Probleemsloten, waren 2 AXA sloten van rond de 30-50 euro, kennelijk zegt prijs ook niet altijd alles.quote:Op zondag 3 maart 2024 14:55 schreef Farenji het volgende:
Ik denk dat je doordat de vorige gestolen is je in een andere risico-categorie terecht bent gekomen. Vandaar die extra eis.
Vind het overigens een rare vorm van luiheid, dat je een extra kettingslotje te veel werk vindt en daarom maar liever met een gewone fiets gaat rijden. Koop gewoon een goed kettingslot (en niet voor 2 euro bij de action), dat je gewoon om je zadelpen kan wikkelen. Je maakt er echt een veel te groot issue van.
Ik zet mijn electrische fiets altijd dubbel op slot, dat moet ook van de verzekering. Ik heb zelfs een slot dat de verzekering heeft goedgekeurd. Als je eenmaal de slag te pakken hebt, is het ook niet zo een ingewikkeld slot.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:43 schreef Theone688 het volgende:
De huidige had deze eis gelukkig nog niet (is gestolen) maar bij de nieuwe is de eis dat ik hem dubbel op slot zou moeten doen (vind het trouwens wel een vreemde eis, de waarde is namelijk s'slechts" 1800 euro, op internet staat dat die eis normaliter geldt vanaf pas 3500 euro), met een extra ketting ook al ga je maar 1 minuut de winkel in.
Sorry das mij iets te veel gedoe, denk dat ik de electrische fiets maar vaker laat staan en de gewone fiets pakt.
Bovendien is de hele tijd in angst rondlopen dadelijk wordt mijn fiets gestolen ook niet erg aantrekkelijk voor het "fietsplezier" van zo'n ebike. Soms denk ik ook wel je kan maar beter zo'n roestbak hebben die bijna uit elkaar valt, die hoef je waarschijnlijk zelfs helemaal niet op slot te zetten.
Daar komt bij die losse kettingsloten zijn rotdingen, vaak krijg je ze niet eens open of dicht. Had er eens 1 en was een halfuur bezig hem open te krijgen. Een ander model heeft ook al kuren en slotspray helpt niet.
Maar wat zouden jullie doen? Dubbel op slot zetten? Geen e-bike meer, of toch maar enkel en risico op diefstal maar nemen?
PS. Schiet mij net te binnen dat je hem dan ook niet hoeft te verzekeren, je krijgt immers toch geen nieuwe fiets meer, scheelt dan ergens toch weer geld. (verzekerringspremie)
ook als je even afstapt om iets in de fietstas te doen of weg te gooien in de gemeente prullenbak?quote:Op zondag 3 maart 2024 20:10 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik zet mijn electrische fiets altijd dubbel op slot, dat moet ook van de verzekering. Ik heb zelfs een slot dat de verzekering heeft goedgekeurd. Als je eenmaal de slag te pakken hebt, is het ook niet zo een ingewikkeld slot.![]()
Dan zet je hem toch lekker niet op slot, moet jij weten. Misschien moet je ook nog even een fles bleekwater leegdrinken, ik bedoel, je betaalt je ziektekostenverzekering toch ook niet voor niks?quote:Op zondag 3 maart 2024 22:21 schreef Theone688 het volgende:
[..]
ook als je even afstapt om iets in de fietstas te doen of weg te gooien in de gemeente prullenbak?
Of als je stopt voor het stoplicht? Er zouden maar eens GTA auto ehh, fiets diefstal praktijken komen.
Vind het trouwens van de zotte, dat die verzekeraars een 2de slot eisen. Als ik 10 sloten in fiets moet doen waar heb ik de verzekering dan nog voor?
Eigenlijk zou helemaal niet op slot de norm moeten zijn, je betaalt die verzekeraar niet voor niets.
en die zet je niet (dubbel) op slot?quote:Op maandag 4 maart 2024 01:06 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een geouwehoer allemaal, niet gelezen, ik koop wel een auto.
Die klikt vanzelf op slot als ik wegloopquote:Op maandag 4 maart 2024 01:07 schreef Theone688 het volgende:
[..]
en die zet je niet (dubbel) op slot?
Ja dan zet ik hem ook dubbel op slot, (als ik even ergens moet zijn) niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik weet dat ze heel snel gestolen worden, helaas.quote:Op zondag 3 maart 2024 22:21 schreef Theone688 het volgende:
[..]
ook als je even afstapt om iets in de fietstas te doen of weg te gooien in de gemeente prullenbak?
Of als je stopt voor het stoplicht? Er zouden maar eens GTA auto ehh, fiets diefstal praktijken komen.
Vind het trouwens van de zotte, dat die verzekeraars een 2de slot eisen. Als ik 10 sloten in fiets moet doen waar heb ik de verzekering dan nog voor?
Eigenlijk zou helemaal niet op slot de norm moeten zijn, je betaalt die verzekeraar niet voor niets.
Moet je nog steeds oppassen dat je niet net het verkeerde model hebt. Anders zijn na een kwartiertje net zo goed je koplampen (volvo), katalysator (toyota) of airbags (bmw/audi) gejat.quote:Op maandag 4 maart 2024 01:06 schreef BasEnAad het volgende:
Wat een geouwehoer allemaal, niet gelezen, ik koop wel een auto.
Mijn accu kan ik ook op slot zetten.quote:Op maandag 4 maart 2024 17:20 schreef Theone688 het volgende:
Diefstal schijnt meestal om de accu's te gaan niet om de fiets.
Dochterlief had hem 3 dubbel opslot. Bij het ziekenhuis. Maar in een vloek en een zzucht de dloten open en fietste de dief weg. De politie zei was een kwestie van sec op de beelden te zien Was nog geen 6 maanden oud de fiets en onverzekerdquote:Op zondag 3 maart 2024 13:43 schreef Theone688 het volgende:
De huidige had deze eis gelukkig nog niet (is gestolen) maar bij de nieuwe is de eis dat ik hem dubbel op slot zou moeten doen (vind het trouwens wel een vreemde eis, de waarde is namelijk s'slechts" 1800 euro, op internet staat dat die eis normaliter geldt vanaf pas 3500 euro), met een extra ketting ook al ga je maar 1 minuut de winkel in.
Sorry das mij iets te veel gedoe, denk dat ik de electrische fiets maar vaker laat staan en de gewone fiets pakt.
Bovendien is de hele tijd in angst rondlopen dadelijk wordt mijn fiets gestolen ook niet erg aantrekkelijk voor het "fietsplezier" van zo'n ebike. Soms denk ik ook wel je kan maar beter zo'n roestbak hebben die bijna uit elkaar valt, die hoef je waarschijnlijk zelfs helemaal niet op slot te zetten.
Daar komt bij die losse kettingsloten zijn rotdingen, vaak krijg je ze niet eens open of dicht. Had er eens 1 en was een halfuur bezig hem open te krijgen. Een ander model heeft ook al kuren en slotspray helpt niet.
Maar wat zouden jullie doen? Dubbel op slot zetten? Geen e-bike meer, of toch maar enkel en risico op diefstal maar nemen?
PS. Schiet mij net te binnen dat je hem dan ook niet hoeft te verzekeren, je krijgt immers toch geen nieuwe fiets meer, scheelt dan ergens toch weer geld. (verzekerringspremie)
Ja want als dubbel op slot zetten te veel werk is dan is accu eruit halen dat niet?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:46 schreef Nober het volgende:
Of één slot en stop de batterij in een stevige tas.
Een elektrische fiets zonder batterij laten ze wel staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |