abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8510100
Stel, het komt niet tot een oorlog in Irak, Hussein werkt mee, er wordt niets bijzonders gevonden door de wapeninspecteurs etc. etc.

Persoonlijk denk ik dat ondanks dat de oorlog eigenlijk gewoon 2 weken uitgesteld is, de VS desondanks plannen heeft klaarliggen danwel in druk beraad is over hoe dit enorme 'gezichtsverlies' te voorkomen, dat kan niet anders (aandacht wegens 'calamiteiten' rap naar andere schurkenstaat, interne problemen, wat dan ook).

Mijn vraag, wat denkt men hier, in geval de oorlog er niet komt (hoe klein die kans ook is) dat de VS gaat doen (reeds heeft bedacht) om dit 'gezichtverlies' te voorkomen?

Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_8510107
Keihard " GEINTJUH!!!!" roepen.....
  zondag 16 februari 2003 @ 03:36:06 #3
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8510109
Een enkel incident enorm opblazen en zonder VN-steun aanvallen.
pi_8510150
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:36 schreef Farzin het volgende:
Ik bedoelde, indien er echt géén oorlog komt in Irak, op welke wijze gaat de VS dan voorkomen af te moeten druipen?

(dus niet toch aanvallen oid)

zondag 16 februari 2003 @ 03:44:41 #5
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_8510176
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Mijn vraag, wat denkt men hier, in geval de oorlog er niet komt (hoe klein die kans ook is) dat de VS gaat doen (reeds heeft bedacht) om dit 'gezichtverlies' te voorkomen?
De VS haalt dan aan het einde van het jaar in Stockholm de Nobelprijs voor de vrede op.
Geen oorlog zou DE gebeurtenis van het jaar zijn.
Ik blijf hopen.
Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
pi_8510250
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:44 schreef PingPong het volgende:

De VS haalt dan aan het einde van het jaar in Stockholm de Nobelprijs voor de vrede op.
Geen oorlog zou DE gebeurtenis van het jaar zijn.
Ik blijf hopen.

Wat een prachtige gedachte
  † In Memoriam † zondag 16 februari 2003 @ 03:58:46 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_8510286
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:36 schreef Farzin het volgende:
Daar heb ik idd ook al eens aan gedacht.
quote:
Vijandige eenheden en agenten zijn vannacht de grens overgestoken en hebben op verschillende plaatsen aanvallen op onze stellingen uitgevoerd. Hierbij zijn een onbekend aantal doden gevallen. Een van onze communicatieposten werd binnengevallen en vernietigd. Vanmorgen ontvingen onze troepen het bevel om een tegenaanval in te zetten.
Duitse radio - 1 september 1939
pi_8510417
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:33 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Stel
Hier ging het al mis.
Dit was Max Westerman voor het RTL Nieuws, goedenavond.
pi_8510697
quote:
Op zondag 16 februari 2003 04:12 schreef Max_Westerman het volgende:

Hier ging het al mis.

pi_8510808
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik bedoelde, indien er echt géén oorlog komt in Irak, op welke wijze gaat de VS dan voorkomen af te moeten druipen?

Door bv. zelf iets in scene te zetten om alsnog een aanval erdoor te kunnen drukken, nadat ze eerst keurig en "slaafs' ingestemd hebben met de VN om niet aan te vallen met het voornemen braaf naar huis te gaan.

Met een flinke aanslag bijvoorbeeld. Laten we zeggen : even stiekem ergens een Scud op te kop tikken bij een louche Rus, er wat liters Anthrax in stoppen, en ergens vanuit neutraal Iraaks grondgebied de zaak lanceren richting een eigen groepje amerikanen op een basis in Kuwait en vervolgens ogenblikkelijk schuimbekkend naar Irak te wijzen en de oorlog te verklaren.

Ik weet niet precies meer hoeveel het kost om 200.000 troepen met al het benodigde materiaal daar aanwezig te krijgen [xx miljard] maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die allemaal onverichterzake rechtsomkeer naar huis gaan. Van de andere kant weet je nooit hoe groot de druk opgevoerd zal worden van de internationale gemeenschap op Bush en hoe dat uitwerkt. De komende weken zal hun [VS + UK] positie er niet sterker op worden, mits Irak mee blijft werken, en de protesten en druk op de magere en uiterst dunne coalitie zal zeker niet verminderen.

Daarom snap ik niet dat er in onze 2e Kamer, zelfs niet door de SP en GL, de directe vraag aan de regering wordt gesteld of onze regering uberhaupt rekening houdt met het scenario dat de VS tegen iedere afspraak in toch doorgaat en hoe beteutert NL er dan bijstaat door aan dit buitengewoon trieste circus meegewerkt te hebben (Schiphol als logistieke doorvoer etc). De labiele, onkritische houding van Jaap, Jan Peter&co doet mij voorkomen als wereldvreemd, een clubje mensen die straks misschien wel eens heel erg in de problemen kunnen komen doordat ze zo onkritisch meegewerkt hebben aan iets waar ze uiteindelijk niks mee te maken willen hebben. Even ervanuitgaande dat de VS unilateraal aanvalt en ons land zich uiteindelijk achter pakweg 85% van de wereldpolitiek + VN schaart en niet meer achter de VS. Dan sta je wel mooi te kijk als "medeplichtig".

[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 16-02-2003 05:52]

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_8510883
De demonstraties vandaag door de hele wereld waren op zijn zachsts gezegd indrukwekkend.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_8510973
In de eerste plaats is het volgens mij niet zo dat de VS koste wat kost oorlog wil voeren. Het niet doorgaan van de oorlog betekent dan ook niet per definitie gezichtsverlies.
Ik denk dat voor de VS vooral de ontwikkelingen in de VN en de NAVO reden geven tot een andere aanpak.
De VS zal voor het thuisfront aangeven dat alleen door de voortdurende druk van vooral de VS, Irak een begin heeft gemaakt met de ontmanteling van het wapenarsenaal. Ze zullen aangeven dat hun beleid op dat vlak gewoon gewerkt heeft. Tegelijkertijd zullen ze stellen dat de VN en de NAVO bewezen hebben instabiele organisaties te zijn, waarin je geen vertrouwen kunt hebben. Amerika zal nog meer zijn eigen koers gaan varen en op een moment dat één van de Europese 'partners' in de problemen komt, niet thuis geven.
pi_8511598
Door gewoon de hele Bushadministratie af te zetten en eens eerlijke verkiezingen te houden.
Everyone is A Rookie at Some Point.
  zondag 16 februari 2003 @ 11:32:08 #14
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8511629
quote:
Op zondag 16 februari 2003 06:08 schreef Vampier het volgende:
De demonstraties vandaag door de hele wereld waren op zijn zachsts gezegd indrukwekkend.
En totaal niet besteed aan Bush...
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8512002
Misschien is dat al ingecalculeerd. Heb laatst een andere theorie omtrent dit hele gebeuren gehoord.

De VS willen alleen een hoge olieprijs hebben en daarom houden ze de mogelijkheden van een oorlog hoog. Ze stoken hier en daar. En laten de dreiging hangen, om zo een tijd lang een hoge olieprijs te houden.
De VS willen geen oorlog omdat dit te veel kost en de negatieve gevolgen voor de economie te groot zijn en op deze manier winnen ze ook.

Als er geen oorlog komt kunnen ze een soort van toenadering naar Duitsland en Frankrijk maken en er zo voor zorgen dat de VS voor een volgend iets credit bij deze landen heeft opgebouwd.

Volgens mij sla je dan veel vliegen in een klap.

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_8512053
Ik denk dat de Amerikanen in stilte hopen op een grote aanslag in de Londense metro
  zondag 16 februari 2003 @ 12:13:06 #17
35614 nikanoru
[TK]Merry Fucking Christmas!
pi_8512061
Ik denk dat het bijna onmogelijk is voor Bush om niet door te zetten; ik bedoel hoeveel geld is er al doorheen gejaagd? En hoe wil hij nu nog al die economische hervormingen doorvoeren?

En ik denk niet echt dat het Bush zal schelen of Amerika gezichtsverlies zal lijden of niet.

.edit- of hij zal inderdaad een andere schurkenstaat aanvallen. Zelfs al zou het Noord-Korea zijn.

Dear Lord,please make it stop.Ik vind je lief. f0toboekThis is evolution,the monkey,the man,then the gun.
  zondag 16 februari 2003 @ 13:27:26 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8513202
Latig, heel lastig... na het spenderen van al die miljoenen, al die stoere taal en het ophemelen van "the greatest army in the world"( ) zal het Bush niet meevallen zich ineens een vredelievend image aan te meten...

Maar de tegenstand wordt iedere dag een beetje meer, lijkt het.

* Hik hoopt....

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 16 februari 2003 @ 13:39:42 #19
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8513447
quote:
Op zondag 16 februari 2003 03:41 schreef Cosma-Shiva het volgende:

(dus niet toch aanvallen oid)

Dat lijkt me èrg moeilijk, Amerika is de afgelopen weken en maanden fel tekeer gegaan tegen landen die geen oorlog willen, NY Times heeft Frankrijk "een vijand" genoemd, Bush wil dat de VN 'daadkracht' toont.

Maar om in te gaan op je vraag: ik denk dat Amerika dan 'onthullingen' moet doen over een ander land, bijvoorbeeld Noord-Korea, waarna het land zich gaat concentreren op dat land. Op deze manier is de aandacht afgeleid van ene Osama bin Laden.

zondag 16 februari 2003 @ 13:42:01 #20
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_8513482
George W. heeft de klapper van de eeuw in gedachten:
Door nu Bin Laden te pakken en dan te roepen dat heel Irak een briljante afleidingsmaneuvre was waarbij het nodig was de druk zo hoog op te voeren om eindelijk de resoluties af te dwingen.

maar serieus, ik denk dat oorlog niet meer te vermijden is met Bush aan het stuur.

Oh.
Ok.
  zondag 16 februari 2003 @ 17:03:11 #21
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8517463
doordat eigen Amerikaanse bevolking Bush Impeachen....

of eerder imPEACEn

pi_8517500
volgens mij wacht die gast op een aanslag wat voor hem de reden zal zijn om Irak binnen te vallen
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 16 februari 2003 @ 17:07:08 #23
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_8517548
quote:
Op zondag 16 februari 2003 17:05 schreef ToXiCitY het volgende:
volgens mij wacht die gast op een aanslag wat voor hem de reden zal zijn om Irak binnen te vallen
Die ze dan wel zelf plegen.
  Moderator zondag 16 februari 2003 @ 17:36:38 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_8518199
quote:
Persoonlijk denk ik dat ondanks dat de oorlog eigenlijk gewoon 2 weken uitgesteld is,
ff wat anders ik vind dat dat een nogal simpele gedachte is en het doet me denken aan jehova getuigen (die vind ik ook simpel).

hoe lang word er al niet geroepen dat de aanval over ongeveer 2 tot 4 weken onvermijdelijk is?
Feit blijft dat de VS nog steeds niet heeft aangevallen omdat ze het via de VN spelen, ik zie het niet gebeuren dat de VN zonder toestemming aan gaan vallen.

Als blijkt dat Irak geen massavernietigingswapens bezit dan zeggen Bush & Blair 'goede zaak toch, daarom zijn we naar de VN gegaan, we hebben die troepen niet gestuurt ter voorbereiding van een oorlog maar als stok achter de deur van de vrede en de dreiging heeft kennelijk gewerkt want Irak heeft significante verbeteringen gemaakt' en dan trekken ze de bende weer terug en als er wel verkeerde shit word aangetroffen of Irak toont geen verbetering meer tov de inspecteurs dan zeggen ze 'aanvalleuh!'

Komt nog bij dat de aanval op het moment politieke zelfmoord is voor iedereen die meedoet (behalve misschien de VS zelf).

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_8518279
Gezichtsverlies voorkomen?

Daar is het naar mijn mening al te laat voor. Beperken lijkt me een beter woord.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')