abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212632117
Dat er iets gebeurd is lijkt me duidelijk. Dat het IDF de veroorzaker zou zijn geweest is niet heel waarschijnlijk
pi_212632574
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dat er iets gebeurd is lijkt me duidelijk. Dat het IDF de veroorzaker zou zijn geweest is niet heel waarschijnlijk
Want?
pi_212632722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Want?
Ik kan mij zo snel geen scenario voorstellen waarom IDF met sluipschutters tientallen hongerige mensen in een mensenmassa zou willen neermaaien. Dat een Hamas zoiets zou doen of claimt dat zoiets gebeurt is, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen. Zoals de schuld bij IDF neerleggen, slachtoffertje spelen en meteen een sterk argument om de 'onderhandelingen' af te breken.
pi_212632755
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
Uiteindelijk is de hoofdschuldige natuurlijk Iran 8-)
pi_212632804
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik kan mij zo snel geen scenario voorstellen waarom IDF met sluipschutters tientallen hongerige mensen in een mensenmassa zou willen neermaaien. Dat een Hamas zoiets zou doen of claimt dat zoiets gebeurt is, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen. Zoals de schuld bij IDF neerleggen, slachtoffertje spelen en meteen een sterk argument om de 'onderhandelingen' af te breken.
Een scenario als in: 'hadden we zin in, want: onze vijanden zijn geen mensen' is toch vaak genoeg gebeurd?

Of: kans aanwezig dat er Hamas leden tussen zitten, ze zitten nu mooi allemaal op een kluitje.
pi_212632957
The new York Times maakt een zooitje van het "massa verkrachting door hamas" verhaal dat viral ging en omdat ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor hun falen gaan ze mogelijk Schwartz opofferen, waar ze overigens aan heeft gewerkt met de Zaka, "40 onthoofde babys", fantasten.

Het artikel van the intercept dat het falen van de new York Times gedetailleerd beschrijft. https://theintercept.com/(...)-schwartz-october-7/

En voor de hele thread https://threadreaderapp.com/thread/1763072350759612692.html
twitter

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212633170
Always the victim, always the victim

twitter

En een mogelijke verklaring voor het feit dat je jezelf beschouwt als slachtoffer zelfs wanneer je bezig bent met een genocide

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_212633195
Mooie mijlpaal weer voor de Israëli genocidal forces

Maaien van het gras gaat voorspoedig

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212633303
“comes from israeli media”

lol een opinie artikel van een journalist.
pi_212633334
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een scenario als in: 'hadden we zin in, want: onze vijanden zijn geen mensen' is toch vaak genoeg gebeurd?

Of: kans aanwezig dat er Hamas leden tussen zitten, ze zitten nu mooi allemaal op een kluitje.
Sluipschutters of militairen die een individu neermaaien daar zijn (niet altijd keihard bewezen) voorbeelden van, zeker. Alleen wat nu geclaimd wordt dat zou dan wel een heel nieuw niveau (dieptepunt) zijn. Het kan natuurlijk, ik geloof er niet in totdat we geloofwaardige rapporten of artikelen lezen die zo'n scenario onderschrijven.

Misschien is het heel simpel en zijn al die mensen 'gewoon' verdrukt. Dat een Hamas het wil framen als slachtoffers van IDF kogels/tanks of bommen, daar kennen we ook oorbeelden van.

Die beelden vanuit de lucht zijn distopisch, enorme massa's mensen snel in beweging en kraters overal waar je kan kijken. De beelden vanuit de lucht en van de slachtoffers bewijzen vooral een ding en dat is dat heel veel mensen enorme honger hebben. Dat is bijna opmerkelijk want er zijn veel socialmedia accounts die ons al maanden proberen te overtuigen van precies het tegenovergestelde
  donderdag 29 februari 2024 @ 14:27:14 #43
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212633504
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Sluipschutters of militairen die een individu neermaaien daar zijn (niet altijd keihard bewezen) voorbeelden van, zeker. Alleen wat nu geclaimd wordt dat zou dan wel een heel nieuw niveau (dieptepunt) zijn. Het kan natuurlijk, ik geloof er niet in totdat we geloofwaardige rapporten of artikelen lezen die zo'n scenario onderschrijven.

Misschien is het heel simpel en zijn al die mensen 'gewoon' verdrukt. Dat een Hamas het wil framen als slachtoffers van IDF kogels/tanks of bommen, daar kennen we ook oorbeelden van.

Die beelden vanuit de lucht zijn distopisch, enorme massa's mensen snel in beweging en kraters overal waar je kan kijken. De beelden vanuit de lucht en van de slachtoffers bewijzen vooral een ding en dat is dat heel veel mensen enorme honger hebben. Dat is bijna opmerkelijk want er zijn veel socialmedia accounts die ons al maanden proberen te overtuigen van precies het tegenovergestelde
Ik denk dat de situatie in (vooral) het noorden niet te ontkennen is. Zie jij dat ontkend worden?

Dit ziet er steeds meer uit als mensen die door het dolle zijn omdat ze niet meer te vreten hebben. Daar doorheen fietsen dan misschien nog Hamas-tactieken en trigger-happy Israelische soldaten die dit stukje nou niet getraind zullen hebben.

Onderaan de streep is het gewoon een warboel en zijn er mensen dood.
pi_212633639
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Alles kan. Maar je moet in conflicten/oorlogen niet zelden ook juist uitgaan van dat wat niet 'redelijk' klinkt.

De redelijkheid gaat vaak nogal verloren namelijk.
pi_212633643
Wat een ongekend humanitair drama wordt dat zo zeg.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212633680
quote:
15s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Houd de cope in jezelf wakker ! allemaal Hamas terroristen.
pi_212633693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik denk dat de situatie in (vooral) het noorden niet te ontkennen is. Zie jij dat ontkend worden?

Dit ziet er steeds meer uit als mensen die door het dolle zijn omdat ze niet meer te vreten hebben. Daar doorheen fietsen dan misschien nog Hamas-tactieken en trigger-happy Israelische soldaten die dit stukje nou niet getraind zullen hebben.

Aan al die tiktok filmpjes te zien, is van dat hoogstaande IDF ook niet veel meer over, nee.

Allemachtig. Ze hebben echt snel de grootste josti's van Israel richting Gaza gestuurd.
  donderdag 29 februari 2024 @ 14:46:59 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212633708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Houd de cope in jezelf wakker ! allemaal Hamas terroristen.
Doe even normaal man in je reacties naar elkaar

Het is op menselijk gebied een grote gruwel, punt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212633716
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Sarcasme, leer het herkennen ;)
pi_212633720
quote:
1s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja mommy.
  donderdag 29 februari 2024 @ 14:48:19 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212633723
quote:
14s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja sorry, vind dat inmiddels wat lastig in deze baggerbesmeurde reeks ;(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212633724
quote:
14s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:47 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet zo'n bek jij tegen haar.
pi_212633846
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Aan al die tiktok filmpjes te zien, is van dat hoogstaande IDF ook niet veel meer over, nee.

Allemachtig. Ze hebben echt snel de grootste josti's van Israel richting Gaza gestuurd.
Het grooste deel van de grondtroepen in gaza zijn geen professionele soldaten, dus je hebt geen ijzersterke discipline.

Ook snap ik niet dat er van bovenaf geen telefoon discipline is ingevoerd, grote fout.
pi_212633860
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Heb ook al aardig wat plunderende Israëlische soldaten gezien, en dat is niet bepaald een goede zaak.
pi_212633960
quote:
2s.gif Op donderdag 29 februari 2024 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb ook al aardig wat plunderende Israëlische soldaten gezien, en dat is niet bepaald een goede zaak.
Ja. En treurige foto's met de lingerie van Palestijnse dames. Soldaten die in het kinderbedje gaan liggen van het gezin dat is kapot gebombardeerd of gevlucht.
  donderdag 29 februari 2024 @ 15:53:33 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212634576
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:59 schreef oblo het volgende:

[..]
Het grooste deel van de grondtroepen in gaza zijn geen professionele soldaten, dus je hebt geen ijzersterke discipline.

Ook snap ik niet dat er van bovenaf geen telefoon discipline is ingevoerd, grote fout.
Ik begrijp dat dat juist wel het geval is. Blijkbaar is de handhaving niet zo goed en zijn Israëli's net Nederlanders want die vinden ook altijd dat regels niet voor hen gelden :')

https://www.timesofisrael(...)eading-to-pass-time/
pi_212634582
quote:
15s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Als je kijkt naar wat er op andere plekken in de wereld gebeurt valt dit eigenlijk erg mee. En we hebben hier met een volk te maken dat deze huidige situatie aan hun eigen gedrag heeft te danken. Dat is andere gevallen niet zo. Denk bijvoorbeeld aan de Oekraïners, Soedanezen, Jemenieten of de miljoenen Afghaanse vluchtelingen die Pakistan uit worden gezet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212634744
Hoe vaak hebben de Israelis ondertussen hun verhaal veranderd over wat er is gebeurd? :')

Als ik dit beluister klinkt het niet als het schieten op de benen van mensen. Daarnaast sinds wanneer bekommeren de Israelis over de veiligheid van de gazanan? :')

Van NOS

Het Israëlische leger verklaarde aanvankelijk dat een gewelddadige menigte de vrachtwagens met hulp plunderde en dat daarbij tientallen mensen onder de voet werden gelopen.

In die verklaring spreekt het leger alleen over gewonden. In een later bericht stelt het Israëlische leger dat er tientallen mensen zijn omgekomen in de drukte.

Later paste het leger de verklaring weer aan en zei het dat militairen waarschuwingsschoten hadden gelost nadat een menigte de vrachtwagens bestormde. Vervolgens zouden ze op de benen van de Palestijnen hebben geschoten, melden Israëlische media.

Een woordvoerder van de Israëlische regering zegt tegen persbureau Reuters dat de doden zijn gevallen doordat Gazaanse vrachtwagenbestuurders op de menigte inreden. Daarbij vielen volgens hem tientallen doden. "Het is duidelijk een tragedie, maar we kennen de details nog niet."

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_212634850
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 15:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ik begrijp dat dat juist wel het geval is. Blijkbaar is de handhaving niet zo goed en zijn Israëli's net Nederlanders want die vinden ook altijd dat regels niet voor hen gelden :')

https://www.timesofisrael(...)eading-to-pass-time/
Lol. Ik ken mensen die daar gewoon met hun telefoon zitten, maar dat zijn reservisten. Afhankelijk van de eenheid zijn de regels voor reservisten flink losser.
pi_212634866
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het wordt formeel niet ontkent. Alleen tweets als deze
twitter

ostint plaatst regelmatig dit soort posts en doet lacherig over de vermeende honger of

twitter

En twitteraccounts van COGAT en Israël die trots melden hoeveel vrachtwagens met voedsel Gaza binnen gereden zijn die ontkennen een vermeende honger niet, maar zijn wel bezig met framing. En het werkt, zie de talloze reacties onder al die tweets waar bots/gebruikers vragen waar die vermeende honger dan wel niet is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')