abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212673782
Goedemorgen. Ik heb nu al 4 tijdelijke contracten die loopt tot november 2024. Ik heb gister gelezen dat er in 2020 een nieuwe wet gekomen is genaamd ketenregeling en daar staat beschreven dat als je 3 tijdelijke contracten hebt gehad, je vierde contract automatisch een vast contract wordt.

Dat is bij mij dus niet het geval. Nadat ik dit heb gezegd en alsnog heb gevraagd naar een vast contract, is mij gezegd "ik laat het je volgende week weten". Ik had eerder gehoopt op een antwoord zoals "excuses, je hebt gelijk en ga het voor je omzetten!".

In principe ben ik eigenlijk al gewoon op vast contract omdat immers 9 maanden geleden mijn vierde tijdelijke contract is gestart en de wet zegt dus dat die automatisch omgezet wordt naar vast.

Ik heb het gevoel dat er shady over gedaan wordt en vraag bij deze naar tips van jullie.
  zondag 3 maart 2024 @ 12:12:27 #2
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212673818
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.

Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
pi_212673904
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.

Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:

Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022

Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022

Derde contract
01-08-2022
31-05-2022

Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024

In principe ben ik nu toch al vast contract sinds 01-06-2023? Omdat toen ging het vierde tijdelijke contract in...

Ik vroeg twee weken geleden aan de regiomanager of ik eerder een vast contract kan krijgen ivm dat ik zogenaamd wil lenen bij de bank en dat ik altijd goed werk. Hij zou kijken wat die voor mij kan doen en een heel mooi verhaaltje over geven en nemen enzo..

Ik kwam er gister pas achter dat dit al mijn vierde contract voor bepaalde tijd is. Toen ik dit hem vertelde toen zei hij ik laat het je volgende week weten.
  zondag 3 maart 2024 @ 12:26:12 #4
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_212673985
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:

Dit dus. Maar ik zou voor mezelf wel afvragen waarom ik nog bij zo'n bedrijf zou willen werken.
In het bos daar zijn de ..........
  zondag 3 maart 2024 @ 12:26:47 #5
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_212673990
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:19 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:

Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022

Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022

Derde contract
01-08-2022
31-05-2022

Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024

In principe ben ik nu toch al vast contract sinds 01-06-2023? Omdat toen ging het vierde tijdelijke contract in...

Ik vroeg twee weken geleden aan de regiomanager of ik eerder een vast contract kan krijgen ivm dat ik zogenaamd wil lenen bij de bank en dat ik altijd goed werk. Hij zou kijken wat die voor mij kan doen en een heel mooi verhaaltje over geven en nemen enzo..

Ik kwam er gister pas achter dat dit al mijn vierde contract voor bepaalde tijd is. Toen ik dit hem vertelde toen zei hij ik laat het je volgende week weten.
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?
pi_212674059
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
pi_212674108
Ik zou me echt wat harder opstellen. Niet verzoeken, maar eisen. Dit is tegen de wet.
pi_212674109
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
Val je onder een CAO?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_212674185
Dit zijn mijn enige bewijzen verder staat er nog mijn persoonsgegevens bij enz.

pi_212674199
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:35 schreef Essebes het volgende:

[..]
Val je onder een CAO?
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km :') !) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.

Er wordt flink bezuinigd binnen dit bedrijf. Parttimers worden niet meer ingezet, uren en dagen van parttimers worden ingekort, ontslagen vanwege zogenaamde slechte prestaties enz..

[ Bericht 9% gewijzigd door Drakedoge3 op 03-03-2024 12:48:14 ]
  zondag 3 maart 2024 @ 12:49:11 #11
51385 baskick
Juist ja!
pi_212674283
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km :') !) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werken :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212674330
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werken :+
Enkele reis _O- ik ben er terecht gekomen door omstandigheden maar ben wel op zoek naar een betere baan waar meer waardering is en dingen wel goed geregeld.
pi_212674402
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Er wordt flink bezuinigd binnen dit bedrijf. Parttimers worden niet meer ingezet, uren en dagen van parttimers worden ingekort, ontslagen vanwege zogenaamde slechte prestaties enz..
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.

Kijk idd even je contract na of daar iets instaat over een evt. cAO
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_212674464
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:00 schreef Essebes het volgende:

[..]
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.

Kijk idd even je contract na of daar iets instaat over een evt. cAO
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contract

Aangezien de wet heeft bepaald dat na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch vast is, zou ik deze ook moeten hebben sinds 31-06-2023. Maar staat nog steeds als bepaald contract zoals in de afbeeldingen hierboven.

Op de vraag kort geleden of ik hem eerder kon krijgen, werd gezegd ik zal voor je kijken. Maar nu zie ik dus gister dat het wel anders zit en ik eigenlijk al een vast contract moet hebben omdat dit automatisch gaat volgens de wet.
pi_212674609
Zitten er geen BBL contracten bij?
Allemaal voor dezelfde werkzaamheden?

Ik vind dat contract voor een maand wel raar ook :')
  zondag 3 maart 2024 @ 13:22:29 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_212674678
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contract

Aangezien de wet heeft bepaald dat na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch vast is, zou ik deze ook moeten hebben sinds 31-06-2023. Maar staat nog steeds als bepaald contract zoals in de afbeeldingen hierboven.

Op de vraag kort geleden of ik hem eerder kon krijgen, werd gezegd ik zal voor je kijken. Maar nu zie ik dus gister dat het wel anders zit en ik eigenlijk al een vast contract moet hebben omdat dit automatisch gaat volgens de wet.
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 3 maart 2024 @ 13:27:58 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212674748
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen ;)
De foto's staan niet op de juiste volgorde geplaatst.

De juiste volgorde is 1-4-3-2 en dan is het een aansluitende werkperiode.
pi_212674837
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]
Er klopt gewoon niets van de jaartallen die TS noemt.

quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:19 schreef Drakedoge3 het volgende:
Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022
Een contract van -6 maanden?

quote:
Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Een contract van -2 maanden wat bovendien afloopt op dezelfde dag als zijn eerste contract?

Denk er wat andere jaartallen bij en het is wel een onafgebroken periode.
pi_212674853
Voor je wat gaat eisen, zou ik eerst eens wachten waar die manager mee komt. Ze zijn niet van plan je te ontslaan, dus er is geen haast bij. De relatie zo goed mogelijk houden lijkt me dus belangrijk. Dus even geduld, maar in principe heb je recht op een vast contract. Al is dat 2 maanden durende contract wel opvallend, je blijft wel ruim binnen die 3 jaarsnorm namelijk. Hadden ze je gewoon 3 keer een jaarscontract gegeven, had je wel nog een tijdelijk contract.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 3 maart 2024 @ 13:58:50 #20
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212675243
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:26 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nu
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 03-03-2024 16:36:44 ]
  zondag 3 maart 2024 @ 13:59:22 #21
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212675254
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nu. En als ie het verder naar zn zin heeft?
[..]
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.
  zondag 3 maart 2024 @ 14:00:31 #22
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212675282
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
Voor je wat gaat eisen, zou ik eerst eens wachten waar die manager mee komt. Ze zijn niet van plan je te ontslaan, dus er is geen haast bij. De relatie zo goed mogelijk houden lijkt me dus belangrijk. Dus even geduld, maar in principe heb je recht op een vast contract. Al is dat 2 maanden durende contract wel opvallend, je blijft wel ruim binnen die 3 jaarsnorm namelijk. Hadden ze je gewoon 3 keer een jaarscontract gegeven, had je wel nog een tijdelijk contract.
Hij heeft geen recht op een vast contract, dat heeft ie al. Van rechtswege wordt zn laatste contract automatisch omgezet in een vast contract.
pi_212677537
Hoe kan ik indien nodig bewijzen dat ik de 4 tijdelijke contracten heb en dat ik een vaste contract zou moeten hebben ? Met bovenstaande afbeeldingen ? Ik heb ook wel wat fotos met mijn werkgever nummer die bij mij hoort en die nummer staat ook wel op mijn loonstrookjes. Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen, naderhand wel tiental keren gevraagd om een kopie maar is nooit gehoord aan gegeven. Na het eerste contract die ik kreeg als oproepkracht, is het digitaal omgezet naar vaste medewerker met vaste uren en daarna dus 3 tijdelijke verlengingen waarna ik nu in de vierde verlenging zit.
  zondag 3 maart 2024 @ 16:42:28 #24
51385 baskick
Juist ja!
pi_212677950
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hoe kan ik indien nodig bewijzen dat ik de 4 tijdelijke contracten heb en dat ik een vaste contract zou moeten hebben ? Met bovenstaande afbeeldingen ? Ik heb ook wel wat fotos met mijn werkgever nummer die bij mij hoort en die nummer staat ook wel op mijn loonstrookjes. Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen, naderhand wel tiental keren gevraagd om een kopie maar is nooit gehoord aan gegeven. Na het eerste contract die ik kreeg als oproepkracht, is het digitaal omgezet naar vaste medewerker met vaste uren en daarna dus 3 tijdelijke verlengingen waarna ik nu in de vierde verlenging zit.
Ik zou zeggen de exports uit het systeem zoals je ze hier hebt gedeeld i.c.m. loonstroken? Maar ik heb ze niet gecheckt op aangesloten periodes. De keten kan prima onderbroken geweest zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 03-03-2024 17:11:43 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212677996
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee in het contract staat niks over een CAO.
Ehm ... hoe weet je dat nou zo zeker, als je je contract niet eens (meer) hebt?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_212678217
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:44 schreef r_one het volgende:

[..]
[..]
Ehm ... hoe weet je dat nou zo zeker, als je je contract niet eens (meer) hebt?
Er stond toen geen CAO in het contract. Toen ik er naar vroeg werd er gezegd dat ze die niet hebben. Ik heb een aantal collegas gevraagd die er al 10-20 jaar werken en die weten het ook niet. Ze zeggen dat ze nooit nodig gehad hebben. Vind het wel raar allemaal...

Maar dat ik nu mijn vierde tijdelijke contract/verlenging heb dat is zeker omdat dat staat in het werknemers portaal (zie de fotos hierboven, ze staan alleen niet op volgorde excuses.)
  zondag 3 maart 2024 @ 17:00:50 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212678267
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:42 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik zou zeggen de exports uit het systeem zoals je ze hier hebt gedeeld .c.m. loonstroken? Maar ik heb ze niet gecheckt op aangesloten periodes. De keten kan prima onderbroken geweest zijn.
Ze zijn gewoon aaneengesloten. Er moet minimaal 6 maanden tussen zitten om niet meer in aanmerking te komen voor de ketenregeling.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212678321
Sta ik sterk zonder de contracten? Ik kan wel aantonen dat dit mijn vierde tijdelijke contract is en dus eigenlijk een vast contract moet zijn. Maar echt een contract met handtekening heb ik niet. Het begon met een oproepkracht 0 uren contract en die is gewoon omgezet naar vaste uren en daarna elke keer verlengd zonder dat ik al die keren een fysiek contract heb gekregen om te ondertekenen

Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022

Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022

Derde contract
01-08-2022
31-05-2022

Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024
  zondag 3 maart 2024 @ 17:12:56 #29
51385 baskick
Juist ja!
pi_212678474
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:00 schreef laziness het volgende:

[..]
Ze zijn gewoon aaneengesloten. Er moet minimaal 6 maanden tussen zitten om niet meer in aanmerking te komen voor de ketenregeling.
Ja, dat kan, maar ik had geen zin om te puzzelen :)
  zondag 3 maart 2024 @ 17:13:50 #30
51385 baskick
Juist ja!
pi_212678487
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:03 schreef Drakedoge3 het volgende:
Sta ik sterk zonder de contracten? Ik kan wel aantonen dat dit mijn vierde tijdelijke contract is en dus eigenlijk een vast contract moet zijn. Maar echt een contract met handtekening heb ik niet. Het begon met een oproepkracht 0 uren contract en die is gewoon omgezet naar vaste uren en daarna elke keer verlengd zonder dat ik al die keren een fysiek contract heb gekregen om te ondertekenen

Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022

Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022

Derde contract
01-08-2022
31-05-2022

Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024

Je hebt toch de registratie in het systeem én voor elk van die periodes salaris ontvangen met loonstroken?
pi_212678992
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:40 schreef Drakedoge3 het volgende:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zou er in ieder geval een screenshot van maken voordat het van het werkportal verdwijnt. En een kopietje maken voor als je telefoon of pc crasht.
pi_212679677
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:13 schreef baskick het volgende:

[..]
Je hebt toch de registratie in het systeem én voor elk van die periodes salaris ontvangen met loonstroken?
Ja klopt maar zou ik daarmee in gelijk worden gesteld door eventueel een rechtbank , waarna ze mij die vaste contract alsnog moeten geven. ? Ik hoop dat ze hem gewoon gaan geven want ik heb er recht op, doe mn werk goed en ben er altijd, maar als ik zie hoe ze met collegas omgaan brengt mij toch aan het twijfelen of alles wel volgens de regeltjes gaat.
pi_212682115
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:40 schreef Drakedoge3 het volgende:

[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
1. 22-11-2021 - 31-05-2022
2. 01-06-2022 - 31-07-2022
3. 01-08-2022 - 31-05-2023
4. 01-06-2023 - 31-10-2024

Je geeft aan geen nieuwe contracten getekend te hebben behalve de eerste? Was er wel mondeling gesproken over de verlengingen en de voorwaarden daarvan?

Indien dat niet het geval is dan zijn de volgende contracten verlengingen met de voorwaarden van het eerste contract. (stilzwijgende verlengingen)

https://www.uwv.nl/werkge(...)zwijgende-verlenging
quote:
Einde van een (tijdelijke) arbeidsovereenkomst
Laat hem dan voordat de overeenkomst eindigt weten of deze verlengd wordt of niet. Informeert u uw werknemer niet en komt hij na de einddatum toch werken? Dan is dat een stilzwijgende verlenging. De arbeidsovereenkomst wordt automatisch met dezelfde periode verlengd.
Dan zou het dus zo lopen:

1. 22-11-2021 - 31-05-2022 (6 maanden en 8 dagen, al ga ik voor het gemak even uit op 6 maanden en 1 week)
2. 01-06-2022 - 08-12-2022
3. 09-12-2022 - 16-06-2023
4. 17-06-2023 - onbepaalde tijd.

En mocht het dus niet om stilzwijgende verlengingen gaan (maar schriftelijk/mondelinge verlengingen) dan is het inderdaad vanaf 1-6-2023 dat je een vast contract hebt. Als de door jouw vermelde data inderdaad de lengte van de nieuwe contracten (verlengingen zijn). Want de lengtes zijn nogal willekeurig.

1. 6 maanden 8 dagen
2. 2 maanden
3. 10 maanden
4. 17 maanden
pi_212682313
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 21:17 schreef Delenlill het volgende:

[..]
1. 22-11-2021 - 31-05-2022
2. 01-06-2022 - 31-07-2022
3. 01-08-2022 - 31-05-2023
4. 01-06-2023 - 31-10-2024

Je geeft aan geen nieuwe contracten getekend te hebben behalve de eerste? Was er wel mondeling gesproken over de verlengingen en de voorwaarden daarvan?

Indien dat niet het geval is dan zijn de volgende contracten verlengingen met de voorwaarden van het eerste contract. (stilzwijgende verlengingen)

https://www.uwv.nl/werkge(...)zwijgende-verlenging
[..]
Dan zou het dus zo lopen:

1. 22-11-2021 - 31-05-2022 (6 maanden en 8 dagen, al ga ik voor het gemak even uit op 6 maanden en 1 week)
2. 01-06-2022 - 08-12-2022
3. 09-12-2022 - 16-06-2023
4. 17-06-2023 - onbepaalde tijd.

En mocht het dus niet om stilzwijgende verlengingen gaan (maar schriftelijk/mondelinge verlengingen) dan is het inderdaad vanaf 1-6-2023 dat je een vast contract hebt. Als de door jouw vermelde data inderdaad de lengte van de nieuwe contracten (verlengingen zijn). Want de lengtes zijn nogal willekeurig.

1. 6 maanden 8 dagen
2. 2 maanden
3. 10 maanden
4. 17 maanden
Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad geen nieuwe contracten gekregen en er is ook nooit een maand voordat een contract verliep met mij gecommuniceerd of deze wel of niet werd verlengd.
pi_212687675
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 18:55 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Ja klopt maar zou ik daarmee in gelijk worden gesteld door eventueel een rechtbank , waarna ze mij die vaste contract alsnog moeten geven. ? Ik hoop dat ze hem gewoon gaan geven want ik heb er recht op, doe mn werk goed en ben er altijd, maar als ik zie hoe ze met collegas omgaan brengt mij toch aan het twijfelen of alles wel volgens de regeltjes gaat.
Wat verwacht je precies te krijgen, dan? Elke verlenging tot nu toe is stilzwijgend verlengd. Er is pas een issue als de werkgever je aan het eind van de huidige vermeende tijdelijke overeenkomst aanzegt (als ze dat begrip kennen, want kennelijk is dat tot heden nooit gebeurd) niet te gaan verlengen. Tot die tijd werk je gewoon door zoals je altijd deed.
pi_212689296
Iemand uit mijn omgeving had eens ook zo'n soortgelijk geintje en heeft volgehouden. Het heeft wel 2 jaar geduurd, maar hij kreeg wel 19.000 Euro oprotpremie, waarvan hij 11.000 aan de soos moest terugbetalen.
Je moet wel alles op een rijtje hebben en nooit verstek laten gaan, want dan hang je.
  maandag 4 maart 2024 @ 15:19:02 #37
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212689634
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef baskick het volgende:

[..]
Wat verwacht je precies te krijgen, dan? Elke verlenging tot nu toe is stilzwijgend verlengd. Er is pas een issue als de werkgever je aan het eind van de huidige vermeende tijdelijke overeenkomst aanzegt (als ze dat begrip kennen, want kennelijk is dat tot heden nooit gebeurd) niet te gaan verlengen. Tot die tijd werk je gewoon door zoals je altijd deed.
Volgens mij wil ie een bevestiging op papier. Niet nodig.

Zodra november nadert en ze denken 'm te kunnen dumpen wapper je met dat bewijs dat het je 4e contract is en wens je hen veel succes met de gang naar de rechter. Ontslag kan namelijk niet.
pi_212755477
Hij zou mij deze week laten weten, op dat ik vorige week zei dat ik eigenlijk al een vast contract moet hebben sinds juni vorig jaar. Helaas niks gehoord en dat zal ook niet meer dit weekend. Wat kan ik doen ? Een brief sturen naar de HR afdeling met het verzoek het om te zetten naar vast conform de wet of nogmaals aankaarten bij de regiomanager ?
pi_212755962
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 15:28 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hij zou mij deze week laten weten, op dat ik vorige week zei dat ik eigenlijk al een vast contract moet hebben sinds juni vorig jaar. Helaas niks gehoord en dat zal ook niet meer dit weekend. Wat kan ik doen ? Een brief sturen naar de HR afdeling met het verzoek het om te zetten naar vast conform de wet of nogmaals aankaarten bij de regiomanager ?
Ik zou het nog 1 keer met je regiomanager bespreken, waarom je geen antwoord krijgt?

Ik zou stilletjes ook eens onderzoeken, of je niet onder een verplichte CAO valt. Supermarkt heeft volgens mij een verplichte CAO, maar weet ik niet zeker.
pi_212756318
quote:
Even per mail vragen, dan heb je iig iets om naar te verwijzen. Een mondelinge afspraak is helaas snel vergeten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212763481
quote:
Zoals eerder aan gegeven maakt het opzich niet uit. De zekerheid van een vast contract heb je al. Ze kunnen je namelijk niet zomaar meer ontslaan. Dus gewoon geduld hebben, er is geen haast bij.

Al zou je het op safe kunnen spelen en een rechtsbijstand verzekering nemen, voor het geval ze in de toekomst moeilijk gaan doen.
pi_212763572
Wat zegt het FNV er van? die kun je ook gewoon bellen maar net zoals de rest van de posters hier ga ik er toch wel vanuit dat je nu een vast contract hebt! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_212763648
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 22:22 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zoals eerder aan gegeven maakt het opzich niet uit. De zekerheid van een vast contract heb je al. Ze kunnen je namelijk niet zomaar meer ontslaan. Dus gewoon geduld hebben, er is geen haast bij.

Al zou je het op safe kunnen spelen en een rechtsbijstand verzekering nemen, voor het geval ze in de toekomst moeilijk gaan doen.
Ja dat zou je wel zeggen en van uit gaan maar blijkbaar weet de werkgever dat zelf niet, omdat ze mij vorig jaar juni een vierde tijdelijke contract hebben gegeven . :{
pi_212763844
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 22:26 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Ja dat zou je wel zeggen en van uit gaan maar blijkbaar weet de werkgever dat zelf niet, omdat ze mij vorig jaar juni een vierde tijdelijke contract hebben gegeven . :{
Mail je regiomanager een linkje naar dit topic.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_212786678
Ik heb mijn contract als oproepkracht 0 uren uit de werkmail gevist en even uitgeprint, ik was hem kwijt helaas. Dit is mijn enige contract daarna zijn de 0 uren dus omgezet naar vaste uren en heeft er al 3 keer een contract voor bepaalde tijd plaatsgevonden zonder dat ik een nieuw contract heb gekregen en heb getekend ( te lezen aan de begin en de eind data in het werknemers portaal is dit nu mijn vierde tijdelijke contract ). Sta ik er wel goed voor met de screenshots van het werknemers portaal van mijn begin en eind data van de bepaalde contracten samen met mijn oproepkracht 0 uren contract ? Het oproepkracht 0 uren contract is omgezet in vaste uren toentertijd zonder een echt nieuw contract getekend te hebben.
pi_212820439
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 15:47 schreef Drakedoge3 het volgende:
Ik heb mijn contract als oproepkracht 0 uren uit de werkmail gevist en even uitgeprint, ik was hem kwijt helaas. Dit is mijn enige contract daarna zijn de 0 uren dus omgezet naar vaste uren en heeft er al 3 keer een contract voor bepaalde tijd plaatsgevonden zonder dat ik een nieuw contract heb gekregen en heb getekend ( te lezen aan de begin en de eind data in het werknemers portaal is dit nu mijn vierde tijdelijke contract ). Sta ik er wel goed voor met de screenshots van het werknemers portaal van mijn begin en eind data van de bepaalde contracten samen met mijn oproepkracht 0 uren contract ? Het oproepkracht 0 uren contract is omgezet in vaste uren toentertijd zonder een echt nieuw contract getekend te hebben.
Welke einddatum had je oproepcontract? Het kan zijn dat die gedurende de looptijd is omgezet naar vaste uren, maar dat de einddatum hetzelfde is gebleven. Dat wordt vaak nog steeds als 1 contract beschouwd. Dit wordt dan gezien als contractwijziging binnen 1 contract voor bepaalde tijd.

Daarna zou je dan 2 verleningen hebben gehad en zit je nog binnen de veilige marge van de keten voor jouw werkgever.

Er bestaat wel verschil van mening geloof ik over de omzetting van oproep naar vaste uren binnen 1 contract. Heb wel eens vernomen dat sommige juristen dit toch als een nieuw contract zien omdat de aard van de overeenkomst sterk is gewijzigd. Daar durf ik geen harde uitspraak over te doen, dan zou je echt even juridisch advies moeten vragen.

Maar dat kan je ook pas gaan doen als je duidelijkheid hebt van je manager/HR
pi_212822900
Dit is de reactie die ik heb gekregen:

Beste,

Bedankt voor je mail. Ik heb je contracten even nagekeken. Je zit momenteel in je derde contract voor bepaalde tijd. Deze loopt af op 31 oktober 2024.

Als jouw contract daarna wordt verlengd, dan pas krijg je onbepaalde tijd. De aanzegging zal voor eind september plaatsvinden.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet/Best Regards,
pi_212823057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:09 schreef Drakedoge3 het volgende:

Beste,

Bedankt voor je mail. Ik heb je contracten even nagekeken. Je zit momenteel in je derde contract voor bepaalde tijd. Deze loopt af op 31 oktober 2024.

Als jouw contract daarna wordt verlengd, dan pas krijg je onbepaalde tijd. De aanzegging zal voor eind september plaatsvinden.

Je eigen overzicht terugsturen en kijken wat de reactie door op is.
pi_212823319
quote:

Beste,

Hoe komen zij op 3 als er 4 voor jou in het systeem zichtbaar zijn? Welke erkennen ze niet?
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 13:48:20 #50
236264 crew  capricia
pi_212823382
quote:

Beste,

Laat hun maar opsommen welke contracten (begin- en einddatum) ze hebben staan.

Ongeïnteresseerd en dedain ook dat ze dat niet even zelf opnoemen in deze mail.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212823649
Wat is het beste om terug te koppelen of te reageren ? Immers ik zie bij mij zelf 4 staan. Welliswaar is 1 voor 2 maanden om een of andere reden maar dat zou ook gewoon moeten mee tellen. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Drakedoge3 op 14-03-2024 15:48:01 ]
pi_212824812
Goh. Wat zei de vakbond?
Geen lid zeker. Bel ze. Leg het geval uit. Word lid. Zo te zien zou je er baat bij hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212824982
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:41 schreef sigme het volgende:
Goh. Wat zei de vakbond?
Geen lid zeker. Bel ze. Leg het geval uit. Word lid. Zo te zien zou je er baat bij hebben.
Ik heb vorige week een rechtsbijstandverzekering genomen, omdat werkgever geen CAO heeft leek mij dat het beste. Zal alleen weinig aan hebben omdat ze niet helpen bij lopende kwesties of kwesties waarvan je kon voorspellen dat het zou gebeuren. Ik werk hier nu 2.5 jaar bijna maar kwam er vorige week achter dat ik een vast contract krijgt als je al 3 tijdelijke contracten hebt gekregen. En de informatie die ik heb laat mij zien dat dit de 4e tijdelijke contract is.
pi_212825037
Vakbond 🥰 Die zijn ook goedkoper dan een rbv, volgens mij.

Als het extreem is, doen zij ook lopende zaken. Got the t-shirt.
En anders het Juridisch Loket 😇
pi_212825099
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:11 schreef Drakedoge3 het volgende:
Wat is het beste om terug te koppelen of te reageren ? Immers ik zie bij mij zelf 4 staan. Welliswaar is 1 voor 2 maanden om een of andere reden maar dat zou ook gewoon moeten mee tellen. .

[ link | afbeelding ]
Gewoon reageren: ik zie er bij mij 4 in het portaal staan, hoe zit dit dan?
Met dit plaatje bijgevoegd.
pi_212825202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:58 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Ik heb vorige week een rechtsbijstandverzekering genomen, omdat werkgever geen CAO heeft leek mij dat het beste. Zal alleen weinig aan hebben omdat ze niet helpen bij lopende kwesties of kwesties waarvan je kon voorspellen dat het zou gebeuren. Ik werk hier nu 2.5 jaar bijna maar kwam er vorige week achter dat ik een vast contract krijgt als je al 3 tijdelijke contracten hebt gekregen. En de informatie die ik heb laat mij zien dat dit de 4e tijdelijke contract is.
Ja. Daarom zei ik je dat je naar een vakbond moet. Niet naar een verzekeringsproduct. Maar gelukkig werkt de commercie sterker dan gezond verstand. Gefeliciteerd met je commercieële product dat je niet bijstaat. Vast stukken betrouwbaarder dan een belangenbehartiger.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212825342
Ohja, en het hebben geen cao is alleen maar méér reden om een vakbond in te schakelen in plaats van een rvb. Een cao maakt alles makkelijker, dan lukt een rvb ook nog wel om uit te leggen hoe het zit.
pi_212825457
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja. Daarom zei ik je dat je naar een vakbond moet. Niet naar een verzekeringsproduct. Maar gelukkig werkt de commercie sterker dan gezond verstand. Gefeliciteerd met je commercieële product dat je niet bijstaat. Vast stukken betrouwbaarder dan een belangenbehartiger.
? Ik had al contact gehad met de FNV en ze zeiden mij al een paar keer dat ze niet zullen helpen, vanwege voorzienbaarheid . Ze kunnen alleen advies geven bij toekomstige kwesties. Eveneens de rbv. De reden waarom ik een RBV heb genomen, is omdat het mij niet zinvol lijkt om lid te worden van de FNV, gezien de werkgever geen CAO heeft.
pi_212825959
Tsja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')