abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212607017

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost Klein, Donald Ellerström (Donnie)
Schrijvers tekst: Joost Klein, Donald Ellerström (Donnie)
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Het gekozen nummer Europapa:

[ Bericht 3% gewijzigd door Momo op 29-02-2024 13:12:30 ]
pi_212607103
Ik moet donderdag ook gewoon aan het werk. Maar om 16.45 uur gaat gewoon Lubach aan. En in de auto via mobiel maar even meeluisteren. Ik heb speciaal hiervoor de NPO app gedownload :P
  roze dinsdag 27 februari 2024 @ 14:04:29 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_212607639
Ik was even niet met mijn hoofd erbij om hyped te zijn voor het songfestival en Joost klein op dit moment maar het komt weer terug. 🥳

Ik ben erg benieuwd donderdag maar ik denk wel dat ik het liedje 10 keer moet luisteren voor ik eraan gewend ben maar dat is wel vaker met Joost zo.
Your beauty never ever scared me.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 februari 2024 @ 17:26:35 #4
163650 Greys
pi_212609993
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 februari 2024 @ 17:29:01 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212610023
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:26 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Wel bijna een slip of the tongue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 februari 2024 @ 17:35:01 #6
163650 Greys
pi_212610086
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Wel bijna een slip of the tongue
Hahaha ja!
(Ik moest even zoeken wie het is want ik ben oud maar dat is die youtubert van het nieuws van de afgelopen dagen zag ik.)

Hoop zelf dat Donnie mee mag. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 27 februari 2024 @ 17:37:14 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212610106
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:35 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha ja!
(Ik moest even zoeken wie het is want ik ben oud maar dat is die youtubert van het nieuws van de afgelopen dagen zag ik.)

Hoop zelf dat Donnie mee mag. :D
Sowieso een _O_ voor Acid.
Voor het uitspreken bij die Reuzegom zaak, hypen van Joost, en ook video's maken over wielrennen.

Donnie zal vast wel mee gaan.
pi_212610160
Oke ik geloof dat het goed/leuk zal zijn, maar heb wel het idee dat Joost zijn kring het altijd heel erg ophyped, wat ook goed is hoor, maar wellicht minder betrouwbaar?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 februari 2024 @ 17:51:58 #9
163650 Greys
pi_212610220
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:44 schreef Thrts het volgende:
Oke ik geloof dat het goed/leuk zal zijn, maar heb wel het idee dat Joost zijn kring het altijd heel erg ophyped, wat ook goed is hoor, maar wellicht minder betrouwbaar?
Het is leuk om ergens in te geloven. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212610284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:37 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor het uitspreken bij die Reuzegom zaak, hypen van Joost, en ook video's maken over wielrennen.

Die Acid is in elk geval een goede zet naar 12 Belgische punten.

Maar wat is zijn positie in het hele verhaal dan? Is dat naast YouTuber ook een zanger of rapper?
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_212610298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Dit zeker een _O_ _O_
pi_212610301
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:44 schreef Thrts het volgende:
Deze gast vond blijkbaar dat Joost al gewonnen had nog voor hij het nummer had gehoord, dus dat zegt inderdaad niet zoveel :) Die Acid heb ik er ook al over gehoord, die zei dat zoiets nog nooit was gedaan op Eurovisie, maar het zijn inderdaad allemaal maatjes van hem dus tja. We zullen het wel horen op donderdag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 17:56 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Die Acid is in elk geval een goede zet naar 12 Belgische punten.

Maar wat is zijn positie in het hele verhaal dan? Is dat naast YouTuber ook een zanger of rapper?
Hij heeft een nummer gemaakt met Joost en is een vriend van hem uit Joost z'n Youtube-dagen. Hij zal zeker wel campagne gaan voeren en de 12 televote-punten uit België lijken me zo goed als zeker. Maar volgens mij heeft hij er verder niet zoveel verstand van hoor.
pi_212610710
Rotterdam met alles open. Ik hoop het zo.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_212610794
Ik heb eigenlijk helemaal geen (goed) voorgevoel. Ja, ben benieuwd waar hij mee komt, maar that's it eigenlijk. Ook omdat ik gewoon verwacht dat het toch niet mijn ding gaat zijn. Dus ik reken daar al min of meer op. Maar positief verrassen mag natuurlijk altijd
  dinsdag 27 februari 2024 @ 19:42:23 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212611629
Winnen zal sowieso lastig zijn met een jury, maar een mooie televote score en top 10 zou al mooi zijn :)
pi_212612422
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_212612875
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 27 februari 2024 @ 20:48:50 #18
862 Arcee
Look closer
pi_212612891
Ben benieuwd. Ik denk nog steeds dat Joost positief gaat verrassen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_212613182
Waar ik ook een beetje om vrees is dat bij Lubach de concurrenten worden besproken met Diederik Smit ofzo. Die Diederik heeft heerlijk droge humor maar met het esf weet ik niet of dat gaat werken
pi_212613442
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 21:08 schreef NailQueen het volgende:
Waar ik ook een beetje om vrees is dat bij Lubach de concurrenten worden besproken met Diederik Smit ofzo. Die Diederik heeft heerlijk droge humor maar met het esf weet ik niet of dat gaat werken
Het begint om 16.45 en het duurt tien minuten ofzo, waarvan drie voor het liedje. Dus veel meer dan een beetje slap kletsen tussen Arjen en Joost, en heel misschien wat korte beelden van de concurrentie zal het niet zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 27 februari 2024 @ 21:33:35 #21
163650 Greys
pi_212613567
Heerlijk die oubollige achtergrond van die foto. Love it. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_212613598
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 21:25 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het begint om 16.45 en het duurt tien minuten ofzo, waarvan drie voor het liedje. Dus veel meer dan een beetje slap kletsen tussen Arjen en Joost, en heel misschien wat korte beelden van de concurrentie zal het niet zijn.
Dat scheelt weer. Geen flauwe grappen die niet aankomen ^O^
pi_212614742
Nog even wachten......kriebels beginnen langzaam te komen. Het toeleven naar de bekendmaking, de verwachtingen en hoop van ons allemaal. Iedereen hier hoopt dat het een knaller is en we dit jaar weer gaan meedoen om de prijzen. Hoe zou hij zich voelen? Zenuwachtig? Relaxed? Hoe zou de selectiecommissie zich voelen? Hoe en waar gaan we hem zien de komende tijd? Krijgen we een sneak-peak van hoe het straks gaat uitzien op het podium? Zou er veel vocalen op band staan?
  dinsdag 27 februari 2024 @ 23:19:35 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212614981
twitter

Ik zie deze rondgaan op twitterz, komt dit uit een ander nummer?
pi_212615000
Ik verwacht wel een teasertje van de videoclip morgen. Is dat de laatste jaren niet een dag van te voren?
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')