abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212563789
Aan iedereen die drie kinderen of meer(wtf?!) heeft: Even eerlijk he, denk je wel eens bij jezelf, of zeg je weleens hardop; 'Wat was dit een domme zet zeg, holy shit'

Want ik heb dat wel eens. Vrienden die het bij één of twee kinderen hebben gehouden vragen wel eens hoe dat nou, drie kinderen, en dan antwoord ik bijna altijd hoe leuk en hoe fijn het is en dat ik het iedereen kan afraden. Want holy fakking shit wat een werk is het toch af en toe.

Eerlijk zijn, heb je wel eens zoiets van, dit was wel een uniek naieve zet?

Bij mij thuis zijn we bijzonder slecht gebleken in anticonceptie dus ik ben al blij dat het er niet vier zijn, maar soms denk ik wel eens, hoe makkelijk was mn leven als ik alleen die oudste twee had.

Mensen die gebukt gaan onder de drukte van twee kinderen kan ik soms wel uitlachen. :@ You aint seen shit :')

Brb even mezelf van een flat werpen
-nee-
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:40:50 #2
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_212563818
Je kan ze in de steek laten en vluchten naar een onbekende bestemming.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_212563822
Middelste kinderen worden altijd erg raar dus ik zou er nog 1 nemen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 24 februari 2024 @ 12:42:50 #4
367000 roos94
pi_212563841
Ik heb het vermoeden dat mensen die een hele sloot aan kinderen hebben, als eerste kind waarschijnlijk geen premature zorgintensieve huilbaby hadden die de eerste 2 jaar niet sliep. Maar waarschijnlijk een relatief makkelijk kindje. Dit zijn aannames natuurlijk. Maar ik kreeg wel een prematuur geboren zorgintensieve huilbaby en ik ga nooit van z'n lang zal ze leven nog een tweede krijgen.
pi_212563883
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:42 schreef roos94 het volgende:
Ik heb het vermoeden dat mensen die een hele sloot aan kinderen hebben, als eerste kind waarschijnlijk geen premature zorgintensieve huilbaby hadden die de eerste 2 jaar niet sliep. Maar waarschijnlijk een relatief makkelijk kindje. Dit zijn aannames natuurlijk. Maar ik kreeg wel een prematuur geboren zorgintensieve huilbaby en ik ga nooit van z'n lang zal ze leven nog een tweede krijgen.
Ik heb wel eens vaker gelezen over je baby, maar ik had er dus ook zo eentje. En na een paar jaar slijt dat trauma toch een beetje een krijg je zelfs weer kleur op je gezicht. Maar je bent wel een obscene debiel als je zoals ik er dan gewoon nog 2 bijneemt. Maar als je die eerste terrorbaby achter de rug hebt, is het vanaf daar wel op cruisecontrol, mits je niet nog zo'n Linda Blair krijgt.
-nee-
  zaterdag 24 februari 2024 @ 12:46:57 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_212563893
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:41 schreef Evangelion het volgende:
Dan heb je technisch gezien toch 2 middelste kinderen en dan krijg je 2 rare kinderen.

Ik kan dit overigens wel bevestigen vanuit het gezin waar ik uit kom.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_212563899
Je bent met >3 kinderen altijd "outnumbered" als ouders. Maar goed, dat ben je evengoed als alleenstaande ouder met 2 kinderen. Twee handen en drie kinderen was vooral toen ze klein waren een uitdaging. En wat ik vooral irritant vind is dat gewoon heel veel gericht is op gezinnen van 4 personen.

Maar goed, hier was de 3e niet zozeer een keuze, die kwam gewoon mee met de 2e ;)
pi_212563908
quote:
Sterke tip
-nee-
pi_212563939
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:47 schreef Kyara het volgende:
Je bent met >3 kinderen altijd "outnumbered" als ouders. Maar goed, dat ben je evengoed als alleenstaande ouder met 2 kinderen. Twee handen en drie kinderen was vooral toen ze klein waren een uitdaging. En wat ik vooral irritant vind is dat gewoon heel veel gericht is op gezinnen van 4 personen.

Maar goed, hier was de 3e niet zozeer een keuze, die kwam gewoon mee met de 2e ;)
Dat op gezinnen van vier gericht zijn vind ik met maar één kind ook irritant.

Ik had best twee kinderen gewild, maar nooit drie. Als ik dat om me heen zie, vind ik drie echt minstens één teveel. Maar inmiddels ben ik dolblij dat het er maar eentje is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212564225
Ik vind drie wel een mooi getal.
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
  zaterdag 24 februari 2024 @ 13:33:34 #11
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212564449
Nooit een seconde spijt gehad.
Mogen er gerust nog een paar komen.
pi_212564727
We kregen er eerst twee en daarna nog één. Zat wel zes jaar tussen. Ik vind het geweldig, en kwa drukte maakt het eigenlijk niet zo veel uit, dat kleintje erbij.
Jesus saves but death prevails.
pi_212565125
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:47 schreef Kyara het volgende:

Precies dit ;)

Op vakantie straks zijn we aan hotels bijvoorbeeld bijna het dubbele kwijt voor hotelkamers. 5 persoonskamers zijn er vrijwel niet of veel duurder, en anders hang je gelijk aan nog een 4 persoonskamer erbij.

En in attractieparken was het ook altijd vervelend, dan moesten we in twee of drie keer omdat elk kind een begeleidende volwassene moest hebben en ze soms ook niet alleen mochten wachten.

En met 3 kinderen is er bij samen spelen wel vaak eentje die uit de boot valt. Wie dat is varieert gelukkig, maar twee of vier kinderen is echt beter. Het is altijd zoveel rustiger als er eentje weg is.

Auto past nèt met drie autostoeltjes. Is wel altijd wroeten om de gordels vast te krijgen. We moesten ook een nieuwe auto kopen hierom, want in veel auto’s passen geen drie zitjes op een rij.

Ik zou persoonlijk echt iedereen afraden om voor 3 kinderen te kiezen. 2 is echt zoveel makkelijker en goedkoper (of bij 4 kinderen amper duurder).
pi_212565146
Hier ook 2 kinderen en het werd absoluut duidelijk dat dit de max is van wat we fysiek en mentaal aankunnen. En wellicht zijn we die grens al gepasseerd...
  zaterdag 24 februari 2024 @ 14:38:52 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_212565226
Hoi. 3 kinderen hier en #4 is ook onderweg :7
Tics van je petten.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 14:42:20 #16
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_212565259
Je moet ze niet te kort op elkaar nemen, dat deed mijn zus, dat werd pas echt wat leuker toen de jongste met 7 jaar eindelijk eens zindelijk was en niet meer de hele dag zijn zusse met de koppen tegen muren liep te rammen etc. Mijn ouders kregen per ongeluk na 10 jaar nog een derde erbij, die hebben daar eigenlijk geen omkijken naar gehad, dat was gewoon leuk.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_212565283
quote:
Ja wat is dat toch met tweede kinderen?
pi_212565332
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Precies dit ;)

Op vakantie straks zijn we aan hotels bijvoorbeeld bijna het dubbele kwijt voor hotelkamers. 5 persoonskamers zijn er vrijwel niet of veel duurder, en anders hang je gelijk aan nog een 4 persoonskamer erbij.

En in attractieparken was het ook altijd vervelend, dan moesten we in twee of drie keer omdat elk kind een begeleidende volwassene moest hebben en ze soms ook niet alleen mochten wachten.

En met 3 kinderen is er bij samen spelen wel vaak eentje die uit de boot valt. Wie dat is varieert gelukkig, maar twee of vier kinderen is echt beter. Het is altijd zoveel rustiger als er eentje weg is.

Auto past nèt met drie autostoeltjes. Is wel altijd wroeten om de gordels vast te krijgen. We moesten ook een nieuwe auto kopen hierom, want in veel auto’s passen geen drie zitjes op een rij.

Ik zou persoonlijk echt iedereen afraden om voor 3 kinderen te kiezen. 2 is echt zoveel makkelijker en goedkoper (of bij 4 kinderen amper duurder).
3 zitjes op rij moet je dus ook je kinderen kort op elkaar krijgen, dat lijkt me sowieso blinde paniek, dat lijkt me echt terror. Moet wel zeggen, met drie kinderen moet je wel gaan kijken naar een waggie met 7 stoelen waarmee je de achterste kan dichtklappen, want je verplaatst ook nog wel eens een hoop meuk, kinderwagen, bolderkar, bagage, een speelkameraadje of logee, noem maar op.

Dat van die hotelkamers herken ik ook. Ik neem altijd 2 schakelkamers, voor 6 of 8 personen in totaal, anders kruipen ze tegen de muren op :')
-nee-
pi_212565530
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]
3 zitjes op rij moet je dus ook je kinderen kort op elkaar krijgen, dat lijkt me sowieso blinde paniek, dat lijkt me echt terror. Moet wel zeggen, met drie kinderen moet je wel gaan kijken naar een waggie met 7 stoelen waarmee je de achterste kan dichtklappen, want je verplaatst ook nog wel eens een hoop meuk, kinderwagen, bolderkar, bagage, een speelkameraadje of logee, noem maar op.

Dat van die hotelkamers herken ik ook. Ik neem altijd 2 schakelkamers, voor 6 of 8 personen in totaal, anders kruipen ze tegen de muren op :')
Wij hadden er 3 binnen 2 jaar ;) maar sowieso zit de oudste verplicht tot 4 jaar ook nog in een kinderzitje of minimaal stoelverhoger, en ook daarna zou ik adviseren om voor de veiligheid nog iets wat dat betreft te gebruiken. Mijn oudste van 8 zit nog steeds op een stoelverhoger tussen zijn zussen gepropt.

Wij hebben ook een 7 zitter gekocht toen, dat zat er toevallig al in. Maar een kind helemaal achterin vastzetten gaat ook niet zo makkelijk, en dan past er ook gelijk geen kinderwagen meer bij. Met gebruik als vijfzits wel.
pi_212566242
Drie kinderen hier, maar ik vind vooral de hond die we 3 jaar geleden kochten een... uitdaging. :') O+

[ Bericht 32% gewijzigd door Sumppi op 24-02-2024 16:14:07 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_212572242
3 kinderen hier en geen spijt. *;
De kleine (3 maanden) gaat gewoon mee met ons ritme.

Wel merk ik dat we nu soms wel eens na worden gekeken als we met alle 3 de kinderen buiten zijn.
En de opmerkingen als “familie-uitje!”, “oh, ik doe het je niet na” en “je hebt je handen vol” ben ik ook wel beu.
Protège moi de mes désirs.
pi_212572703
3 kids, super leuk!
Nu heb ik wel het voordeel van 4/6 jaar tussen de jongste en de middelste/oudste. Vooral de oudste zorgt ook goed voor zijn zusje..
  maandag 26 februari 2024 @ 13:15:03 #23
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212595480
Hier zijn er 4 en ik denk dat eigenlijk niet,

Ik baal wel van de kosten van beugels en vakanties :D
pi_212595789
Lekker voor een vierde gaan. Schijnt veel van de onhandigheden van het hebben van drie kinderen op te lossen. Als je er drie hebt kan een vierde er ook wel bij.
pi_212596570
Mijn droom was (van kleins af aan) altijd 3 kinderen (en dan het liefste 'jongen, meisje, jongen') :D
Tails tell tales
pi_212596582
Wij hebben er 4
Ik denk alleen holy fuck als er buikgriep is, voor de rest is het toch super gaaf man. Zijn wij beide gelukkig wel heel flexibel met werk dus geen opvang, geen gedoe. En die kids breken de tent gelukkig niet af, normen en waarden zeg maar.
pi_212670812
Ik vind drie leuk, en als ik niet alleen was geweest had ik nog graag één meer gekregen.

Het zorgt voor een gezellige dynamiek in huis, iedereen leert rekening houden met elkaar. En er is altijd leven in huis <3.

Soms is het een uitdaging, maar dat ligt meer bij het feit dat ik alleen ben, dan bij dat ze met drieeën zijn.
  zondag 3 maart 2024 @ 07:56:15 #28
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_212670949
Ik vond 2 wel voldoende, maar nr 3 kwam met nr 2 mee.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_212671041
Hoezo maakt 1 kind meer zo'n verschil?
pi_212671084
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 07:56 schreef Sometimes het volgende:
Dat is hier nu ook aan de hand. Ze zijn er nog niet, maar wel leuk om een inkijkje te krijgen in gezinnen van 3…
pi_212672860
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 07:56 schreef Sometimes het volgende:
Hier kwam nr 3 tegelijk met nr 4 O+
Ik heb 31 hele minuten 3 kinderen gehad. Was niet de leukste tijd van mijn leven :)
Met een meidenkwartet
  zondag 3 maart 2024 @ 12:02:23 #32
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_212673686
Voordat we kinderen hadden wilde ik er altijd 3 of 4. Na het eerste kind hebben we getwijfeld of we het niet bij 1 moesten houden. ;(

Nu 2 kinderen, het eerste kind vraagt gewoon buitensporig veel aandacht, tweede kind is een stuk makkelijker. Maar we blijven bij 2. Ook vanwege de redenen die jij zegt. En dan nog, het ene kind is het andere niet. Ik voel me soms best een slechte ouder als ik zie hoe goed andere kinderen zich thuis gedragen. Aan de andere kant, onze kinderen hebben karakter en dat kan ze later in het leven goed van pas komen.
pi_212837160
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 12:37 schreef Marsenal het volgende:
Aan iedereen die drie kinderen of meer(wtf?!) heeft: Even eerlijk he, denk je wel eens bij jezelf, of zeg je weleens hardop; 'Wat was dit een domme zet zeg, holy shit'

Want ik heb dat wel eens. Vrienden die het bij één of twee kinderen hebben gehouden vragen wel eens hoe dat nou, drie kinderen, en dan antwoord ik bijna altijd hoe leuk en hoe fijn het is en dat ik het iedereen kan afraden. Want holy fakking shit wat een werk is het toch af en toe.

Eerlijk zijn, heb je wel eens zoiets van, dit was wel een uniek naieve zet?

Bij mij thuis zijn we bijzonder slecht gebleken in anticonceptie dus ik ben al blij dat het er niet vier zijn, maar soms denk ik wel eens, hoe makkelijk was mn leven als ik alleen die oudste twee had.

Mensen die gebukt gaan onder de drukte van twee kinderen kan ik soms wel uitlachen. :@ You aint seen shit :')

Brb even mezelf van een flat werpen
Ik heb drie kinderen. Twee met een vrouw en een met een andere vrouw. Voor alle drie een omgangsregeling. Als ze er alle drie zijn, dan is dat soms weleens druk, ja. Het is ook niet zo dat je dan snel even ergens heen kunt, want voor ze alle drie aan zijn gekleed en zo...

Maar goed, er zijn ook momenten dat er twee zijn, eentje of helemaal geen. Dan is het allemaal prima te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Halcon op 15-03-2024 14:55:14 ]
pi_212837217
vind 2 al meer dan genoeg
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')