Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:quote:Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.
Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
Dit dus. Maar ik zou voor mezelf wel afvragen waarom ik nog bij zo'n bedrijf zou willen werken.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.
Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?quote:Op zondag 3 maart 2024 12:19 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:
Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022
Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022
Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024
In principe ben ik nu toch al vast contract sinds 01-06-2023? Omdat toen ging het vierde tijdelijke contract in...
Ik vroeg twee weken geleden aan de regiomanager of ik eerder een vast contract kan krijgen ivm dat ik zogenaamd wil lenen bij de bank en dat ik altijd goed werk. Hij zou kijken wat die voor mij kan doen en een heel mooi verhaaltje over geven en nemen enzo..
Ik kwam er gister pas achter dat dit al mijn vierde contract voor bepaalde tijd is. Toen ik dit hem vertelde toen zei hij ik laat het je volgende week weten.
Val je onder een CAO?quote:Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40kmquote:
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werkenquote:Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km!) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.
Enkele reisquote:Op zondag 3 maart 2024 12:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werken
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km!) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.
Er wordt flink bezuinigd binnen dit bedrijf. Parttimers worden niet meer ingezet, uren en dagen van parttimers worden ingekort, ontslagen vanwege zogenaamde slechte prestaties enz..
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contractquote:Op zondag 3 maart 2024 13:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.
Kijk idd even je contract na of daar iets instaat over een evt. cAO
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopenquote:Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contract
Aangezien de wet heeft bepaald dat na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch vast is, zou ik deze ook moeten hebben sinds 31-06-2023. Maar staat nog steeds als bepaald contract zoals in de afbeeldingen hierboven.
Op de vraag kort geleden of ik hem eerder kon krijgen, werd gezegd ik zal voor je kijken. Maar nu zie ik dus gister dat het wel anders zit en ik eigenlijk al een vast contract moet hebben omdat dit automatisch gaat volgens de wet.
De foto's staan niet op de juiste volgorde geplaatst.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen
Er klopt gewoon niets van de jaartallen die TS noemt.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen
Een contract van -6 maanden?quote:
Een contract van -2 maanden wat bovendien afloopt op dezelfde dag als zijn eerste contract?quote:Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nuquote:Op zondag 3 maart 2024 12:26 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
quote:Op zondag 3 maart 2024 13:58 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nu. En als ie het verder naar zn zin heeft?
[..]
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.
Hij heeft geen recht op een vast contract, dat heeft ie al. Van rechtswege wordt zn laatste contract automatisch omgezet in een vast contract.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
Voor je wat gaat eisen, zou ik eerst eens wachten waar die manager mee komt. Ze zijn niet van plan je te ontslaan, dus er is geen haast bij. De relatie zo goed mogelijk houden lijkt me dus belangrijk. Dus even geduld, maar in principe heb je recht op een vast contract. Al is dat 2 maanden durende contract wel opvallend, je blijft wel ruim binnen die 3 jaarsnorm namelijk. Hadden ze je gewoon 3 keer een jaarscontract gegeven, had je wel nog een tijdelijk contract.
Ik zou zeggen de exports uit het systeem zoals je ze hier hebt gedeeld i.c.m. loonstroken? Maar ik heb ze niet gecheckt op aangesloten periodes. De keten kan prima onderbroken geweest zijn.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hoe kan ik indien nodig bewijzen dat ik de 4 tijdelijke contracten heb en dat ik een vaste contract zou moeten hebben ? Met bovenstaande afbeeldingen ? Ik heb ook wel wat fotos met mijn werkgever nummer die bij mij hoort en die nummer staat ook wel op mijn loonstrookjes. Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen, naderhand wel tiental keren gevraagd om een kopie maar is nooit gehoord aan gegeven. Na het eerste contract die ik kreeg als oproepkracht, is het digitaal omgezet naar vaste medewerker met vaste uren en daarna dus 3 tijdelijke verlengingen waarna ik nu in de vierde verlenging zit.
quote:Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen
Ehm ... hoe weet je dat nou zo zeker, als je je contract niet eens (meer) hebt?quote:Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee in het contract staat niks over een CAO.
Er stond toen geen CAO in het contract. Toen ik er naar vroeg werd er gezegd dat ze die niet hebben. Ik heb een aantal collegas gevraagd die er al 10-20 jaar werken en die weten het ook niet. Ze zeggen dat ze nooit nodig gehad hebben. Vind het wel raar allemaal...quote:Op zondag 3 maart 2024 16:44 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Ehm ... hoe weet je dat nou zo zeker, als je je contract niet eens (meer) hebt?
Ze zijn gewoon aaneengesloten. Er moet minimaal 6 maanden tussen zitten om niet meer in aanmerking te komen voor de ketenregeling.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:42 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik zou zeggen de exports uit het systeem zoals je ze hier hebt gedeeld .c.m. loonstroken? Maar ik heb ze niet gecheckt op aangesloten periodes. De keten kan prima onderbroken geweest zijn.
Ja, dat kan, maar ik had geen zin om te puzzelenquote:Op zondag 3 maart 2024 17:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Ze zijn gewoon aaneengesloten. Er moet minimaal 6 maanden tussen zitten om niet meer in aanmerking te komen voor de ketenregeling.
Je hebt toch de registratie in het systeem én voor elk van die periodes salaris ontvangen met loonstroken?quote:Op zondag 3 maart 2024 17:03 schreef Drakedoge3 het volgende:
Sta ik sterk zonder de contracten? Ik kan wel aantonen dat dit mijn vierde tijdelijke contract is en dus eigenlijk een vast contract moet zijn. Maar echt een contract met handtekening heb ik niet. Het begon met een oproepkracht 0 uren contract en die is gewoon omgezet naar vaste uren en daarna elke keer verlengd zonder dat ik al die keren een fysiek contract heb gekregen om te ondertekenen
Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022
Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022
Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024
Ik zou er in ieder geval een screenshot van maken voordat het van het werkportal verdwijnt. En een kopietje maken voor als je telefoon of pc crasht.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:40 schreef Drakedoge3 het volgende:
Dit zijn mijn enige bewijzen verder staat er nog mijn persoonsgegevens bij enz.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ja klopt maar zou ik daarmee in gelijk worden gesteld door eventueel een rechtbank , waarna ze mij die vaste contract alsnog moeten geven. ? Ik hoop dat ze hem gewoon gaan geven want ik heb er recht op, doe mn werk goed en ben er altijd, maar als ik zie hoe ze met collegas omgaan brengt mij toch aan het twijfelen of alles wel volgens de regeltjes gaat.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Je hebt toch de registratie in het systeem én voor elk van die periodes salaris ontvangen met loonstroken?
1. 22-11-2021 - 31-05-2022quote:Op zondag 3 maart 2024 12:40 schreef Drakedoge3 het volgende:
Dit zijn mijn enige bewijzen verder staat er nog mijn persoonsgegevens bij enz.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dan zou het dus zo lopen:quote:Einde van een (tijdelijke) arbeidsovereenkomst
Laat hem dan voordat de overeenkomst eindigt weten of deze verlengd wordt of niet. Informeert u uw werknemer niet en komt hij na de einddatum toch werken? Dan is dat een stilzwijgende verlenging. De arbeidsovereenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd.
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad geen nieuwe contracten gekregen en er is ook nooit een maand voordat een contract verliep met mij gecommuniceerd of deze wel of niet werd verlengd.quote:Op zondag 3 maart 2024 21:17 schreef Delenlill het volgende:
[..]
1. 22-11-2021 - 31-05-2022
2. 01-06-2022 - 31-07-2022
3. 01-08-2022 - 31-05-2023
4. 01-06-2023 - 31-10-2024
Je geeft aan geen nieuwe contracten getekend te hebben behalve de eerste? Was er wel mondeling gesproken over de verlengingen en de voorwaarden daarvan?
Indien dat niet het geval is dan zijn de volgende contracten verlengingen met de voorwaarden van het eerste contract. (stilzwijgende verlengingen)
https://www.uwv.nl/werkge(...)zwijgende-verlenging
[..]
Dan zou het dus zo lopen:
1. 22-11-2021 - 31-05-2022 (6 maanden en 8 dagen, al ga ik voor het gemak even uit op 6 maanden en 1 week)
2. 01-06-2022 - 08-12-2022
3. 09-12-2022 - 16-06-2023
4. 17-06-2023 - onbepaalde tijd.
En mocht het dus niet om stilzwijgende verlengingen gaan (maar schriftelijk/mondelinge verlengingen) dan is het inderdaad vanaf 1-6-2023 dat je een vast contract hebt. Als de door jouw vermelde data inderdaad de lengte van de nieuwe contracten (verlengingen zijn). Want de lengtes zijn nogal willekeurig.
1. 6 maanden 8 dagen
2. 2 maanden
3. 10 maanden
4. 17 maanden
Wat verwacht je precies te krijgen, dan? Elke verlenging tot nu toe is stilzwijgend verlengd. Er is pas een issue als de werkgever je aan het eind van de huidige vermeende tijdelijke overeenkomst aanzegt (als ze dat begrip kennen, want kennelijk is dat tot heden nooit gebeurd) niet te gaan verlengen. Tot die tijd werk je gewoon door zoals je altijd deed.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:55 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ja klopt maar zou ik daarmee in gelijk worden gesteld door eventueel een rechtbank , waarna ze mij die vaste contract alsnog moeten geven. ? Ik hoop dat ze hem gewoon gaan geven want ik heb er recht op, doe mn werk goed en ben er altijd, maar als ik zie hoe ze met collegas omgaan brengt mij toch aan het twijfelen of alles wel volgens de regeltjes gaat.
Volgens mij wil ie een bevestiging op papier. Niet nodig.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat verwacht je precies te krijgen, dan? Elke verlenging tot nu toe is stilzwijgend verlengd. Er is pas een issue als de werkgever je aan het eind van de huidige vermeende tijdelijke overeenkomst aanzegt (als ze dat begrip kennen, want kennelijk is dat tot heden nooit gebeurd) niet te gaan verlengen. Tot die tijd werk je gewoon door zoals je altijd deed.
Ik zou het nog 1 keer met je regiomanager bespreken, waarom je geen antwoord krijgt?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:28 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hij zou mij deze week laten weten, op dat ik vorige week zei dat ik eigenlijk al een vast contract moet hebben sinds juni vorig jaar. Helaas niks gehoord en dat zal ook niet meer dit weekend. Wat kan ik doen ? Een brief sturen naar de HR afdeling met het verzoek het om te zetten naar vast conform de wet of nogmaals aankaarten bij de regiomanager ?
Even per mail vragen, dan heb je iig iets om naar te verwijzen. Een mondelinge afspraak is helaas snel vergeten.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:28 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hij zou mij deze week laten weten, op dat ik vorige week zei dat ik eigenlijk al een vast contract moet hebben sinds juni vorig jaar. Helaas niks gehoord en dat zal ook niet meer dit weekend. Wat kan ik doen ? Een brief sturen naar de HR afdeling met het verzoek het om te zetten naar vast conform de wet of nogmaals aankaarten bij de regiomanager ?
Zoals eerder aan gegeven maakt het opzich niet uit. De zekerheid van een vast contract heb je al. Ze kunnen je namelijk niet zomaar meer ontslaan. Dus gewoon geduld hebben, er is geen haast bij.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 15:28 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ja dat zou je wel zeggen en van uit gaan maar blijkbaar weet de werkgever dat zelf niet, omdat ze mij vorig jaar juni een vierde tijdelijke contract hebben gegeven .quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:22 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Zoals eerder aan gegeven maakt het opzich niet uit. De zekerheid van een vast contract heb je al. Ze kunnen je namelijk niet zomaar meer ontslaan. Dus gewoon geduld hebben, er is geen haast bij.
Al zou je het op safe kunnen spelen en een rechtsbijstand verzekering nemen, voor het geval ze in de toekomst moeilijk gaan doen.
Mail je regiomanager een linkje naar dit topic.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:26 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ja dat zou je wel zeggen en van uit gaan maar blijkbaar weet de werkgever dat zelf niet, omdat ze mij vorig jaar juni een vierde tijdelijke contract hebben gegeven .
Welke einddatum had je oproepcontract? Het kan zijn dat die gedurende de looptijd is omgezet naar vaste uren, maar dat de einddatum hetzelfde is gebleven. Dat wordt vaak nog steeds als 1 contract beschouwd. Dit wordt dan gezien als contractwijziging binnen 1 contract voor bepaalde tijd.quote:Op maandag 11 maart 2024 15:47 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ik heb mijn contract als oproepkracht 0 uren uit de werkmail gevist en even uitgeprint, ik was hem kwijt helaas. Dit is mijn enige contract daarna zijn de 0 uren dus omgezet naar vaste uren en heeft er al 3 keer een contract voor bepaalde tijd plaatsgevonden zonder dat ik een nieuw contract heb gekregen en heb getekend ( te lezen aan de begin en de eind data in het werknemers portaal is dit nu mijn vierde tijdelijke contract ). Sta ik er wel goed voor met de screenshots van het werknemers portaal van mijn begin en eind data van de bepaalde contracten samen met mijn oproepkracht 0 uren contract ? Het oproepkracht 0 uren contract is omgezet in vaste uren toentertijd zonder een echt nieuw contract getekend te hebben.
Je eigen overzicht terugsturen en kijken wat de reactie door op is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:09 schreef Drakedoge3 het volgende:
Dit is de reactie die ik heb gekregen:
Beste,
Bedankt voor je mail. Ik heb je contracten even nagekeken. Je zit momenteel in je derde contract voor bepaalde tijd. Deze loopt af op 31 oktober 2024.
Als jouw contract daarna wordt verlengd, dan pas krijg je onbepaalde tijd. De aanzegging zal voor eind september plaatsvinden.
Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.
Met vriendelijke groet/Best Regards,
Hoe komen zij op 3 als er 4 voor jou in het systeem zichtbaar zijn? Welke erkennen ze niet?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:09 schreef Drakedoge3 het volgende:
Beste,
Bedankt voor je mail. Ik heb je contracten even nagekeken. Je zit momenteel in je derde contract voor bepaalde tijd. Deze loopt af op 31 oktober 2024.
Als jouw contract daarna wordt verlengd, dan pas krijg je onbepaalde tijd. De aanzegging zal voor eind september plaatsvinden.
Laat hun maar opsommen welke contracten (begin- en einddatum) ze hebben staan.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:09 schreef Drakedoge3 het volgende:
Beste,
Ik heb vorige week een rechtsbijstandverzekering genomen, omdat werkgever geen CAO heeft leek mij dat het beste. Zal alleen weinig aan hebben omdat ze niet helpen bij lopende kwesties of kwesties waarvan je kon voorspellen dat het zou gebeuren. Ik werk hier nu 2.5 jaar bijna maar kwam er vorige week achter dat ik een vast contract krijgt als je al 3 tijdelijke contracten hebt gekregen. En de informatie die ik heb laat mij zien dat dit de 4e tijdelijke contract is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:41 schreef sigme het volgende:
Goh. Wat zei de vakbond?
Geen lid zeker. Bel ze. Leg het geval uit. Word lid. Zo te zien zou je er baat bij hebben.
Gewoon reageren: ik zie er bij mij 4 in het portaal staan, hoe zit dit dan?quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:11 schreef Drakedoge3 het volgende:
Wat is het beste om terug te koppelen of te reageren ? Immers ik zie bij mij zelf 4 staan. Welliswaar is 1 voor 2 maanden om een of andere reden maar dat zou ook gewoon moeten mee tellen. .
[ link | afbeelding ]
Ja. Daarom zei ik je dat je naar een vakbond moet. Niet naar een verzekeringsproduct. Maar gelukkig werkt de commercie sterker dan gezond verstand. Gefeliciteerd met je commercieële product dat je niet bijstaat. Vast stukken betrouwbaarder dan een belangenbehartiger.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:58 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een rechtsbijstandverzekering genomen, omdat werkgever geen CAO heeft leek mij dat het beste. Zal alleen weinig aan hebben omdat ze niet helpen bij lopende kwesties of kwesties waarvan je kon voorspellen dat het zou gebeuren. Ik werk hier nu 2.5 jaar bijna maar kwam er vorige week achter dat ik een vast contract krijgt als je al 3 tijdelijke contracten hebt gekregen. En de informatie die ik heb laat mij zien dat dit de 4e tijdelijke contract is.
? Ik had al contact gehad met de FNV en ze zeiden mij al een paar keer dat ze niet zullen helpen, vanwege voorzienbaarheid . Ze kunnen alleen advies geven bij toekomstige kwesties. Eveneens de rbv. De reden waarom ik een RBV heb genomen, is omdat het mij niet zinvol lijkt om lid te worden van de FNV, gezien de werkgever geen CAO heeft.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja. Daarom zei ik je dat je naar een vakbond moet. Niet naar een verzekeringsproduct. Maar gelukkig werkt de commercie sterker dan gezond verstand. Gefeliciteerd met je commercieële product dat je niet bijstaat. Vast stukken betrouwbaarder dan een belangenbehartiger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |