Ehhhh? De vraag vanuit PostNL komt, omdat er geen personeel is. Als er volgens jou wel personeel is voor spoedbezorging, dan is er ook geen probleem met de normale bezorging...quote:Op maandag 26 februari 2024 10:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daarom kan het wel een dagje wachten. Voor snelle bezorging heb je prioriteitspost met een hoger tarief.
Dit. Stelletje faalhazen.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
Heb je de prijsontwikkeling van de postzegel gevolgd de laatste jaren?quote:Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
I call bullshit idd.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:03 schreef Morri2 het volgende:
Nog een artikel op Nu.nl
Ook deze zin:
"Dat tempo past niet meer bij de wensen van de klant", zegt een woordvoerder van PostNL.
Klanten willen liever dat de post er langer over doet? Kom op toch...
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
Personeel is er altijd, maar je hebt een tekort als je meer wil inzetten dan beschikbaar. Prioriteitspost is maar een heel klein aandeel die je door een enkele bezorger kan laten doen voor een relatief groot gebied.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:12 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Ehhhh? De vraag vanuit PostNL komt, omdat er geen personeel is. Als er volgens jou wel personeel is voor spoedbezorging, dan is er ook geen probleem met de normale bezorging...
Door 2 dagen te doen over de postbezorging, kan je dus met 1 persoon een groter gebied laten bezorgen.
Als ik naar de woningnood kijk, dan valt dat 'meer huizen' toch wel meequote:Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef dudewhereismycar het volgende:
2. We versturen elk jaar minder post, maar er komen elk jaar meer huizen bij. Het oppervlakte en het aantal adressen waar post moet worden bezorgd stijgt dus jaarlijks. Je hebt dus met de natuurlijke groei van woningen elk jaar MEER postbezorgers nodig. De kostprijs stijgt dus flink zonder inflatie.
Nee, want ik verstuur praktisch geen post (en dat geldt voor meer mensen... misschien heeft die prijsontwikkeling van je daar wel iets mee te maken) en persoonlijk het boeit me geen flikker of een postzegel nou 0.50 of 1.50 kost. Persoonlijk boeit het me ook geen flikker of dat poststuk er nou 1 of 3 dagen over doet.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Heb je de prijsontwikkeling van de postzegel gevolgd de laatste jaren?
Aah ik kan dat lezen. Rook zegt "er is brand aan de horizon".quote:Op maandag 26 februari 2024 10:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik heb slecht nieuws voor u.
[ afbeelding ]
Race to the bottom.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:
Post NL zou er goed aan hun personeel beter te behandelen naast de slechte betaling worden bezorgers steeds geconfronteerd met beslissingen van mensen die naar mijn idee nog nooit een brief in de handen gehad, de secundaire arbeidsomstandigheden zijn ook waardeloos, bijvoorbeeld geld voor fietsonderhoud
Alleen lukt het met die winst niet echt.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
Precies, en dan komt de onvermijdelijke ontslaggolf, nog langere levertijden, klanten die weglopen en een uiteindelijk faillissement of overname.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:32 schreef recursief het volgende:
[..]
Alleen lukt het met die winst niet echt.
[ afbeelding ]
Jammer voor jou, maar het is 100% wat ik zaterdag waarnam.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik denk ook niet dat de betreffende user helemaal de waarheid vertelt in zijn anakdote....
Die overname is al een tijdje gaande, in slow motion. De grootste aandeelhouder is een Tjechische miljardair die af en toe wat aandelen opkoopt en zo in drie jaar tijd bijna een derde van PostNL in handen heeft gekregen.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:35 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Precies, en dan komt de onvermijdelijke ontslaggolf, nog langere levertijden, klanten die weglopen en een uiteindelijk faillissement of overname.
Je schreeuwt weer eens veel zonder met enige bronnen te komen waarom ze inefficiënt en een klote bedrijf zouden zijn.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.
Ook al wordt dit ingevoerd, nevernooitniet dat de consumentenprijs naar beneden gaat en volgend jaar komen ze weer met een prijsverhoging.
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:47 schreef mvdejong het volgende:
Ik zag zaterdag een postbesteller een stapel van >5cm aan brieven in een brievenbus stouwen met de opmerking "Dan kan ik tenminste op tijd stoppen". Ook nog eens in de sleuf voor de "Overige postcodes". De volgende lichting is maandag einde van de middag, dus brieven die hij zaterdag had moeten bezorgen komen nu op zijn vroegst woensdag aan. Als je maar bezig blijft om steeds meer brieven in dezelfde tijd te laten bezorgen, krijg je dit soort acties.
Lees even hoe ze hun personeel behandelen en het is een godswonder dat ze überhaupt nog personeel hebben:quote:Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik vind jullie wel erg hard richting PostNL...
Personeel vinden voor dit soort banen is erg lastig. Het is relatief zwaar: de hele dag in beweging en je hebt ook geen collega's die je spreekt. Het spreekt mensen niet snel aan.
Jammer voor jou dan.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:45 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |