abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 maart 2024 @ 09:46:04 #51
436222 Japepk
Padvinder
pi_212644103
Al die halsstarige 'dat ze daar geld aan uitgeven' reacties ook weer. Het zijn maatregelen om mensen zich veiliger te laten voelen, dat is reden genoeg toch? Dat het wat out-of-the-box is doet daar toch niks aan af? Mankracht bij veiligheidsdiensten is er niet en andere oplossing zijn minder toereikend. Leer eens wat breder kijken, zeg.
't Echte en 't ware!
pi_212644259
pi_212644346
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:46 schreef Japepk het volgende:
Al die halsstarige 'dat ze daar geld aan uitgeven' reacties ook weer. Het zijn maatregelen om mensen zich veiliger te laten voelen, dat is reden genoeg toch? Dat het wat out-of-the-box is doet daar toch niks aan af? Mankracht bij veiligheidsdiensten is er niet en andere oplossing zijn minder toereikend. Leer eens wat breder kijken, zeg.
Je gaat mensen toch niet voor de gek houden, met het idee dat het veiliger is in een tunnel als het naar sinaasappels ruikt?

Als Jeffrey Dahmer naar sinaasappels ruikt is-ie ook niet ineens veilig, he?

Sorry, maar daar open ik mijn mind niet voor hoor. :{w Die blijft echt potdicht.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:09:23 #54
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212644416
Je ziet een groep van 15 drillrapperts met machetes staan, maar je ruikt een sinaasappel geur, dus er kan niks gebeuren *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:10:51 #55
436222 Japepk
Padvinder
pi_212644442
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:05 schreef Jacy-Jacy het volgende:
Je gaat mensen toch niet voor de gek houden, met het idee dat het veiliger is in een tunnel als het naar sinaasappels ruikt?
Dat is het hele idee van bijvoorbeeld verlichting in tunnels toch ook? Ik heb het dan over korte tunnels die onder een weg doorlopen of iets. Dergelijke maatregelen zorgen ervoor dat rondom die tunnels minder overlast plaats vindt, omdat overlastgevers zich blijkbaar niet graag ophouden in prettig verlichte, fris ruikende, kalme omgevingen. Dat is gewoon resultaat van onderzoek. Dergelijke maatregelen zorgen er dus daadwerkelijk voor dat het veilig is op zulke plekken, omdat er minder tuig rondhangt. Heeft dus niets te maken met of je er voor open staat of niet, het is gewoon bewezen werk.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:12:47 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212644469
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:33 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Want mensen voelen zich nooit onveilig in veilige tunnels? De beleving van veiligheid is voor een heel groot deel perceptie en die komt niet per se overeen met hoe veilig het daadwerkelijk is. Dus voor de tunnels die gewoon hartstikke veilig zijn en waar de onveiligheid puur beleving is zou dit een prima optie kunnen zijn.

Sinaasappelgeur in de openbare ruimte associeer ik persoonlijk trouwens meer met rondslingerende schillen en daardoor eerder een louche stadsdeel, dus ik denk dat ik persoonlijk niet de tunnel als veiliger zou ervaren.
Er zijn redenen dat je het onveilig ervaart 'hier moet je uitkijken', dat is omdat je in een donkere, relatief afgesloten en geïsoleerde ruimte het gevoel hebt op je hoede te moeten zijn.

Er lijkt me niks mis met dat instinct en ik vraag me af waarom je dat tegen zou moeten willen gaan
Laffe huichelaar
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:14:15 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212644485
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ze zijn hier wel iets op het spoor. Ben je dik? Voel je slank. Ben je arm? Voel je rijk. Ben je ziek? Voel je gezond. En zo helpen we de problemen één voor één de wereld uit.
Ik identificeer mezelf als Slank, Mooi en Gezond, als ik daarop tegengesproken wordt ga ik naar de diversiteitsambtenaar om een formele klacht te laten verstrekken.
pi_212644494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:10 schreef Japepk het volgende:

[..]
Dat is het hele idee van bijvoorbeeld verlichting in tunnels toch ook? Ik heb het dan over korte tunnels die onder een weg doorlopen of iets. Dergelijke maatregelen zorgen ervoor dat rondom die tunnels minder overlast plaats vindt, omdat overlastgevers zich blijkbaar niet graag ophouden in prettig verlichte, fris ruikende, kalme omgevingen. Dat is gewoon resultaat van onderzoek. Dergelijke maatregelen zorgen er dus daadwerkelijk voor dat het veilig is op zulke plekken, omdat er minder tuig rondhangt. Heeft dus niets te maken met of je er voor open staat of niet, het is gewoon bewezen werk.
Ik denk zelf dat criminelen niet van verlichte tunnels houden omdat ze dan zelf beter te herkennen zijn.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:16:55 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212644502
Als overlast gevende groep hangjeugd hang je natuurlijk ook liever rond in een schone fris ruikende tunnel dan in een vieze muffe tunnel *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212644529
1 april is toch volgende maand?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:19:31 #61
436222 Japepk
Padvinder
pi_212644530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:15 schreef Jacy-Jacy het volgende:

[..]
Ik denk zelf dat criminelen niet van verlichte tunnels houden omdat ze dan zelf beter te herkennen zijn.
Maar ik denk is N=1. Genoeg tunnels die verlicht zijn maar waar wel opgeschoten tuig rondhangt. Capuchon op en hup, onherkenbaar. Als de sfeer in zo'n tunnel/steeg/pleintje aangepast wordt dmv licht zijn dat soort figuren daar ook minder op hun gemak en vertrekken ze ergens anders naartoe. Dat is het 'foppen' van het brein. Je hersenen signaleren dan dat er iets anders is dan normaal, en als jij dan een slecht geweten hebt ben je minder op je gemak dan wanneer jij die plek goed kent en altijd hetzelfde is. Voor die specifieke plek is het dan een oplossing. Het is niet dé aanpak, maar het werkt wel. Handhaving en politie kunnen helaas ook niet overal tegelijk zijn.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:19:53 #62
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212644533
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:10 schreef Japepk het volgende:

[..]
Waarom zou een overlastgever de voorkeur geven aan een vies ruikende omgeving _O-
Laffe huichelaar
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:23:46 #63
436222 Japepk
Padvinder
pi_212644587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou een overlastgever de voorkeur geven aan een vies ruikende omgeving _O-
Waarom eten zwervers uit een vuilnisbak? Omdat 'normale mensen' een vieze omgeving zullen mijden en dat komt overlastgevers goed uit. Die willen vaak dingen doen die andere mensen storen, dus die zoeken de plekken op waar andere mensen niet of weinig komen. We kunnen het allemaal heel raar en vreemd vinden met z'n allen maar dit is onderzoek. Het gaat dus gewoon wel degelijk op.
't Echte en 't ware!
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:28:45 #64
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212644630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 20:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weten ze zeker dat de VOC geen enkele sinaasappel heeft vervoerd destijds?
Voor vitamine C gebruikte men zilvervliesrijst om scheurbuik te voorkomen omdat vruchten zoals sinasappelen te bederfelijk zijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212644633
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 21:17 schreef Pendule het volgende:

[..]
Is ook symptoombestrijding. Tunnels worden geassocieerd met criminaliteit.
Maar criminaliteit daalt al jaren in NL. Misschien dat het gevoel van onveiligheid ergens anders door komt? Misschien wordt het wel aangepraat ofzo. Op social media en clickbait nieuws?
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 1 maart 2024 @ 10:33:23 #66
470649 Pendule
FOK! Nicht
pi_212644661
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:28 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Maar criminaliteit daalt al jaren in NL. Misschien dat het gevoel van onveiligheid ergens anders door komt? Misschien wordt het wel aangepraat ofzo. Op social media en clickbait nieuws?
Ik heb juist het gevoel dat het misdrijf ansich erger wordt.
pi_212644685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:33 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ik heb juist het gevoel dat het misdrijf ansich erger wordt.
"Terugkijkend op de laatste elf jaar (van 2012 tot en met 2022) daalde de door de politie geregistreerde criminaliteit met 30%. Het geschatte aantal door burgers ondervonden traditionele delicten, zoals geweld, vermogensdelicten en vandalisme, daalde in die periode met 40%."

Het is vooral zware criminaliteit die toeneemt. Al die ontploffingen en afrekeningen in het drugscircuit enzo. De rest is behoorlijk aan het afnemen. En mensen doen echt nog wel aangifte. Ik merk het zelf ook wel op straat. Vroeger moest je in de avond echt bepaalde straten mijden. Dat heb ik nu veel minder. Maar dat is N=1. Gelukkig houden we landelijke cijfers bij ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 1 maart 2024 @ 15:37:30 #68
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_212648574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2024 10:23 schreef Japepk het volgende:

[..]
Waarom eten zwervers uit een vuilnisbak?
Omdat er eten in ligt
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')