abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212592966
quote:
3s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Daarom kan het wel een dagje wachten. Voor snelle bezorging heb je prioriteitspost met een hoger tarief.
Ehhhh? De vraag vanuit PostNL komt, omdat er geen personeel is. Als er volgens jou wel personeel is voor spoedbezorging, dan is er ook geen probleem met de normale bezorging...

Door 2 dagen te doen over de postbezorging, kan je dus met 1 persoon een groter gebied laten bezorgen.
pi_212592967
Dan maar alles :Y vertalen naar enen en nullen en per postduif emeeuw versturen
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212592971
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:39 schreef de_boswachter het volgende:
POSTNL wil nogal veel. Tarieven elk jaar verhogen en de service verlagen. Parasieten zijn het.
Dit. Stelletje faalhazen.

In hun bedrijfsvoering zelf zitten zoveel verbeterpunten, maar ze willen dat zelf niet. Steo fossielen.
Dus dan maar afwimpelen op de buitenwereld.

Dus serieus nog een dag? Hier wordt al lang niet meer iedere dag post bezorgd en duurt het al langer dan hun voorgestelde timing, dus nog langer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 10:13:13 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212592975
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
Heb je de prijsontwikkeling van de postzegel gevolgd de laatste jaren? :)
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212592985
2 dagen over een brief heb ik geen problemen mee.
Waar ik wel problemen mee heb is dat urgente brieven zoals bv rouwkaarten dat die extra belast worden en dat vind ik dus niet nodig.
pi_212593008
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:03 schreef Morri2 het volgende:
Nog een artikel op Nu.nl

Ook deze zin:
"Dat tempo past niet meer bij de wensen van de klant", zegt een woordvoerder van PostNL.

Klanten willen liever dat de post er langer over doet? Kom op toch...
I call bullshit idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212593050
Ik vind jullie wel erg hard richting PostNL...

1. Personeel vinden voor dit soort banen is erg lastig. Het is relatief zwaar: de hele dag in beweging en je hebt ook geen collega's die je spreekt. Het spreekt mensen niet snel aan.

2. We versturen elk jaar minder post, maar er komen elk jaar meer huizen bij. Het oppervlakte en het aantal adressen waar post moet worden bezorgd stijgt dus jaarlijks. Je hebt dus met de natuurlijke groei van woningen elk jaar MEER postbezorgers nodig. De kostprijs stijgt dus flink zonder inflatie.

3. Door inflatie stijgen ook alle kosten voor PostNL boven op de behoefte naar meer personeel.

PostNL is met de briefbezorging gewoon fucked.. zonder subsidie gaan ze hier vanzelf door kapot.
pi_212593057
quote:
7s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee: klanten willen liever minder betalen. Het resultaat is dan dat de post er langer over doet.
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.
Ook al wordt dit ingevoerd, nevernooitniet dat de consumentenprijs naar beneden gaat en volgend jaar komen ze weer met een prijsverhoging.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 februari 2024 @ 10:21:02 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_212593069
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:12 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ehhhh? De vraag vanuit PostNL komt, omdat er geen personeel is. Als er volgens jou wel personeel is voor spoedbezorging, dan is er ook geen probleem met de normale bezorging...

Door 2 dagen te doen over de postbezorging, kan je dus met 1 persoon een groter gebied laten bezorgen.
Personeel is er altijd, maar je hebt een tekort als je meer wil inzetten dan beschikbaar. Prioriteitspost is maar een heel klein aandeel die je door een enkele bezorger kan laten doen voor een relatief groot gebied.

Je efficiëntieslag zit in de grote bulk waar je zoveel mogelijk post per tijdseenheid wilt bezorgen. Dat lukt niet meer als het aandeel post van gemiddeld 3x per dag naar 4x per week is gegaan. Tenzij je de hoofdprijs wil betalen, want dan wil iedereen wel postbode worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_212593127
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef dudewhereismycar het volgende:

2. We versturen elk jaar minder post, maar er komen elk jaar meer huizen bij. Het oppervlakte en het aantal adressen waar post moet worden bezorgd stijgt dus jaarlijks. Je hebt dus met de natuurlijke groei van woningen elk jaar MEER postbezorgers nodig. De kostprijs stijgt dus flink zonder inflatie.

Als ik naar de woningnood kijk, dan valt dat 'meer huizen' toch wel mee :+
  maandag 26 februari 2024 @ 10:28:03 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212593152
quote:
2s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:13 schreef Gunner het volgende:

[..]
Heb je de prijsontwikkeling van de postzegel gevolgd de laatste jaren? :)
Nee, want ik verstuur praktisch geen post (en dat geldt voor meer mensen... misschien heeft die prijsontwikkeling van je daar wel iets mee te maken) en persoonlijk het boeit me geen flikker of een postzegel nou 0.50 of 1.50 kost. Persoonlijk boeit het me ook geen flikker of dat poststuk er nou 1 of 3 dagen over doet.
Huilen dan.
pi_212593154
quote:
9s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Ik heb slecht nieuws voor u.

[ afbeelding ]
Aah ik kan dat lezen. Rook zegt "er is brand aan de horizon".
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_212593163
Post NL zou er goed aan hun personeel beter te behandelen naast de slechte betaling worden bezorgers steeds geconfronteerd met beslissingen van mensen die naar mijn idee nog nooit een brief in de handen gehad, de secundaire arbeidsomstandigheden zijn ook waardeloos, bijvoorbeeld geld voor fietsonderhoud
  maandag 26 februari 2024 @ 10:31:23 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212593186
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:29 schreef Cupfighter het volgende:
Post NL zou er goed aan hun personeel beter te behandelen naast de slechte betaling worden bezorgers steeds geconfronteerd met beslissingen van mensen die naar mijn idee nog nooit een brief in de handen gehad, de secundaire arbeidsomstandigheden zijn ook waardeloos, bijvoorbeeld geld voor fietsonderhoud
Race to the bottom.

Gaaf land.
pi_212593201
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
Weer een succesvol voorbeeld van privatisering. Alles voor de winst.
Alleen lukt het met die winst niet echt.

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593216
Hier komt de laatste tijd zo'n 25% van de poststukken überhaupt niet aan. Opvallend genoeg is dat altijd wanneer het een andere inhoud heeft dan slechts een brief of kaart.
pi_212593226
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:32 schreef recursief het volgende:

[..]
Alleen lukt het met die winst niet echt.

[ afbeelding ]
Precies, en dan komt de onvermijdelijke ontslaggolf, nog langere levertijden, klanten die weglopen en een uiteindelijk faillissement of overname.
pi_212593227
PostNL binnen 24u bezorgen? Dat gebeurt al jaren niet meer. Als ik een brief post dan duurt dat altijd enkele dagen voor hij aankomt. Als ik een iets bestel dat in een envelop past (Magic kaartjes, doe ik nogal vaak), duurt dat ook dagen. Onzin statement dus. Wist niet eens dat het verplicht was blijbaar. Had ik al die tijd kunnen klagen.

Sterker nog, veel brievenbussen worden maar 2x per week geleegd dus dan kun je sowieso niet binnen 24u bezorgen.

Dat gezegd hebben boeit 24u me totaal niet. Ik betaal liever 1 euro voor postzegel als het er 3 dagen over doet, dan 3 euro om het binnen 24u te bezorgen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_212593234
Er zou een regeling moeten komen die het verbied om pakketdiensten te laten adverteren met vandaag besteld, morgen in huis en dat soort fratsen. Dan kan een deel van de pakketbezorgers wellicht als postbode aan de slag. Vroeger was het een eervol beroep, maar dat is ondertussen helemaal uitgekleed. Vind de post wel iets belangrijker dan pakketdiensten.
't Echte en 't ware!
  maandag 26 februari 2024 @ 10:37:44 #45
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212593267
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ik denk ook niet dat de betreffende user helemaal de waarheid vertelt in zijn anakdote....
Jammer voor jou, maar het is 100% wat ik zaterdag waarnam.

Maar het is inderdaad een trend aan het worden op Fok! om alles als fake te betitelen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212593312
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:35 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Precies, en dan komt de onvermijdelijke ontslaggolf, nog langere levertijden, klanten die weglopen en een uiteindelijk faillissement of overname.
Die overname is al een tijdje gaande, in slow motion. De grootste aandeelhouder is een Tjechische miljardair die af en toe wat aandelen opkoopt en zo in drie jaar tijd bijna een derde van PostNL in handen heeft gekregen.

Meer info: https://www.rtlnieuws.nl/(...)retinsky-vesa-equity
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593331
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan gaat postnl zelf maar een keer wat aan zn interne kosten doen. Inefficient klote bedrijf.
Ook al wordt dit ingevoerd, nevernooitniet dat de consumentenprijs naar beneden gaat en volgend jaar komen ze weer met een prijsverhoging.
Je schreeuwt weer eens veel zonder met enige bronnen te komen waarom ze inefficiënt en een klote bedrijf zouden zijn. :')
pi_212593351
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 09:47 schreef mvdejong het volgende:
Ik zag zaterdag een postbesteller een stapel van >5cm aan brieven in een brievenbus stouwen met de opmerking "Dan kan ik tenminste op tijd stoppen". Ook nog eens in de sleuf voor de "Overige postcodes". De volgende lichting is maandag einde van de middag, dus brieven die hij zaterdag had moeten bezorgen komen nu op zijn vroegst woensdag aan. Als je maar bezig blijft om steeds meer brieven in dezelfde tijd te laten bezorgen, krijg je dit soort acties.
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212593357
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:19 schreef dudewhereismycar het volgende:
Ik vind jullie wel erg hard richting PostNL...

Personeel vinden voor dit soort banen is erg lastig. Het is relatief zwaar: de hele dag in beweging en je hebt ook geen collega's die je spreekt. Het spreekt mensen niet snel aan.
Lees even hoe ze hun personeel behandelen en het is een godswonder dat ze überhaupt nog personeel hebben:
WGR / [Centraal] PostNL medewerkerstopic #324 Het wordt erg slecht
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 26 februari 2024 @ 10:47:51 #50
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212593372
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. De enveloppen zijn gescand en gefotografeerd en dat kun je als postbezorger dus één keer doen en daarna is de kans heel groot dat je op het matje wordt geroepen.
Jammer voor jou dan.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')