Je zou die Sosa bijna linksbuiten zetten kijken of hij wat voorzetten kan geven. Verdedigen kan hij niet.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:14 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad heel erg op een jongetje die met tegenzin mee moet doen met voetbal tijdens schoolgym en maar hoopt dat de bal niet tegen hem aangeschopt wordt of dat hij de bal moet koppen.
Heel erg frustrerend om te zien aangezien ik hem bij Kroatië altijd prima vond renderen. In balbezit dan. Misschien moeten we Vida halen om Sutalo en Sosa vertrouwen te geven. Ownee laat maar gvd.
Wie kan er wel verdedigen eigenlijk bij Ajax?quote:Op maandag 26 februari 2024 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou die Sosa bijna linksbuiten zetten kijken of hij wat voorzetten kan geven. Verdedigen kan hij niet.
Tsja, bij VI lijken ze ook te zeggen dat Van 't Schip weliswaar een solide trainer is, maar geen trainer die van niets iets kan maken. Dus hij is leuk om Ajax in het linker rijtje te houden, maar kampioen gaat hij niet worden met de club. Misschien ben ik het daar wel mee eens. Het is wel vreemd dat de resultaten in het begin zoveel beter waren dan de laatste weken. Wellicht toch een zekere initiële opleving bij de spelers na het vertrek van Steijn en het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat effect is nu weer uitgewerkt.quote:Op maandag 26 februari 2024 08:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee zo snel als het afgegleden is zo snel kun je ook wel weer een elftal neerzetten dat om de titel mee kan strijden.
Een goede trainer kan van een kern met Ramaj, Hato, Rensch, Wijndal, Boomen, Taylor, Hlynsson, Berghuis, Brobbey en eventueel Kaplan en Mannsverk waar we nog te weinig van gezien hebben aangevuld met gerichte versterkingen wel een elftal maken dat mee kan strijden om de bovenste plekken.
Als Van der Gijp bedoelt dat het 3,4 of 5 jaar gaat duren voordat Ajax weer op het niveau 2019/2020 is dan ben ik ook dat met hem oneens wat dat is iets wat een keer in de twintig jaar gebeurt.
Ook wel wat geluk met het schema natuurlijk. En wat pech nu met blessures.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, bij VI lijken ze ook te zeggen dat Van 't Schip weliswaar een solide trainer is, maar geen trainer die van niets iets kan maken. Dus hij is leuk om Ajax in het linker rijtje te houden, maar kampioen gaat hij niet worden met de club. Misschien ben ik het daar wel mee eens. Het is wel vreemd dat de resultaten in het begin zoveel beter waren dan de laatste weken. Wellicht toch een zekere initiële opleving bij de spelers na het vertrek van Steijn en het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat effect is nu weer uitgewerkt.
Het is m.u.v. van RKC en PSV toch al sinds half december gewoon dramatisch, zowel het spel als de resultaten.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:53 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, bij VI lijken ze ook te zeggen dat Van 't Schip weliswaar een solide trainer is, maar geen trainer die van niets iets kan maken. Dus hij is leuk om Ajax in het linker rijtje te houden, maar kampioen gaat hij niet worden met de club. Misschien ben ik het daar wel mee eens. Het is wel vreemd dat de resultaten in het begin zoveel beter waren dan de laatste weken. Wellicht toch een zekere initiële opleving bij de spelers na het vertrek van Steijn en het aanstellen van een nieuwe trainer, en dat effect is nu weer uitgewerkt.
Nee dat denk ik echt niet. Ook omdat de spelers klaar waren met hem en hij zijn spelers openlijk afviel.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:59 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel echt knap hoe je vanaf Schreuder eigenlijk steeds een slechtere coach weet aan te stellen. Ik denk dat zelfs Steijn het beter had gedaan als je hem gewoon had laten zitten.
Een beetje zoals Sjon ook na elke verliespartij doet momenteel?quote:Op maandag 26 februari 2024 10:04 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee dat denk ik echt niet. Ook omdat de spelers klaar waren met hem en hij zijn spelers openlijk afviel.
Ik moet zeggen dat ik de interviews nu weinig zie omdat ik al een tijd uit principe het nieuws niet meer volg en niet meer op NOS.nl kijk, maar wellicht is dat ook een reden dat het nu minder goed gaat. Vertrouwen en mentaliteit is belangrijker in de sport dan men denkt. Kijk maar naar Van Gaal. Die is er ook meerdere malen in geslaagd om met een matig team ongekende resultaten neer te zetten, alleen maar omdat hij arrogant is en zijn spelers ook een stukje van die arrogantie meegeeft.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Een beetje zoals Sjon ook na elke verliespartij doet momenteel?
En we weten allemaal wat er met ratten gebeurt.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Sjon heeft nog een soort van knuffelgehalte. Die Steijn is echt een rat.
Sjon heeft ook wel dat typische oud-topvoetballer gehalte van obligate oneliners maar geen enkel dieper voetbalinhoudelijk inzicht.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:09 schreef RamboDirk het volgende:
Sjon heeft nog een soort van knuffelgehalte. Die Steijn is echt een rat.
Tjah hij is 17. Komt beter over dan Bergwijn die 10 jaar ouder is.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit is toch ook helemaal niks.Welke debiel heeft bedacht om hem tijdens dit seizoen aanvoerder te maken?
De wedstrijden tegen Italie en Frankrijk op Euro 2008 waren wel ultiem genot. Maar dat was eerder ondanks dan dankzij deze drie.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Sjon heeft ook wel dat typische oud-topvoetballer gehalte van obligate oneliners maar geen enkel dieper voetbalinhoudelijk inzicht.
Leuk voor de analistentafels naast Van der Vaart en Pierre maar natuurlijk allesbehalve een goede trainer.
Achteraf ook belachelijk dat de KNVB in 2004 drie van dat soort types aanstelde maar dat is ook wel weer typisch Amsterdams/Nederlands.![]()
[ afbeelding ]
Dat was absoluut meer ondanks dan dankzij ja. De kansenverhouding tegen Italië en Frankrijk was overigens ook gewoon in evenwicht dus had ook in 3-3 en 4-4 kunnen eindigen. Meer geluk dan wijsheid.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De wedstrijden tegen Italie en Frankrijk op Euro 2008 waren wel ultiem genot. Maar dat was eerder ondanks dan dankzij deze drie.
Het is ook wat anders werken als coach van topspelers dan een groep die je op moet leiden en enkelen zelfs wat basis begrippen van voetbal bijbrengen.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De wedstrijden tegen Italie en Frankrijk op Euro 2008 waren wel ultiem genot. Maar dat was eerder ondanks dan dankzij deze drie.
Eens. "Gedoseerd druk zetten", "proberen aan te vallen waar het kan", "we moeten ze pijn doen waar ze kwetsbaar zijn".quote:Op maandag 26 februari 2024 10:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Sjon heeft ook wel dat typische oud-topvoetballer gehalte van obligate oneliners maar geen enkel dieper voetbalinhoudelijk inzicht.
Leuk voor de analistentafels naast Van der Vaart en Pierre maar natuurlijk allesbehalve een goede trainer.
Achteraf ook belachelijk dat de KNVB in 2004 drie van dat soort types aanstelde maar dat is ook wel weer typisch Amsterdams/Nederlands.![]()
[ afbeelding ]
Ach die spelersgroep (met inderdaad alle topspelers) zei achteraf toch ook dat Marco en John niet veel meer zeiden dan: Jongens doe je best vandaag, we kunnen ze hebben en jullie zijn beter.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook wat anders werken als coach van topspelers dan een groep die je op moet leiden en enkelen zelfs wat basis begrippen van voetbal bijbrengen.
Dat heb ik een speler nooit horen zeggen over Van Basten maar zou kunnen, hij had wel als speler al moeite met de mindere goden en het scheelt al een slok als je er dan niet of nauwelijks mee hoeft te werken, al was zijn selectiebeleid af en toe ook dubieus.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach die spelersgroep (met inderdaad alle topspelers) zei achteraf toch ook dat Marco en John niet veel meer zeiden dan: Jongens doe je best vandaag, we kunnen ze hebben en jullie zijn beter.
(Wat vaak nog klopte ook in die tijd, want in die tijd was er ook nog veel meer minder aandacht voor ingewikkelde tactische concepten en gegenpressing enzo)
Dat zeiden Van der Vaart en Van Persie in interviews.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat heb ik een speler nooit horen zeggen over Van Basten maar zou kunnen, hij had wel als speler al moeite met de mindere goden en het scheelt al een slok als je er dan niet of nauwelijks mee hoeft te werken, al was zijn selectiebeleid af en toe ook dubieus.
Dat laatste denk ik zeker niet. Steijn had Ajax laten degraderen.quote:Op maandag 26 februari 2024 09:59 schreef Caland het volgende:
Ik vind het wel echt knap hoe je vanaf Schreuder eigenlijk steeds een slechtere coach weet aan te stellen. Ik denk dat zelfs Steijn het beter had gedaan als je hem gewoon had laten zitten.
Kan best hoor, ik heb het alleen nooit gezien.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zeiden Van der Vaart en Van Persie in interviews.
Qua eigen vermogen staat Ajax er nog steeds goed voor maar dat is geen cash.quote:Op maandag 26 februari 2024 12:23 schreef Wotte het volgende:
Hoezo menen jullie allemaal eigenlijk dat het geld op is? :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |