Want?quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dat er iets gebeurd is lijkt me duidelijk. Dat het IDF de veroorzaker zou zijn geweest is niet heel waarschijnlijk
Ik kan mij zo snel geen scenario voorstellen waarom IDF met sluipschutters tientallen hongerige mensen in een mensenmassa zou willen neermaaien. Dat een Hamas zoiets zou doen of claimt dat zoiets gebeurt is, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen. Zoals de schuld bij IDF neerleggen, slachtoffertje spelen en meteen een sterk argument om de 'onderhandelingen' af te breken.quote:
Uiteindelijk is de hoofdschuldige natuurlijk Iranquote:Op donderdag 29 februari 2024 12:47 schreef opgebaarde het volgende:
Dat er iets gebeurd is lijkt me duidelijk. Dat het IDF de veroorzaker zou zijn geweest is niet heel waarschijnlijk
Een scenario als in: 'hadden we zin in, want: onze vijanden zijn geen mensen' is toch vaak genoeg gebeurd?quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik kan mij zo snel geen scenario voorstellen waarom IDF met sluipschutters tientallen hongerige mensen in een mensenmassa zou willen neermaaien. Dat een Hamas zoiets zou doen of claimt dat zoiets gebeurt is, daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen. Zoals de schuld bij IDF neerleggen, slachtoffertje spelen en meteen een sterk argument om de 'onderhandelingen' af te breken.
Sluipschutters of militairen die een individu neermaaien daar zijn (niet altijd keihard bewezen) voorbeelden van, zeker. Alleen wat nu geclaimd wordt dat zou dan wel een heel nieuw niveau (dieptepunt) zijn. Het kan natuurlijk, ik geloof er niet in totdat we geloofwaardige rapporten of artikelen lezen die zo'n scenario onderschrijven.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een scenario als in: 'hadden we zin in, want: onze vijanden zijn geen mensen' is toch vaak genoeg gebeurd?
Of: kans aanwezig dat er Hamas leden tussen zitten, ze zitten nu mooi allemaal op een kluitje.
Ik denk dat de situatie in (vooral) het noorden niet te ontkennen is. Zie jij dat ontkend worden?quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sluipschutters of militairen die een individu neermaaien daar zijn (niet altijd keihard bewezen) voorbeelden van, zeker. Alleen wat nu geclaimd wordt dat zou dan wel een heel nieuw niveau (dieptepunt) zijn. Het kan natuurlijk, ik geloof er niet in totdat we geloofwaardige rapporten of artikelen lezen die zo'n scenario onderschrijven.
Misschien is het heel simpel en zijn al die mensen 'gewoon' verdrukt. Dat een Hamas het wil framen als slachtoffers van IDF kogels/tanks of bommen, daar kennen we ook oorbeelden van.
Die beelden vanuit de lucht zijn distopisch, enorme massa's mensen snel in beweging en kraters overal waar je kan kijken. De beelden vanuit de lucht en van de slachtoffers bewijzen vooral een ding en dat is dat heel veel mensen enorme honger hebben. Dat is bijna opmerkelijk want er zijn veel socialmedia accounts die ons al maanden proberen te overtuigen van precies het tegenovergestelde
Alles kan. Maar je moet in conflicten/oorlogen niet zelden ook juist uitgaan van dat wat niet 'redelijk' klinkt.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sluipschutters of militairen die een individu neermaaien daar zijn (niet altijd keihard bewezen) voorbeelden van, zeker. Alleen wat nu geclaimd wordt dat zou dan wel een heel nieuw niveau (dieptepunt) zijn. Het kan natuurlijk, ik geloof er niet in totdat we geloofwaardige rapporten of artikelen lezen die zo'n scenario onderschrijven.
Misschien is het heel simpel en zijn al die mensen 'gewoon' verdrukt. Dat een Hamas het wil framen als slachtoffers van IDF kogels/tanks of bommen, daar kennen we ook oorbeelden van.
Die beelden vanuit de lucht zijn distopisch, enorme massa's mensen snel in beweging en kraters overal waar je kan kijken. De beelden vanuit de lucht en van de slachtoffers bewijzen vooral een ding en dat is dat heel veel mensen enorme honger hebben. Dat is bijna opmerkelijk want er zijn veel socialmedia accounts die ons al maanden proberen te overtuigen van precies het tegenovergestelde
Houd de cope in jezelf wakker ! allemaal Hamas terroristen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Wat een ongekend humanitair drama wordt dat zo zeg.
Aan al die tiktok filmpjes te zien, is van dat hoogstaande IDF ook niet veel meer over, nee.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie in (vooral) het noorden niet te ontkennen is. Zie jij dat ontkend worden?
Dit ziet er steeds meer uit als mensen die door het dolle zijn omdat ze niet meer te vreten hebben. Daar doorheen fietsen dan misschien nog Hamas-tactieken en trigger-happy Israelische soldaten die dit stukje nou niet getraind zullen hebben.
Onderaan de streep is het gewoon een warboel en zijn er mensen dood.
Doe even normaal man in je reacties naar elkaarquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Houd de cope in jezelf wakker ! allemaal Hamas terroristen.
Sarcasme, leer het herkennenquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Doe even normaal man in je reacties naar elkaar
Het is op menselijk gebied een grote gruwel, punt
Ja mommy.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Doe even normaal man in je reacties naar elkaar
Het is op menselijk gebied een grote gruwel, punt
Ja sorry, vind dat inmiddels wat lastig in deze baggerbesmeurde reeksquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sarcasme, leer het herkennen
Niet zo'n bek jij tegen haar.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Sarcasme, leer het herkennen
Het grooste deel van de grondtroepen in gaza zijn geen professionele soldaten, dus je hebt geen ijzersterke discipline.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan al die tiktok filmpjes te zien, is van dat hoogstaande IDF ook niet veel meer over, nee.
Allemachtig. Ze hebben echt snel de grootste josti's van Israel richting Gaza gestuurd.
Heb ook al aardig wat plunderende Israëlische soldaten gezien, en dat is niet bepaald een goede zaak.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan al die tiktok filmpjes te zien, is van dat hoogstaande IDF ook niet veel meer over, nee.
Allemachtig. Ze hebben echt snel de grootste josti's van Israel richting Gaza gestuurd.
Ja. En treurige foto's met de lingerie van Palestijnse dames. Soldaten die in het kinderbedje gaan liggen van het gezin dat is kapot gebombardeerd of gevlucht.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Heb ook al aardig wat plunderende Israëlische soldaten gezien, en dat is niet bepaald een goede zaak.
Ik begrijp dat dat juist wel het geval is. Blijkbaar is de handhaving niet zo goed en zijn Israëli's net Nederlanders want die vinden ook altijd dat regels niet voor hen geldenquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:59 schreef oblo het volgende:
[..]
Het grooste deel van de grondtroepen in gaza zijn geen professionele soldaten, dus je hebt geen ijzersterke discipline.
Ook snap ik niet dat er van bovenaf geen telefoon discipline is ingevoerd, grote fout.
Als je kijkt naar wat er op andere plekken in de wereld gebeurt valt dit eigenlijk erg mee. En we hebben hier met een volk te maken dat deze huidige situatie aan hun eigen gedrag heeft te danken. Dat is andere gevallen niet zo. Denk bijvoorbeeld aan de Oekraïners, Soedanezen, Jemenieten of de miljoenen Afghaanse vluchtelingen die Pakistan uit worden gezet.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef xpompompomx het volgende:
Wat een ongekend humanitair drama wordt dat zo zeg.
Lol. Ik ken mensen die daar gewoon met hun telefoon zitten, maar dat zijn reservisten. Afhankelijk van de eenheid zijn de regels voor reservisten flink losser.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik begrijp dat dat juist wel het geval is. Blijkbaar is de handhaving niet zo goed en zijn Israëli's net Nederlanders want die vinden ook altijd dat regels niet voor hen gelden
https://www.timesofisrael(...)eading-to-pass-time/
Het wordt formeel niet ontkent. Alleen tweets als dezequote:Op donderdag 29 februari 2024 14:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie in (vooral) het noorden niet te ontkennen is. Zie jij dat ontkend worden?
Dit ziet er steeds meer uit als mensen die door het dolle zijn omdat ze niet meer te vreten hebben. Daar doorheen fietsen dan misschien nog Hamas-tactieken en trigger-happy Israelische soldaten die dit stukje nou niet getraind zullen hebben.
Onderaan de streep is het gewoon een warboel en zijn er mensen dood.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |