abonnement Unibet Coolblue
pi_212558366
Hoi allemaal,

Momenteel werk ik als business controller bij een grote wereldwijde corporate. Ik ben daar na mijn afstuderen begonnen en zit er nu ruim 10 jaar. In die tijd heb ik een mooie carrière kunnen maken.

Ik zou graag iets nieuws willen, maar twijfel of ik een overstap zou moeten maken naar een andere big corporate of naar een wat kleiner bedrijf. Uiteindelijk zou ik graag willen doorgroeien naar CFO van een middelgrote onderneming.

Wat zouden jullie aanraden? Iemand voor een soortgelijke keuze gestaan? Bij een andere big corporate zou ik nog 10-15 jaar kunnen doorgroeien naar senior business controler, director, senior director en daarna de overstap kunnen maken naar CFO van een middelgrote onderneming. Ik zou ook nu naar een middelgrote onderneming kunnen gaan en daar verder omhoog kunnen groeien, maar daar is het groeipad misschien minder duidelijk en moet je vooral veel impact kunnen maken.
pi_212558545
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:01 schreef MrPeets het volgende:
Ik zou ook nu naar een middelgrote onderneming kunnen gaan en daar verder omhoog kunnen groeien, maar daar is het groeipad misschien minder duidelijk en moet je vooral veel impact kunnen maken.
Is je verwachting en wens dat je qua arbeidsvoorwaarden minimaal gelijk over te kunnen steken? En denk je dat je met zoveel jaar corporate ervaring kunt aarden bij een mkb-werkgever?

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 23-02-2024 22:38:57 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212558586
Je wil met 25 jaar corporate ervaring eens cfo worden van een middelgroot bedrijf? Dat ben je met eind 30, begin 40. Totaal andere wereld bovendien.
pi_212558698
quote:
5s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:16 schreef nostra het volgende:
Je wil met 25 jaar corporate ervaring eens cfo worden van een middelgroot bedrijf? Dat ben je met eind 30, begin 40. Totaal andere wereld bovendien.
Met middelgroot bedoel ik geen wereldwijde multinational maar een groot Nederlands bedrijf bijvoorbeeld met 500-1 miljard omzet.
pi_212558728
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:14 schreef baskick het volgende:

[..]
Is je verwachting en wens dat je qua arbeidsvoorwaarden minimaal gelijk over te kunnen steken? En denk je dat je met zoveel haar corporate ervaring kunt aarden bij een mkb-werkgever?
Ik heb al een paar keer een aanbod gehad en qua salaris zou ik wel een sprong kunnen maken als ik naar een iets kleiner bedrijf zou gaan. Ik merk dat kleinere bedrijven een ervaren controller uit een big corporate waarderen. Maar ik vraag me inderdaad ook af of ik de structuur van een grote corporate niet ga missen.
pi_212558981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:26 schreef MrPeets het volgende:

[..]
Ik heb al een paar keer een aanbod gehad en qua salaris zou ik wel een sprong kunnen maken als ik naar een iets kleiner bedrijf zou gaan. Ik merk dat kleinere bedrijven een ervaren controller uit een big corporate waarderen. Maar ik vraag me inderdaad ook af of ik de structuur van een grote corporate niet ga missen.
Oke. Ik zit in een uitvoerende rol, maar na 6 jaar corporate ben ik binnen een jaar vertrokken bij een mkb (en alweer langer dan 6 jaar terug bij een andere corporate). Totáál anders. Mijn beeld was dat zaken sneller zouden gaan, kortere lijntjes, maar in praktijk ging alles ad hoc, houtje touwtje, was budget voor alles een probleem, gebeurde er eigenlijk niets, hogere werkdruk, enz. Mismatch qua cultuur. Structuur was er praktisch niet. Alles moest nog uitgevonden worden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212559683
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:23 schreef MrPeets het volgende:

[..]
Met middelgroot bedoel ik geen wereldwijde multinational maar een groot Nederlands bedrijf bijvoorbeeld met 500-1 miljard omzet.
Middelgroot, 500-1miljard?

Trol ofzo?
pi_212559746
Ga eerst maar eens echt werk doen bij een kleinere onderneming, klantcontact, projectmanagement, personeels perikelen, crisissen, hoogtijdagen, en van daar verder.
Vakman pur sang
pi_212560408
Ik zou het gewoon proberen. Kom je er snel genoeg achter of je het leuk vind om af en toe de vaatwasser te moeten legen of het koffieapparaat schoonmaken. Sommigen vinden het heerlijk, anderen vertrekken snel weer terug naar corporate.
.
  VIVA zaterdag 24 februari 2024 @ 01:31:33 #10
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_212560449
Corporate of MKB sluit elkaar niet persee uit, ik ken genoeg bedrijven welke op nationaal niveau hun eigen broek ophouden maar wel onderdeel zijn van een Corporate organisatie. Dan is het inderdaad een stuk makkelijker om door te groeien tot een CFO van een MKB maar toch Corporate feeling te houden (Met ook de doorgroeimogelijkheden)
Als dat je ambitie is, zou ik zeker kiezen voor Controller Corporate -> MKB (onder een internationale flag) CFO -> Division CFO -> Corporate CFO als je echt voor de top wilt gaan.
What lies behind makes no sense in my mind
pi_212560946
Als cfo moet je in een directieteam (met vaak rvb daarboven) stevig in je schoenen staan en resoluut zijn. Als ik zie hoe onzeker je jezelf hier op dit forum al presenteert, zou ik eerst daar aan gaan werken. Leiderschapstrainingen en zo. Een lijnfunctie is qua skills totaal anders dan een staffunctie.
pi_212562150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Middelgroot, 500-1miljard?

Trol ofzo?
RVO hanteert de volgende definitie:
quote:
Middelgrote ondernemingen zijn ondernemingen met minder dan 250 personeelsleden die of een jaaromzet van niet meer dan 50 miljoen hebben, of een jaarlijks balanstotaal van niet meer dan 43 miljoen EUR.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212562522
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:10 schreef baskick het volgende:

[..]
RVO hanteert de volgende definitie:
[..]

Ja daarom.
pi_212562909
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:10 schreef baskick het volgende:
Middelgrote ondernemingen zijn ondernemingen met minder dan 250 personeelsleden die of een jaaromzet van niet meer dan 50 miljoen hebben, of een jaarlijks balanstotaal van niet meer dan 43 miljoen EUR.

Middelgrote ondernemingen zijn ondernemingen met minder dan 250 personeelsleden die of een jaaromzet van niet meer dan 50 miljoen hebben, of een jaarlijks balanstotaal van niet meer dan 43 miljoen EUR.
Factor 10-20 fout gecategoriseerd. Moet kunnen voor een adspirant cfo .....
pi_212564732
In je topic uit 2022 zat je nog 11 jaar bij je werkgever: met dit soort slordigheden kom je als CFO niet weg hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_212565116
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ja daarom.
Kan nog altijd een middelgrote onderneming zijn door de of, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_212565279
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:25 schreef baskick het volgende:

[..]
Kan nog altijd een middelgrote onderneming zijn door de of, toch?
Theoretisch wel ja.
pi_212593000
Deze stap heb ik per 1-1-24 gemaakt, van big corporate naar CFO in het MKB.

quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:42 schreef baskick het volgende:

[..]
Oke. Ik zit in een uitvoerende rol, maar na 6 jaar corporate ben ik binnen een jaar vertrokken bij een mkb (en alweer langer dan 6 jaar terug bij een andere corporate). Totáál anders. Mijn beeld was dat zaken sneller zouden gaan, kortere lijntjes, maar in praktijk ging alles ad hoc, houtje touwtje, was budget voor alles een probleem, gebeurde er eigenlijk niets, hogere werkdruk, enz. Mismatch qua cultuur. Structuur was er praktisch niet. Alles moest nog uitgevonden worden.
Ik vond deze opmerking zeer treffend! Want dat is idd min of meer wat je mag verwachten. Hier heb ik bewust voor gekozen, aangezien ik hier juist van kan genieten. Structuur aanbrengen, beleid maken en vastleggen. Maar als je die nodig heb om zelf te kunnen werken, moet je niet naar het MKB gaan.

In de eerste maand heb ik wel een aantal keer gehad, dat ik dacht, waar ben ik aan begonnen. Maar nu ik een beetje begin te begrijpen wat ze doen en hoe ze het doen, zie ik de sport er wel in om hier wat van te maken.

Het is anders, heel anders. Ik vind dit veel leuker, omdat jezelf veel meer onderdeel ben van het bedrijf. Jouw keuzes hebben direct invloed en het resultaat is vaak heel snel zichtbaar.

(MKB -50FTE's)
pi_212749011
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 22:01 schreef MrPeets het volgende:
Hoi allemaal,

Momenteel werk ik als business controller bij een grote wereldwijde corporate. Ik ben daar na mijn afstuderen begonnen en zit er nu ruim 10 jaar. In die tijd heb ik een mooie carrière kunnen maken.

Ik zou graag iets nieuws willen, maar twijfel of ik een overstap zou moeten maken naar een andere big corporate of naar een wat kleiner bedrijf. Uiteindelijk zou ik graag willen doorgroeien naar CFO van een middelgrote onderneming.

Wat zouden jullie aanraden? Iemand voor een soortgelijke keuze gestaan? Bij een andere big corporate zou ik nog 10-15 jaar kunnen doorgroeien naar senior business controler, director, senior director en daarna de overstap kunnen maken naar CFO van een middelgrote onderneming. Ik zou ook nu naar een middelgrote onderneming kunnen gaan en daar verder omhoog kunnen groeien, maar daar is het groeipad misschien minder duidelijk en moet je vooral veel impact kunnen maken.
Je doel is helder! En de wegen er naar toe kunnen verschillend zijn. Op alle wegen zal je echter belangrijke dingen leren. En je kunt altijd bijsturen. Idee om bij 3 verschillende bedrijven een kennismakingsgesprek in te plannen? Die gesprekken brengen je weer dichter bij je doel..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')