Buiten de deur zal zeker geen goed idee zijn. Voor geen van beiden denk ik. Ik heb de gevoelens al meegedeeld. De ene keer meer gefrustreerd, de andere keer duidelijk en heel rustig voorzichtig en open. Toch blijft er een gevoel van ooggerol en "het is weer over die seks, loop wat minder achter je piet aan" van haar kant komen naar mij toe.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 13:56 schreef Scorpie het volgende:
Nou dat je hier depressief en gefrustreerd van wordt kan ik me goed voorstellen. Dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Zeker als iets wat in het verleden zo goed ging nu eigenlijk helemaal niet meer gebeurd.
Je voelt je denk ik ook afgewezen door haar ? Heb je haar al verteld wat dit allemaal met jou doet? Dus niet op een beschuldigende manier maar meer dat je jouw gevoelens met haar kan delen?
In het meest extreem geval kan je met elkaar afspreken of het oké is als je buiten de deur mag shoppen, maar vaak is dat een brug te ver voor 1 van de partners. Maar goed, dit lijkt wel af te koersen op een groter relatieprobleem waarbij je misschien wel uit elkaar gaat….
Succes in ieder geval.
Ze geeft geen borstvoeding meer en is fysiek wel hersteld. Het is eerder mentaal. Geeft ook al lang geen borstvoeding meer. Ik probeer inderdaad de verwachting naar seks er niet te laten opliggen. Ik ga ook niet kwaad zijn als het er niet van komt. Maar het doet achteraf wel veel pijn, want eer er weer een kans komt, zijn we weer zoveel verder. Als er geen hele date aan vasthangt gaat het vrees ik nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:01 schreef miss_sly het volgende:
Je bent meer dan een jaar geleden vader geworden, maar je hebt het wel over 'voor de kinderen'. Was dat meer dan een jaar geleden niet het eerste kind? Was het een tweeling?
Fijn dat jullie de relatie en elkaar belangrijk genoeg vinden om naar de seksuoloog te gaan samen. Wat zegt de seksuoloog hierover? Het is natuurlijk heel fijn dat jullie de verbinding al weer terug hebben gevonden.
Zoals je het hier post, lijk je heel erg je best te doen en op te pakken waarvan wordt aangegeven dat je vrouw het nodig heeft: meer hulp, aandacht, cadeautjes. Wat wel begrijpelijk is, maar ook niet heel goed kan overkomen, is dat je dat hotelletje etc, regelt met het oog op seks. Dat verwacht je. Het kan ook zijn dat ze daar nog niet mee bezig was, dat ze alleen al blij was om even weg te zijn, samen met jou iets anders leuks te doen. Dat is nog steeds die verbinding tussen jullie die gevoed moet blijven worden.
En dan zijn en blijven jonge kinderen (en oudere soms ook) in veel gevallen wel moodkillers. Ruim een jaar lijkt lang, maar er verandert ook ontzettend veel als je een kind krijgt. Ook lichamelijk, bijvoorbeeld, voor de vrouw. Is ze daarin al weer helemaal hersteld? Geeft ze nog borstvoeding?
Ja maar ja, weet je wat het is - zij heeft misschien die losbandige periode achter zich gelaten, heeft nu huisje boompje beestje, en dan “hoeft” het niet meer. Dus dan zal het er ook niet meer zo snel van komen.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:08 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Buiten de deur zal zeker geen goed idee zijn. Voor geen van beiden denk ik. Ik heb de gevoelens al meegedeeld. De ene keer meer gefrustreerd, de andere keer duidelijk en heel rustig voorzichtig en open. Toch blijft er een gevoel van ooggerol en "het is weer over die seks, loop wat minder achter je piet aan" van haar kant komen naar mij toe.
Hoe gaan jullie in het dagelijks leven met elkaar om? Knuffelen jullie, geef je elkaar een kus als je weggaat of thuiskomt, zit je knus samen op de bank een film te kijken, lig je dicht tegen elkaar aan in bed? En dat alles zonder seksuele bijgedachte, maar gewoon uit verbinding?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:11 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ze geeft geen borstvoeding meer en is fysiek wel hersteld. Het is eerder mentaal. Geeft ook al lang geen borstvoeding meer. Ik probeer inderdaad de verwachting naar seks er niet te laten opliggen. Ik ga ook niet kwaad zijn als het er niet van komt. Maar het doet achteraf wel veel pijn, want eer er weer een kans komt, zijn we weer zoveel verder. Als er geen hele date aan vasthangt gaat het vrees ik nooit gebeuren.
Dit was vroeger veel minder, nu echt veel meer. Zeker sinds het kind er is heb ik wel altijd mijn best gedaan om die kleine momenten verbindend te maken. Altijd een kus, knuffelen, ... Alleen samen gaan slapen gaat wat moeilijker omdat we vaak andere werkschemas hebben. Als ik dan mee ga slapen maakt ze het ook heel duidelijk "1 minuutje knuffelen dan echt slapen. Ben moe.". Dus dan heb ik hier eigenlijk wat de hoop in laten zakken.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe gaan jullie in het dagelijks leven met elkaar om? Knuffelen jullie, geef je elkaar een kus als je weggaat of thuiskomt, zit je knus samen op de bank een film te kijken, lig je dicht tegen elkaar aan in bed? En dat alles zonder seksuele bijgedachte, maar gewoon uit verbinding?
Maar in haar achterhoofd is die druk er natuurlijk wel, want dat is de reden voor de date. Ik zou dan persoonlijk ook helemaal dichtslaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:11 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ik probeer inderdaad de verwachting naar seks er niet te laten opliggen.
Ik bedoel met knuffelen en samen slapen ook echt alleen knuffelen en samen slapen. Dat is óók intimiteit, en als die er niet is, is de weg terug naar seks best lastig.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:17 schreef PereTotal het volgende:
Dai
[..]
Dit was vroeger veel minder, nu echt veel meer. Zeker sinds het kind er is heb ik wel altijd mijn best gedaan om die kleine momenten verbindend te maken. Altijd een kus, knuffelen, ... Alleen samen gaan slapen gaat wat moeilijker omdat we vaak andere werkschemas hebben. Als ik dan mee ga slapen maakt ze het ook heel duidelijk "1 minuutje knuffelen dan echt slapen. Ben moe.". Dus dan heb ik hier eigenlijk wat de hoop in laten zakken.
Ja laten we dit gedrag van de vrouw maar normaliseren. Sjezus zeg, je mag niks meer tegenwoordig. In een relatie hoort seks. Moet van beide kanten komen hoor. Anders zou het voor mij ook niet meer hoeven.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar in haar achterhoofd is die druk er natuurlijk wel, want dat is de reden voor de date. Ik zou dan persoonlijk ook helemaal dichtslaan eigenlijk.
We doen dit wel allemaal zonder bijhorende verwachting, enkel het samen in bed kruipen wat minder door de lastige schema's. Zijzelf geeft ook aan dat ze dit merkt dat ik hier veel in gebeterd ben en ze daar ook deugd van heeft. elationeel gaat het ondertussen dus wel al veel beter, geeft zij zelf ook aan, maar puur seksueel brengt dit niet zoveel verandering.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik bedoel met knuffelen en samen slapen ook echt alleen knuffelen en samen slapen. Dat is óók intimiteit, en als die er niet is, is de weg terug naar seks best lastig.
Dat jij zegt dat je de hoop hebt laten varen, betekent dat je dus knuffelt en bij elkaar kruipt met een achterliggende gedachte.
Juist buiten het kind om is het belangrijk te behouden wat jullie samen bindt, buiten jullie kind. Juist in de jaren dat je kind nog jong is, is dat heel belangrijk. Dadelijk is je kind weer ouder en zijn jullie weer meer samen en dan wil je het ook nog steeds/weer leuk hebben samen.
Wil je dan misschien niet net wat sneller dan zij? Als jullie relationeel alweer zoveel beter gaan en zij dat ook aangeeft, is het misschien zo dat zij nog net wat meer tijd nodig heeft om weer meer seksueel te zijn dan jij. Wat ook niet zo gek is. Het krijgen van een kind is best een heftige ervaring. De zwangerschap, bevalling, borstvoeding, de gevoelens die bij het moederschap komen kijken. De een heeft daar nou eenmaal meer tijd voor nodig dan de ander.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:27 schreef PereTotal het volgende:
[..]
We doen dit wel allemaal zonder bijhorende verwachting, enkel het samen in bed kruipen wat minder door de lastige schema's. Zijzelf geeft ook aan dat ze dit merkt dat ik hier veel in gebeterd ben en ze daar ook deugd van heeft. elationeel gaat het ondertussen dus wel al veel beter, geeft zij zelf ook aan, maar puur seksueel brengt dit niet zoveel verandering.
Ik zorg natuurlijk dat ik altijd getrimd, gewassen ben omdat ik daardoor geen kans wil missen. Ik probeer ook de weinige tijd die er is vrij te maken voor sport om er strak genoeg uit te zien.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er dingen die je zelf anders doet? Scheer/trim je nog? Ben je schoon en fris als je het bed in stapt?
Hoe is het samenspel overdag, zowel met elkaar als in het huishouden en met het kind?
Het speelde voor de zwangerschap al, die heeft er dus niet zo veel mee te maken. Afgezien de herstelperiode dan.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wil je dan misschien niet net wat sneller dan zij? Als jullie relationeel alweer zoveel beter gaan en zij dat ook aangeeft, is het misschien zo dat zij nog net wat meer tijd nodig heeft om weer meer seksueel te zijn dan jij. Wat ook niet zo gek is. Het krijgen van een kind is best een heftige ervaring. De zwangerschap, bevalling, borstvoeding, de gevoelens die bij het moederschap komen kijken. De een heeft daar nou eenmaal meer tijd voor nodig dan de ander.
En haar verleden heeft daar verder niets mee te maken.
Daar heb je een punt. Hoewel het op zich niet heel raar is als het vermindert en niet meer iedere dag is na verloop van tijd. Bijna niet meer is het andere uiterste.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het speelde voor de zwangerschap al, die heeft er dus niet zo veel mee te maken. Afgezien de herstelperiode dan.
Ja dat grote verschil in single life en in relatie is wel duidelijk en zou inderdaad bijzonder jammer zijn. Maar wat is dat dan juist? En wat is er dan precies met die groep die er 100 hebben geneukt en onzekerheid? Zou toch net veel zekerheid moeten vragen?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 14:56 schreef PiyeReloaded het volgende:
Sommige vrouwen hun seksualiteit komt juist voort uit diepe onzekerheid. Zeker binnen de groep die er 100 hebben geneukt in hun single fase. Dat zou kunnen betekenen dat haar libido juist zo is verminderd omdat jullie juist een goeie relatie hebben en ze blij is met zichzelf. Dat zou wel jammer zijn natuurlijk.
Nee niet perse, onzekere mensen doen dat om steeds weer bevestigd te krijgen dat ze toch wel leuk/lekker zijn (anders dan wat ze zelf denken).quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:01 schreef PereTotal het volgende:
[..]
Ja dat grote verschil in single life en in relatie is wel duidelijk en zou inderdaad bijzonder jammer zijn. Maar wat is dat dan juist? En wat is er dan precies met die groep die er 100 hebben geneukt en onzekerheid? Zou toch net veel zekerheid moeten vragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |