abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212633514
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit is een drogreden.
Nee, we zijn letterlijk over feiten aan het twisten. Het is bekend wat de waarheid is.
pi_212633557
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er is weinig leuks aan je tot het Christelijke geloof bekeren. Je kiest er vrijwillig voor om in de ogen van de wereld als een gek te worden gezien, inclusief door vrienden, familie, collega's, en andere mensen. Je gaat op je knieėn voor een onzichtbare entiteit. Je hebt zeer overtuigende redenen nodig om daar vrijwillig voor te kiezen.
Ik denk dat je stevig onderschat wat een religie als het christendom mensen brengt. Dat onderschrijf je zelf immers ook. Tenzij je meent dat die onvoorwaardelijke liefde van God maar schril afsteekt tegen alle offers die je hebt moet maken.

Dit is een moderne variant van 'die christelijke martelaars lieten zich echt niet zomaar voor de leeuwen werpen'. Een zinvol leven wordt dikwijls met alle liefde met de dood bekocht. Dat is hoe religie werkt, en waar cults en moslimterroristen dankbaar gebruik van maken.
pi_212633581
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:32 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ik denk dat je stevig onderschat wat een religie als het christendom mensen brengt. Dat onderschrijf je zelf immers ook. Tenzij je meent dat die onvoorwaardelijke liefde van God maar schril afsteekt tegen alle offers die je hebt moet maken.

Dit is een moderne variant van 'die christelijke martelaars lieten zich echt niet zomaar voor de leeuwen werpen'. Een zinvol leven wordt dikwijls met alle liefde met de dood bekocht. Dat is hoe religie werkt, en waar cults en moslimterroristen dankbaar gebruik van maken.
Gelieve niet selectief te reageren, Haushofer.

Wees niet zo laf.
pi_212633627
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wees niet zo laf.
Ah, nu ben ik weer laf. Jij scheert alles wat niet in jouw straatje past (zowel andere spirituele tradities als denominaties in je eigen religie) onder noemers als "demonisch" en NWO, jij erkent ruitelijk hoe een placebo-effect mensen de meest fantastische dingen kan laten geloven maar stelt jezelf veilig buiten dat mechanisme, jij meent hele hordes wetenschappelijk opgeleide mensen te kunnen vertellen dat ze het mis hebben door een miskleun als jonge aarde creationisme te promoten, en dan reageer je met

quote:
Ik vind het fascinerend hoe je het in je hoofd hebt gehaald dat je in staat bent om mensen op basis daarvan volledig te doorgronden, en dat je ook steeds de behoefte voelt om dat steeds tentoon te stellen.
Wel, die fascinatie is geheel wederzijds :D
pi_212633640
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ah, nu ben ik weer laf. Jij scheert alles wat niet in jouw straatje past (zowel andere spirituele tradities als denominaties in je eigen religie) onder noemers als "demonisch" en NWO, jij erkent ruitelijk hoe een placebo-effect mensen de meest fantastische dingen kan laten geloven maar stelt jezelf veilig buiten dat mechanisme, jij meent hele hordes wetenschappelijk opgeleide mensen te kunnen vertellen dat ze het mis hebben door een miskleun als jonge aarde creationisme te promoten, en dan reageer je met
[..]
Wel, die fascinatie is geheel wederzijds :D
Dit is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
pi_212633647
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Nee, ik voel ook totaal geen behoefte om die vraag te beantwoorden. Ik was laf, weet je nog.
pi_212633707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Nee, ik voel ook totaal geen behoefte om die vraag te beantwoorden. Ik was laf, weet je nog.
Ik vind dat je laf doet als als je weigert op die vraag in te gaan ja.

Stel dat wij in een kamer zouden zitten en niet in een online forum. Zou je dan vanaf een stoeltje zo over mij praten zoals je hierboven deed? In de ruimte?

En als ik je dan om uitleg vraag, dan antwoord je daar niet op?

Ik vind dat bijzonder lafhartig.
pi_212633727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Ik vind dat je laf doet als als je weigert op die vraag in te gaan ja.

Stel dat wij in een kamer zouden zitten en niet in een online forum. Zou je dan vanaf een stoeltje zo over mij praten zoals je hierboven deed? In de ruimte?
Ben jij dagelijks op straat te vinden om met katholieken te praten over hoe ze door demonische krachten begoocheld worden?
pi_212633742
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ben jij dagelijks op straat te vinden om met katholieken te praten over hoe ze door demonische krachten begoocheld worden?
En de relevantie van deze vraag is?

Waarom voel je constant de behoefte om andere mensen in je geest te kleineren en te reduceren tot een soort geestelijk gehandicapten?
pi_212633743
Weet je Ali, het is door mensen zoals jij dat ik nog steeds zo kritisch naar het christendom kijk. Voor mij ben jij het toonbeeld van een a priori redelijk en intelligent persoon die, geheel op basis van religieus denken, een verwerpelijk idee van rechtvaardigheid hebt gekregen en met de grootste overtuiging de meest vergezochte complotten en infantiele pseudowetenschap bent gaan verspreiden.

Ondanks alle schoonheid die ik in de christelijke traditie in mijn directe omgeving zie en erken ervaar ik, mede dankzij jouw posts, wat voor gedrocht het christendom kan zijn in de uitwerking op zijn volgelingen.

Jij bent in al je fundamentalisme in mijn ogen domweg de allerslechtste reclame die het christelijke geloof zich kan wensen.
pi_212633752
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Haushofer het volgende:
Weet je Ali, het is door mensen zoals jij dat ik nog steeds zo kritisch naar het christendom kijk. Voor mij ben jij het toonbeeld van een a priori redelijk en intelligent persoon die, geheel op basis van religieus denken, een verwerpelijk idee van rechtvaardigheid hebt gekregen en met de grootste overtuiging de meest vergezochte complotten en infantiele pseudowetenschap bent gaan verspreiden.

Ondanks alle schoonheid die ik in de christelijke traditie in mijn directe omgeving zie en erken ervaar ik, mede dankzij jouw posts, wat voor gedrocht het christendom kan zijn in de uitwerking op zijn volgelingen.

Jij bent in al je fundamentalisme in mijn ogen domweg de allerslechtste reclame die het christelijke geloof zich kan wensen.
Van jou neem ik dat aan als een compliment.
pi_212633753
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
En de relevantie van deze vraag is?

Waarom voel je constant de behoefte om andere mensen in je geest te kleineren en te reduceren tot een soort geestelijk gehandicapten?
Jij doet dat ook hoor. Alleen jij gebruikt daar de mantel der christelijke liefde voor.

Waarom voel jij die behoefte om andersdenkenden te demoniseren en via jouw Godsbeeld te veroordelen tot spirituele vernietiging?
pi_212633757
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Haushofer het volgende:

Hij is tenminste consequent, de rest zijn niet eens christenen.
pi_212633760
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Van jou neem ik dat aan als een compliment.
Uiteraard. Het bevestigt alleen maar jouw wereldbeeld :)

Dat is hoe fundamentalisme werkt, ten slotte.
pi_212633767
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef Libertarisch het volgende:
Hij is tenminste consequent, de rest zijn niet eens christenen.
Ik vind jou net zo fundamentalistisch in je uitspraken.
pi_212633770
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Uiteraard. Het bevestigt alleen maar jouw wereldbeeld :)
Nee, ik zou me zorgen maken als uitgerekend jij, met je misselijkmakende arrogantie, mij een goede christen zou vinden.
pi_212633786
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, ik zou me zorgen maken als uitgerekend jij, met je misselijkmakende arrogantie, mij een goede christen zou vinden.
Misselijkmakend, maar toch heb je er geen enkele moeite mee om dezelfde houding te etaleren naar anderen.
pi_212633861
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:54 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Misselijkmakend, maar toch heb je er geen enkele moeite mee om dezelfde houding te etaleren naar anderen.
Dus je geeft toe dat je misselijkmakend arrogant bent. Oké.

Dan snap je waarschijnlijk ook dat jouw verwachtingen van 'rechtvaardigheid' en hoe een 'goede Christen' of een 'goed Christelijk geloof' ernstig verstoord zijn door je eigen psyche, die geheel misvormde verwachtingen van die zaken schept.
pi_212633873
Nou ja, als je mij zo misselijkmakend arrogant vindt, laten we het er dan maar op houden dat jij inderdaad gelijk hebt, de wereld geregeerd wordt door een grillige God die Zijn schepping als een hamsterdoolhof heeft bedoeld, dat jij toevallig een lijntje met Hem hebt gekregen, van alle honderden denominaties exact weet wat er van je gevraagd wordt (laat staan al die andere religies), straks door de juiste uitgang naast Zijn Zoon mag zitten, dat je dit echt niet voor je lol bent gaan doen want je wordt immers veracht door de wereld in je afwijkende opvattingen, en dat jouw ervaringen buitengewoon uniek zijn, dat al die miljoenen andere mensen met soortgelijke ervaringen worden afgeleid door demonen en duistere complotten, en dat mijn cynisme exact jouw beeld van de ongelovige zondige mens bevestigt.

Het ga je, ondanks je religieuze illusies, goed :)
pi_212633882
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 15:02 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, als je mij zo misselijkmakend arrogant vindt, laten we het er dan maar op houden dat jij inderdaad gelijk hebt, de wereld geregeerd wordt door een grillige God die Zijn schepping als een hamsterdoolhof heeft bedoeld, dat jij toevallig een lijntje met Hem hebt gekregen, van alle honderden denominaties exact weet wat er van je gevraagd wordt (laat staan al die andere religies), straks door de juiste uitgang naast Zijn Zoon mag zitten, dat je dit echt niet voor je lol bent gaan doen want je wordt immers veracht door de wereld in je afwijkende opvattingen, en dat jouw ervaringen buitengewoon uniek zijn, dat al die miljoenen andere mensen met soortgelijke ervaringen worden afgeleid door demonen en duistere complotten, en dat mijn cynisme exact jouw beeld van de ongelovige zondige mens bevestigt.

Het ga je, ondanks je religieuze illusies, goed :)
Dit is toch van geen enkel niveau, Roel.
pi_212633916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]
Dit is toch van geen enkel niveau, Roel.
Dat niveau heb jij allang laten varen, Frank.
pi_212633922
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 15:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Dat niveau heb jij allang laten varen, Frank.
Waarom die constante behoefte om mij te vernederen.
pi_212633938
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom die constante behoefte om mij te vernederen.
Waarom die constante behoefte om andersdenkenden te demoniseren en de spirituele dood toe te wensen?
pi_212633978
Dat was een retorische vraag overigens, ik gaf eerder al aan dat het feit dat dit subforum gedomineerd lijkt te zijn door enkele users met een fundamentalistische en pseudowetenschappelijke kijk op zaken, en ik word daar zelf niet de meest sympathieke user van. Ik ben al dat extreme gedachtegoed eigenlijk gewoon goed zat en kan mijn tijd en energie veel beter gebruiken. Dus bij deze: ik wens anderen een prettige voortzetting en het allerbeste, maar ik zet er na 21 jaar denk ik maar es een punt achter in dit forum :W
pi_212633981
quote:
0s.gif Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wees niet zo laf.
Dat jij dit zegt, serieus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')