abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213063079
Ben benieuwd wanneer ook het KNMI met de cijfers van maart komt, want veel anders dan die van Duitsland zal dat vermoed ik niet zijn.

KNMI Zal in Nederland ooit de 50 graden worden aangetikt, hoe groot is de kans dat er ooit nog een Elfstedentocht gereden kan worden?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_213063103
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:34 schreef Digi2 het volgende:
Ben benieuwd wanneer ook het KNMI met de cijfers van maart komt, want veel anders dan die van Duitsland zal dat vermoed ik niet zijn.

KNMI Zal in Nederland ooit de 50 graden worden aangetikt, hoe groot is de kans dat er ooit nog een Elfstedentocht gereden kan worden?
https://www.knmi.nl/neder(...)erzichten/2024/maart
Ook in Nederland was maart recordzacht.
Цой жив
  dinsdag 2 april 2024 @ 17:38:22 #153
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213063127
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:36 schreef franske19 het volgende:
Weer is geen klimaat.
1 Koude maand.
Anti klimaat gekkies: 'Zie je wel, global warming is dikke BS'
Klimaat gekkies: 'Weer is geen klimaat! kan je niet zeggen!!!

1 Warme maand.
Klimaat gekkies: 'Zie je wel, global warming!'
Anti klimaat gekkies: ....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213063128
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee ik denk gewoon: het is ooit in de 4,5 miljard jaar oude geschiedenis van de aarde wel eens warmer geweest, dus er is nu niks aan de hand.
De totale hoeveelheid koolstof op aarde is in die 4,5 miljard jaar inderdaad ook niet veel veranderd.
pi_213063166
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1 Koude maand.

1 Warme maand.
Het zijn nu al 2 opvolgende warme maanden :Y
pi_213065536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Nee ik denk gewoon: het is ooit in de 4,5 miljard jaar oude geschiedenis van de aarde wel eens warmer geweest, dus er is nu niks aan de hand.
Dan moet-ie m'n boek "Natuurlijk niet!" lezen :P
pi_213065581
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De totale hoeveelheid koolstof op aarde is in die 4,5 miljard jaar inderdaad ook niet veel veranderd.
De hoeveelheid cyanide ook niet als je er twintig gram van achter je kiezen plakt :7
pi_213066124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
1 Koude maand.

1 Warme maand.
Het aantal warme records is een stuk groter dan die aan de koude kant...
pi_213067123
Is het nog steeds de warmste als je de in de Bilt gemeten waardes gebruikt, in plaats van de "gecorrigeerde", die de eerste helft van de vorige eeuw kouder hebben gemaakt? Volgens de metingen was het toen namelijk gemiddeld warmer dan de tweede helft van de vorige eeuw.
pi_213068380
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 22:23 schreef SymbolicFrank het volgende:
Is het nog steeds de warmste als je de in de Bilt gemeten waardes gebruikt, in plaats van de "gecorrigeerde", die de eerste helft van de vorige eeuw kouder hebben gemaakt? Volgens de metingen was het toen namelijk gemiddeld warmer dan de tweede helft van de vorige eeuw.
Ja, deze correcties hebben vooral betrekking op de maximum temperaturen in de zomermaanden. Etmaalgemiddelden in maart veranderen niet zoveel. Die worden zelfs iets warmer dan de oude data.
Цой жив
pi_213069443
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 20:34 schreef Haushofer het volgende:

[..]
De hoeveelheid cyanide ook niet als je er twintig gram van achter je kiezen plakt :7
Risico is dat mensen door klimaat-angst overmand dat gaan doen, 20 gram is bovendien een flinke overdosis.
Het leven gaat door, ook al zou het 10 graden warmer worden wereldwijd en de polen ijsvrij zijn. Dat waren juist perioden uit het verre verleden die zich kenmerkten door veel leven op aarde. Dat veel soorten het loodje legden, die niet tegen hoge temperaturen konden doet daar weinig aan af.
pi_213069591
Ach, dan komt in de toekomst de wijn uit noordelijkere landen ipv uit Zuid Europa.

Aanpassen lijkt me verstandiger dan alarmisme/angst zaaien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_213070062
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 10:49 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Risico is dat mensen door klimaat-angst overmand dat gaan doen, 20 gram is bovendien een flinke overdosis.
Het leven gaat door, ook al zou het 10 graden warmer worden wereldwijd en de polen ijsvrij zijn. Dat waren juist perioden uit het verre verleden die zich kenmerkten door veel leven op aarde. Dat veel soorten het loodje legden, die niet tegen hoge temperaturen konden doet daar weinig aan af.
De temperatuur zelf is niet zo'n probleem, het probleem is hoe snel de verandering gaat.
Цой жив
pi_213070105
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:41 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
De temperatuur zelf is niet zo'n probleem, het probleem is hoe snel de verandering gaat.
Een meteoorinslag, supervulkaan uitbarsting of gamma ray burst gaat ook zeer snel en ondanks de veroorzaakte massa-extincties gaat het leven door.
pi_213070149
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Een meteoorinslag, supervulkaan uitbarsting of gamma ray burst gaat ook zeer snel en ondanks de veroorzaakte massa-extincties gaat het leven door.
Iets kan een probleem zijn zonder dat direct al het leven op Aarde uitsterft.
Цой жив
pi_213070207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:49 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Iets kan een probleem zijn zonder dat direct al het leven op Aarde uitsterft.
Omdat wij onszelf zo belangrijk vinden misschien, daar heeft het universum geen boodschap aan.

Antropocentrisme
pi_213070345
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 11:55 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Omdat wij onszelf zo belangrijk vinden misschien, daar heeft het universum geen boodschap aan.

Antropocentrisme
Ja is logisch, ik kijk ook altijd even opzij als ik de weg over steek, ondanks dat het voor het universum weinig uitmaakt of ik wel of niet platgereden wordt.
Цой жив
pi_213070780
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ja is logisch, ik kijk ook altijd even opzij als ik de weg over steek, ondanks dat het voor het universum weinig uitmaakt of ik wel of niet platgereden wordt.
Inderdaad, je gaat je aanpassing aan veranderende omstandigheden of krijgt te maken met de gevolgen die je dan niet kan handelen. Omdat Europa slecht 10% van de wereldwijde CO2 emissie uitmaakt zou hier de prio vooral op aanpassen aan de gevolgen moeten liggen imo. Niet geforceerd op het snel terugdringen van die 10%. CO2 uitstoot.
pi_213070807
Chirurg tegen Digi2: "Het spijt me, u zit vol kanker. Maar hey, niet zo antropocentrisch getreurd, het leven gaat door! Doet u de deur dicht als u weggaat?"
pi_213070899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:53 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Inderdaad, je gaat je aanpassing aan veranderende omstandigheden of krijgt te maken met de gevolgen die je dan niet kan handelen. Omdat Europa slecht 10% van de wereldwijde CO2 emissie uitmaakt zou hier de prio vooral op aanpassen aan de gevolgen moeten liggen imo. Niet geforceerd op het snel terugdringen van die 10%. CO2 uitstoot.
zitten bij de 10% uitstoot van Europa ook de geïmporteerde spullen en hun co2 bijdrage?
pi_213070960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
zitten bij de 10% uitstoot van Europa ook de geïmporteerde spullen en hun co2 bijdrage?
Daarvoor wordt een europese carbon tax ingevoerd. Te beginnen met energie intensieve producten, zoals staal en aluminium.
quote:
EU Carbon Border Adjustment Mechanism
CBAM will apply in its definitive regime from 2026, while the current transitional phase lasts between 2023 and 2026. This gradual introduction of the CBAM is aligned with the phase-out of the allocation of free allowances under the EU Emissions Trading System (ETS) to support the decarbonisation of EU industry.

[ Bericht 10% gewijzigd door Digi2 op 03-04-2024 13:34:41 ]
pi_213071301
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 12:56 schreef Haushofer het volgende:
Chirurg tegen Digi2: "Het spijt me, u zit vol kanker. Maar hey, niet zo antropocentrisch getreurd, het leven gaat door! Doet u de deur dicht als u weggaat?"
Tsja, het leven is eindig. Op mijn leeftijd ben je je daar nogal van bewust, aan kanker sterven ondertussen erg veel mensen o.a. ook mijn moeder. Treuren helpt je niets, en zeker niet de mensen om je heen.
pi_213071320
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:44 schreef Digi2 het volgende:
Treuren helpt je niets.
Maar een behandeling mogelijk wel.
pi_213071355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:12 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Daarvoor wordt een europese carbon tax ingevoerd. Te beginnen met energie intensieve producten, zoals staal en aluminium.
[..]

Dat is natuurlijk geen antwoord op een heel concrete vraag die ik stelde. :')
pi_213071364
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 13:44 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Maar een behandeling mogelijk wel.
Zoals jij het beschrijf is dat weinig waarschijnlijk want het duidt op uitzaaiing door het gehele lichaam.
quote:
Chirurg tegen Digi2: "Het spijt me, u zit vol kanker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')