Die kans is 1 op 843, dus dat is niet zo’n boeiend scenario.quote:Op dinsdag 16 april 2024 15:45 schreef Greys het volgende:
[..]
De kans is klein maar het kán nog steeds.![]()
En ik denk dat ze dat dan ook niet zullen doen, favorieten echt benadelen. Misschien naïef maar ik denk dat ze dat zelf ook wel weten dat het dan het hele jaar daarna gaat over hun naaistreek.
Als een top 5 kandidaat de 1e helft loot zetten ze die vast op een goede plek in die helft.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Die kans is 1 op 843, dus dat is niet zo’n boeiend scenario.
En nee, ze gaan niet Zwitserland als 2e zetten en Kroatië als 26e natuurlijk. Maar je kan niet alle favorieten en semi-favorieten ergens aan het einde van de show zetten. Als er normaal een stuk of 4 favorieten in de eerste helft zitten, is het een stuk makkelijker verdedigbaar dat de nummer 3 uit de semi de 6e startpositie krijgt van de 13 mogelijkheden, omdat 3 grotere knallers een voorkeursbehandeling verdienen. Maar als je als Top 5-kandidaat als 6e moet, terwijl al die andere 20 posities daarna ook hadden gekund, word je als land natuurlijk gewoon genaaid.
Nou dat dusquote:Op dinsdag 16 april 2024 15:53 schreef Funhouse het volgende:
Doe dan gewoon helemaal geen loting zou ik zeggen
Het probleem is gewoon dat de EBU totaal niet probeert te camoufleren dat ze de voorkeur geven aan een BIG5-land of ander groot West-Europees land als winnaar. En in dit specifieke jaar misschien nog Kroatië, omdat er dan wat landen uit die regio gaan terugkeren. Maar het laatste wat ze op de burelen daar willen is dat we volgend jaar naar Georgië of Albanië ofzo moeten. Dus landen met een mindere X-factor zijn in dit systeem op voorhand zwaar benadeeld.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Als een top 5 kandidaat de 1e helft loot zetten ze die vast op een goede plek in die helft.
Als een top 5 kandidaat de 2e helft loot is het sowieso prima.
Als een top 5 kandidaat Producers Choice loot zetten ze die ook heus wel op een goede plek lijkt me. Het is namelijk net zo'n kleine kans dat alle top 5-ers Producers Choice loten als dat ze alle vijf 1e helft loten.
Dus ik denk dat het effect wel meevalt maar dat ze zo ietsss meer ruimte hebben om te schuiven, ook qua staging enzo.
Oké maar als dat zo is dan waren ze dat sowieso toch al, aangezien de producers de gehele startvolgorde toch al maakten binnen die twee helften? Ik denk persoonlijk dus niet dat dit dan nog zo veel méér uitmaakt.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:16 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het probleem is gewoon dat de EBU totaal niet probeert te camoufleren dat ze de voorkeur geven aan een BIG5-land of ander groot West-Europees land als winnaar. En in dit specifieke jaar misschien nog Kroatië, omdat er dan wat landen uit die regio gaan terugkeren. Maar het laatste wat ze op de burelen daar willen is dat we volgend jaar naar Georgië of Albanië ofzo moeten. Dus landen met een mindere X-factor zijn in dit systeem op voorhand zwaar benadeeld.
Als je 13 landen hebt die je willekeurig over de hele show kunt plaatsen is dat wel degelijk iets anders dan dat je aan helften gebonden bent. Zoals mijn voorbeeld met Kroatie en Nederland. Waarom zou je de eerste dan ergens in de 1e helft plaatsen en de ander wel op het eind en vice versa?quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Oké maar als dat zo is dan waren ze dat sowieso toch al, aangezien de producers de gehele startvolgorde toch al maakten binnen die twee helften? Ik denk persoonlijk dus niet dat dit dan nog zo veel méér uitmaakt.
Maar misschien piep ik na het bepalen van de volgorde wel anders hoor.
Ik zou van die 13 landen de favorieten bij de bookmakers dan een goede plaats geven en de rest van die 13 gewoon een beetje net als anders random indelen op basis van afwisselend enzo.quote:Op dinsdag 16 april 2024 16:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als je 13 landen hebt die je willekeurig over de hele show kunt plaatsen is dat wel degelijk iets anders dan dat je aan helften gebonden bent. Zoals mijn voorbeeld met Kroatie en Nederland. Waarom zou je de eerste dan ergens in de 1e helft plaatsen en de ander wel op het eind en vice versa?
Maar wel valid commentaar hoor van Oost Europese landen, want die worden best vaak genaaid met dit soort dingen. We moeten niet nog meer landen daar kwijt raken in de toekomst.quote:
Hier een voorbeeld startvolgorde, die die voordelen leuk tot uiting brengt. Favorieten Zwitserland (1e helft geloot), Oekraïne (Prod), Litouwen (Prod) en Zweden (vast) komen mooi in de eerste helft, en de andere favorieten in de tweede helft. Uiteraard zonder dat hier enig patroon in te herkennen is.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:08 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Er zitten inderdaad natuurlijk ook gewoon voordelen aan.
Is zij ook niet van dat akkefietje met Bambie Thug? Ken het precieze verhaal niet maar zag wat heisa op X hier en daar.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:08 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Er zitten inderdaad natuurlijk ook gewoon voordelen aan.
Ja geloof het wel.quote:Op dinsdag 16 april 2024 19:01 schreef Dave het volgende:
[..]
Is zij ook niet van dat akkefietje met Bambie Thug? Ken het precieze verhaal niet maar zag wat heisa op X hier en daar.
Ik vind het een overtrokken reactie, hoe leuk ik Matt ook vind. Want dat staat er helemaal niet, hij gaf een voorbeeld met 'bijvoorbeeld alle ballads aan het eind en alle favorieten aan het begin'. Dat betekent niet dat Björkman 'de favorieten wil protecten' want sommigen daarvan zullen/kunnen nog steeds eerste helft loten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |