Ik kan het hebben van iemand zoals Jegor die zelf kanker heeft en met een soort tijdbom moet leven en in de onbekende tijd die hij heeft een acceptabel leven moet leiden.quote:Op donderdag 22 februari 2024 01:26 schreef Vingerhoedje het volgende:
[..]
Natuurlijk bedoelt hij niet dat kanker zo geweldig is en dat het een 'geluk' is dat hij het heeft. Hij staat nu gewoon positief in het leven, ten opzichte van ervoor, en ziet nu ook in dat ook al kanker het ergste is wat hij heeft meegemaakt in zijn leven, hij nu ook positieve punten ervan inziet. Dus dat hij Daisy heeft leren kennen door kanker, en Lev heeft doordat zijn situatie nu zo is. Dat betekent niet dat hij de kanker als een geschenk ziet.. integendeel. Maar hij ziet nu ook positieve kanten van de situatie, terwijl de situatie ansich helemaal klote is. Als je in deze situatie zit is het mooiste wat je kan hebben positieve kanten ervan inzien, aangezien het jaren alleen maar ellende is geweest. Dus nee, tuurlijk zien ze de ziekte niet als geschenk. Maar de ziekte is waarmee ze de rest van hun leven moeten dealen. Als je daar ook nog positieve kanten uit kan halen is dan toch helemaal fantastisch?
Je vergeet even dat de ziekte inmiddels iets is wat onderdeel is van hun leven. Dus als daaruit in je gedachten positieve dingen volgen, dan is dat het mooiste wat er is, en ben je als buitenstaander echt heel zuur om niet in te zien dat het een positieve gedachte is tov er een negatief ding van te maken.
Nou he, dat beeld toen hij hoorde dat Jeffrey emotioneel werd op de begraafplaats en hij even om het hoekje keek.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vond dat heel ontroerend om te zien, hoe iets alledaags ineens symbolisch werd. En m'n hart brak elke keer dat ik zijn zoon zag, die het allemaal stilletjes in zich opnam.
Dan begreep ik je verkeerd, en inderdaad dat ziek zijn en vooral doodgaan kwam hem slecht uit, Jeffrey moest en zou het huis zo netjes mogelijk achter laten. Zijn vader die de muren nog aan het sauzen was, terwijl de begrafenisondernemer er was en wilde weten wie er zou spreken op de uitvaart.quote:Op donderdag 22 februari 2024 08:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat hij het vooral erg onpraktisch lijkt te vinden allemaal, het komt helemaaaaal niet uit! Er moet gewerkt worden!
In zn verslagenheid dacht ik nog steeds die "ja jezus, moet dit nú?" te zien.
Dat hangt af van hoe de rouwverwerking verder gaat. Ik heb helaas wel wat mensen in mijn familie en verdere omgeving op deze manier uit zien checken met kinderen in de leeftijdscategorie van Jeffrey's kinderen waarbij vrij zwaar geschut ingezet heeft moeten worden qua hulpverlening.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:52 schreef BE het volgende:
Mss uitgemergeld en lijdend, maar ook proberend zo lang mogelijk bij hen te blijven, en dat blijft óók hangen!
Dat laatste beeld is er één van velen. Als jij het ene jaar naar Duitsland op vakantie gaat en het jaar erop naar Frankrijk, dan vergeet je toch ook niet op slag alle beelden van Duitsland?
Ga er maar vanuit dat die foto van de rouwkaart in de woonkamer staat (samen met mss nog vele andere) en dat dat laatste beeld echt niet per sé het dominante beeld wordt.
Oh, dat is zelfs al in gang gezet dus. Inderdaad erg goed.quote:Op donderdag 22 februari 2024 12:54 schreef BE het volgende:
[..]
Nou he, dat beeld toen hij hoorde dat Jeffrey emotioneel werd op de begraafplaats en hij even om het hoekje keek.
Heel goed dat zij al met een rouwtherapeut in gesprek zijn in deze fase.
Ik heb een klein stukje geluisterd en zo komt het niet over. De deelnemers vonden het ook fijn te doen en elkaar te ontmoetenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
En uitmelken...een podcast serie OmL vanaf nu te beluisteren.
Uitmelken??quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:31 schreef golfer het volgende:
En uitmelken...een podcast serie OmL vanaf nu te beluisteren.
Ja, dit is wel echt helemaal zijn stijl denk ikquote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoewel natuurlijk erg aangrijpend vond ik het toch een beetje een Tokkie uitvaart van Jeffrey.
Ik houd persoonlijk echt totaal niet van dat vuurwerk, fakkels en staande ovaties langs de rouwstoet.
Maar goed, Jeffrey wilde het denk ik zo, dus goed dat ze het zo hebben gedaan.
Zielig voor de kindjes.
Net gekeken en geluisterd. Mooi was het, voegt ook echt diepgang toe wat op tv echt niet mogelijk isquote:Op woensdag 28 februari 2024 14:17 schreef Aure het volgende:
Voor wie het 'leuk' vindt, de podcast staat ook op YouTube, ik vind dat toch altijd wel fijner kijken en luisteren:
Ik vind het in ieder geval wel interessant om wat meer achtergrond te krijgen.
Ik zei het tegen mijn partner, wat dat betreft heeft Tim best geluk als presentator. Hij maakt op deze manier heel veel verschillende manier van afscheid nemen mee. Dat ervaren wij niet zo in ons leven, je gaat toch vaak automatisch om met mensen die op je lijken, ook qua afscheid nemen. Dat is echt waardevol om te ervaren denk ik.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:19 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ga die podcast zeker beluisteren. Ik vind het niet echt uitmelken. Meer iets dat niet echt binnen het tv-format past, en waarvoor ook maar een specifiek publiek te porren is. Met een podcast kun je (nog) meer de diepte in.
Wat een mooi Indonesisch gebruik, dat Selamatan. Ik kende het niet en vind het heel indrukwekkend - en goed getimed. Mijn ervaring is dat hier in NL na een week of zes iedereen vindt dat je wel weer over kunt gaan tot de orde van de dag. Dan kickt juist de eenzaamheid in.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Slametanquote:Op woensdag 28 februari 2024 15:53 schreef GereDathan het volgende:
Vond het een mooi gebruik, maar wel gek dat het bord waarvan opgeschept werd voor Zoë verder niet genuttigd werd. Dat had ik wel verwacht eigenlijk, maar wellicht is dat juist niet de bedoeling.
Ik zal het nooit begrijpen waarom het zo belangrijk was voor hem. Tevens heb ik niets met hoe hij als persoon leefde en hoe hij bijvoorbeeld zo'n (in mijn ogen) stompzinnige kist liet maken. Ik vind dat hij echt aan alle kanten steken heeft laten vallen daarin en ik blijf erbij dat hij veel te ver is doorgegaan en daarmee zichzelf én zijn omgeving onnodig gekweld heeft.quote:Op woensdag 28 februari 2024 20:20 schreef Astro_boy het volgende:
Met verbazing reacties in vorige deel gelezen. Jeffrey is ook niet de persoon waar ik direct dagelijks mee om zou gaan, maar het is een gouden kerel. En als klussen je coping mechanisme is, so be it. Ik begreep dondersgoed waarom het huis zo belangrijk voor hem was.
Hij en Tim zijn voor mijn gevoel tegenpolen, maar ze hadden blijkbaar een heel goede klik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |