abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212677027
quote:
15s.gif Op zondag 3 maart 2024 14:25 schreef Libertarisch het volgende:
Ali_Kannibali is in een bijbelse psychose terecht gekomen
Nou, jij en Ali (waarschijnlijk was hij vroeger zelfs moslim, gezien zijn naam) verschillen niet zoveel van elkaar wat betreft discussie. Maar mijn voorkeur gaat wel naar Ali, want die heeft zijn spullen een stuk beter onderbouwd dan jij. Ik kan het niet altijd met hem eens zijn, maar hij heeft wel "dossierkennis". Dat kan ik van jou moeilijk zeggen. Ik heb bij jou sterk de indruk dat je vaak maar wat roept wat je goed uitkomt en zelfs dat je af en toe trolt. Ik heb meer waardering voor Ali dan voor jou.
pi_212677675
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Jij bent een christen, jouw mening is irrelevant.
Zie je, daar gaan we al. Lees even de regels na van F&L.
Dit topic gaat over een onderwerp in de Bijbel. Het zou erg zijn dat de mening van een christen hierover gewoon als "irrelevant" wordt. bestempeld.

Neem er nog een. Proost.
pi_212677743
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:29 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Zie je, daar gaan we al. Lees even de regels na van F&L.
Dit topic gaat over een onderwerp in de Bijbel. Het zou erg zijn dat de mening van een christen hierover gewoon als "irrelevant" wordt. bestempeld.

Neem er nog een. Proost.
Ik zie niet hoe zo'n sprookjesboek serieus genomen kan worden

Onderbouw het dan?
pi_212677933
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Onderbouw het dan?
We zitten hier in F&L. Daarin is iedereens mening welkom. Met het woord sprookjesboek schakel je dat uit.
Maar goed, ik gedraag me nu als mod, en dat is verboden volgens de regels, maar ik moet dat even kwijt.
En even nog de pseudomod spelende: Respecteer gewoon een andermans overtuiging.
Dat doe je gewoon niet.
pi_212677942
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:03 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Jij bent een christen, jouw mening is irrelevant.
Jij mediteert en bent waarschijnlijk een jaar of 16. Toch mag je blijven posten.
Conscience do cost.
pi_212677968
Ik heb het vermoeden dat ik binnenkort een ban krijg door al mijn gebemoei overal. Dan zie ik jullie over een paar weken wel weer.
pi_212677990
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:32 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Onderbouw het dan?
Al die Hindoestaanse boeken, dat zijn dan geen sprookjesboeken?
pi_212677991
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:41 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
We zitten hier in F&L. Daarin is iedereens mening welkom. Met het woord sprookjesboek schakel je dat uit.
natuurlijk niet, je kunt jouw wereldbeeld toch verdedigen?
pi_212678020
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:44 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Al die Hindoestaanse boeken, dat zijn dan geen sprookjesboeken?
Hindoeisme gaat fundamenteel gezien over de realiteit (bewustzijn), net als boeddhisme.

Westerse religie daarentegen is alleen onzin
pi_212678118
quote:
8s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:42 schreef ems. het volgende:

[..]
Jij mediteert en bent waarschijnlijk een jaar of 16. Toch mag je blijven posten.
Hij mag zeggen wat hij wil, maar een bijbel-gebaseerde mening is niet serieus te nemen.
pi_212678268
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:50 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Hij mag zeggen wat hij wil, maar een bijbel-gebaseerde mening is niet serieus te nemen.
Dat kun je vinden, maar je moet iemand de ruimte geven om mee te discussiėren, en dat ontneem je hem.
pi_212678377
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:45 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Hindoeisme gaat fundamenteel gezien over de realiteit (bewustzijn), net als boeddhisme.
:')

Precies hetzelfde als de bijbel. Dit soort meningen zijn niet serieus te nemen.
Conscience do cost.
pi_212678470
quote:
8s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:07 schreef ems. het volgende:

[..]
:')

Precies hetzelfde als de bijbel. Dit soort meningen zijn niet serieus te nemen.
Bewustzijn en bewustzijnstudie (meditatie) is niet serieus te nemen?

Laat mij niet lachen _O-
pi_212678833
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:12 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Bewustzijn en bewustzijnstudie (meditatie) is niet serieus te nemen?
Meditatie is exact even serieus te nemen als het christendom en heeft niets te maken met bewustzijn. Maar toch laat men je vrij om dit soort maffe hobby's uit te oefenen en hier over te praten. Dan moet je dat ook doen voor Ali.
Conscience do cost.
pi_212678916
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 12:20 schreef dop het volgende:

[..]
heb je zelf door dat je nu teksten en brieven qoute die in de tijd dat ze geschreven zijn geen geheel vormde en dus ook onmogelijk kunnen verwijzen naar het nieuwe testament. het is geen heel specifieke opdracht wat je precies moet lezen. om het nog maar niet te hebben over wie er kon lezen of toegang had tot het nieuwe testament
Die hadden inderdaad betrekking op het oude testament, en eventueel al bestaande evangelien.

Inclusief Genesis en de rest dus.

quote:
en wie bepaald die persoonlijke relatie met god? welk boek je hebt gelezen?

nogmaals tijd en context, jij leest daar dat je slechts op 1 manier kunt geloven, als dat zo is dan is er niets persoonlijks aan
Met 'persoonlijke' bedoelde ik niet persoonlijk als in individueel, maar dat God een persoon is in plaats van een energie of een allesomvattend bewustzijn of iets dergelijks.

quote:
niets anders dan in andere geloven
Dat is het punt niet.
pi_212679004
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 15:55 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Nou, jij en Ali (waarschijnlijk was hij vroeger zelfs moslim, gezien zijn naam) verschillen niet zoveel van elkaar wat betreft discussie. Maar mijn voorkeur gaat wel naar Ali, want die heeft zijn spullen een stuk beter onderbouwd dan jij. Ik kan het niet altijd met hem eens zijn, maar hij heeft wel "dossierkennis". Dat kan ik van jou moeilijk zeggen. Ik heb bij jou sterk de indruk dat je vaak maar wat roept wat je goed uitkomt en zelfs dat je af en toe trolt. Ik heb meer waardering voor Ali dan voor jou.
Bedankt voor je woorden.

Verder ben ik nooit moslim geweest, of van Islamitisch afkomst of iets dergelijks. Mijn naam is gewoon een flauwe nickname die ik als puber gebruikte om mee te chatten en die heb ik nooit meer veranderd.

Voordat ik Christen ben geworden, was ik net als Libertarisch en Mijk: new age / boeddhisme etc.

Daarvoor gewoon niet-gelovig, zoals de meeste Nederlanders.
  zondag 3 maart 2024 @ 17:57:18 #42
545 dop
:copyright: dop
pi_212679051
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Met 'persoonlijke' bedoelde ik niet persoonlijk als in individueel, maar dat God een persoon is in plaats van een energie of een allesomvattend bewustzijn of iets dergelijks.
Ik neem aan dat ook jij gelooft dat God meer is dan enkel een persoon.
Hoe je dat dan precies invult is uiteindelijk ook persoonlijk.
Hoe je dat precies moet benoemen is splitting hairs wat mij betreft.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212683367
quote:
8s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:37 schreef ems. het volgende:

[..]
Meditatie is exact even serieus te nemen als het christendom en heeft niets te maken met bewustzijn. Maar toch laat men je vrij om dit soort maffe hobby's uit te oefenen en hier over te praten. Dan moet je dat ook doen voor Ali.
Je kunt natuurlijk alle rationaliteit laten varen en onzin uit kramen. Chapeau
pi_212685228
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2024 17:57 schreef dop het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ook jij gelooft dat God meer is dan enkel een persoon.
Hoe je dat dan precies invult is uiteindelijk ook persoonlijk.
Hoe je dat precies moet benoemen is splitting hairs wat mij betreft.
Met 'persoon' wordt bedoeld een entiteit met een wil, karaktertrekken, in tegenstelling tot een onpersoonlijke 'energie'.
  maandag 4 maart 2024 @ 09:28:21 #45
545 dop
pi_212685463
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Met 'persoon' wordt bedoeld een entiteit met een wil, karaktertrekken, in tegenstelling tot een onpersoonlijke 'energie'.
splitting hairs Ali, dat is puur hoe dat voor jouw persoonlijk voelt, Energie en bewustzijn wijzen in betreffende geloven ook gewoon op alles omvattend en overal aanwezig. en wordt gezien als het aller hoogste en of aller grootste.
verder hebben al die goden ook namen, meerdere zelfs net als jouw persoonlijke god.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_212685541
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:28 schreef dop het volgende:

[..]
splitting hairs Ali, dat is puur hoe dat voor jouw persoonlijk voelt, Energie en bewustzijn wijzen in betreffende geloven ook gewoon op alles omvattend en overal aanwezig. en wordt gezien als het aller hoogste en of aller grootste.
verder hebben al die goden ook namen, meerdere zelfs net als jouw persoonlijke god.
Nee dop, dat zijn gewoon de gangbare definities binnen theologische studies.

https://en.wikipedia.org/(...)0as%20the%20Absolute.
  maandag 4 maart 2024 @ 09:39:08 #47
545 dop
pi_212685603
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Nee dop, dat zijn gewoon de gangbare definities binnen theologische studies.
dus in de theologie is de gangbare definitie dat de Christelijke god een persoon is en de goden in alle andere geloven niet of anders?
wat ga je me nu wijs maken?

ik zou de wiki waar naar je verwijst eens goed door lezen als ik jouw was.
pi_212685654
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:39 schreef dop het volgende:

[..]
dus in de theologie is de gangbare definitie dat de Christelijke god een persoon is en de goden in alle andere geloven niet of anders?
wat ga je me nu wijs maken?

ik zou de wiki waar naar je verwijst eens goed door lezen als ik jouw was.
Dat heb ik niet gezegd.
  maandag 4 maart 2024 @ 09:45:10 #49
545 dop
pi_212685668
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dat heb ik niet gezegd.
wat wil je dan wel zeggen?
pi_212685708
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:45 schreef dop het volgende:

[..]
wat wil je dan wel zeggen?
Dat kun je in mijn berichten hierboven lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')