abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 april 2024 @ 18:25:19 #51
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213063622
Op de begane grond heb je op de muur onderin bij het rookkanaal (?) aan de korte zijde aan beide kanten twee dubbele wandcontactdozen zitten, maar op de lange zijde maar één enkele ?

Heb je voldoende loze leidingen en kunnen we die op tekening terug vinden ?
pi_213068371
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:
Op de begane grond heb je op de muur onderin bij het rookkanaal (?) aan de korte zijde aan beide kanten twee dubbele wandcontactdozen zitten, maar op de lange zijde maar één enkele ?

Heb je voldoende loze leidingen en kunnen we die op tekening terug vinden ?
Dat is een schacht voor de luchtkanalen, WKO leidingen en riool.
En klopt die enkele is bedoeld voor ene QlockTwo en hangt op ca 1800+p.

De loze leidingen zijn terug te vinden in de kleur blauw en met een bolletje met 19 of 25 erin. Wat staat voor de diameter. Echter in principe heb ik bijna alle loze leidingen al voorzien van hun bedoelde doelen zoals kracht aansluitingen voor verdeelstations / PV panelen of data punten. Enkele laat ik leeg en die hebben die tekens dus ook nog. je moet hem wel echt downloaden dan is het zichtbaar. Echter door verschillende hoogtes kan het door elkaar lopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 03-04-2024 09:21:07 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_213072427
Hierbij de uitwerkingen van de badkamer.

O is origineel zoals hij ook op de grote tekening staat.
A en B zijn varianten.

Ben nog niet zeker er van:
De voordelen zijn:
Een ruimere badkamer;
Geen loze overloop;

Nadelen:
Duurder en lastiger;
Slaapkamers zijn lastiger te splitsen;
Ga die ruimte niet echt zinnig gebruiken;

1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator donderdag 4 april 2024 @ 20:21:39 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213088818
Ik zou dan zelf puur op de plattegrond kiezen voor optie B. Vind het vooral veel ruimtelijker. :)
pi_213089800
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 20:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik zou dan zelf puur op de plattegrond kiezen voor optie B. Vind het vooral veel ruimtelijker. :)
Dank je. Nog tips voor de elektra?
Ik neig er trouwens naar om het origineel te laten maar wel de vloerverwarmingsvrije zones zo in te richten voor B.
pi_215393674
Even een update.
De bouw is gestart en er zijn veel veranderingen doorgevoerd. Heb nog een andere groepenindeling afgedwongen en extra mantelbuizen omdat ze de standaard 125mm niet konden leggen.

Nu bezig met de badkamer ik lees over epoxy voegen en dat lijkt mij het spul te zijn dat ik nodig heb.
Alles draait immers om de schoonmaaklasten in de badkamer te minimaliseren.

Het is overigens indeling C geworden.

Tevens afgelopen week tegels gaan kijken en het lijkt mij dat grote gladde tegels te prefereren zijn qua schoonmaak. Ik merk echter dat ik de tegels met wat structuur zoals deze mooier vind omdat het er anders al snel heel steriel komt uit te zien. Die tegel voor vloer en muren in de douchehoek.

Dan tegenover de ingang van de inloopdouche een accentwand (deze blijft als het goed is droog).
Was wel gecharmeerd van deze maar ben niet zeker of ze mooi samengaan met de grijze tegels en af en toe komt het nogal druk en trendy over.

Dan nog een vraag over het beslaan van de spiegel. Ik scheer mijzelf tijdens het douchen dus ik wil de wand tegenover de douchekop voorzien van een grote spiegel. Die gaat echter beslaan en daar bestaan elektrische verwarmingsmatten voor maar ik vraag mij sterk af of die geschikt zijn om gebruikt te worden in een douchehoek. De voorbeelden zijn allemaal boven wastafels. Iemand ooit zoiets toegepast in zijn douchehoek? Een andere optie zou zijn om een vloerverwarmingsmat achter de tegels toe te passen en daar dan de spiegel op te lijmen maar ik verwacht dat dat niet goed gaat werken.
  zondag 27 oktober 2024 @ 21:00:37 #57
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215394941
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 19:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Even een update.
De bouw is gestart en er zijn veel veranderingen doorgevoerd. Heb nog een andere groepenindeling afgedwongen en extra mantelbuizen omdat ze de standaard 125mm niet konden leggen.

Nu bezig met de badkamer ik lees over epoxy voegen en dat lijkt mij het spul te zijn dat ik nodig heb.
Alles draait immers om de schoonmaaklasten in de badkamer te minimaliseren.

Het is overigens indeling C geworden.
[ afbeelding ]

Tevens afgelopen week tegels gaan kijken en het lijkt mij dat grote gladde tegels te prefereren zijn qua schoonmaak. Ik merk echter dat ik de tegels met wat structuur zoals deze mooier vind omdat het er anders al snel heel steriel komt uit te zien. Die tegel voor vloer en muren in de douchehoek.

Dan tegenover de ingang van de inloopdouche een accentwand (deze blijft als het goed is droog).
Was wel gecharmeerd van deze maar ben niet zeker of ze mooi samengaan met de grijze tegels en af en toe komt het nogal druk en trendy over.

Dan nog een vraag over het beslaan van de spiegel. Ik scheer mijzelf tijdens het douchen dus ik wil de wand tegenover de douchekop voorzien van een grote spiegel. Die gaat echter beslaan en daar bestaan elektrische verwarmingsmatten voor maar ik vraag mij sterk af of die geschikt zijn om gebruikt te worden in een douchehoek. De voorbeelden zijn allemaal boven wastafels. Iemand ooit zoiets toegepast in zijn douchehoek? Een andere optie zou zijn om een vloerverwarmingsmat achter de tegels toe te passen en daar dan de spiegel op te lijmen maar ik verwacht dat dat niet goed gaat werken.
Wij hebben die tegel op de muur en vloer maar je moet ze eens in het echt voelen. Het is nagenoeg glad en dus niet anders dan de standaard witte gladde tegels qua schoonmaken vind ik.

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_215399099
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 21:00 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben die tegel op de muur en vloer maar je moet ze eens in het echt voelen. Het is nagenoeg glad en dus niet anders dan de standaard witte gladde tegels qua schoonmaken vind ik.

[ link | afbeelding ]
Dit ziet er nog nieuw uit. Ook pas aangelegd?
  maandag 28 oktober 2024 @ 10:08:23 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_215399537
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 09:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit ziet er nog nieuw uit. Ook pas aangelegd?
Deze foto is van vorig jaar rond de oplevering.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_218108131
De woning krijgt langzaamaan vorm en wordt, schat ik, in oktober opgeleverd. Het is dus tijd dat ik spullen ga bestellen.

Hieronder het ontwerp:

Tegels:
Vloer en accentwand links van de deur:
https://beeldbank.cerriva(...)pearl-cosmo-naturale

Rest van de tegels:
https://beeldbank.cerriva(...)logico-sand-naturale

Dit was de inspiratiebadkamer waar de tegels vandaan komen

Close up tegels en ondanks kleurverschil zijn ze toch hetzelfde naast elkaar :?

Meubel welke strak tussen drie muren moet komen.
https://www.sanitairwinke(...)-c5-c1-c2-cb-walnoot

Spiegelkast:
https://www.sanitairwinke(...)met-sensorschakelaar

Nu zit ik nog wel met een aantal vragen.
1. Ik wil 120x120 tegels omdat ik zo min mogelijk naden wil. Ik stoei nu een beetje met de vlakverdeling. Wat raden jullie aan (A, B of C)?
2. Ik heb een hoop Villeroy en Boch en Hansgrohe (inbouw) sanitair. Wat zijn de ervaringen daarmee?
3. Ben bij St pieter geweest en die vragen bijna ¤23k voor alles (inc 2 wc's met zelfde tegels excl arbeid). Als ik zelf uitzoek kom ik ruim ¤10k goedkoper uit. Op de tegels na haal ik dan alles uit Duitsland via Sonono.de . Iemand daar ervaringen mee want het prijsverschil is gigantisch.

Lijst met spullen
quote:
2 73351000 Hansgrohe Tecturis S Wastafelkraan Inbouw - mengkraan - rond - eengreeps - 22.5cm uitloop
2 13622180 Hansgrohe Universeel Inbouwdeel inbouwkraan
1 15554000 Hansgrohe Showerselect Comfort S thermostaat - inbouw - 2 functies - chroom
1 1500180 Hansgrohe Ibox Universal 2 inbouwelement voor afbouwset inbouwdouchekraan
1 24125000 Hansgrohe Pulsify s staafhanddouche 100 1jet ecosmart chroom
1 28274000 Hansgrohe Medium Isiflex B doucheslang 1/2x200cm chroom
1 26888000 Hansgrohe Fixfit porter s wandhouder m. muuraansluitbocht m. terugslagklep chroom
1 26227000 Hansgrohe Rainfinity PowderRain hoofddouche 250 1jet met douchearm 10-30° verticaal kantelbaar Ø25cm EcoSmart chroom
1 4164c3r1 Villeroy & Boch Finion meubelwast.120x50 zonder kraangat zonder overloop wit Ceramic+ wit
1 f05000gn Villeroy & Boch Finion wastafelonderbouwkast met 4 laden 119.6X59.1X49.8cm v. meubelwast. 4164 C5/C1/C2/CB walnoot
1 A4551200 Villeroy & Boch My View Now spiegelkast m. 3 deuren m. led verlichting en wastafelverlichting 120x75x16.8cm m. sensorschakelaar
1 m-line-900-50 Easy drain M-line douchegoot 90cm complete set waterslot 50 mm rvs
1 151.107.11.1 Geberit ruimtebesparend wastafelsifon 40mm wit

[ Bericht 24% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 03-07-2025 11:13:33 ]
pi_218115226
1] goed uitgangspunt om zo min mogelijk naden te hebben maar staar je ook weer niet blind. Liever één extra naadje en dat het dan logisch is dan het heel te letterlijk te nemen. nog twee tips: Let er op waar je naden van de wand door wilt laten lopen in de naden van de vloer en teken op je aanzicht ook waar eventueel een lichtknopje, handoekhaak o.i.d. dergelijks komt. Dat kan best van invloed zijn op je keuze. Onderstaand zou een logsiche keuze kunnen zijn:

2] Mijn sanitair is deels ook van deze merken. Doet allemaal wat het moet doen en ik heb er na aankoop nooit meer naar omgekeken. Het is dat jouw tekst een belletje deed rinkelen en een korte mailsearch mij leerde dat ik inderdaad hetzelfde heb.
3] geen ervaring mee
pi_218117107
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 00:59 schreef _mido het volgende:
1] goed uitgangspunt om zo min mogelijk naden te hebben maar staar je ook weer niet blind. Liever één extra naadje en dat het dan logisch is dan het heel te letterlijk te nemen. nog twee tips: Let er op waar je naden van de wand door wilt laten lopen in de naden van de vloer en teken op je aanzicht ook waar eventueel een lichtknopje, handoekhaak o.i.d. dergelijks komt. Dat kan best van invloed zijn op je keuze. Onderstaand zou een logsiche keuze kunnen zijn:
[ link | afbeelding ]
2] Mijn sanitair is deels ook van deze merken. Doet allemaal wat het moet doen en ik heb er na aankoop nooit meer naar omgekeken. Het is dat jouw tekst een belletje deed rinkelen en een korte mailsearch mij leerde dat ik inderdaad hetzelfde heb.
3] geen ervaring mee
Dank je dat was de tip die ik nodig had want daar had ik nog geen rekening mee gehouden.
Ik zit dan wel met 2 problemen:
1. Tegels zijn gerectificeerd en ik heb dan 2 snijvlakken.
2. Bij mijn douchemuur kom ik niet lekker uit. Of ik moet daar gaan afwijken qua verdeling of het muurtje naar 1900 brengen. Ik denk alleen dat dat niet handig is wanneer de douchekop op 2100 hangt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')