga doen. Maarja, liever dat dan dat 'ie gedjafft wordt.
  maandag 4 maart 2024 @ 16:31:06 #18
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_212690400
Ik zit er aan te denken om een metalen pin onder mijn zadel te plaatsen. En zodra ik mijn fiets op slot zet, zet ik mijn zadel van het slot. Dus als iemand erop wilt zitten veert het zadel omlaag, en zal diegene voorlopig moeite hebben met zitten. :P
pi_212691032
Diefstal schijnt meestal om de accu's te gaan niet om de fiets.
pi_212691940
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 17:20 schreef Theone688 het volgende:
Diefstal schijnt meestal om de accu's te gaan niet om de fiets.
Mijn accu kan ik ook op slot zetten.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 13:43:40 #21
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_212701783
Ik heb mn fatbike nog niet binnen :(
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_212701842
Of één slot en stop de batterij in een stevige tas.

Een elektrische fiets zonder batterij laten ze wel staan.
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 18:29:54 #23
388664 crew  Dotteke
pi_212705507
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:43 schreef Theone688 het volgende:
Dochterlief had hem 3 dubbel opslot. Bij het ziekenhuis. Maar in een vloek en een zzucht de dloten open en fietste de dief weg. De politie zei was een kwestie van sec op de beelden te zien Was nog geen 6 maanden oud de fiets en onverzekerd :'(
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  dinsdag 5 maart 2024 @ 20:54:47 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_212708071
Je hebt tegenwoordig zo'n Poolse sleutel ofzo en daarmee is een fiets zo weg. Wij gebruiken naar volle tevreden ABUS ART 3-sloten met een losse sleutel en waarmee je dus je fiets aan een paal of iets dergelijks vast zet en geen van de fietsen is ooit nog gestolen (terwijl hier heel veel fietsen weggehaald worden). Kleine moeite, groot plezier als je terugkomt uit de winkel en je fiets staat er nog.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212708940
Ze jatten hier fietsen bij de vleet. Laatste keer kwam er een busje aan rijden en ze gooien zo 10 fietsen achter elkaar in de bus. Ik zet daarom wel altijd mijn fiets dubbel op slot. Letterlijk 30 seconden extra werk, gaat in één handeling door. Laat ze er dan ook maar een beetje moeite voor doen om hem mee te krijgen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_212721071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 13:46 schreef Nober het volgende:
Of één slot en stop de batterij in een stevige tas.

Een elektrische fiets zonder batterij laten ze wel staan.
Ja want als dubbel op slot zetten te veel werk is dan is accu eruit halen dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')