Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:quote:Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.
Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
Dit dus. Maar ik zou voor mezelf wel afvragen waarom ik nog bij zo'n bedrijf zou willen werken.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.
Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?quote:Op zondag 3 maart 2024 12:19 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:
Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022
Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022
Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024
In principe ben ik nu toch al vast contract sinds 01-06-2023? Omdat toen ging het vierde tijdelijke contract in...
Ik vroeg twee weken geleden aan de regiomanager of ik eerder een vast contract kan krijgen ivm dat ik zogenaamd wil lenen bij de bank en dat ik altijd goed werk. Hij zou kijken wat die voor mij kan doen en een heel mooi verhaaltje over geven en nemen enzo..
Ik kwam er gister pas achter dat dit al mijn vierde contract voor bepaalde tijd is. Toen ik dit hem vertelde toen zei hij ik laat het je volgende week weten.
Val je onder een CAO?quote:Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40kmquote:
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werkenquote:Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km!) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.
Enkele reisquote:Op zondag 3 maart 2024 12:49 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werken
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km!) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.
Er wordt flink bezuinigd binnen dit bedrijf. Parttimers worden niet meer ingezet, uren en dagen van parttimers worden ingekort, ontslagen vanwege zogenaamde slechte prestaties enz..
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contractquote:Op zondag 3 maart 2024 13:00 schreef Essebes het volgende:
[..]
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.
Kijk idd even je contract na of daar iets instaat over een evt. cAO
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopenquote:Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:
[..]
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contract
Aangezien de wet heeft bepaald dat na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch vast is, zou ik deze ook moeten hebben sinds 31-06-2023. Maar staat nog steeds als bepaald contract zoals in de afbeeldingen hierboven.
Op de vraag kort geleden of ik hem eerder kon krijgen, werd gezegd ik zal voor je kijken. Maar nu zie ik dus gister dat het wel anders zit en ik eigenlijk al een vast contract moet hebben omdat dit automatisch gaat volgens de wet.
De foto's staan niet op de juiste volgorde geplaatst.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen
Er klopt gewoon niets van de jaartallen die TS noemt.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen
Een contract van -6 maanden?quote:
Een contract van -2 maanden wat bovendien afloopt op dezelfde dag als zijn eerste contract?quote:Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nuquote:Op zondag 3 maart 2024 12:26 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.quote:Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
quote:Op zondag 3 maart 2024 13:58 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nu. En als ie het verder naar zn zin heeft?
[..]
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.
Hij heeft geen recht op een vast contract, dat heeft ie al. Van rechtswege wordt zn laatste contract automatisch omgezet in een vast contract.quote:Op zondag 3 maart 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
Voor je wat gaat eisen, zou ik eerst eens wachten waar die manager mee komt. Ze zijn niet van plan je te ontslaan, dus er is geen haast bij. De relatie zo goed mogelijk houden lijkt me dus belangrijk. Dus even geduld, maar in principe heb je recht op een vast contract. Al is dat 2 maanden durende contract wel opvallend, je blijft wel ruim binnen die 3 jaarsnorm namelijk. Hadden ze je gewoon 3 keer een jaarscontract gegeven, had je wel nog een tijdelijk contract.
Ik zou zeggen de exports uit het systeem zoals je ze hier hebt gedeeld i.c.m. loonstroken? Maar ik heb ze niet gecheckt op aangesloten periodes. De keten kan prima onderbroken geweest zijn.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hoe kan ik indien nodig bewijzen dat ik de 4 tijdelijke contracten heb en dat ik een vaste contract zou moeten hebben ? Met bovenstaande afbeeldingen ? Ik heb ook wel wat fotos met mijn werkgever nummer die bij mij hoort en die nummer staat ook wel op mijn loonstrookjes. Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen, naderhand wel tiental keren gevraagd om een kopie maar is nooit gehoord aan gegeven. Na het eerste contract die ik kreeg als oproepkracht, is het digitaal omgezet naar vaste medewerker met vaste uren en daarna dus 3 tijdelijke verlengingen waarna ik nu in de vierde verlenging zit.
quote:Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen
Ehm ... hoe weet je dat nou zo zeker, als je je contract niet eens (meer) hebt?quote:Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee in het contract staat niks over een CAO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |