FOK!forum / Gaming / Open RCT (rollercoaster tycoon)
capuchon_jongenzaterdag 24 februari 2024 @ 18:34
Zijn er mensen die anno 2024 dit bazenspel nog spelen?

Als je het wil spelen:
SPOILER
download de Rollercoaster tycoon 2 versie ( de eerste is een vrije keuze, dan heb je ook de scenarios van RCT1)

https://store.steampowere(...)aster_Tycoon_Deluxe/
https://store.steampowere(...)Thrill_Pack/?l=dutch

Daarna ga je naar https://openrct2.org/ en download je OPEN RCT
Vroeger letterlijk honderden uren aan dit spel besteed. En nu weer :@

Met openRCT zorgt het ervoor dat je spel niet crasht. en is stabiel. Het zorgt ervoor dat het gemaakt is voor nieuwere computers. Ook zijn er heel lichte aanpassingen zoals dat je een spoor kan doorkruisen op het voetpad (stoomtrein)

de park die ik gemaakt he:

70a1684ababce3be6d03c8ac73f45597.jpg

Ik ben bezig met een park te maken met alle attracties die beschikbaar zijn. Heb iets van 12 achtbanen van de 46 ofzo :D heb iets van 200k op de bankrekening :D
Evangelionzaterdag 24 februari 2024 @ 18:42
Autistenpark met je rechthoekjes.
Zielloos/10 zou niet bezoeken.
Chandlerzaterdag 24 februari 2024 @ 19:22
Al tijden niet meer gespeeld maar wat heb ik daar toch een uren in zitten zeg.. heerlijk!

Nadeel vond ik altijd wel dat je niet maximaal kon doorgroeien, zoals op je plaatje... als de ruimte op is is de ruimte ook echt op :{
MisterFoxzaterdag 24 februari 2024 @ 19:22
Ja ik heb het door de jaren een paar keer gespeeld! :D

Bazenspel, neemt me zo terug naar de zero's toen ik klein was :P

Respect voor mijn oude Pentium 2 computer. _O_
Jahr00nzaterdag 24 februari 2024 @ 19:24
Lachen spel ja. Echter had ik meestal na een uur geen zin meer en liet alle gasten verzuipen of een achtbaan exploderen.
FlippingCoinzaterdag 24 februari 2024 @ 19:24
Vroeger wel veel gespeeld, heb geen device meer waarop ik dit nu kan spelen.
MisterFoxzondag 25 februari 2024 @ 07:52
quote:
16s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:24 schreef FlippingCoin het volgende:
Vroeger wel veel gespeeld, heb geen device meer waarop ik dit nu kan spelen.
Het draait ook op Linux en macOS
roos94zondag 25 februari 2024 @ 08:45
Ik heb dit als kind helemaal stukgespeeld en speel het nog wel eens. Maar vroeg of laat zien al mijn parken er hetzelfde uit :')

Als een klant veel zeurde bouwde ik een meertje en verdronk hem daarin. En dan de volgende dag "award voor beste park" ontvangen :)
uitkeringsgenieterzondag 25 februari 2024 @ 09:04
Nice, topspel indd
FlippingCoinzondag 25 februari 2024 @ 09:33
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 07:52 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Het draait ook op Linux en macOS
Oh :o

Had even op steam gekeken maar zag alleen windows.
MisterFoxzondag 25 februari 2024 @ 09:58
quote:
16s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Oh :o

Had even op steam gekeken maar zag alleen windows.
Je moet de Windows binaries even kopiëren naar een bepaalde map. Zo simpel is het. Zou het gewoon even piraten als je hem ooit al eens gekocht hebt. :)
FlippingCoinzondag 25 februari 2024 @ 10:01
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:58 schreef MisterFox het volgende:

[..]
Je moet de Windows binaries even kopiëren naar een bepaalde map. Zo simpel is het. Zou het gewoon even piraten als je hem ooit al eens gekocht hebt. :)
Ah oke ik ga dat eens uitzoeken. :7
DrDentzzondag 25 februari 2024 @ 10:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 19:24 schreef Jahr00n het volgende:
Lachen spel ja. Echter had ik meestal na een uur geen zin meer en liet alle gasten verzuipen of een achtbaan exploderen.
Korte aandachtsspanne, adhd?
DrDentzzondag 25 februari 2024 @ 10:07
Vroeger wel veel gespeeld, inmiddels vind ik Parkitect en Planet Coaster leuker / eigentijdser. Beetje zoals Theme Hospital toen en Two Point Hospital nu, of SimCity toen en Cities: Skylines nu.
Haagszondag 25 februari 2024 @ 10:08
Ja, ik heb het op mijn telefoon. Deel 1, 2 + uitbreidingssets.

Speel het zo nu en dan en ondanks dat het op telefoon is speelt het lekker, fijn en gemakkelijk weg. Kwestie van gewenning.
classpczondag 25 februari 2024 @ 10:13
Wel RCT 1 en 2 gespeeld, en dat wilde ik wel weer eens oppakken. Maar nog nooit OpenRCT gebruikt daarvoor.
Werthazondag 25 februari 2024 @ 11:16
Ik speel het ook nog wel eens. Mooi spel.
roos94zondag 25 februari 2024 @ 11:34
Ik ben nu getriggerd om het te spelen. Ga het zo ff aanslingeren.
Mickytjuhzondag 25 februari 2024 @ 11:35
Ik heb rct op Steam en speel het nog regelmatig!
roos94zondag 25 februari 2024 @ 13:24
Ik ging net een heel custom scenario aanmaken. Duurde best lang. Eenmaal gestart merk ik dat ik geen bankjes en prullenbakken heb en kan kopen :') _O- _O- _O- _O- wss vergeten aan te klikken :?
DjVerodinsdag 27 februari 2024 @ 13:31
Al die simgames van vroegâh, wát een uren heb ik daar in zitten! Tot frustratie van ouders en docenten aan toe, want huiswerk? Nee joh, pretparken/steden/huizen/transportnetwerken bouwen was honderd keer leuker! Daar was deze game geen uitzondering op. :D
Pilesdinsdag 27 februari 2024 @ 13:43
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 13:31 schreef DjVero het volgende:
Al die simgames van vroegâh, wát een uren heb ik daar in zitten! Tot frustratie van ouders en docenten aan toe, want huiswerk? Nee joh, pretparken/steden/huizen/transportnetwerken bouwen was honderd keer leuker! Daar was deze game geen uitzondering op. :D
Ja dat ja.
Mn eerste pc game was een combibox van Transport Tycoon Deluxe, Rollercoaster Tycoon en Railroad Tycoon. Dat was het begin van jaaaren plezier, ook met OpenRCT en OpenTTD.
Jor_Diidinsdag 27 februari 2024 @ 13:59
Gast 8714 kan de uitgang van het park niet vinden
Spockjuh_dinsdag 27 februari 2024 @ 14:08
binnenkort maar eens installeren :)
roos94zaterdag 2 maart 2024 @ 09:44
Gisteravond weer twee uurtjes gespeeld. Ik speel nu die scenario van dusty greens dat je in een kleine woestijn 5000 per maand aan attracties moet verdienen.
Irritatie100donderdag 13 juni 2024 @ 18:44
Klein kickje :D

Vroeger altijd verslaafd geweest aan RCT en sinds een tijdje door OpenRCT2 weer helemaal terug erin. Ik speel eigenlijk al sinds deel 1 uit is, maar heb ook in het begin van de jaren '10 flink gespeeld. Toen focuste ik me erop om achtbanen met zo hoog mogelijk excitement stat te maken terwijl ik de scenario's uitspeelde (want ik heb nog nooit alle scenario's uitgespeeld, en wilde het e.e.a met elkaar combineren). Ik had dus altijd een soort fabrieksparken waar de focus lag op efficient veel geld verdienen zodat ik die grote achtbanen kon bouwen. Altijd flink veel Shuttle Loops erin dus. Dat liep altijd prima en uiteindelijk bouwde ik altijd achtbanen met >8 excitement met zelfs uitschieters tot over de 12 :D
Ik was er altijd heel slecht in om een mooi park te maken en flikkerde alles random neer, zolang het maar efficient was en geld verdiende.

OpenRCT2 begon ik een beetje op dezelfde manier (nog steeds nooit alle parken uitgespeeld namelijk :P ), maar door bijvoorbeeld de filmpjes van Marcel Vos (die overigens echt briljant zijn om te volgen, daar niet van) ben ik nog veel en veel meer op de hoogte van alle exploits die ik destijds ook al in het klein gebruikte en haal ik daar steeds minder plezier uit. Ik volg ook de filmpjes van Deurklink, die focust op hele mooie parken maken. Die heeft ook een aantal tutorials met goede tips daarvoor. Uiteindelijk heb ik het scenario Millenium Mines geprobeerd te spelen door middel van het park mooi te maken. Dat vond ik nog vrij lastig omdat je ook nog een doel te halen hebt, eigenlijk zijn dit de enige stukjes van het park waar iets staat. Dat gebouwtje op de eerste screen waar de winkeltjes in zitten duurde al bijna 1 ingame jaar om te bouwen _O-

millenium-mines.png

millenium-mines2.png

Uiteindelijk had ik eigenlijk ook niet echt een plan voor me, behalve dat het enigszins in het mining thema moest blijven en dat ik het spookhuis verstopt wilde hebben in een eng bos :') Bovendien heb je ook weinig theming beschikbaar, dus heb vooral gewerkt met bomen.

Inmiddels wat filmpjes en tutorials van Deurklink bekeken en besloten om een groot, leeg scenario te maken zonder geld en zonder doel waarin alles beschikbaar is zodat ik kan "trainen" met mooie dingen bouwen. Lijkt me ook wel leuk om zo eens te spelen en iets echt moois te maken, OpenRCT biedt daar ook echt hele goede opties voor. Inmiddels alleen een entree voor het park gebouwd.

Entree.png

Entree2.png

In het gebouw met de lichte muren zitten pinautomaten, die dus niks doen omdat ik zonder geld speel maar die een balie voor kaartverkoop moeten simuleren. Het gebouw met de rode muren heeft toiletten erin, ik wil aan de andere kant van het plein een kopie daarvan neerzetten met informatiekiosken erin. Dat het plein nog een beetje pimpen en nog een doorgang maken waar gesimuleerd wordt dat de kaartjes gecontroleerd worden.
Als dat gebouwd is wil ik beginnen met een stoomtrein die het hele park door gaat en daarna wil ik eens een poging wagen om een shoestring ride te gaan bouwen, wat ik ook nog nooit gedaan heb.
mscholvrijdag 14 juni 2024 @ 07:39
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:07 schreef DrDentz het volgende:
Vroeger wel veel gespeeld, inmiddels vind ik Parkitect en Planet Coaster leuker / eigentijdser. Beetje zoals Theme Hospital toen en Two Point Hospital nu, of SimCity toen en Cities: Skylines nu.
parkitect is imho de meest waardige "opvolger", het toegevoegde van decoratierating vind ik wel tof
Irritatie100vrijdag 14 juni 2024 @ 18:18
De entree is af. Gebouwen neerzetten gaat steeds sneller en ik word steeds handiger in het bouwen en bedenken. Ik vind alleen de afwerking met bomen en planten erg moeilijk om mooi te krijgen, daarvoor heb ik nu de scatter tool gebruikt die in OpenRCT2 zit.

entree3.png

entree5.png

entree4.png

Verdere heb ik 2 kleine trucjes gebruikt (naast uiteraard veelvuldig het uitzetten van de clearance checks, een optie die gewoon met OpenRCT2 komt). Ik heb met een plugin 3 entertainers bevroren en die staan voor de ingang bij wijze van kaartjescontroleur.
Daarnaast heb ik toegangspoortjes gesimuleerd door het looppad van een minigolfbaan op het station van een minigolfbaan te plakken, die combi dan weer op een pad te plakken en het "echte" pad onzichtbaar te maken. Tof om te zien hoe uitgebreid de tile inspector van OpenRCT is en hoe relatief eenvoudig het eigenlijk is!

Nu wil ik beginnen met een custom made draaimolen, maar ik denk dat daar heel veel tijd in gaat zitten.... De tutorial van Deurklink erover is wel erg goed, maar ik ben benieuwd hoe snel ik ermee ben :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Irritatie100 op 14-06-2024 20:29:44 ]
Irritatie100maandag 17 juni 2024 @ 21:47
Kleine aanpassing gemaakt bij de entree, ook dranghekken bij de ticketbalies gemaakt.

entree6.png

Toen begonnen aan de custom draaimolen. Uiteindelijk viel het me nog mee hoe moeilijk het was. Alleen wederom was de aankleding er omheen wel lastig voor me, dus weer random wat bomen, bloemen en planten neergezet. Wat wel leuk is, is dat je ook kan inschakelen dat je gewone paden als wachtrij kan gebruiken en er zitten ook onzichtbare railings in het spel (een wachtrij heeft altijd railings normaal), dus als je dat allemaal gebruikt kan je een custom wachtrij maken. Dat vond ik wel tof.

draaimolen.png

draaimolen2.png

Om simpel uit te leggen hoe het werkt: in OpenRCT kan je tracks mergen met elkaar en op die manier kan je ook treinen splitsen. Daarnaast kan je voertuiglimitaties uitschakelen waardoor je elk voertuig uit het spel op elke baan kan inzetten. Ook kan je elke operating mode op elke attractie gebruiken en ten slotte elke attractie veranderen in een ander type. Dat heb je allemaal in meer of mindere mate nodig.

Deze draaimolen bestaat eigenlijk uit 3 achtbanen: een steeplechase, dat zijn alleen 4 bochten om een cirkeltje te maken en is dus de baan waar de karretjes uiteindelijk op rijden.
Dan is er een steel wild mouse, die heeft het station waar de karretjes op gespawned zijn. Ten slotte is er ondergronds een wooden wild mouse als controle track.
De steel wild mouse is alleen een station dat lang genoeg is om genoeg karretjes te spawnen om het rondje te vullen, direct na het station een bocht om te mergen met het rondje en ook direct na het station een helling de grond in (door het disablen van clearance checks hoef je niet te graven) om ondergronds aan de wooden wild mouse te koppelen.

Om zo'n merge te laten slagen moet je de verschillende tracks op een bepaalde manier ordenen in de tile inspector zodat de prioriteit van de ene hoger is dan de ander. Met deze set-up ga je de steel wild mouse (die de karretjes spawnt en dus de attractie is waar de mensen in gaan volgens de game) testen. Zodra karretje 1 van je trein op de helling naar beneden zit pauzeer je het spel en verander je de prioriteit in de tile inspector. Karretje 1 luistert daar niet meer naar omdat het voor hem te laat is, maar de rest van de karretjes in die trein wel en rijden het rondje op. Ondergronds rijdt karretje 1 van je trein de controle track van de wooden wild mouse op. Dat is gewoon een volledig circuit met een station enzo. Ondanks dat het karretje van de steel wild mouse is, zal het karretje nu het circuit van de wooden wild mouse volgen en ook stoppen in dat station. Ondanks dat karretje 1 van de trein gesplitst is van de overige karretjes beschouwt het spel het nog steeds als 1 trein, dus als karretje 1 stopt in het ondergrondse station, stoppen de rest van de karretjes op het rondje ook en kan er in- en uitgestapt worden door de gasten. Daarvoor worden de in- en uitgang van de steel wild mouse gebruikt, dus je hoeft ook niet moeilijk te doen met de paden ondergronds. De wooden wild mouse heeft geen eens een in- en uitgang en is ook gesloten, ondanks dat de baan gebruikt wordt.

Overigens kan je met de in- en uitgang ook nog wat leuke trucjes uithalen met de tile inspector. Je kan ze naar elke willekeurige tile kopiëren en dan bruikbaar maken, dus hier zitten ze OP de steeplechase track (en niet eens aan het station van de steel wild mouse vast).

Ten slotte maak je de steel wild mouse onzichtbaar en dan bouw je met scenery, stukken track (ik heb bijvoorbeeld veel stukken wooden Rollercoaster gebruikt) of wat je ook maar wilt iets om het cirkeltje heen dat op een draaimolen lijkt en je bent klaar. Je zou dus ook hele grote draaimolens kunnen bouwen met hele bouwwerken er omheen maar ik heb het voor nu relatief simpel gehouden. Misschien dat ik later nog iets groters probeer.

Volgende project is een winkelcentrumpje tegenover de draaimolen en daarna een kartbaan.
mscholdinsdag 18 juni 2024 @ 03:49
openRCT2 geeft een hoop opties maar bij elke pretpark sim mis ik 2 werkende items:

een Y-Switch in achtbanen (dus ene keer links, dan rechts)
een of meerdere onderhoud/opslag baanvakken

die eerste is met openrct na te bootsen door een stuk overlappend track te slopen en bouwen maarja :{

die 2de kan je visueel geheel creeeren maar werkend nooit, bv als het regent en onweer dat de karretjes naar binnen gaan ofzo.

net wat meer realisme om met dingen rekening te houden

[ Bericht 0% gewijzigd door mschol op 18-06-2024 19:19:23 ]
Irritatie100zondag 23 juni 2024 @ 15:33
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juni 2024 03:49 schreef mschol het volgende:
openRCT2 geeft een hoop opties maar bij elke pretpark sim mis ik 2 werkende items:

een Y-Switch in achtbanen (dus ene keer links, dan rechts)
een of meerdere onderhoud/opslag baanvakken

die eerste is met openrct na te bootsen door een stuk overlappend track te slopen en bouwen maarja :{

die 2de kan je visueel geheel creeeren maar werkend nooit, bv als het regent en onweer dat de karretjes naar binnen gaan ofzo.

net wat meer realisme om met dingen rekening te houden
Een Y-switch kan wel in OpenRCT, maar niet als je die splitsing van voren benaderd. Als je een spike maakt en het treintje weer achteruit laat rijden lukt het wel, maar dat is vast niet wat je wil :P
mscholzondag 23 juni 2024 @ 16:46
dat was inderdaad niet waar ik naar zocht :D
ik ga nog wel een keer zelf rommelen met de mogelijkheden, heb openrct2 nu op steam versie van rct2 draaiend dus kan zelf knoeien
Irritatie100zondag 23 juni 2024 @ 17:09
Haha, dacht ik al :D
Ik heb ooit een showcase van een park gezien die alle Mario Kart-banen had nagebouwd :D Daar zaten ook een aantal switches in die werkten. Het was niet alleen niet willekeurig. Van wat begrepen heb was de attractie meerdere laps en ging ie bij lap 1 altijd de ene kant op en bij lap 2 de andere kant. Er is alleen niet uitgelegd hoe het gebouwd is verder dus heb geen idee hoe je zoiets bouwt. In ieder geval kan je in OpenRCT alle attracties meerdere laps laten doen, ook achtbanen.

In ieder geval is knoeien in OpenRCT wel erg tof. Ik ben as we speak bezig met een custom kartbaan en dat is wel echt nog een behoorlijk werkje... Zal wel screens posten als ik klaar ben! Tenzij ik screens moet posten van het proces als iemand daar in geďnteresseerd is :P
Irritatie100zondag 23 juni 2024 @ 18:59
kartbaan.png

De basis van m'n kartbaan is af, ben er best trots op al :D
Het bestaat uit een gewone Go Karts-track (waardoor hij zich gedraagt als een "normale" Go Karts waarbij er dus gewone karts op rijden en ze ook van baan verwisselen enzo), maar met de Allow arbitrary ride type changes cheat maak je er een achtbaan van. Dan kan je alle trackdelen die je bij die achtbaan krijgt gebruiken, dus met name de grotere bochten. Je kan ook hellingen maken, maar dat heb ik nog niet gedaan. Wel moet je oppassen met dingen als sloped turns, spiralen en steile hellingen wat de Go Kart-wagentjes hebben de sprites niet om met die trackdelen om te gaan en teleporteren dan naar het eerstvolgende trackdeel waar ze wel sprites voor hebben.

Als je de baan gebouwd hebt bouw je er aan beide kanten een monorail omheen, die baan lijkt heel erg op een barričre die je rondom racebanen vindt. Ze zijn dubbel uitgevoerd, maar om de lange straight is het een steeplechase track aangezien dat op een soort hek lijkt. Ik zit eraan te denken om tijdens het decoreren een tribune te bouwen langs de straight, maar daar ben ik nog niet over uit.
Na de barričre graaf je de hele baan uit en onder de baan plaats je scenery objecten om je baan te vullen, in mijn geval een baseblock met een asfaltkleur maar je kan alles plaatsen wat je maar wil. Je kan bijvoorbeeld ook in plaats van de baan uit te graven de ground texture aanpassen naar zand om ze daarop te laten rijden. Als alles klaar is maak je de eigenlijke baan onzichtbaar en dan hou je dit over.

Nu ga ik het nog decoreren zodat je de buiten de baan uitstekende grijze vlakken niet meer ziet en de tunnel moet gepimpt worden. De ride zelf werkt in ieder geval al!
Irritatie100maandag 1 juli 2024 @ 17:43
@mschol Ik stuitte op een YouTube-filmpje over de Advanced Track plugin, daarmee zou je werkende Y-switches moeten kunnen maken. Het is alleen wel een filmpje van 4 jaar oud, dus ik weet niet in hoeverre die plugin nog ondersteund wordt bij de huidige versies van OpenRCT.

mscholmaandag 1 juli 2024 @ 22:10
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 17:43 schreef Irritatie100 het volgende:
@:mschol Ik stuitte op een YouTube-filmpje over de Advanced Track plugin, daarmee zou je werkende Y-switches moeten kunnen maken. Het is alleen wel een filmpje van 4 jaar oud, dus ik weet niet in hoeverre die plugin nog ondersteund wordt bij de huidige versies van OpenRCT.

die plugin had ik al wel gevonden, een goeie uitleg nog niet, thnx *O*
HSGmaandag 1 juli 2024 @ 22:24
Lol ik had ooit een go-cart baan gemaakt die door het hele park ging. : Rijen lang met mensen die klaagden dat het zo lang duurde.
Irritatie100vrijdag 26 juli 2024 @ 17:26
Het is niet makkelijk om een uurtje te gamen wanneer je een pasgeboren baby hebt, maar ik heb nu vakantie terwijl mijn vriendin nog een dagje moest werken dus gelijk geprofiteerd van het middagdutje en m'n kartbaan afgemaakt :7

Van dit:
kartbaan.png

Naar dit:
kartbaan.png
kartbaan2.png

Ben wel echt heel blij met hoe de tunnel is uitgepakt. Ik heb de barričre op de tiles onder de ingang met een alternatief kleurenschema een donkerder tint van hun "echte" kleur gegeven en op de tile die het wegdek is heb ik zo'n zwart grintpad geplakt. Dat alles bij elkaar bootst wat mij betreft heel aardig een schaduw na.

De gekleurde en opgehoogde tiles langs de straight is de outline voor het volgende project: een tribune. Er gaat een attractie in verstopt zitten, dus het zal een volledig functionerende tribune zijn. Heb er een goede tutorial voor gevonden (niet van Deurklink dit keer, zijn tutorial voor tribunes is iets simpeler dan wat ik wil doen, namelijk gewoon paden aanleggen met bankjes erop). Het is geen heel moeilijk proces, maar wel tijdrovend dus ik ben benieuwd wanneer ik er mee klaar ben :D
Vjenne12345vrijdag 26 juli 2024 @ 17:46
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2024 17:26 schreef Irritatie100 het volgende:
Het is niet makkelijk om een uurtje te gamen wanneer je een pasgeboren baby hebt, maar ik heb nu vakantie terwijl mijn vriendin nog een dagje moest werken dus gelijk geprofiteerd van het middagdutje en m'n kartbaan afgemaakt :7

Van dit:
[ afbeelding ]

Naar dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ben wel echt heel blij met hoe de tunnel is uitgepakt. Ik heb de barričre op de tiles onder de ingang met een alternatief kleurenschema een donkerder tint van hun "echte" kleur gegeven en op de tile die het wegdek is heb ik zo'n zwart grintpad geplakt. Dat alles bij elkaar bootst wat mij betreft heel aardig een schaduw na.

De gekleurde en opgehoogde tiles langs de straight is de outline voor het volgende project: een tribune. Er gaat een attractie in verstopt zitten, dus het zal een volledig functionerende tribune zijn. Heb er een goede tutorial voor gevonden (niet van Deurklink dit keer, zijn tutorial voor tribunes is iets simpeler dan wat ik wil doen, namelijk gewoon paden aanleggen met bankjes erop). Het is geen heel moeilijk proces, maar wel tijdrovend dus ik ben benieuwd wanneer ik er mee klaar ben :D
Wat een baas ben jij. _O_
Sjoerd102vrijdag 22 november 2024 @ 07:12
*schop* Zoals zovelen uren en uren dit spel gespeeld (mn deel 1).
In deel 1 destijds alle scenarios uitgespeeld, en beide uitbreidingen gekocht.
Bij uitbreiding Added Attractions dacht ik ongeveer de helft uitgespeeld te hebben.
Maar na ooit een nieuwe PC gekocht te hebben weer helemaal van vooraf aan begonnen en nooit meer zover gekomen.
Laterna wel nog deel 2 gekocht maar deze nooit heel veel gespeeld.

Nu zag ik dat sinds 2016 wel Rollercoaster Tycoon Classic uit is.
Klopt het dat je dan eigenlijk RCT 1 en 2 inclusief de uitbreidingen hebt?
Zou wel fijn zijn als je dan in RCT1 ook diversen objecten uit RCT2 kunt gebruiken.

Overigens.
Van elk type achtbaan zitten in RCT1 1 of 2 'standaard' ontwerpen die je zou in je park kunt zetten.

Kan me herinneren dat rond 2000 op de officiele site van Rollercoastertycoon er prijsvragen/uitdagingen waren waarbij je eigen ontwerpen van achtbanen kon indienen.

De 10 beste ontwerpen kon je dan downloaden.

Toen RCT2 uitkwam hebben ze deze ontwerpen als 'standaard' achtbanen ingebouwd.
Hierdoor had je dan plots 10/15 'standaard'ontwerpen van een bepaald type achtbaan.

Jammer dat je die niet in RCT1 kunt gebruiken.

Jammer genoeg kon je die van RCT2
Redbullkidvrijdag 22 november 2024 @ 08:49
Je hebt het ook op de telefoon. Werkt ook heel fijn.
roos94zondag 26 januari 2025 @ 13:25
Bekijk deze YouTube-video

Al zijn hele leven speelt de 28-jarige Marcel Vos uit Meppel het computerspelletje Rollercoaster Tycoon. Hij maakt er sinds een paar jaar YouTube video's over, die zo vaak worden bekeken dat hij ervan kan leven.
FlippingCoinzondag 26 januari 2025 @ 13:45
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 13:25 schreef roos94 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Al zijn hele leven speelt de 28-jarige Marcel Vos uit Meppel het computerspelletje Rollercoaster Tycoon. Hij maakt er sinds een paar jaar YouTube video's over, die zo vaak worden bekeken dat hij ervan kan leven.
Die zag ik gister ineens
Evangelionzondag 26 januari 2025 @ 13:57
Kijk het ook wel eens. Vind zijn Engelse manier van praten wel super irritant maar goed.
Zelfde idee als met Runescape videos. Zelf geen tijd/zin om er tientallen uren meer in te steken maar kijken naar iemand anders die 1000+ uur gameplay in een filmpje van 10 minuten samenvat is wel goed voor de nostalgie/dopamine.