abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 maart 2024 @ 11:13:20 #1
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212657526
quote:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.

"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Niet mijn OP, wel mijn hobby.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 2 maart 2024 @ 11:15:50 #2
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212657560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:26 schreef Werkperd het volgende:
Wat gebeurt er als je per ongeluk een artikel vergeten bent te scannen?
Dat gebeurt je misschien maar een keer in het leven, iets vergeten te scannen. Iemand moet echt een IQ van 20 hebben om wekelijks of dagelijks iets 'vergeten' te scannen. Het is echt niet lastig, Haal het een voor een uit je mand of kar en scan het meteen. Hoe zou je dan nog iets kunnen vergeten? Als je in een supermarkt werkt kijk je best op naar hoeveel volwassen mensen ineens dingen vergeten te scannen, maar als je een fout maakt bij de kassa komen ze meteen terug met het bonnetje.

Met andere woorden: Je bent toch volwassen, hoe kun je dan in Godsnaam iets vergeten te scannen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212657973
Je bent wel diep gezonken als je steelt bij de zelfscan :')
pi_212658214
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat gebeurt je misschien maar een keer in het leven, iets vergeten te scannen. Iemand moet echt een IQ van 20 hebben om wekelijks of dagelijks iets 'vergeten' te scannen. Het is echt niet lastig, Haal het een voor een uit je mand of kar en scan het meteen. Hoe zou je dan nog iets kunnen vergeten? Als je in een supermarkt werkt kijk je best op naar hoeveel volwassen mensen ineens dingen vergeten te scannen, maar als je een fout maakt bij de kassa komen ze meteen terug met het bonnetje.

Met andere woorden: Je bent toch volwassen, hoe kun je dan in Godsnaam iets vergeten te scannen?
Als je het uit je mandje haalt en daar scant klopt dat wel. Maar als ik met een handscanner rondloop in de winkel vergeet ik oprecht weleens dingen te scannen. Ook weleens andersom trouwens, dat ik dingen terugleg en dan vergeet het te verwijderen van mijn handscanner.
  zaterdag 2 maart 2024 @ 12:21:32 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212658227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 23:26 schreef Werkperd het volgende:
Wat gebeurt er als je per ongeluk een artikel vergeten bent te scannen?
Dan komt er een kassameisjes alles opnieuw scannen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212658342
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:55 schreef Yara. het volgende:
Je bent wel diep gezonken als je steelt bij de zelfscan :')
Doe niet zo mal. Soms moet je jezelf een voordeeltje gunnen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212658450
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:36 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
In het nadeel van een ander, ja. Mooi niet dus.
n
pi_212658540
quote:
Nog maar max 15 producten zelf scannen bij de Jumbo
Jumbo houdt een proef met een maximaal aantal boodschappen bij de zelfscankassa, in de hoop klanten zo sneller te kunnen laten winkelen. Wie de handscanner gebruikt of aan de ‘normale’ kassa betaalt, kan nog steeds zo veel boodschappen halen als gewenst. Maar betalen aan de zelfscankassa is dan uitgesloten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)one-kassa~ae92c4de3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212658570
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wel jammer als je een kratje bier met 24 flesjes wilt hebben :s)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212658685
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 12:45 schreef KomVissen het volgende:

[..]
In het nadeel van een ander, ja. Mooi niet dus.
in het nadeel van een bedrijf dat miljarden winst maakt. En doe altijd iets van een 1+1 gratis maken dus ze verdienen nog steeds aan me
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212658717
quote:

[..]
quote:

[..]
Yep, van 181 euro min ;)
pi_212658865
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:05 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
in het nadeel van een bedrijf dat miljarden winst maakt. En doe altijd iets van een 1+1 gratis maken dus ze verdienen nog steeds aan me
Sommige supermarkten zijn simpele franchises, ridicuul om die te verwijten dat het landelijke merk veel winst maakt. Daarnaast is bij bijvoorbeeld een Jumbo de winst in 2022 80 miljoen en 2023 komt de winst ook onder de 100. Dat is niet eens in de buurt van de door jouw geclaimde miljarden. Hoeveel winst een Albert Heijn maakt is niet te zeggen omdat ze dat niet rapporteren. We zouden naar een LIDL en Aldi kunnen kijken maar ook daar zien we alleen internationale cijfers die ook al niet passen bij 'miljarden winst'.
Een supermarkt die een winstmarge van 4% haalt doet het enorm goed. Dus 50% afrekenen terwijl ze in totaal maar 4% verdienen klopt niet.

Kortom. Jij houdt jezelf voor de gek en verzint een argument om te stelen
pi_212659167
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 11:15 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat een domme opmerking dit. Sinds wanneer ben jij de perfecte mens die nooit iets vergeet? Vergeetachtigheid is heel gewoon bij mensen en vooral wanneer je dagelijkse schema volstaat en je tussendoor ook nog eens vlug boodschappen moet doen. Datzelfde piepgeluidje kan zodanig vewerkt zijn dat je het op een gegeven moment niet meer hoort als je met je product langs de scanner gaat.
pi_212659244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Wat een domme opmerking dit. Sinds wanneer ben jij de perfecte mens die nooit iets vergeet? Vergeetachtigheid is heel gewoon bij mensen en vooral wanneer je dagelijkse schema volstaat en je tussendoor ook nog eens vlug boodschappen moet doen. Datzelfde piepgeluidje kan zodanig vewerkt zijn dat je het op een gegeven moment niet meer hoort als je met je product langs de scanner gaat.
Wat een onzin dit, je krijgt ook een lijst te zien wat je gescand hebt. Als je zo vergeetachtig bent moet je naar de normale kassa en een afspraak bij de dokter maken.
pi_212659301
quote:

[..]
Maar die ondernemers rekenen hun onkosten door naar klanten zonder eigen land. Dat is zeer onwenselijk want de klanten zonder eigen land hebben geen hoog inkomen of de mogelijkheid om voor zichzelf het benodigde voedsel te verbouwen, zodat ze niet meer afhankelijk zouden zijn van ondernemers.
pi_212659307
Waar ik me hier een beetje zorgen over maak dat mensen zich als een dief voelen wanneer ze gecontroleerd worden naast dat er blijkbaar heelveel een simpele handeling niet kunnen uitvoeren.
pi_212659377
quote:

[..]
Supermarktconcern Jumbo zag winst afgelopen jaar kelderen met 70 procent
https://nos.nl/l/2510865

Supermarktconcern Jumbo heeft een pittig jaar achter de rug. Het bedrijf zag de winst enorm teruglopen. Deze was afgelopen jaar 22 miljoen euro, een daling van ruim 70 procent in vergelijking met 2022.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212659428
Gewoon koppelen aan een account, elke supermarkt heeft er wel één voor kortingen/sparen. Wat vaker controleren en bij het niet scannen van de producten een melding op het account waarna vaker gecontroleerd wordt. Kan zo simpel opgelost worden door het tuig aan te pakken ipv de rest lastig te vallen. Zelf een bloedhekel aan in de rij staan wachtend op trage mensen die de supermarkt een dagje uit vinden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212659555
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 14:03 schreef Tekaschi het volgende:
Gewoon koppelen aan een account, elke supermarkt heeft er wel één voor kortingen/sparen. Wat vaker controleren en bij het niet scannen van de producten een melding op het account waarna vaker gecontroleerd wordt. Kan zo simpel opgelost worden door het tuig aan te pakken ipv de rest lastig te vallen. Zelf een bloedhekel aan in de rij staan wachtend op trage mensen die de supermarkt een dagje uit vinden.
Neem aan dat ze dit ook wel doen, ik word met mijn bonuskaart niet vaak meer gecontroleerd in ieder geval. Zal wel niet als een hoog risico uit het algoritme komen.

Denk dat er ook wel producten zijn waar het algoritme op aanslaat. Een blikje energydrink zal de kans op controle fors omhoog gooien denk ik.
pi_212659599
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:46 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Wat een onzin dit, je krijgt ook een lijst te zien wat je gescand hebt. Als je zo vergeetachtig bent moet je naar de normale kassa en een afspraak bij de dokter maken.
Je krijgt met zulke onzin te maken als je leest zonder daar iets van te begrijpen. Het komt met regelmaat voor dat mensen tijdens scannen iets kunnen vergeten. Vergeetachtigheid is een eigenschap van de mens, iets wat doodnormaal is. Het punt is dat wanneer je ONBEWUST iets vergeet te scannen en dit tijdens de steekproef naar boven komt, wat er dan gaat gebeuren. Wordt dit gelijk als diefstal gezien? Zo niet, houden ze je naam bij? Hoe weten ze nu of iemand bewust wel of niet steelt?
pi_212659661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 14:19 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je krijgt met zulke onzin te maken als je leest zonder daar iets van te begrijpen. Het komt met regelmaat voor dat mensen tijdens scannen iets kunnen vergeten. Vergeetachtigheid is een eigenschap van de mens, iets wat doodnormaal is. Het punt is dat wanneer je ONBEWUST iets vergeet te scannen en dit tijdens de steekproef naar boven komt, wat er dan gaat gebeuren. Wordt dit gelijk als diefstal gezien? Zo niet, houden ze je naam bij? Hoe weten ze nu of iemand bewust wel of niet steelt?
Als je alle goedkope shit wel scant en een stuk zalm van 17 euro niet, lijkt het me nogal duidelijk :P
pi_212659683
quote:

[..]
Miljarden winst? Omzat is heel wat anders dan winst.

Jumbo heeft afgelopen week dr winst bekend gemaakt. Die is gezakt naar 20 miljoen euro ongeveer afgelopen boekjaar op een omzet van 11 miljard euro.

Winstmarge voor 2023 ligt dus op een whopping 0.2%

Ofwel, van elke 100 euro aan verkochte artikelen houden ze wel 20 cent winst over! Wow, wat een winst!

Aanbiedingen zijn een deal tussen fabrikanten en Jumbo. Het is niet zo dat Jumbo dus dat tweede artikel weggeeft.

Je hebt geen idee wat zo'n bedrijf aan winst maakt

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 02-03-2024 14:36:55 ]
pi_212659708
quote:
81s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Waar ik me hier een beetje zorgen over maak dat mensen zich als een dief voelen wanneer ze gecontroleerd worden naast dat er blijkbaar heelveel een simpele handeling niet kunnen uitvoeren.
Het is erg gesteld in het land. Zo ontzettend veel simpele zielen.
Echt, dieptriest gewoon :r
pi_212659748
quote:
81s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 13:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Een AH bij mij in de buurt daar wordt regelmatig de racisme kaart getrokken. 'Oh, dus je controleert me omdat ik een kleurtje heb?' 8)7 Echt, heisa maken om helemaal niks, dat is het. Beter kun je kijken naar de reden waarom het nodig is.
pi_212659805
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 14:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Als je alle goedkope shit wel scant en een stuk zalm van 17 euro niet, lijkt het me nogal duidelijk :P
'Sorry mevrouw, dat ben ik echt vergeten te scannen. Dit was echt niet per ongeluk'.

Ik denk niet dat een rechter daarin meegaat als het een vervolging wordt. Wel als het een pakje nasikruiden is op een volle boodschappenkar van 100+ euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')