abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212673782
Goedemorgen. Ik heb nu al 4 tijdelijke contracten die loopt tot november 2024. Ik heb gister gelezen dat er in 2020 een nieuwe wet gekomen is genaamd ketenregeling en daar staat beschreven dat als je 3 tijdelijke contracten hebt gehad, je vierde contract automatisch een vast contract wordt.

Dat is bij mij dus niet het geval. Nadat ik dit heb gezegd en alsnog heb gevraagd naar een vast contract, is mij gezegd "ik laat het je volgende week weten". Ik had eerder gehoopt op een antwoord zoals "excuses, je hebt gelijk en ga het voor je omzetten!".

In principe ben ik eigenlijk al gewoon op vast contract omdat immers 9 maanden geleden mijn vierde tijdelijke contract is gestart en de wet zegt dus dat die automatisch omgezet wordt naar vast.

Ik heb het gevoel dat er shady over gedaan wordt en vraag bij deze naar tips van jullie.
  zondag 3 maart 2024 @ 12:12:27 #2
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212673818
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.

Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
pi_212673904
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:
Ongeacht wat je contract zegt, je hebt nu al een contract met vaste aanstelling. Eind november hoef je dus niet op zoek naar een andere baan als je dat niet wilt. Je bent gewoon van rechtswege in vaste dienst gekomen.

Zal je werkgever misschien niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem als ie denkt dat ie jou er eind november uit kan zetten. Dat gaat dus niet meer.
Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:

Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022

Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022

Derde contract
01-08-2022
31-05-2022

Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024

In principe ben ik nu toch al vast contract sinds 01-06-2023? Omdat toen ging het vierde tijdelijke contract in...

Ik vroeg twee weken geleden aan de regiomanager of ik eerder een vast contract kan krijgen ivm dat ik zogenaamd wil lenen bij de bank en dat ik altijd goed werk. Hij zou kijken wat die voor mij kan doen en een heel mooi verhaaltje over geven en nemen enzo..

Ik kwam er gister pas achter dat dit al mijn vierde contract voor bepaalde tijd is. Toen ik dit hem vertelde toen zei hij ik laat het je volgende week weten.
  zondag 3 maart 2024 @ 12:26:12 #4
47400 De-Boswachter
Spritz mich im mund....
pi_212673985
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:12 schreef Kamelenteen het volgende:

Dit dus. Maar ik zou voor mezelf wel afvragen waarom ik nog bij zo'n bedrijf zou willen werken.
In het bos daar zijn de ..........
  zondag 3 maart 2024 @ 12:26:47 #5
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_212673990
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:19 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar ik heb al die verlengingen ook geen nieuwe contract gekregen die ik ondertekend heb. Wel staat op het werkportaal dat ik nu al 4 tijdelijke contracten heb namelijk:

Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022

Tweede contract
01-06-2022
31-07-2022

Derde contract
01-08-2022
31-05-2022

Huidig vierde contract
01-06-2023
31-10-2024

In principe ben ik nu toch al vast contract sinds 01-06-2023? Omdat toen ging het vierde tijdelijke contract in...

Ik vroeg twee weken geleden aan de regiomanager of ik eerder een vast contract kan krijgen ivm dat ik zogenaamd wil lenen bij de bank en dat ik altijd goed werk. Hij zou kijken wat die voor mij kan doen en een heel mooi verhaaltje over geven en nemen enzo..

Ik kwam er gister pas achter dat dit al mijn vierde contract voor bepaalde tijd is. Toen ik dit hem vertelde toen zei hij ik laat het je volgende week weten.
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?
pi_212674059
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
pi_212674108
Ik zou me echt wat harder opstellen. Niet verzoeken, maar eisen. Dit is tegen de wet.
pi_212674109
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee dat klopt, ik ben ook op zoek naar ander werk. Maar ik wil mezelf wel graag veiligstellen met dat contract voor onbepaalde tijd tot de tijd dat ik wat beters heb gevonden. Ik weet dat er mensen gaan zeggen werk ligt voor het oprapen maar voor mij is het belangrijk dat het werk mij ook aanspreekt en leuk lijkt.
Val je onder een CAO?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_212674185
Dit zijn mijn enige bewijzen verder staat er nog mijn persoonsgegevens bij enz.

pi_212674199
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:35 schreef Essebes het volgende:

[..]
Val je onder een CAO?
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km :') !) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.

Er wordt flink bezuinigd binnen dit bedrijf. Parttimers worden niet meer ingezet, uren en dagen van parttimers worden ingekort, ontslagen vanwege zogenaamde slechte prestaties enz..

[ Bericht 9% gewijzigd door Drakedoge3 op 03-03-2024 12:48:14 ]
  zondag 3 maart 2024 @ 12:49:11 #11
51385 baskick
Juist ja!
pi_212674283
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Ze zeggen van niet... Als er wat is dan kan je erover praten werd er gezegd. Werk in een grote Aziatische supermarkt. Werd ook 2 jaar lang tegen mij gezegd door de manager dat reiskosten niet mogelijk is (woon-werk afstand is 40km :') !) nu de manager weg is sinds februari krijg ik wel reiskosten. Blijkt dat hij zelf niet kreeg omdat hij elke dag gratis zijn auto aan het opladen was op de zaak.
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werken :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212674330
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:49 schreef baskick het volgende:

[..]
Wat staat er in je contract over een eventuele cao? En wat zeiden ze toen je vroeg naar de reiskostenvergoeding met terugwerkende kracht? Dagelijks op eigen kosten 40 km (enkele reis of retour?) rijden om in een supermarkt te werken :+
Enkele reis _O- ik ben er terecht gekomen door omstandigheden maar ben wel op zoek naar een betere baan waar meer waardering is en dingen wel goed geregeld.
pi_212674402
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:41 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]

Er wordt flink bezuinigd binnen dit bedrijf. Parttimers worden niet meer ingezet, uren en dagen van parttimers worden ingekort, ontslagen vanwege zogenaamde slechte prestaties enz..
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.

Kijk idd even je contract na of daar iets instaat over een evt. cAO
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_212674464
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:00 schreef Essebes het volgende:

[..]
Reiskosten is wat anders, dat is niet wettelijk. Een werkgever mag zelf bepalen of en hoe eel hij geeft.

Kijk idd even je contract na of daar iets instaat over een evt. cAO
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contract

Aangezien de wet heeft bepaald dat na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch vast is, zou ik deze ook moeten hebben sinds 31-06-2023. Maar staat nog steeds als bepaald contract zoals in de afbeeldingen hierboven.

Op de vraag kort geleden of ik hem eerder kon krijgen, werd gezegd ik zal voor je kijken. Maar nu zie ik dus gister dat het wel anders zit en ik eigenlijk al een vast contract moet hebben omdat dit automatisch gaat volgens de wet.
pi_212674609
Zitten er geen BBL contracten bij?
Allemaal voor dezelfde werkzaamheden?

Ik vind dat contract voor een maand wel raar ook :')
  zondag 3 maart 2024 @ 13:22:29 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_212674678
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:

[..]
Nee in het contract staat niks over een CAO. De wet ketenregeling zegt dat sinds 2020 na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch een vast contract is, tenzij er in de CAO andere voorwaarden staan maar ze zeggen dus dat er geen CAO is en staat ook niet in het contract

Aangezien de wet heeft bepaald dat na 3 tijdelijke contracten het vierde contract automatisch vast is, zou ik deze ook moeten hebben sinds 31-06-2023. Maar staat nog steeds als bepaald contract zoals in de afbeeldingen hierboven.

Op de vraag kort geleden of ik hem eerder kon krijgen, werd gezegd ik zal voor je kijken. Maar nu zie ik dus gister dat het wel anders zit en ik eigenlijk al een vast contract moet hebben omdat dit automatisch gaat volgens de wet.
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen ;)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 3 maart 2024 @ 13:27:58 #17
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212674748
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]
Ik zou de rest van de wettekst ook even lezen als ik jou was. Er zit een onderbreking van een jaar in waardoor de telling opnieuw is gaan lopen ;)
De foto's staan niet op de juiste volgorde geplaatst.

De juiste volgorde is 1-4-3-2 en dan is het een aansluitende werkperiode.
pi_212674837
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]
Er klopt gewoon niets van de jaartallen die TS noemt.

quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:19 schreef Drakedoge3 het volgende:
Eerste contract
22-11-2022
31-05-2022
Een contract van -6 maanden?

quote:
Derde contract
01-08-2022
31-05-2022
Een contract van -2 maanden wat bovendien afloopt op dezelfde dag als zijn eerste contract?

Denk er wat andere jaartallen bij en het is wel een onafgebroken periode.
pi_212674853
Voor je wat gaat eisen, zou ik eerst eens wachten waar die manager mee komt. Ze zijn niet van plan je te ontslaan, dus er is geen haast bij. De relatie zo goed mogelijk houden lijkt me dus belangrijk. Dus even geduld, maar in principe heb je recht op een vast contract. Al is dat 2 maanden durende contract wel opvallend, je blijft wel ruim binnen die 3 jaarsnorm namelijk. Hadden ze je gewoon 3 keer een jaarscontract gegeven, had je wel nog een tijdelijk contract.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 3 maart 2024 @ 13:58:50 #20
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212675243
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:26 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
Bij zon bedrijf wil je toch niet werken man?
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nu
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:31 schreef Drakedoge3 het volgende:
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kamelenteen op 03-03-2024 16:36:44 ]
  zondag 3 maart 2024 @ 13:59:22 #21
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212675254
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:58 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]
Waarom niet? Dankzij hun onnozelheid heeft ie nu een vast contract. Het geeft een extra zekerheid nu. En als ie het verder naar zn zin heeft?
[..]
Die zekerheid heb je. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan. Daarvoor zullen ze naar de rechter moeten stappen tenzij het omslag op staande voet is maar daar zullen ze nog betere redenen voor moeten hebben.
  zondag 3 maart 2024 @ 14:00:31 #22
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_212675282
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
Voor je wat gaat eisen, zou ik eerst eens wachten waar die manager mee komt. Ze zijn niet van plan je te ontslaan, dus er is geen haast bij. De relatie zo goed mogelijk houden lijkt me dus belangrijk. Dus even geduld, maar in principe heb je recht op een vast contract. Al is dat 2 maanden durende contract wel opvallend, je blijft wel ruim binnen die 3 jaarsnorm namelijk. Hadden ze je gewoon 3 keer een jaarscontract gegeven, had je wel nog een tijdelijk contract.
Hij heeft geen recht op een vast contract, dat heeft ie al. Van rechtswege wordt zn laatste contract automatisch omgezet in een vast contract.
pi_212677537
Hoe kan ik indien nodig bewijzen dat ik de 4 tijdelijke contracten heb en dat ik een vaste contract zou moeten hebben ? Met bovenstaande afbeeldingen ? Ik heb ook wel wat fotos met mijn werkgever nummer die bij mij hoort en die nummer staat ook wel op mijn loonstrookjes. Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen, naderhand wel tiental keren gevraagd om een kopie maar is nooit gehoord aan gegeven. Na het eerste contract die ik kreeg als oproepkracht, is het digitaal omgezet naar vaste medewerker met vaste uren en daarna dus 3 tijdelijke verlengingen waarna ik nu in de vierde verlenging zit.
  zondag 3 maart 2024 @ 16:42:28 #24
51385 baskick
Juist ja!
pi_212677950
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Hoe kan ik indien nodig bewijzen dat ik de 4 tijdelijke contracten heb en dat ik een vaste contract zou moeten hebben ? Met bovenstaande afbeeldingen ? Ik heb ook wel wat fotos met mijn werkgever nummer die bij mij hoort en die nummer staat ook wel op mijn loonstrookjes. Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen, naderhand wel tiental keren gevraagd om een kopie maar is nooit gehoord aan gegeven. Na het eerste contract die ik kreeg als oproepkracht, is het digitaal omgezet naar vaste medewerker met vaste uren en daarna dus 3 tijdelijke verlengingen waarna ik nu in de vierde verlenging zit.
Ik zou zeggen de exports uit het systeem zoals je ze hier hebt gedeeld i.c.m. loonstroken? Maar ik heb ze niet gecheckt op aangesloten periodes. De keten kan prima onderbroken geweest zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door baskick op 03-03-2024 17:11:43 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212677996
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:22 schreef Drakedoge3 het volgende:
Een contract heb ik helaas niet, ik had ooit een toen ik er november 2022 kwam werken voor oproepkracht 0 uren maar die ben ik kwijtgeraakt met verhuizen
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 13:05 schreef Drakedoge3 het volgende:
Nee in het contract staat niks over een CAO.
Ehm ... hoe weet je dat nou zo zeker, als je je contract niet eens (meer) hebt?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')