Ik denk dat je stevig onderschat wat een religie als het christendom mensen brengt. Dat onderschrijf je zelf immers ook. Tenzij je meent dat die onvoorwaardelijke liefde van God maar schril afsteekt tegen alle offers die je hebt moet maken.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Er is weinig leuks aan je tot het Christelijke geloof bekeren. Je kiest er vrijwillig voor om in de ogen van de wereld als een gek te worden gezien, inclusief door vrienden, familie, collega's, en andere mensen. Je gaat op je knieėn voor een onzichtbare entiteit. Je hebt zeer overtuigende redenen nodig om daar vrijwillig voor te kiezen.
Gelieve niet selectief te reageren, Haushofer.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:32 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik denk dat je stevig onderschat wat een religie als het christendom mensen brengt. Dat onderschrijf je zelf immers ook. Tenzij je meent dat die onvoorwaardelijke liefde van God maar schril afsteekt tegen alle offers die je hebt moet maken.
Dit is een moderne variant van 'die christelijke martelaars lieten zich echt niet zomaar voor de leeuwen werpen'. Een zinvol leven wordt dikwijls met alle liefde met de dood bekocht. Dat is hoe religie werkt, en waar cults en moslimterroristen dankbaar gebruik van maken.
Ah, nu ben ik weer laf. Jij scheert alles wat niet in jouw straatje past (zowel andere spirituele tradities als denominaties in je eigen religie) onder noemers als "demonisch" en NWO, jij erkent ruitelijk hoe een placebo-effect mensen de meest fantastische dingen kan laten geloven maar stelt jezelf veilig buiten dat mechanisme, jij meent hele hordes wetenschappelijk opgeleide mensen te kunnen vertellen dat ze het mis hebben door een miskleun als jonge aarde creationisme te promoten, en dan reageer je metquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gelieve niet selectief te reageren, Haushofer.
Wees niet zo laf.
Wel, die fascinatie is geheel wederzijdsquote:Ik vind het fascinerend hoe je het in je hoofd hebt gehaald dat je in staat bent om mensen op basis daarvan volledig te doorgronden, en dat je ook steeds de behoefte voelt om dat steeds tentoon te stellen.
Dit is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ah, nu ben ik weer laf. Jij scheert alles wat niet in jouw straatje past (zowel andere spirituele tradities als denominaties in je eigen religie) onder noemers als "demonisch" en NWO, jij erkent ruitelijk hoe een placebo-effect mensen de meest fantastische dingen kan laten geloven maar stelt jezelf veilig buiten dat mechanisme, jij meent hele hordes wetenschappelijk opgeleide mensen te kunnen vertellen dat ze het mis hebben door een miskleun als jonge aarde creationisme te promoten, en dan reageer je met
[..]
Wel, die fascinatie is geheel wederzijds
Nee, ik voel ook totaal geen behoefte om die vraag te beantwoorden. Ik was laf, weet je nog.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Ik vind dat je laf doet als als je weigert op die vraag in te gaan ja.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, ik voel ook totaal geen behoefte om die vraag te beantwoorden. Ik was laf, weet je nog.
Ben jij dagelijks op straat te vinden om met katholieken te praten over hoe ze door demonische krachten begoocheld worden?quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind dat je laf doet als als je weigert op die vraag in te gaan ja.
Stel dat wij in een kamer zouden zitten en niet in een online forum. Zou je dan vanaf een stoeltje zo over mij praten zoals je hierboven deed? In de ruimte?
En de relevantie van deze vraag is?quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ben jij dagelijks op straat te vinden om met katholieken te praten over hoe ze door demonische krachten begoocheld worden?
Van jou neem ik dat aan als een compliment.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Haushofer het volgende:
Weet je Ali, het is door mensen zoals jij dat ik nog steeds zo kritisch naar het christendom kijk. Voor mij ben jij het toonbeeld van een a priori redelijk en intelligent persoon die, geheel op basis van religieus denken, een verwerpelijk idee van rechtvaardigheid hebt gekregen en met de grootste overtuiging de meest vergezochte complotten en infantiele pseudowetenschap bent gaan verspreiden.
Ondanks alle schoonheid die ik in de christelijke traditie in mijn directe omgeving zie en erken ervaar ik, mede dankzij jouw posts, wat voor gedrocht het christendom kan zijn in de uitwerking op zijn volgelingen.
Jij bent in al je fundamentalisme in mijn ogen domweg de allerslechtste reclame die het christelijke geloof zich kan wensen.
Jij doet dat ook hoor. Alleen jij gebruikt daar de mantel der christelijke liefde voor.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En de relevantie van deze vraag is?
Waarom voel je constant de behoefte om andere mensen in je geest te kleineren en te reduceren tot een soort geestelijk gehandicapten?
Hij is tenminste consequent, de rest zijn niet eens christenen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:50 schreef Haushofer het volgende:
Weet je Ali, het is door mensen zoals jij dat ik nog steeds zo kritisch naar het christendom kijk. Voor mij ben jij het toonbeeld van een a priori redelijk en intelligent persoon die, geheel op basis van religieus denken, een verwerpelijk idee van rechtvaardigheid hebt gekregen en met de grootste overtuiging de meest vergezochte complotten en infantiele pseudowetenschap bent gaan verspreiden.
Ondanks alle schoonheid die ik in de christelijke traditie in mijn directe omgeving zie en erken ervaar ik, mede dankzij jouw posts, wat voor gedrocht het christendom kan zijn in de uitwerking op zijn volgelingen.
Jij bent in al je fundamentalisme in mijn ogen domweg de allerslechtste reclame die het christelijke geloof zich kan wensen.
Uiteraard. Het bevestigt alleen maar jouw wereldbeeldquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Van jou neem ik dat aan als een compliment.
Ik vind jou net zo fundamentalistisch in je uitspraken.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef Libertarisch het volgende:
Hij is tenminste consequent, de rest zijn niet eens christenen.
Nee, ik zou me zorgen maken als uitgerekend jij, met je misselijkmakende arrogantie, mij een goede christen zou vinden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Uiteraard. Het bevestigt alleen maar jouw wereldbeeld
Misselijkmakend, maar toch heb je er geen enkele moeite mee om dezelfde houding te etaleren naar anderen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, ik zou me zorgen maken als uitgerekend jij, met je misselijkmakende arrogantie, mij een goede christen zou vinden.
Dus je geeft toe dat je misselijkmakend arrogant bent. Oké.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Misselijkmakend, maar toch heb je er geen enkele moeite mee om dezelfde houding te etaleren naar anderen.
Dit is toch van geen enkel niveau, Roel.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:02 schreef Haushofer het volgende:
Nou ja, als je mij zo misselijkmakend arrogant vindt, laten we het er dan maar op houden dat jij inderdaad gelijk hebt, de wereld geregeerd wordt door een grillige God die Zijn schepping als een hamsterdoolhof heeft bedoeld, dat jij toevallig een lijntje met Hem hebt gekregen, van alle honderden denominaties exact weet wat er van je gevraagd wordt (laat staan al die andere religies), straks door de juiste uitgang naast Zijn Zoon mag zitten, dat je dit echt niet voor je lol bent gaan doen want je wordt immers veracht door de wereld in je afwijkende opvattingen, en dat jouw ervaringen buitengewoon uniek zijn, dat al die miljoenen andere mensen met soortgelijke ervaringen worden afgeleid door demonen en duistere complotten, en dat mijn cynisme exact jouw beeld van de ongelovige zondige mens bevestigt.
Het ga je, ondanks je religieuze illusies, goed
Dat niveau heb jij allang laten varen, Frank.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dit is toch van geen enkel niveau, Roel.
Waarom die constante behoefte om mij te vernederen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat niveau heb jij allang laten varen, Frank.
Waarom die constante behoefte om andersdenkenden te demoniseren en de spirituele dood toe te wensen?quote:Op donderdag 29 februari 2024 15:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Waarom die constante behoefte om mij te vernederen.
Dat jij dit zegt, serieus.quote:Op donderdag 29 februari 2024 14:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Gelieve niet selectief te reageren, Haushofer.
Wees niet zo laf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |